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迫撃砲の弾薬市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2030年


Mortar Ammunition Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2030)

迫撃砲弾市場は、2020年には6,975万米ドル、2030年には1億1,729万米ドルに成長し、予測期間(2021年~2030年)のCAGRは5.21%になると予測されています。 COVID-19が市場全体の収益に与える影響は小さいと考え... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

迫撃砲弾市場は、2020年には6,975万米ドル、2030年には1億1,729万米ドルに成長し、予測期間(2021年~2030年)のCAGRは5.21%になると予測されています。

COVID-19が市場全体の収益に与える影響は小さいと考えられます。しかし、主要国の政府が実施したロックダウンにより、サプライチェーンに混乱が生じ、2020年に短期間の製造遅延が発生しています。予測期間中に短期間の配送遅延が予想されますが、パンデミックによる需要の急激な変動は予想されていません。

いくつかの国では、現在の軍事力を強化するために、新しい武器システムを調達したり、既存の武器システムを最新の弾薬で近代化したりすることに多大な資源を費やしています。また、領土問題の拡大に伴い、陸軍による迫撃砲システムの調達が長年にわたって推進されてきました。

迫撃砲は、新技術の統合や、世界の軍隊の歩兵部隊と砲兵部隊の両方に配備される範囲の拡大により、現在、需要が再活性化しています。迫撃砲は、軽量でありながら射程距離の長い弾薬を開発するために、いくつかの新しい開発プログラムが進行中です。さらに、精密誘導迫撃砲弾の開発にも投資が行われています。このような投資は、今後の市場に新たな展望を開くものと期待されます。

主な市場動向

予測期間中、重口径セグメントが最も高い成長を示す見込み

予測期間中に最も高い成長が見込まれるのは、大口径のセグメントです。口径が100mm以上の迫撃砲は、大口径迫撃砲に分類されます。従来の重口径迫撃砲は、射程距離が7,200mから9,500mで、迫撃砲のサイズに応じて1.2kgから4.2kgの爆発物を搭載することができます。重い迫撃砲は一般的に、敵の拠点を平定したり、装甲車を廃車にするために使用されます。世界のいくつかの国では、大規模な武器の近代化プログラムの一環として、調達プログラムが進行中です。例えば、2020年4月、ポーランド国防総省に代わって軍備検査局がポーランド軍備グループと、120mm Rak自走式迫撃砲システムおよび指揮所車両(AWD)の追加調達計画について交渉を開始しました。契約金額は1億5,000万ユーロで、追加のRak迫撃砲と指揮所車両の納入は2020年に開始され、2026年まで続く予定です。需要の高まりにより、大口径迫撃砲の分野では広範なイノベーションが育まれています。2020年9月、韓国は独自に開発した120mm自走式迫撃砲システムを量産する計画を発表しました。同月、韓国政府は6億4,800万米ドルの契約を結び、K200A1追跡装甲車をベースに搭載された老朽化した107mm迫撃砲の代替となる可能性のある迫撃砲システムを生産することを決定しました。この新型迫撃砲は、自動射撃制御および再装填システムを備えており、360度の射撃範囲をカバーすることができます。このような開発や先進的な兵器の調達は、予測期間中にこのセグメントの成長を加速させると考えられます。

2020年の迫撃砲弾市場では、アジア太平洋地域が大きなシェアを占める

現在、アジア太平洋地域が市場を支配しており、予測期間中もその優位性が続くと予想されます。この地域の中国、インド、韓国などの国々は、地政学的な緊張が続いていることから、ここ数年で軍事費を急速に増加させています。中国とインドは、2015年から2020年の間に、軍事費をそれぞれ25%、30%以上増加させています。このような国防費の伸びに伴い、これらの国は新世代の迫撃砲システムや関連弾薬の開発・調達に投資しています。インド陸軍は2021年3月、最も長く使用されてきた砲兵システムのうち、130mm自走式M-46カタパルト砲と160mmタンペラ迫撃砲の2つを退役させ、最新技術を採用した新しい装備に切り替えました。また、新しい迫撃砲システムの調達により、予測期間中、関連する弾薬の需要が見込まれます。迫撃砲システムの独自開発への注目が高まっていることが、この地域の市場成長を後押しすると予測されます。2019年6月、韓国は、Hanwha Defense社とS&T Dynamics社が、M113追跡型装甲兵員輸送車に組み込むことができる120mm自走式迫撃砲システムを開発したと発表しました。この新型迫撃砲は、自動射撃制御と再装填システムを備えており、360度の射撃範囲を確保することができます。その後、2020年9月に韓国政府は、K200A1追跡装甲車をベースに搭載された老朽化した107mm迫撃砲に代わる可能性として設計された迫撃砲システムを製造するため、6億4800万米ドルの契約を締結しました。先進的な迫撃砲システムの調達とともに、各社は迫撃砲システム用の先進的な弾薬も入手しています。2019年4月、エルビットシステムズは、アジア太平洋地域の非公開の顧客に、精密な誘導迫撃砲弾(GMM)であるSTYLETを供給する3,000万米ドル相当の契約を獲得したと発表しました。この契約は2年間にわたって行われます。STYLETは、マルチモードGPS/INS誘導の120mmGMMで、射程距離は1,000~8,500m、戦術的な戦闘部隊や特殊部隊向けに設計されています。このような最新の精密誘導迫撃砲への投資と調達が、予測期間中のアジア太平洋地域における市場の成長を促進すると予想されます。

