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北米の金属缶市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


North America Metal Cans Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

北米の金属缶市場は、2020年に231億1,000万米ドルとなりました。2021-2026年の予測期間中には、2.8%のCAGRを記録し、2026年には272億7,000万米ドルになると予測されています。金属缶包装市場で大きなシェアを持つ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

北米の金属缶市場は、2020年に231億1,000万米ドルとなりました。2021-2026年の予測期間中には、2.8%のCAGRを記録し、2026年には272億7,000万米ドルになると予測されています。金属缶包装市場で大きなシェアを持つ食品・飲料業界は、COVID-19パンデミックの中で、必須商品に該当するため、大規模な需要を目の当たりにしています。COVID-19パンデミックの影響で、地域全体でロックダウンが実施されたことにより、消費習慣が大きく変化しました。パッケージされた食品、肉、野菜、果物の需要が増加しています。

- 金属缶は、この地域の多くの消費者の外出先でのライフスタイルに最適なパッケージング・ソリューションの1つであり、その利便性はメリットのトップに挙げられます。金属缶は、フェスティバルやビーチ、アウトドアやスポーツイベントなどに簡単に持ち運ぶことができますが、ガラスは割れやすいために制限があります。さらに、エナジードリンクの人気の高まりと新製品の登場、缶の価格とリサイクル性の高さが、研究対象となる市場の成長を増大させています。
- 多くのブランドが新しいエナジードリンクを発表しています。例えば、2020年に北米コカ・コーラ社は、コークブランドで初めてのエナジードリンク「Coca-Cola Energy Cherry」を発表しました(米国限定フレーバー)。そのゼロカロリーのものは、12オンスのスリーク缶で全米で販売される。
- なお、アルミニウム協会と缶工業会(CMI)が発表した2020年のレポートによると、米国におけるアルミ缶のリサイクル率は、業界で55.9%、消費者で46.1%となっています。また、材料の価値は1,210米ドル/トンとなっています。
- さらに、多くの化粧品・パーソナルケアメーカーが自社製品のパッケージとして金属缶を好んで使用していることから、同地域の化粧品分野も金属缶市場の成長を牽引しています。例えば、Happi Magazineによると、2020年の米国におけるUnilever、Procter, and Gamble、Colgate Palmoliveなどの大手デオドラントベンダーの販売台数は、それぞれ327.04百万米ドル、219.79百万米ドル、38.49百万米ドルを占めています。
- さらに、この地域で金属缶の普及が進んでいるのは、政府の規制や基準が原因となっています。また、北米における缶詰の消費量が多いことも、金属缶包装業界の成長を促進する要因となっています。
- さらに、再生PET(RPET)の需要も増加しています。PepsiCo、Coca-Cola、Danoneなどのブランドは、2030年までにボトルへのRPETの使用率を50%にすることを呼びかけています。これにより、プラスチックパッケージ市場の成長が促進され、その結果、金属缶の成長が抑制されています。

主な市場動向

飲料が大きな市場シェアを占める見込み

- 金属製の缶は、飲料用として最も広く使用されています。北米では携帯性の必要性から、ワイン、カクテル、ハードドリンク、ソフトドリンクの缶詰が最も注目される傾向にありますが、金属で包装されています。飲料業界における金属缶の用途は、飲料の性質に基づいてアルコール飲料とノンアルコール飲料に大きく分類されます。ビールなどのアルコール飲料には、歴史的に金属缶が使用されてきましたが、ワインなどの他の種類の酒類は、伝統的にガラス瓶で提供されてきましたが、金属缶の採用が増えています。
- さらに、飲料缶メーカーは、缶の製造に必要なゲージを減らすことで、軽量化を実現しています。金属缶は、炭酸飲料の包装に必要な炭酸ガスの圧力を支えることができます。また、金属缶は1平方インチあたり90ポンドの力に耐えることができます。このため、金属缶は飲料業界のパッケージとして支持されています。
- 金属缶メーカーは、金属缶の不足により直面するサプライチェーンの混乱に対処するため、北米での生産能力を増強しています。ボール社の社長は、2023年までは需要が供給を上回ると指摘しています。飲料業界における金属缶の積極的な需要と成長は、調査対象地域のこの分野への複数の投資を呼び起こしました。
- 例えば、2020年2月、Crown Holdings社は、飲料用缶の需要拡大に対応するため、北米での生産能力を拡大する計画を発表しました。同社は、ケンタッキー州とワシントン州の2つの製造施設に2つの新ラインを設置することを発表し、2021年の第3四半期中に稼働させる予定です。
- さらに、Ardagh Groupは2020年10月に、ミシシッピ州の製造施設に新たに2つの高速飲料缶製造ラインを設置することを発表しました。今回の投資は、ハードセルツァー、ビール、エナジードリンク、お茶など、様々な飲料向けの特許取得済みのなめらかなデザインのラインの製造に対応することを目的としていると発表しました。

