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世界のPea Starch市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Global Pea Starch Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

世界のエンドウ豆でんぷん市場は、2020年には1億984万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には8.16%のCAGRが見込まれています。 いくつかの国で起きたロックダウンの状況は、直接的または間接的に多くの... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

世界のエンドウ豆でんぷん市場は、2020年には1億984万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には8.16%のCAGRが見込まれています。

いくつかの国で起きたロックダウンの状況は、直接的または間接的に多くの産業に影響を与え、サプライチェーンオペレーション、ベンダーオペレーション、製品の商業化などの活動に変化をもたらしています。豆でんぷんを含む様々な農産物のサプライチェーンの混乱は、現在のところ影響は最小限にとどまっています。

しかし、世界銀行によると、2019年1月から2020年2月までの豆類(エンドウ豆を含む)および豆類の輸入量は、サプライチェーンの混乱に続き、輸出制限の影響で6%減少しました。輸出制限はエンドウ豆を含む農産品の価格に直接影響を与え、タンパク質、繊維、デンプンなどのその加工品にも自動的にマイナスの価格効果を与えることが予想されています。

主なプレイヤーは、Covid期間中に直面したサプライチェーンの問題に対応するため、現地のプレイヤーと協力してサプライチェーンを強化する戦略をとりました。例えば、2021年2月、PURIS Holdings社とLivekindly Collective社は、グローバルな再生可能な植物由来の未来のための基盤を築くための合弁事業を発表しました。両社は、タンパク質が豊富で持続可能な作物をグローバルに導入することを目指しており、まずはPURIS社のエンドウ豆の品種が初期の試験で優れた結果を出している南部アフリカで活動しています。また、両社は、植物由来の肉や乳製品の分野で、手頃な価格、持続可能性、栄養を実現する革新的なプロセスや食品の開発を加速していきます。

世界的に見ても、エンドウ豆のでんぷんは、食品やでんぷん業界で絶大な人気を誇っています。加工しやすいものからしっかりとしたゲル状のものまで、エンドウマメのデンプンは性能や機能面で重要なメリットがあるため、幅広い用途に使用されています。

主な市場動向

消費者のフリー・フロム食品素材への嗜好がPea Starchの販売を促進する

世界的に消費者の健康志向が高まる中、改質デンプンに代わるクリーンラベル食品が開発され、注目を集めています。加工度を最小限に抑えた食品、本物の食材、合成添加物の不使用、抗生物質を含まない食品など、総合的な観点から、クリーンラベルのでんぷんの需要が世界的に高まっています。健康志向の高まりを受けて、エンドウたんぱく質を含む加工食品を原料として発売するケースが大幅に増えています。エンドウたんぱく質のニーズを満たすために、食物繊維やでんぷんをベースにしたエンドウ豆由来の製品が増えています。エンドウ豆のでんぷんは、非遺伝子組み換えで、グルテンフリー、アレルゲンフリー、低カロリー、低脂肪のソリューションを幅広い消費者に提供するクリーンラベルの食材です。エンドウ豆のでんぷんには、高粘度のペーストや強力なゲルを形成するなど、数多くのユニークな特徴があり、特に化学的に改良されたでんぷんの代替品として、食品業界に貢献することができます。菜食主義、栄養補助食品、フレキシタリアンダイエットの人気の高まりが、世界のエンドウ豆でんぷん市場の成長を促進しています。肉をやめることの人気上昇やソーシャルメディアの影響は、肉や乳製品の副作用について人々の認識が高まっていることから、市場の成長に大きな影響を与えています。代替食品から得られる豊富な栄養素が、エンドウ豆のでんぷん市場の機会を拡大しています。また、肉アレルギーや乳糖不耐症の患者数が増加していることから、より健康的な代替食品が求められています。また、座りっぱなしの生活による病気の増加も、市場の成長を後押ししています。医師や栄養士は、患者に対して、抗生物質で育てられた肉製品の不健康な摂取をやめ、より良い代替品を選ぶように勧めており、これがエンドウ豆でんぷんの需要を押し上げています。