競合状況

迫撃砲弾の市場は断片的です。各国には、政府の支援を受けて運営され、軍のニーズに応えているサプライヤーが数多く存在します。これらのメーカーの多くは、現地の軍用にあらゆる種類の爆発物や弾薬を生産しています。したがって、サプライチェーンが完全に現地化され、政府の資金とロジスティクスによってサポートされているため、特定の弾薬に集中して生産率を短期間で向上させる能力があります。迫撃砲弾薬市場の主なプレイヤーは、エルビット・システムズ社、BAEシステムズ社、Nammo AS社、General Dynamics社、Saab AB社です。各社は、新しい弾薬の開発に協力し、新たな市場機会を模索しています。例えば、Singapore Technologies Engineering Ltd、SAMI、Hanwha Defenseなどの企業は、近年、迫撃砲を含むさまざまな種類の弾薬を生産するために協力関係を結んでいます。このような協力関係は、予測期間中に世界市場での存在感とシェアを高めるのに役立つと期待されています。迫撃砲弾の射程距離、精度、致死率などの性能の向上は、メーカーが新規顧客を獲得するための主な要因であり、一方で、現地で弾薬を生産するメーカーとの提携は、予測期間中に新規市場への参入を可能にします。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.4.2 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場区分(金額ベースの市場規模 - USD百万)
5.1 口径タイプ
5.1.1 軽口径
5.1.2 中口径
5.1.3 重い口径
5.2 地域別
5.2.1 北アメリカ
5.2.1.1 米国
5.2.1.2 カナダ
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 イギリス
5.2.2.2 フランス
5.2.2.3 ドイツ
5.2.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.2.3 アジア太平洋地域
5.2.3.1 中国
5.2.3.2 インド
5.2.3.3 ベトナム
5.2.3.4 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 ラテンアメリカ
5.2.4.1 メキシコ
5.2.4.2 その他のラテンアメリカ諸国
5.2.5 中東・アフリカ
5.2.5.1 サウジアラビア
5.2.5.2 アラブ首長国連邦
5.2.5.3 南アフリカ共和国
5.2.5.4 その他の中東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 エルビット・システムズ社
6.2.2 General Dynamics Corporation
6.2.3 ネクスターシステムズSA
6.2.4 BAE Systems PLC
6.2.5 ラインメタルAG
6.2.6 サーブAB
6.2.7 Nammo AS
6.2.8 デネルSOC株式会社
6.2.9 Hirtenberger Defence Systems GmbH & Co.KG
6.2.10 シンガポール・テクノロジーズ・エンジニアリング社
6.2.11 機械・化学工業社(MKKK)
6.2.12 ARSENAL JSCo.

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The Mortar Ammunition Market was valued at USD 69.75 million in 2020 and is projected to grow to USD 117.29 million by 2030 registering a CAGR of 5.21% during the forecast period (2021-2030).

The impact of COVID-19 on the overall market revenue is deemed to be less. However, the lockdown imposed by the governments in the major countries has caused disruptions in the supply chain which led to manufacturing delays for a short period of time in 2020. Although delivery delays are expected over a short duration during the forecast period, drastic fluctuations in demand due to the pandemic are not anticipated.

Several countries are expending significant resources toward augmenting their current military prowess, by procuring new weapon systems or modernizing their existing deployed systems with advanced ammunition rounds. The growth in territorial issues has also propelled the procurement of mortar systems by the land forces over the years.

Mortars are now witnessing rejuvenated demand due to new technology integration and enhanced scope of deployment by both infantry and artillery units of global armed forces. Several new mortar development programs are underway to develop lighter but deadlier mortar ammunition with an enhanced range. Furthermore, investments are being made into development of precision guided mortar ammunition. Such investments are anticipated to open new prospects for the market in the coming future.

