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自転車市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Bicycle Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

自転車市場は、2020年にはUSD 60,707.02百万円となり、予測期間(2021年~2026年)には4.20 %のCAGRが見込まれています。 現在、消費者はウイルスに感染することを恐れて公共交通機関を避けようとするため、CO... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

自転車市場は、2020年にはUSD 60,707.02百万円となり、予測期間(2021年~2026年)には4.20 %のCAGRが見込まれています。

現在、消費者はウイルスに感染することを恐れて公共交通機関を避けようとするため、COVID-19による自転車の需要が大きく伸びています。さらに、消費者の健康志向の高まりを受けて、自転車は信頼性が高く、健康的な移動手段として注目されています。例えば、オランダのe-bikeブランド「VanMoof」は、COVID-19の発生と同時に、ヨーロッパ、そしてアメリカで売上を大幅に伸ばしました。

英国自転車協会の発表によると、2020年4月から6月の間に、自転車の販売台数は前年同期比で63%増加しました。1,000英ポンド以下の自転車の販売が最も好調でしたが、1,000英ポンド以上のe-bikeも(低いベースから)好調で、150%の販売増となりました。

コロナウイルス問題が発生している間、世界の多くの地域で自転車の販売が好調に推移し、多くの地方自治体や国が自転車利用者向けのサービスを開始したり、計画を加速させたりしています。

COVID-19の流行により、消費者が感染のリスクから公共交通機関を避けるようになったため、小売業者にも追い風が吹いています。例えば、ドイツのハンブルグにある自転車メーカー「Stevens」は、メーカーが現在、自社製品を完全に売り切っていることを確認しています。

サイクリングイベントの増加や、政府や雇用者の好意的な取り組みが、市場研究の推進力になると期待されています。さらに、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、アフリカ諸国、特に南アフリカでは、様々な運営団体が、ロードレース、ツーリング・レジャーサイクリング、トラックレース、オフロードレースイベント、マウンテンサイクリングイベントなどを推進しています。

ヨーロッパ地域以外では、中国や日本などの国でも、E-BIKEの存在感が高まっています。世界中でe-bikeが採用されている主な理由としては、健康面でのメリット、交通渋滞の回避、環境面でのメリット、スポーツ用品としてのe-bikeの需要の増加などが挙げられます。

主な市場動向

サイクリングイベントの開催数の増加

トレッキングやレクリエーション活動に使用される自転車の用途が増えていることに加え、サイクリングイベントの数が増加していることから、一般用自転車とスポーツ用自転車の両方の需要が増加すると予想されます。さらに、Cycling Irelandをはじめとする欧州各国の運営団体は、ロードレース、ツーリング・レジャーサイクリング、トラックレース、オフロードレースなどのイベントを推進しています。例えば、アイルランドのスポーツ評議会によると、スポーツ・アイルランドがサイクリング・アイルランドに向けて行った投資は、2015年の292.5万ユーロから2019年には44万ユーロに増加しており、これがアイルランドにおける様々なサイクリング活動への消費者の参加を促しています。 さらに、サイクリング選手権などの国際的なスポーツイベントも、消費者のサイクリングへの参加を促し、ひいては市場成長の原動力となっています。

アジア太平洋地域での自転車需要の増加

アジア太平洋地域は、世界の自転車市場の中で最大の地域であり、また最も急速に成長している地域でもあります。中国、日本、オーストラリア、インド、韓国などが、この地域の主要国です。さらに、これらの国では、数多くの自転車競技大会が開催されており、これがスポーツ自転車の人気と需要を高める要因となっています。例えば、アジア自転車競技選手権大会は、1963年から毎年開催されている自転車ロードレースとトラックレースの大陸選手権で、各国の運営団体によって選ばれたアジアのサイクリストのみが参加しています。また、女性の社会進出や政府の取り組みも、この地域の自転車需要を押し上げる要因となっています。このような需要の高まりを受けて、市場の自転車メーカーは革新的な自転車やアクセサリーを発売しており、これが予測期間中の大きな市場成長につながると考えられます。

競争状況

自転車市場は非常に競争の激しい市場であり、多くの国際的、地域的なプレーヤーで構成されています。この市場は、Accell Group、Trek Bicycle Corporation、Giant Manufacturing Co.Ltd.などがあります。Giant Manufacturing Co.Ltd.が世界市場をリードしています。この市場の主要企業は、電子自転車の製造に乗り出し、世界市場での存在感を高めています。また、各企業は、強化されたオンライン販売チャネルを活用しています。例:2019年、Accell Groupは、消費者のe-bikeへの注目に合わせて、3トラックのオムニディストリビューションモデルを導入しました。この新しい流通モデルには、ヨーロッパにおける個々のブランドのウェブサイトに代わる集中運営のeコマースプラットフォームの立ち上げ、e-bikeをテストするためのエクスペリエンスセンターの設置、モバイル自転車サービスの展開などが含まれます。 さらに、各社は、女性ライダーや子供に特化した自転車を発売することで自転車のポートフォリオを多様化し、消費者をより重視したものにしています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 ロードバイシクル
5.1.2 ハイブリッドバイシクル
5.1.3 オールテレインバイシクル
5.1.4 E-bicycle
5.1.5 その他のタイプ
5.2 流通チャネル別
5.2.1 オフライン小売店
5.2.2 オンライン小売店
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 イギリス
5.3.2.2 ドイツ
5.3.2.3 スペイン
5.3.2.4 フランス
5.3.2.5 イタリア
5.3.2.6 ロシア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南アメリカ
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.3.5 中東・アフリカ
5.3.5.1 アラブ首長国連邦
5.3.5.2 南アフリカ共和国
5.3.5.3 その他の中近東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 アクセル・グループ
6.4.2 トレック・バイシクル・コーポレーション
6.4.3 Dorel Industries Inc.
6.4.4 ポンホールディングスBV
6.4.5 Giant Manufacturing Co.Ltd.
6.4.6 ブルズ
6.4.7 ペデゴ社
6.4.8 ベノバイクスLLC
6.4.9 リブルサイクルズ
6.4.10 リーゼ&ミュラー社

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The bicycle market was valued USD at USD 60,707.02 million in 2020, and it is projected to witness a CAGR of 4.20 % during the forecast period (2021 - 2026).