ヨーロッパが世界のエンドウ豆でんぷん市場を席巻

世界のエンドウ豆でんぷん市場では、ヨーロッパが最大の市場シェアを占めています。イギリス、ドイツ、イタリア、ロシア、フランスなどのヨーロッパ諸国が、この地域の成長に大きく貢献しています。食品にグルテンフリーなどのアレルゲンを表示することに対する政府の規制が厳しく、2019年には約850万人の消費者がグルテンフリーの食生活を送っている(Sustain Health誌による)ことも相まって、グルテンフリーを謳った食品や飲料を求める消費者が増加しました。グルテンフリー製品市場の成長に続き、ヴィーガンの傾向が続いていることが、国内でのエンドウ豆のでんぷんの積極的な浸透をもたらす大きな要因の一つとなっています。The Vegan Societyによると、対象期間中、英国のヴィーガンの数は4倍に増加しました。2014年、ヴィーガンの数は15万人と推定されていましたが、2019年には60万人に増加しました。同年、ヴィーガンはイギリスの人口の1.16%を占めていました。さらに、定期的にスポーツや運動に親しむ若者が増えていることから、原材料にデンプンを含む栄養補助食品製品の消費が増加しています。消費者の要望に応えるため、メーカーはスポーツ栄養に特化した製品を開発しています。

競争状況

世界のエンドウ豆でんぷん市場は競争が激しく、国内外の多くの企業が市場シェアを競っています。Emsland Group、Roquette Frères、Puris、Cosucra Groupe Warcoing SA、Ingredion Incorporatedが市場で優位な地位を占めています。これらの主要企業は、成長するエンドウ豆でんぷん業界で有利なシェアを獲得するために、世界市場での足跡を拡大しています。その他の有力企業としては、Axiom Foods Inc.とCosucraが挙げられます。これらの企業は、市場での地位を維持し、競合他社よりも優位に立つために、研究開発、事業拡大、パートナーシップ、イノベーションに重点を置いています。例えば、Cosucra社は、植物性食品分野での開発をさらに進めるために、デンマークのオーフスに第2のエンドウ豆加工工場を開設しました。この施設は、既存の施設所有者であるAABTとCosucraが共同で運営します。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 原料別
5.1.1 オーガニック
5.1.2 コンベンショナル
5.2 用途別
5.2.1 食品および飲料
5.2.1.1 ベーカリー製品
5.2.1.2 スープ・ソース類
5.2.1.3 スナックおよびシリアル
5.2.1.4 肉および肉製品
5.2.1.5 乳製品
5.2.1.6 その他の食品・飲料アプリケーション
5.2.2 飼料・ペットフード
5.2.3 臨床栄養・化粧品
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 イギリス
5.3.2.2 ドイツ
5.3.2.3 スペイン
5.3.2.4 フランス
5.3.2.5 イタリア
5.3.2.6 ロシア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南アメリカ
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.3.5 中東・アフリカ
5.3.5.1 サウディアラビア
5.3.5.2 南アフリカ共和国
5.3.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 会社概要
6.3.1 Groupe Emsland
6.3.2 Roquette Fre?res
6.3.3 The Scoular Company
6.3.4 COSUCRA - Groupe Warcoing社
6.3.5 イングレディオン社
6.3.6 アクシオン・フーズ・インク
6.3.7 Yantai Shuangta Food Co.Ltd.
6.3.8 ピュリス

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The global pea starch market was valued at USD 109.84 million in 2020 and is projected to witness a CAGR of 8.16% during the forecast period (2021 - 2026).

The entire lockdown situation in several countries has directly or indirectly impacted many industries causing a shift in activities like supply chain operations, vendor operations, product commercialization, etc. The disruption in the supply chain on various agricultural commodities, including pea starch, has experienced minimal impact till now.

However, according to the World Bank, the import of legumes (including peas) and pulses from January 2019 to February 2020 declined by 6%, owing to supply chain disruptions, followed by export restrictions. The export restrictions have a direct impact on the prices of agricultural commodities, including peas, which is expected to automictically have a negative price effect on its processed products such as protein, fiber, and starch.

Major players followed the strategy of strengthening their supply chain by collaborating with local players to cater to supply chain issues faced during Covid. For instance, in February 2021, PURIS Holdings and Livekindly Collective announced joint ventures to lay the foundation for a global regenerative plant-based future. The companies are aiming to introduce protein-rich, sustainable crops globally, and are first working in Southern Africa, where PURIS’ pea variety has excelled in early trials. Additionally, the companies will be accelerating development on innovative processes and food products that deliver on affordability, sustainability, and nutrition within the plant-based meat and dairy spaces.

