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制酸剤市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Antacids Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

制酸剤市場は、予測期間中に3.7%のCAGRを記録すると予想されています。 COVID-19のパンデミックは、制酸剤市場に大きな影響を与えることが予想されます。American Journal of Gastroenterology誌に掲載された... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

制酸剤市場は、予測期間中に3.7%のCAGRを記録すると予想されています。

COVID-19のパンデミックは、制酸剤市場に大きな影響を与えることが予想されます。American Journal of Gastroenterology誌に掲載された研究論文によると、2020年2月24日から5月13日までの間にCOVID-19陽性の連続した患者を対象に、ファモチジン療法を受けたコロナウイルス入院患者と、ファモチジン療法を受けていない患者の転帰を比較するために、傾向をマッチさせたレトロスペクティブな観察研究を実施しました。この研究の結果、COVID-19患者の入院患者において、ファモチジン(酸逆流や胸焼けの症状の治療に使用される)を使用することは、死亡率のリスク、死亡率と挿管の複合アウトカムのリスク、重症化のための血清マーカーのレベルが低いことと関連していることが判明しました。したがって、COVID-19の治療における制酸剤の使用に関連する研究の増加は、予測期間中の研究された市場の成長に影響を与えると予想されます。

制酸剤市場の成長を促進する要因としては、胃食道逆流症(GERD)を患う高齢者の増加、酸欠を引き起こす生活習慣の乱れ、非ステロイド系抗炎症剤などの薬剤の副作用などが挙げられます。

国連のWorld Ageing 2019レポートによると、2019年の世界人口における65歳以上の高齢者は約7億300万人でした。この数は、2050年には15億人に倍増すると予測されています。世界的に見ても、65歳以上の人口の割合は1990年の6%から2019年には9%に増加しており、老年人口の65%が酸逆流に悩まされています。このことは、制酸剤市場を世界的に押し上げる大きな要因の一つとして作用しています。老年人口が増加しており、この層は消化性潰瘍や胃食道逆流症に対して非常に脆弱であるため、これは制酸剤市場にとって最も好ましい成長要因の1つとなっています。

高齢者の場合、酸性の合併症が再発する頻度が低いため、プライマリ・ケア・プロバイダーと胃腸科医の双方にとってユニークな課題となっています。さらに、そのような患者さんは、びらん性食道炎、バレット食道、食道がんなど、いくつかの症状を伴う疾患を患っていることが多く、治療には複数の治療法が併用され、そのような場合には制酸剤の使用量が著しく増加します。

また、電子商取引の成長により、今後数年間、オンライン小売チャネルを通じた制酸剤の需要が増大すると考えられます。したがって、電子商取引の普及とオンライン医薬品プロバイダの数の急増は、市場全体の成長にプラスの影響を与えると予想されます。しかし、制酸剤の代替品が増えていることや、人々が酸味の症状に対して無知であることは、市場の成長にマイナスの影響を与えると予想されます。

主な市場動向

錠剤サブセグメント(製剤タイプ別)は、予測年において市場への主要な貢献者となる見込みである

患者の服薬アドヒアランスを向上させる様々なフレーバーのチュアブル錠が市場に出回っていることが、このセグメントの成長に寄与すると考えられます。また、錠剤は、患者に適切な量を投与することができ、保管も容易です。これらの要因が、予測期間におけるセグメントの成長に寄与していると考えられます。錠剤は、最も安価な経口剤であり、取り扱い、使用、持ち運びが容易であることから、最も広く使用されている固形剤です。さらに、高齢者層は胃腸障害を起こしやすいため、高齢者人口の増加が市場成長の原動力になると予想されます。World Population Prospects, 2019 revision」のデータによると、2050年には、世界の6人に1人が65歳以上になる可能性があり(16%)、2019年の11人に1人(9%)から増加しています。さらに、主要な市場プレーヤーは、研究開発活動に力を入れており、信頼性の高い新製品を市場に投入するとともに、製品の発売にも力を入れています。 例えば、2019年1月、Dr Reddy's laboratoriesは、米国で胸やけの治療に用いるオメプラゾール徐放性錠剤のジェネリックを発売しました。また、2018年4月には、Perrigo社が、頻発する胸やけの治療のために、口腔内崩壊型のオメプラゾール錠を発売しました。このように、上記の要因により、研究された市場は大きく成長することが期待されています。

北米が主要市場であり、予測期間中も同様の傾向が見込まれる

北米の制酸剤市場は、高齢者人口の増加やライフスタイルの変化に伴う胃腸障害の発生により、大きな成長が見込まれています。また、米国をはじめとする北米諸国では、セルフメディケーションの傾向が強まっていることから、制酸剤などの市販の消化器系製品の需要が高まっています。制酸剤は、米国で最も多く購入されている市販品です。制酸剤のブランドとしては、「Nexium 24 hour」、「Prilosec OTC」、「Zantac 150」、「Tums」などがあります。American Journal of Gastroenterologyに掲載された研究によると、2018年、調査に参加した71,812人のうち、61%が所定の週に1つ以上のGastrointestinal症状があったと報告しています。最も報告された症状は、胸焼け/逆流です。同様に、米国疾病管理予防センター(CDC)の2018年の統計によると、米国で潰瘍と診断されている成人の総数は1,480万人であることがわかりました。潰瘍を持つ人口の数は、GERDに苦しむ人口に比例しています。また、StatPearls誌に掲載された研究論文(2021年)によると、GERDは最も一般的な胃腸疾患の一つであり、欧米諸国では成人の約20%が罹患しており、米国におけるGERDの推定罹患率は18.1%~27.8%となっています。米国では、胃腸障害の有病率が高く、セルフメディケーションのための市販制酸剤の認知度が高まっていることから、この地域では予測期間中に市場が大きく成長することが期待されています。

