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インドの一般用医薬品(OTC)市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


India Over the Counter Drugs (OTC) Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

インドの一般用医薬品(OTC)市場は、予測期間中に9.2%のCAGRで成長することが見込まれています。 COVID-19のパンデミックは、市場に大きな影響を与えると予想されます。例えば、インドのメーカーは、原薬の輸... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

インドの一般用医薬品(OTC)市場は、予測期間中に9.2%のCAGRで成長することが見込まれています。

COVID-19のパンデミックは、市場に大きな影響を与えると予想されます。例えば、インドのメーカーは、原薬の輸入を中国からの輸入に大きく依存しています。鎖国により原薬の生産が滞り、製品に必要な材料の入手が困難になり、コストが上昇しています。必須のOTC医薬品の需要が高いことから、政府は必須医薬品の一部の輸出を制限しています。市販の鎮痛剤や解熱剤であるパラセタモールのほか、一般的な抗生物質であるメトロニダゾールや細菌などの感染症の治療に用いられるもの、ビタミンB1やB12の原料などが輸出制限の対象となっています。このような状況下で、従来の一般用医薬品のサプライチェーンは困難を極めています。必要なOTC医薬品の多くが入手できません。州政府が必須のOTC医薬品を輸送するための具体的なガイドラインと支援を行っても、多くの小売薬局は在庫不足に直面しています。その一方で、一般用医薬品のオンライン購入が増加しています。医薬品やOTC製品のオンライン購入を監視・支援するために、中央政府や州政府は新たなスキームやポリシーを考案しています。例えば、2020年4月、アンドラ・プラデシュ州の医療保健局は、州内の医療店舗で咳や風邪、発熱のための医薬品を店頭で購入した人を把握するためのモバイルアプリケーション「Covid Pharma」を立ち上げました。

インドの一般用医薬品市場の成長を促進する主な要因は、消費者のセルフメディケーションに対する意識の変化、製品の革新、製薬会社が処方箋(RX)医薬品から一般用医薬品に傾倒していることです。

セルフメディケーションとは、一般的な健康問題の治療に使用するために設計・表示された医薬品を、医師の処方箋なしに服用する行為のことです。セルフメディケーションを行う最も一般的な理由は、入手のしやすさ、利便性、時間の節約です。インドでは人口のほとんどがセルフメディケーションに頼っており、中産階級の購買力も高まっています。このようなセルフメディケーションの傾向は、咳・風邪用製剤、胃腸薬、鎮痛剤、皮膚科用薬などの成長を促進すると予想されます。2018年に「International Journal of Community Medicine and Public Health」に掲載された「Self-medication practices in urban and rural areas of western India: a cross-sectional study(インド西部の都市部と農村部におけるセルフメディケーションの実践:断面調査)」という研究によると、都市部出身であること、慢性疾患を持っていることが、処方箋なしで薬を消費する可能性と関連していました。しかし、セルフメディケーションには、収入、職業、教育などの条件も見られました。Current Clinical Pharmacology」に掲載された論文によると、2019年11月、インドにおけるセルフメディケーション(SM)実践の全体的な平均有病率は53.57%でした。薬に慣れていることがセルフメディケーションを実践する主な理由のようで、有病率26.31%と中低階層の家庭の人でより多く実践されていることが注目されていました。さらに、セルフメディケーションの主な理由は軽度の病気であり、中でも頭痛が最も多く報告されました。さらに、セルフメディケーションは、マイナーな病気を含む急性疾患や慢性疾患の管理に重要であると考えられています。また、消費者がセルフメディケーションを行う決定的な理由としては、時間がない、早く楽になりたい、医師の診察料が高いなどが挙げられています。インドでは、制酸剤、風邪薬、咳止め薬、下剤、鎮痛剤、ビタミン剤、抗アレルギー剤など、多くの医薬品がセルフメディケーションとして消費されています。したがって、これらの要因が市場全体の成長を促進すると考えられます。

主な市場動向

鎮痛剤セグメントが予測期間中に最も大きな成長を遂げると予想される

一般用医薬品である鎮痛剤は、頭痛、発熱、歯痛、筋骨格の損傷や障害、月経痛などの治療や管理に用いられます。痛みに関連する問題は、鎮痛剤のセルフメディケーションの主な理由となっています。2018年10月にIndian Journal of Palliative Careに掲載された論文によると、インドの成人を対象とした慢性疼痛(CP)に関する人口調査では、他のアジアの疼痛有病率調査と比較してCPの有病率が高いことが明らかになりました。インドで使用されている主なOTC鎮痛薬は、アセトアミノフェンと、アスピリン、ナプロキセン、イブプロフェンなどの非ステロイド性抗炎症薬(NSAIDs)です。OTC鎮痛剤によるセルフメディケーションの増加と新製品の発売により、市場の成長が見込まれています。2018年1月、サノフィ社はインドでジェルとスプレータイプの一般用医薬品「Combiflam Icyhot」を発売しました。