Globally, pea starch has gained immense popularity in the food and starch industries. From easy processing to firm gels, pea starch is extensively used in a broad range of applications as it offers key performance and functionality benefits.

Key Market Trends

Consumer Preference For Free-from Food Ingredients To Drive The Sales Of Pea Starch

As consumers globally have grown more health-conscious, clean label alternatives to modified starches have been developed and come in greater focus. More comprehensive focus on minimally processed food products, more authentic and real ingredients, no synthetic additives, and antibiotic-free food products drive the demand for clean label starches, globally. Increased demand for healthy products experienced a significant increase in the launch of processed food products, including pea protein, as ingredients. Satisfying the need for pea protein has resulted in increased availability of other pea-based products based on fiber and starch. Pea starch is a non-GMO, clean label ingredient providing gluten-free, allergen-free, low-calorie, low-fat solutions to a wide range of consumers. Pea starch offers numerous unique features, such as the formation of high viscosity pastes and stronger gels, which can benefit the food industry, especially as an alternative to chemically modified starch. The rise in popularity of veganism, dietary supplements, and flexitarian diet are the major accelerators for the growth of the global pea starch market. The rising popularity of quitting meat and the influence of social media has a huge impact on the growth of the market as people are increasingly becoming aware of the side effects of meat and dairy products. The enriched nutrients derived from the alternative food choices are expanding the opportunities for the pea starch market. Higher diagnosis of consumers facing meat allergies and lactose intolerance is moving them towards healthier food alternatives. Another factor boosting the market growth is the rise in the number of diseases due to sedentary lifestyles. Doctors and dieticians are suggesting patients quit unhealthy consumption of antibiotic-fed meat products and choose better alternatives thus, bolstering the demand for pea starch.

Europe Dominates the Global Pea Starch Market

In the global pea satrch market, Europe held the largest market share. Euroepan countres like United KIngdm, Germany, Italy, Russia and France among others are the major contributor to the overall growth of the region. The stringent government regulations for labeling allergens such as gluten free on food products, coupled with about 8.5 million consumers in 2019 (according to Sustain Health Magazine) following a gluten-free diet, resulted in an increasing number of consumers seeking food and beverage products with gluten-free claims. The growth in the gluten-free products market, followed by the ongoing trend of veganism, is one of the major factors resulting in the active penetration of pea starch in the country. According to The Vegan Society, over the period under consideration, the number of vegans in Great Britain quadrupled. In 2014, the number of vegans was estimated to be 150 thousand, which increased to 600 thousand in 2019. That year, vegans accounted for 1.16% of the population of Great Britain. Moreover, the growing number of youngsters regularly indulging in sports and athletic activities has resulted in the increased consumption of dietary supplements products containing starch as an ingredient. To cater to the demand of consumers, manufacturers are innovating products that can be specifically used in sports nutrition.

Competitive Landscape

The global pea starch market is competitive in nature, with many local and international players competing for the market share. Emsland Group, Roquette Frères, Puris, Cosucra Groupe Warcoing SA, and Ingredion Incorporated hold the dominant positions in the market. The key players are expanding their footprints in the global market to gain a lucrative share in the growing pea starch industry. The other leading participants in the market are Axiom Foods Inc. and Cosucra. To retain their positions within the market or gain an advantage over its competitors, these companies have set their focus on R&D, expansion, partnership, and innovation. For instance, Cosucra opened its second pea processing plant in Aarhus, Denmark, to further support its development in the plant-based food segment. The facility will be jointly operated by the existing owner of the facility, AABT, and Cosucra.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Source
5.1.1 Organic
5.1.2 Conventional
5.2 By Application
5.2.1 Food and Beverage
5.2.1.1 Bakery Products
5.2.1.2 Soups and Sauces
5.2.1.3 Snacks and Cereals
5.2.1.4 Meat and Meat Products
5.2.1.5 Dairy
5.2.1.6 Other Food and Beverage Applications
5.2.2 Animal Feed and Pet Food
5.2.3 Clinical Nutrition and Cosmetics
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 United Kingdom
5.3.2.2 Germany
5.3.2.3 Spain
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Groupe Emsland
6.3.2 Roquette Fre?res
6.3.3 The Scoular Company
6.3.4 COSUCRA - Groupe Warcoing
6.3.5 Ingredion Incorporated
6.3.6 Axiom Foods Inc.
6.3.7 Yantai Shuangta Food Co. Ltd
6.3.8 Puris

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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