米国が最大のシェアを占めている

- パンデミックによる缶不足の問題から、多くのプレイヤーが既存の工場に新しいラインを追加したり、生産性を向上させたりしています。例えば、2020年9月、ボール社は、パンデミックにより家庭での消費が拡大する北米市場に対応するため、2021年半ばまでにペンシルバニア州ピットストンにアルミ製飲料パッケージ工場を開設すると発表しました。同社は当初、2021年までに60億缶の生産拡大を計画していました。ボール社は、2021年末までに2つの新工場を開設し、アメリカの施設に2つの生産ラインを追加することを楽しみにしています。
- パンデミックの影響で多くのレストランやバーが閉鎖されたため、缶入りアルコール飲料の売上が大幅に増加しました。また、多くの飲料メーカーが製品を缶に移行したことで、アルミ缶のサプライチェーンに負担がかかりました。缶の需要に対応するため、多くのメーカーが施設を開設していますが、その中でも特に増加しているのがアルミ缶です。
- 例えば、2021年1月、クラウン・ホールディングス社は、バージニア州ヘンリー国とブラジル南東部ミナス・ジェライス州に2つの飲料用缶工場を新設するために投資しました。バージニア州の工場では、スパークリングウォーター、エネルギードリンク、炭酸飲料、お茶、機能性飲料、ハードセルツァー、ビール、カクテルなど、さまざまなカテゴリーに対応する飲料缶を供給する予定です。同社は、標準的な飲料缶や特殊な飲料缶の市場の拡大に対応するため、この工場で北米の供給ネットワークを拡大します。
- さらに、2021年4月、クラウン・ホールディング社は、米国で3番目となる飲料用缶の生産工場を新設する計画を発表しました。この工場では、スパークリングウォーター、エネルギードリンク、炭酸ソフトドリンク、機能性飲料、ビールなどの飲料用缶を生産する予定です。
- さらに、両社は持続可能な循環型経済に向けても貢献しています。例えば、2020年2月、ホフマン社は、使用済みの缶、栓、王冠のコルクなどのリサイクルスチールを原料としたリサイクルスチールベースのブリキ缶「RecyCan」のラインを発売しました。

競合他社の状況

北米の金属缶市場は、中程度の競争状態にあります。市場で大きなシェアを持つ大手企業は、様々な地域で顧客基盤を拡大しています。また、多くの企業が、市場シェアと収益性を高めるために、複数の企業と戦略的・協力的な取り組みを行っています。市場の最近の動きとしては、以下のようなものがあります。

- 2020年12月-Ardagh社は、同社の金属缶の製造を開始するために、オハイオ州Huronの施設を購入したことを発表し、2020年後半に製造を開始する予定です。同社は、スパークリングウォーター、ソフトドリンク、お茶、アルコール飲料などの様々なカテゴリー向けに、複数のサイズの飲料缶の生産を目指しました。
- 2020年8月 - Ball Corporationは、nブラジルで活動するTubex Aluminium Aerosol packagingの買収を完了しました。この買収により、同地域における同社のエアロゾルパッケージングが拡大し、革新的な製品を市場に投入することで、グループの業績向上につながることが期待されます。

本レポートの購入理由

- エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場に関する考察
4.1 市場の概要
4.2 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.2.2 バイヤーのバーゲニング・パワー
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競合他社の脅威
4.2.5 競合他社との競争の激しさ
4.3 業界のバリューチェーン分析
4.4 「COVID -19」の金属缶市場への影響評価

5 市場力学
5.1 市場ドライバー
5.1.1 金属パッケージの高いリサイクル率
5.1.2 缶詰が提供する利便性と低価格化
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 代替パッケージングソリューションの存在