競争状況

制酸剤市場は適度な競争状態にあり、多国籍企業や中小企業が市場に参入しているため、予測期間中、市場全体が激しい競争に直面しています。この市場を調査している主要プレイヤーは、ジョンソン・エンド・ジョンソン、グラクソ・スミスクライン、サノフィ、バイエル、サン・ファーマシューティカルズなどです。主要企業は、戦略的買収、共同研究、パートナーシップなどの戦略を採用しており、これらの戦略は、地理的プレゼンスの拡大とビジネスポジションの強化に役立っています。

本レポートの購入理由

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場ドライバー
4.2.1 胃食道逆流症(GERD)に悩む高齢者の増加
4.2.2 生活習慣の乱れによる酸欠状態の発生率の上昇
4.2.3 非ステロイド系抗炎症薬などの薬剤による副作用
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 酸味の症状に対する人々の無知
4.3.2 アシッド・リバウンドなどの制酸剤の副作用
4.3.3 制酸剤の市場における代替品の増加
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.4.3 供給者のバーゲニングパワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場区分
5.1 製剤タイプ別
5.1.1 錠剤
5.1.2 粉末
5.1.3 その他
5.2 流通チャネル別
5.2.1 病院薬剤師
5.2.2 電子商取引
5.2.3 その他
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 イタリア
5.3.2.5 スペイン
5.3.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 韓国
5.3.3.6 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 中東およびアフリカ
5.3.4.1 GCC
5.3.4.2 南アフリカ共和国
5.3.4.3 その他の中東・アフリカ地域
5.3.5 南米
5.3.5.1 ブラジル
5.3.5.2 アルゼンチン
5.3.5.3 その他の南アメリカ諸国

6 競争状況
6.1 企業の概要
6.1.1 Bayer AG
6.1.2 GlaxoSmithKline PLC(グラクソ・スミスクライン)
6.1.3 ジョンソン・エンド・ジョンソン
6.1.4 サン・ファーマシューティカルズ・リミテッド
6.1.5 サノフィS.A.
6.1.6 ウェルズスプリング製薬株式会社
6.1.7 アドバンス・ファーマシューティカル・インク
6.1.8 CVSファーマシー
6.1.9 セーフテック・オブ・アメリカ・インク
6.1.10 ファイザー株式会社(Pfizer inc.
6.1.11 ベーリンガーインゲルハイムインターナショナルGmbH
6.1.12 ドクター・レッジーズ・ラボラトリーズ・リミテッド
6.1.13 レキット・ベンキーザー・グループ plc.
6.1.14 武田薬品工業株式会社
6.1.15 プロクター・アンド・ギャンブル

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The antacids market is expected to register a CAGR of 3.7% over the forecast period.

The COVID-19 pandemic is expected to have a significant impact on the Antacids market. According to the research article published in the American Journal of Gastroenterology, 2020, a retrospective, propensity-matched observational study of consecutive COVID-19-positive patients between February 24, 2020, and May 13, 2020, was conducted to compare outcomes in patients hospitalized with coronavirus receiving famotidine therapy with those not receiving famotidine. The results from the study revealed that the use of Famotidine (which is used in treating symptoms of acid reflux and heartburn), in hospitalized COVID-19 patients was found to be associated with a lower risk of mortality, lower risk of the combined outcome of mortality, and intubation, and lower levels of serum markers for severe disease in hospitalized patients with COVID-19. Hence, the increasing studies related to the use of antacids in treating COVID-19 are expected to impact the studied market growth over the forecast period.

The propelling factors for the growth of the antacids market include the growing geriatric population suffering from Gastroesophageal Reflux Disease (GERD), poor lifestyle choices leading to higher incidences of acidity, and side effects of drugs like non-steroidal, anti-inflammatory drugs.

According to a United Nations World Ageing 2019 report, in 2019, there were around 703 million people aged 65 years or over in the global population. This number is projected to double to 1.5 billion in 2050. Globally, the share of the population aged 65 years or over increased from 6% in 1990 to 9% in 2019, and 65% of the geriatric population has to deal with acid reflux. This acts as one of the major factors boosting the antacid market globally. There has been an increase in the geriatric population and this is one of the most favorable growth factors for the antacids market as the demographic is highly vulnerable to peptic ulcers and gastroesophageal reflux disorders.

In the elderly population, the acidic complications recurrent infrequently, which makes it a unique challenge for both the primary care provider and the gastroenterologist. In addition, such patients often suffer from several symptomatic disorders, such as erosive esophagitis, Barrett esophagus, and esophageal cancer, in which a combination of therapies are used for the treatment and the use of antacids significantly rises in such cases.