There is a significant growth in the demand for bicycles due to COVID-19, as now consumers try to avoid public transportation due to fear of contracting the virus. Moreover, with growing health-conscious consumers, bicycles are now seen as an increasingly dependable and healthy mobility option. For example, the Dutch e-bike brand VanMoof has seen a significant increase in sales simultaneous to the COVID-19 outbreak in Europe and, latterly, the United States.​

As per the UK Bicycle Association, between April and June 2020, bicycle sales increased by 63% year-on-year. Sales were strongest for bikes under GBP 1,000, although GBP 1,000+ e-bikes also did well (from a low base) with a sales increase of 150%.​

Bicycle sales have been booming across much of the world during the coronavirus crisis, with many local and national governments either starting or accelerating plans for catering to cyclists.​

The COVID-19 pandemic is giving retailers a boost as consumers avoid public transport because of the risk of infection. For example, the bicycle maker Stevens in Hamburg, Germany, confirms that manufacturers are currently experiencing a complete sellout of their products.

An increasing number of cycling events and favorable government and employer initiatives are expected to drive the market studied. Furthermore, various governing bodies in the European, Asia-Pacific, and African countries, particularly in South Africa, promote road racing, touring and leisure cycling, track racing, off-road racing events, and mountain cycling events. ​

Apart from the European region, in countries, like China and Japan, e-bikes have grown in prominence. Some of the major reasons considered for adopting and driving e-bikes around the world are their health benefits, avoidance of traffic congestion, environmental benefits, and the increase in demand for e-bikes as sports equipment. ​

Key Market Trends

Increasing Number of Cycling Events

An increasing application base of bicycles in trekking and recreational activities, coupled with a rising number of cycling events, is expected to propel the demand for bicycles in both general and sports bicycles. The increasing influence of celebrity endorsement and increasing media coverage for such events are expected to further fuel market growth.​ Furthermore, various governing bodies in European countries, such as Cycling Ireland, promote road racing, touring and leisure cycling, track racing, and off-road racing events. For instance, according to the Irish Sports Council, investments made by Sport Ireland toward Cycling Ireland increased from EUR 292.5 thousand in 2015 to EUR 440 thousand in 2019, which encouraged the involvement of consumers in various cycling activities in Ireland.​ Moreover, international sports events, such as cycling championships, also encourage the involvement of consumers in cycling, in turn, driving the market growth.

Increasing Demand for Bicycles from Asia-Pacific

Asia-Pacific is the largest and also the fastest-growing region in the global bicycle market. China, Japan, Australia, India, and South Korea are some of the top contributing countries in the region. Moreover, these countries have started hosting numerous cycling tournaments, which, in turn, may increase the popularity and demand for sports bicycles. For instance, the Asian Cycling Championships is an annual continental cycling championship for road bicycle racing and track cycling since 1963, exclusively for Asian cyclists selected by the national governing body. In addition, there’s a rise in women’s participation rate and government initiatives that are likely to boost the demand for bicycles in the region. Owing to such increased demand, bicycle companies in the market are launching innovative bicycles and accessories, which will lead to significant market growth during the forecast period.

Competitive Landscape

The bicycle market is a highly competitive market and comprises many international and regional players. The market is dominated by key players, like Accell Group, Trek Bicycle Corporation, and Giant Manufacturing Co. Ltd. Giant Manufacturing Co. Ltd led the global market. The major companies in this market are venturing into the manufacturing of e-bicycles, thereby increasing their presence in the global arena. The companies are also leveraging on the enhanced online distribution channel. For instance:​ In 2019, Accell Group introduced a three-track omni-distribution model, in line with consumers’ focus on e-bikes. The new distribution model includes launching a centrally operated e-commerce platform that may replace individual brand websites in Europe, setting up experience centers to test e-bikes, and rolling out mobile bicycle service.​ Moreover, companies are diversifying their bicycle portfolios by launching bicycles, which are being targeted specifically toward women riders and kids, thus, making them more consumer-centric.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Road Bicycle
5.1.2 Hybrid Bicycle
5.1.3 All Terrain Bicycle
5.1.4 E-bicycle
5.1.5 Other Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Offline Retail Stores
5.2.2 Online Retail Stores
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 United Kingdom
5.3.2.2 Germany
5.3.2.3 Spain
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 United Arab Emirates
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Accell Group
6.4.2 Trek Bicycle Corporation
6.4.3 Dorel Industries Inc.
6.4.4 Pon Holdings BV
6.4.5 Giant Manufacturing Co. Ltd
6.4.6 Bulls
6.4.7 Pedego Inc.
6.4.8 Benno Bikes LLC
6.4.9 Ribble Cycles
6.4.10 Riese and Muller GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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