世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

荷物市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Luggage Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

ラゲージ市場は、予測期間(2021年~2026年)に7.3%のCAGRを記録すると予測されています。 COVID-19のパンデミックにより、世界の人口の大部分が旅行制限や監禁のために家にいることを余儀なくされたため、荷... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ラゲージ市場は、予測期間(2021年~2026年)に7.3%のCAGRを記録すると予測されています。

COVID-19のパンデミックにより、世界の人口の大部分が旅行制限や監禁のために家にいることを余儀なくされたため、荷物やバックパックの業界はパンデミックの影響を大きく受けました。また、潜在的な消費者のほとんどが旅行用の荷物への支出を制限したため、荷物市場のトップビッグブランドの売上収益に直接影響を与えました。しかし、パンデミックの状況が徐々に改善していることから、消費者の消費パターンは強化されており、発展途上国の経済が改善するにつれて、市場は再び潜在的な可能性を取り戻すことが期待されます。

ライフスタイルの変化、旅行・観光産業の成長、顧客の高級ラゲージへの傾倒などが、予測期間中の市場成長にプラスの影響を与えると考えられます。

オンラインショッピングの利便性が高まっていることから、AmazonやeBayなどのEコマースプラットフォームを通じて、旅行用バッグなどのラゲージバッグを購入する消費者の嗜好が大きく変化しています。

ビジネスバッグの分野は、世界的な出張の増加や発展途上国の経済的な改善を背景に、市場調査で大きな支持を得ています。

アジア太平洋地域やラテンアメリカの一部の新興国など、価格に敏感な市場では、ブランド品に比べて安価な代替品や偽造品が容易に入手できることが、ラゲージ市場の成長を妨げています。さらに、この市場は低価格の製品を扱う未組織のプレーヤーによって支配されています。

主な市場動向

観光産業の著しい成長

荷物用バッグの需要の増加は、旅行・観光産業の成長と正比例しています。ここ数年、世界の旅行・観光産業は著しい成長を遂げています。現在、観光産業は世界で最も急成長している多様な分野の一つです。中国、米国、韓国、ブラジル、オランダ、スペイン、ドイツ、英国などの国々は、アウトバウンド観光が盛んです。世界銀行グループによると、世界全体の到着者数で見た国際観光は、2016年に12億5,000万人に達しました。さらに、ここ数年来、ベビーブーマー層によるレジャー旅行への支出が急増しており、これが市場の成長をさらに後押ししています。このように、観光客の増加に伴い、バックパック、トラベルパック、スマートラゲージバッグ、カーペットバッグ、ダッフルバッグ、ラップトップバッグなどの需要も今後数年間で増加していくと考えられます。

アジア太平洋地域が最も急成長している地域として浮上

インドなどのアジア諸国では、ラゲージ市場の競争が激化しており、VIPのような既存のブランドが、Da Milanoのような新しいプレーヤーと市場で競い合っています。旅行・観光活動の活発化やビジネス旅行者の急増により、トラベルバッグやビジネスバッグの販売が急増していることから、市場の成長が見込まれています。2018年に海外旅行をしたインド人は2,394万人近くにのぼり、前年に比べて9.5%増加しました。これは、ラゲージの需要が高まっていることを示していました。アジアのラゲッジ業界では、ラゲッジバッグ、バックパック、ダッフルバッグ、ラップトップバッグ、その他の様々なビジネストラベルバッグの生産にますます力を入れており、このようにアジア太平洋地域で市場をさらに牽引しています。

競争状況

ラゲージ市場は非常に競争が激しい市場です。この市場では、主要なプレーヤーが主要な市場シェアを獲得するために競争しており、小規模な地域プレーヤーが市場シェアを獲得するために小規模な地域に対応しています。市場の主要プレーヤーには、Samsonite International SA、LVMH、VIP Industries Limitedなどがあります。この市場のプレーヤーが採用している主な戦略は、革新的なデザインの新製品の発売、それに続くM&Aです。拡大は、消費者ベースをグローバルに拡大するためにメーカーに優位性を与えるもう一つの戦略です。