6 市場区分
6.1 材料タイプ別
6.1.1 アルミニウム
6.1.2 スチール
6.2 エンドユーザー層別
6.2.1 食品
6.2.2 飲料
6.2.3 医薬品
6.2.4 化粧品およびパーソナルケア
6.2.5 その他のエンドユーザー層
6.3 国別
6.3.1 米国
6.3.2 カナダ

7 競争状況
7.1 会社概要
7.1.1 Crown Holdings Inc.
7.1.2 ボール社
7.1.3 シルガン・コンテナーズ・LLC
7.1.4 Mauser Packaging Solutions
7.1.5 Ardagh Group S.A.
7.1.6 DSコンテナーズ Inc.
7.1.7 CCL Container Inc.
7.1.8 インディペンデント・キャン・カンパニー
7.1.9 テクノキャップ・グループ
7.1.10 Can-Pack SA
7.1.11 オールステート・キャン・コーポレーション
7.1.12 エンバセスグループ

8 投資分析

9 市場の将来展望

 

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Summary

The North American metal cans market was valued at USD 23.11 Billion in 2020. It is projected to be worth USD 27.27 Billion by 2026, registering a CAGR of 2.8% during the forecast period of 2021-2026. With a significant share in the metal can packaging market, the food, and beverage industry is witnessing massive demand amidst the COVID-19 pandemic, as the industry falls under the essential commodity. The lockdown enforced across the region due to the COVID-19 pandemic has bought a significant change in consumption habits. There has been an increasing demand for packaged food products, meat, vegetables, and fruits.​

- Metal cans are one of the perfect packaging solutions for the on-the-go lifestyle of many consumers in the region, and their convenience is topping the benefits list. These can be easily transported or carried to festivals, beaches, and outdoor and sporting events, whereas glass is mainly restricted due to its breakability. In addition, the increasing popularity of energy drinks and the introduction of new products, and the price and recyclability of cans are augmenting the studied market growth.
- Many brands are introducing new energy drinks. For instance, in 2020, Coca-Cola North America unveiled the first-ever energy drink under the Coke brand Coca-Cola Energy Cherry a flavor available exclusively in the United States. Their zero-calorie counterparts will be available nationwide in 12-oz. sleek cans.
- Furthermore, according to the Aluminum Association and Can Manufacturers Institute (CMI), 2020 report, the industry recycling rate of aluminum can account for 55.9% in the United States, and the Consumer recycling rate of aluminum can account for 46.1%. In addition, the value of material accounted for USD 1,210/tons.
- Moreover, the cosmetic segment in the region is also driving the growth of the metal cans market in the area as many cosmetic and personal care manufacturers prefer metal cans packaging for their products. For instance, according to Happi Magazine, the unit sales of leading deodorant vendors such as Unilever, Procter, and Gamble, Colgate Palmolive in the United States in 2020 accounted for USD 327.04 million, USD 219.79 million, and USD 38.49 million, respectively.
- Further, the government regulations and standards are responsible for the increased proliferation of metal cans in the region. Heavy consumption of canned food in North America is also responsible for the increase in the growth of the metal can packaging industry.
- Moreover, demand for recycled PET (RPET) is increasing. Brands such as PepsiCo, Coca-Cola, and Danone, have all called for a 50% use of RPET in their bottles by 2030. This is driving the growth of the plastic packaging market, thus, restraining the growth of metal cans.

Key Market Trends

Beverage is Expected to Account For Significant Market Share

- Metal cans are most widely used for beverages. The most notable trend of canned wine, cocktails, hard drinks and soft drinks is packaged in metal, driven by the need for portability in North America. The usage of metal cans in the beverage industry can be widely classified into alcoholic drinks and non-alcoholic drinks based on the nature of the beverage. Alcoholic beverages, such as beer, have historically used metal cans, while other kinds of liquor, like wine, traditionally served in glass bottles, are increasingly adopting metal cans.
- Moreover, beverage can manufacturers have reduced the weight by reducing the gauge required to fabricate the cans. Metal cans can support the carbonation pressure that is needed to package soda. Metal cans also resist forces up to 90 pounds per square inch. This factor makes the cans the favored choice for packaging in the beverage industry.
- Metal can manufacturers are increasing the production capacity in North America to address the supply chain disruption faced due to the shortage in metal cans. The President of the Ball Corporation has identified the demand to outstrip the supply until 2023. The aggressive demand and growth of metal cans in the beverage industry sparked multiple investments in the sector in the studied region.
- For instance, in February 2020, Crown Holdings announced its plans to expand its production capacity in North America to cater to the growing demand for beverage cans. The company announced two new lines in two manufacturing facilities in Kentucky and Washington, which are expected to be operational during the third quarter of 2021.
- Further, Ardagh Group announced in October 2020 that the two new high-speed beverages could manufacture lines in its production facility in Mississippi. The company announced that the investment is aimed to cater to the production of its patented sleek design line for various beverages, including hard seltzers, beer, energy drinks, and tea.