OTC鎮痛剤は、発熱、筋骨格系の損傷、頭痛や障害、関節炎、月経痛などの治療にさまざまな用途があり、市場全体の需要を高めています。また、肥満、ストレス、生活習慣の乱れなどの要因により、慢性的な痛みやさまざまな種類の痛みが生じています。また、発展途上の市場や、インドなどの高い経済成長を遂げている国では、人口が広まっています。したがって、これらの国では、人口の増加が鎮痛剤の需要拡大と市場の成長に寄与しています。

競争状況

この市場の競争は緩やかです。業界のプレーヤーは、新製品の開発や買収戦略に注力し、市場シェアを獲得しています。また、発展途上国は、製薬会社に新たな成長の道を開いています。このように、市場にはさまざまな課題があり、革新的なOTC医薬品を促進する革新的な製品が求められています。さらに、主要なプレーヤーは、市場での地位を確保するために、先進的な製品の発売とともに、買収、協力などのさまざまな開始的な提携に関与しています。例えば、2019年8月、Emami Limitedは、来年にかけてベビーマッサージオイル、咳・風邪薬、下剤、消化剤、メモリーブースター、赤い歯磨き粉などのOTC製品を発売することを発表しました。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場ドライバー
4.2.1 消費者のセルフメディケーションへの移行
4.2.2 製品の技術革新
4.2.3 製薬会社のRX医薬品からOTC医薬品への傾斜
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 各種成分の価格引き下げと広告の規制
4.3.2 OTC医薬品に対する具体的な規制がないこと
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.4.3 供給者のバーゲニング・パワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場のセグメンテーション
5.1 製品別
5.1.1 咳・風邪・インフルエンザ対策製品
5.1.2 鎮痛剤
5.1.3 皮膚科領域製品
5.1.4 消化器系製品
5.1.5 ビタミン・ミネラル・サプリメント(VMS)
5.1.6 その他の製品
5.2 流通チャネル別
5.2.1 病院薬剤師
5.2.2 小売店の薬局
5.2.3 その他の流通チャネル

6 競争環境
6.1 企業の概要
6.1.1 GlaxoSmithKline PLC(グラクソ・スミスクライン)
6.1.2 エマミ・リミテッド
6.1.3 アボット・ラボラトリーズ
6.1.4 ダブール・インディア・リミテッド
6.1.5 プロクター・アンド・ギャンブル(Procter & Gamble
6.1.6 レキット・ベンキーザー
6.1.7 サン・ファーマシューティカルズ・リミテッド
6.1.8 Cipla Inc.
6.1.9 武田薬品工業
6.1.10 ジョンソン・エンド・ジョンソン

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The Indian over-the-counter drugs (OTC) market is poised to grow at a CAGR of 9.2% over the forecast period.

The COVID-19 pandemic is expected to have a significant impact on the market. For instance, India’s manufacturers rely heavily on imports of their APIs from China. The lockdown has slowed production of APIs resulting in less availability and higher costs for the materials required for the products. Owing to the high demand for the essential OTC drugs, the government has restricted the export of some of essential medicine. Besides over-the-counter painkiller and fever reducer paracetamol, drugs restricted for exports include common antibiotics metronidazole, and those used to treat bacterial and other infections as well as vitamin B1 and B12 ingredients. Due to the countrywide lockdown, the traditional supply chain of OTC drugs is facing lot of difficulties. Many of the essential OTC drugs are not available. Even after the specific guidelines and support of state government to transport the essential OTC drugs, many of the retail pharmacies are facing the shortage of stock. On the other hand, the online purchase of the over-the counter drugs has increased. To monitor and support the online purchase of medicine and OTC products, the central and states governments are devising new schemes and polices. For instance, in April 2020, the Medical and Health Department of Andhra Pradesh has launched 'Covid Pharma', a mobile application to keep a track of people purchasing medicines over-the-counter (OTC) for cough, cold and fever from medical stores across the state.