このレポートを購入する理由

- Excel形式の市場推定値(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品タイプ別
5.1.1 トラベルラゲージ
5.1.2 ビジネスラゲージ
5.1.3 スポーツラゲージ
5.1.4 その他の製品タイプ
5.2 流通チャネル別
5.2.1 オフライン小売
5.2.1.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
5.2.1.2 専門店
5.2.1.3 その他のオフライン小売チャネル
5.2.2 オンラインストア
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 スペイン
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 ドイツ
5.3.2.4 フランス
5.3.2.5 イタリア
5.3.2.6 ロシア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南アメリカ
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.3.5 中東・アフリカ
5.3.5.1 南アフリカ共和国
5.3.5.2 サウジアラビア
5.3.5.3 その他の中近東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 企業プロフィール
6.4.1 LVMH
6.4.2 サムソナイト・インターナショナルSA
6.4.3 VIPインダストリーズ・リミテッド
6.4.4 Nike Inc.
6.4.5 VFコーポレーション
6.4.6 ユナイテッド・ステーツ・ラゲッジ・カンパニーLLC
6.4.7 MCMワールドワイド
6.4.8 ACE Luggage Co.Ltd.
6.4.9 エティエンヌ・アイグナーAG
6.4.10 アディダスAG

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The luggage market is projected to register a CAGR of 7.3% during the forecast period (2021 - 2026).

Since the COVID-19 pandemic has forced the major part of the global population to sit at home, owing to travel restrictions and lockdown, the luggage and backpacks industry has been hit hard by the pandemic. Also, most of the potential consumers limited their spending on travel luggage, which directly impacted the sales revenues of top big brands in the luggage market. However, as the pandemic situation is improving gradually, the spending patterns of consumers have strengthened, and the market is expected to regain its potential, as the economies of the developing nations improve.

The change in lifestyle, the growing travel and tourism industry, and the customer inclination toward high-end luggage are likely to positively impact the growth of the market during the forecast period.

The growing convenience of online shopping has led to a major shift in consumer preferences for the purchase of travel bags and other luggage bags through e-commerce platforms, such as Amazon and eBay.

The business bags segment is gaining significant traction in the market studied, due to the increasing business travel worldwide and economic improvements in the developing markets.

In price-sensitive markets, such as some emerging economies across Asia-Pacific and Latin America, the easy availability of cheaper substitutes/counterfeit products as compared to branded products is hindering the growth of the luggage market. Moreover, the market is dominated by unorganized players with low priced products.

Key Market Trends

Significant Growth in the Tourism Industry

The increase in the demand for luggage bags is directly proportional to the growing travel and tourism industry. Over the past few years, the global travel and tourism industry has witnessed significant growth. Currently, the tourism industry is one of the fastest-growing and most diversified sectors globally. Countries, such as China, the United States, South Korea, Brazil, the Netherlands, Spain, Germany, and the United Kingdom, have strong outbound tourism. According to the World Bank Group, international tourism in terms of the number of arrivals globally reached 1.25 billion in 2016. Moreover, from the last few years, the spending on leisure travel by the baby boomer segment has been increasing rapidly, which, in turn, has further boosted the growth of the market. Thus, with the growth in tourism, the demand for backpacks, travel packs, smart luggage bags, carpet bags, duffel bags, and laptop bags is also likely to increase in the years to come.

Asia-Pacific Emerges as the Fastest Growing Region

In Asian countries, like India, the luggage market has become highly competitive, with established brands, like VIP, competing in the market with new players, like Da Milano. The growth of the market is set to increase due to a rise in travel and tourism activities and a surging number of business travelers, which led to a surge in the sales of travel and business bags. Close to 23.94 million Indians traveled abroad in 2018, which was a rise of 9.5% compared to the previous year. This indicated a rise in the demand for luggage. The Asian luggage industry is increasingly engaged in the production of luggage bags, backpacks, duffel bags, laptop bags, and other various business travel bags, thus, driving the market further in the Asia-Pacific region.

Competitive Landscape

The luggage market is highly competitive. The market has key players competing for major market share and small regional players catering to a small region to capture the market share. Some of the major players in the market are Samsonite International SA, LVMH, and VIP Industries Limited. The key strategies adopted by the players in the market are new product launches with innovative designs, followed by mergers and acquisitions. Expansion is another strategy that gives an upper edge to the manufacturers to expand their consumer base globally.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Travel Luggage
5.1.2 Business Luggage
5.1.3 Sports Luggage
5.1.4 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Offline Retail
5.2.1.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.2.1.2 Specialty Stores
5.2.1.3 Other Offline Retail Channels
5.2.2 Online Retail
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Spain
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 LVMH
6.4.2 Samsonite International SA
6.4.3 VIP Industries Limited
6.4.4 Nike Inc.
6.4.5 VF Corporation
6.4.6 United States Luggage Company LLC
6.4.7 MCM Worldwide
6.4.8 ACE Luggage Co. Ltd
6.4.9 Etienne Aigner AG
6.4.10 Adidas AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

Mordor Intelligence社の分野での最新刊レポート

  • 最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る