United States Accounts for the Largest Share

- Many players in the market are adding new lines to existing plants and are making productivity enhancements because of the can shortage issues due to the pandemic. For instance, in September 2020, Ball Corporation announced that it would open an aluminum beverage packaging plant in Pittston, Pennsylvania, by mid-2021 to serve the North American market as the at-home consumption grows due to the pandemic. The company initially planned a 6 billion can output expansion by 2021. Ball Corporation is looking forward to opening two new plants and add two production lines to the United States facilities by the end of 2021.
- Many restaurants and bars were closed with the pandemic, due to which canned alcoholic beverages witnessed a significant increase in sales. Also, many beverage manufacturers shifted their products into cans, which has put a strain on the aluminum can supply chain. To cater to the demand for cans, many manufacturers have been opening facilities to meet this ever-growing demand.
- For instance, in January 2021, Crown Holdings invested in the two new beverage can plant in Henry Country, Virginia, and Minas Gerais State, Southeast Brazil. The plant in Virginia will be supplying beverage cans to serve various categories, including sparkling water, energy drinks, carbonated soft drinks, tea, functional beverages, hard seltzers, beer, and cocktails. The company expands its North American supply network with the plant to address the growing market for standard and specialty beverage cans.
- Additionally, in April 2021, Crown Holding unveiled its plan to build its third new beverage can production facility in the United States. The plant will produce cans for sparkling waters, energy drinks, carbonated soft drinks, functional beverages, beers, among other beverages.
- Further, the companies are also contributing toward a sustainable circular economy. For instance, in February 2020, Hoffmann has launched a line of recycled steel-based tinplate cans, ‘RecyCan,’ made from recycled steel, such as used cans, closures, and crown corks.

Competitive Landscape

The North America Metal Cans market is moderately competitive. The major players with a significant share in the market are expanding their customer base across various regions. In addition, many companies are forming strategic and collaborative initiatives with multiple companies to increase their market share and profitability. Some of the recent developments in the market are:

- December 2020 - Ardagh has announced its purchase of a facility in Huron, Ohio, facility to start manufacturing its metal cans and planned to start production in late 2020. The company has aimed to produce beverage cans in multiple sizes for various categories, including sparkling water, soft drinks, tea, and alcoholic beverages.
- August 2020 - Ball Corporation has completed the acquisition of Tubex Aluminium Aerosol packaging that operates n Brazil. The acquisition is expected to expand the company’s aerosol packaging in the region and help the group improve financial performance by introducing innovative products to the market.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Assessment of COVID -19 Impact on the Metal Can Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Recyclability Rates of Metal Packaging
5.1.2 Convenience and Lower Price Offered by Canned Food
5.2 Market Restraints
5.2.1 Presence of Alternate Packaging Solutions

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Material Type
6.1.1 Aluminum
6.1.2 Steel
6.2 By End-user Vertical
6.2.1 Food
6.2.2 Beverage
6.2.3 Pharmaceuticals
6.2.4 Cosmetic and Personal Care
6.2.5 Other End-user Verticals
6.3 By Country
6.3.1 United States
6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Crown Holdings Inc.
7.1.2 Ball Corporation
7.1.3 Silgan Containers LLC
7.1.4 Mauser Packaging Solutions
7.1.5 Ardagh Group S.A.
7.1.6 DS Containers Inc.
7.1.7 CCL Container Inc.
7.1.8 Independent Can Company
7.1.9 Technocap Group
7.1.10 Can-Pack SA
7.1.11 Allstate Can Corporation
7.1.12 Envases Group

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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