The key factors propelling the growth of the Indian over-the-counter drugs market are the shift in consumer attitude toward self-medication, product innovations, and inclination of pharmaceutical companies toward OTC drugs from prescription (RX) drugs.

Self-medication is the act of taking medicines designed and labelled for use in the treatment of common health problems without the prescription of a physician. The easy access, convenience and time saving are the most common reasons for self-medication. Most of India’s population relies on self-medication, and the purchasing power of the middle class is growing. This trend of self-medication is expected to drive growth in cough and cold formulations, gastrointestinal, analgesics, and dermatological drugs. According to the study published in the International Journal of Community Medicine and Public Health, in 2018, on Self-medication practices in urban and rural areas of western India: a cross-sectional study, being from urban areas and having chronic disease was associated with the likelihood of consuming medicines without a prescription. However, self-medication was also seen to be based on income, occupation and education. According to the article published in Current Clinical Pharmacology, in November 2019, overall mean prevalence of self medication (SM) practices in India was 53.57%. Familiarity with the medication appears to be a major reason to practice self medication, and the practice was noticed more among individuals from a middle-lower class family with a prevalence rate of 26.31%. Furthermore, minor ailments were the primary reason for SM, among which headache was the most commonly reported. Furthermore, self-medication is seen as important for acute disorders and management of chronic diseases including minor ailments. Also, some of the critical reasons considered by the consumers to self-medicate are lack of time, need for fast relief, high consulting fees of the physicians, and many others. A large number of drugs such as antacids, cold and cough preparations, laxatives, analgesics, vitamins, anti-allergy products, are consumed as self-medicated products in India. Thus, these factors are expected to drive the growth of the overall market.

Key Market Trends

The Analgesics Segment is Expected to Register the Largest Growth over the Forecast Period

OTC analgesics are commonly used for the treatment and management of headaches, fever, toothache, musculoskeletal injuries and disorders, as well as menstrual cramps. The issues related to pain are major reasons for self-medication of analgesics. According to the article published in Indian Journal of Palliative Care in October 2018, Indian adults' population survey about Chronic Pain (CP) found a higher prevalence of CP as compared to other Asian pain prevalence studies. The major OTC analgesics, used in India, include acetaminophen and nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs), like Aspirin, naproxen, and ibuprofen. The rising trend of self-medication with OTC analgesics and launch of the new products projected to boost the market growth. In January 2018, Sanofi launched Combiflam Icyhot an over-the-counter product in gel and spray format in India.

OTC analgesics have various applications in the treatment of fever, musculoskeletal injuries, headache and disorders, arthritis, and menstrual cramps that have increased the overall demand in the market. Other factors, such as obesity, stress, and lifestyle disorders lead to chronic pain and different kinds of aches. The population is also widespread in the developing markets, as well as in high economic growth countries, such as India. Therefore, in these countries, the population contributes to the increasing demand and growth of analgesics in the market.

Competitive Landscape

The market is moderately competitive in nature. The industry players are focusing on new product developments and acquisition strategies to gain market shares. The developing countries have also opened new growth avenues for pharmaceutical companies. Thus, the market has different challenges and requires innovative products facilitating new innovative OTC drugs. Additionally, the key players have been involved in various startegic alliances such as acquisitions, collaborations along with launch of advanced products to secure the position in the market. For instance, in August 2019, Emami Limited announced that they will launch OTC products like baby massage oil, cough and cold products, laxatives, digestives, memory booster and red toothpowder over the next year.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Shift toward Self Medication by Consumers
4.2.2 Product Innovations
4.2.3 Inclination of Pharmaceutical Companies toward OTC Drugs from RX Drugs
4.3 Market Restraints
4.3.1 Price Cuts for Various Ingredients and Restrictions for Advertising
4.3.2 Lack of Specific Regulations for OTC Drugs
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Cough, Cold, and Flu Products
5.1.2 Analgesics
5.1.3 Dermatology Products
5.1.4 Gastrointestinal Products
5.1.5 Vitamins, Minerals, and Supplements (VMS)
5.1.6 Other Products
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Hospital Pharmacies
5.2.2 Retail Pharmacies
5.2.3 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 GlaxoSmithKline PLC
6.1.2 Emami Limited
6.1.3 Abbott Laboratories
6.1.4 Dabur India Limited
6.1.5 Procter & Gamble
6.1.6 Reckitt Benckiser
6.1.7 Sun Pharmaceuticals Limited
6.1.8 Cipla Inc.
6.1.9 Takeda Pharmaceutical Company
6.1.10 Johnson & Johnson

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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