In addition, there is also growth in e-commerce that is likely to augment the demand for antacids through online retailing channels over the next few years. Therefore, the rising popularity of e-commerce and surge in the number of online medicine providers are expected to positively impact the market's overall growth. However, the growing number of alternatives available in the market to antacids and the ignorance of people towards the symptoms of acidity is expected to have a negative impact on the market growth.

Key Market Trends

The Tablet Sub-Segment, by Formulation Type, is Expected to be the Major Contributor to the Market Over the Forecast Year

The presence of a variety of chewable tablets in the market with different flavors that help to improve patient adherence to the medication is expected to contribute to the growth of the segment. Tablets also provide the correct amount of dosage to the patients and they are easy to store. These factors can be attributed to the segment growth over the forecast period. Tablets are the most widely used solid dosage forms as it is the cheapest oral dosage form, and easy to handle, use and carry. Additionally, the growing geriatric population is expected to drive the market growth as the elderly population is more prone to gastrointestinal disorders. According to the data from the World Population Prospects, 2019 revision, by 2050, one in six people in the world may be over the age of 65 years (16%), an increase from one in 11 in 2019 (9%), globally. Furthermore, the major market players are focusing on Research and Development activities, to bring new and reliable products to the market, and are also focusing on product launches.​ For instance, in January 2019, Dr Reddy’s laboratories launched generic omeprazole delayed-release tablets for the treatment of heartburn in the United States. Also, In April 2018, Perrigo launched a new, orally disintegrating omeprazole tablet for the treatment of frequent heartburn. Thus, owing to the above-mentioned factors, the market studied is expected to grow significantly.

North America Holds the Major market and is Expected to Follow a Similar Trend over the Forecast Period

The North American Antacids market is expected to grow significantly due to the growing geriatric population and lifestyle changes leading to gastrointestinal problems among the American population. Also, the growing trend toward self-medication in North American countries such as the United States is increasing the demand for over-the-counter digestive products, such as antacids. Antacids are the most common over-the-counter products purchased in the United States. Some of the antacid brands in the country include Nexium 24 hour, Prilosec OTC, Zantac 150, and Tums. According to the study published in the American Journal of Gastroenterology, in 2018, out of 71,812 individuals who participated in the survey, 61% reported having more than one Gastrointestinal symptom in the given week. The most reported symptom is heartburn/reflux. Similarly, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) 2018 statistics, the total number of adults diagnosed with ulcers in the United States found to be 14.8 million. The number of population with ulcers is proportional to the population suffering from GERD. Additionally, according to the research article published in StatPearls, 2021, GERD is one of the most common gastrointestinal disorders, with a prevalence of approximately 20% of adults in western countries and the estimated prevalence of GERD in the United States was between 18.1% to 27.8%. Thus, owing to the high prevalence of gastrointestinal disorders and increasing awareness of Over-the-Counter antacids for self-medication among the American population is expected to help in the significant growth of the studied market in the region over the forecast period.

Competitive Landscape

The Antacids market is moderately competitive and the overall market faces intense competition over the forecast period due to the presence of multinational players and small to medium-sized companies entering into the market. The major players of the studied market are Johnson and Johnson, GlaxoSmithKline plc, Sanofi S.A., Bayer AG, and Sun Pharmaceuticals Ltd among others. The key players have adopted strategies such as strategic acquisitions, collaborations, and partnerships, that will help them expand their geographical presence and will strengthen their business position as well.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Geriatric Population Suffering from Gastroesophageal Reflux Disease (GERD)
4.2.2 Poor Lifestyle Choices Leading to Higher Incidences of Acidity
4.2.3 Side Effects of Drugs like Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs
4.3 Market Restraints
4.3.1 Ignorance of People towards Symptoms of Acidity
4.3.2 Side Effects Related to Antacids like Acid Rebound
4.3.3 Growing Number of Alternatives in the Market for Antacids
4.4 Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Formulation Type
5.1.1 Tablet
5.1.2 Powder
5.1.3 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Hospital Pharmacies
5.2.2 E-Commerce
5.2.3 Others
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 South Korea
5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Middle East and Africa
5.3.4.1 GCC
5.3.4.2 South Africa
5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
5.3.5 South America
5.3.5.1 Brazil
5.3.5.2 Argentina
5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Bayer AG
6.1.2 GlaxoSmithKline PLC
6.1.3 Johnson & Johnson
6.1.4 Sun Pharmaceuticals Ltd
6.1.5 Sanofi S.A
6.1.6 WellSpring Pharmaceutical Corporation
6.1.7 Advance Pharmaceutical Inc.
6.1.8 CVS Pharmacy
6.1.9 Safetec of America, Inc.
6.1.10 Pfizer inc.
6.1.11 Boehringer Ingelheim International GmbH
6.1.12 Dr. Reddy's Laboratories Ltd.
6.1.13 Reckitt Benckiser Group plc.
6.1.14 Takeda Pharmaceutical Company Limited
6.1.15 Procter & Gamble

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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