Key Market Trends

Heavy Caliber Segment is Expected to Witness Highest Growth During the Forecast Period

The heavy caliber segment of the market is expected to witness the highest growth during the forecast period. Mortar ammunition with a caliber size of 100 mm and above are classified as heavy caliber mortars. Conventional heavy-caliber mortars have a range of 7,200m to 9,500m and can carry an explosive payload of 1.2kg to 4.2kg, depending on the size of the mortar. Heavy mortars are generally used to level enemy strongholds and decommission armored vehicles. Several nations across the globe have procurement programs underway as part of their extensive weaponry modernization program. For instance, in April 2020, the Armament Inspectorate, on behalf of the Polish MoD, commenced negotiations with the Polish Armaments Group for the planned procurement of additional 120mm Rak self-propelled mortar systems and command post vehicles (AWD). The estimated value of the contract is EUR 150 million and the deliveries of additional Rak mortars and command post vehicles commenced in 2020 and are anticipated to run through to 2026. The rise in demand has fostered extensive innovations in the heavy caliber mortar segment. In September 2020, South Korea announced its plans to mass-produce the indigenously developed 120mm self-propelled mortar system. In the same month, the South Korean government awarded a USD 648 million contract to produce the mortar system designed as a potential replacement to the aging 107mm mortar mounted based on the K200A1 tracked armored vehicle. The new mortar is equipped with automatic fire control and reloading system that can provide 360-degree firing coverage. Such developments and procurement orders of advanced munitions is expected to accelerate the growth of this segment during the forecast period.

Asia-Pacific Accounted for a Major Share in the Mortar Ammunition Market in 2020

The Asia-Pacific region is currently dominating the market and is expected to continue its dominance during the forecast period. Countries in the region such as China, India, and South Korea among others have been rapidly increasing their military spending over the past few years due to the ongoing geopolitical tensions in the region. China and India have increased their military expenditures by more than 25% and 30%, respectively during the period of 2015 – 2020. With such a growth in defense expenditure, these countries have been investing in the development and procurement of newer generation mortar systems and related ammunition. In March 2021, the Indian Army decommissioned two of the longest-serving artillery systems, the 130mm self-propelled M-46 catapult guns and 160mm Tampella Mortars from service, to make way for newer equipment employing the latest technologies. The procurement of new mortar systems is also expected to generate demand for related ammunition during the forecast period. The growing focus on indigenous development of mortar systems is projected to drive the growth of the market in the region. In June 2019, South Korea announced that Hanwha Defense and S&T Dynamics have developed a 120 mm self-propelled mortar system that can be integrated into an M113 tracked armored personnel carrier. The new mortar is equipped with automatic fire control and reloading system that can provide 360-degree firing coverage. Later, in September 2020, the South Korean government awarded a USD 648 million contract to produce the mortar system designed as a potential replacement to the aging 107mm mortar mounted based on the K200A1 tracked armored vehicle. Along with the procurement of advanced mortar systems, the companies are also acquiring advanced ammunition for the mortar systems. In April 2019, Elbit Systems announced that it was awarded a contract worth USD 30 million to supply STYLET, a precise Guided Mortar Munition (GMM), to an undisclosed customer in Asia-Pacific region. The contract will be performed over two years. STYLET is a multimode GPS/INS guided 120 mm GMM with a range of 1,000-8,500 m that is designed for tactical combat units and Special-Forces. Such investments and procurement of advanced precision guided mortar ammunition is anticipated to bolster the growth of the market in Asia-Pacific region during the forecast period.

Competitive Landscape

The mortar ammunition market is fragmented. There are numerous suppliers supported and run by the government, locally, in each country that cater to the needs of the military. Most of these manufacturers produce all types of explosives and ammunition for the local military and, thus, have the capability to increase focus on certain ammunition and improve production rate on short notice as the supply chain is completely localized and supported by government funding and logistics. The major players in the mortar ammunition market are Elbit Systems Ltd, BAE Systems plc, Nammo AS, General Dynamics Corporation, and Saab AB. Companies are collaborating on the development of new ammunition and explore new market opportunities. For instance, companies like Singapore Technologies Engineering Ltd, SAMI, and Hanwha Defense have entered into collaborations in recent years for producing different kinds of ammunitions including those of mortars. Such collaborations are expected to help them increase their market presence and share in global markets during the forecast period. Advancements in mortar ammunition capabilities, like range, precision, and lethality are the major factors for manufacturers to attract new customers, while the partnership with manufacturers to locally produce munitions will allow them to enter new markets during the forecast period.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)
5.1 Caliber Type
5.1.1 Light Caliber
5.1.2 Medium Caliber
5.1.3 Heavy Caliber
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.2 Europe
5.2.2.1 United Kingdom
5.2.2.2 France
5.2.2.3 Germany
5.2.2.4 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 India
5.2.3.3 Vietnam
5.2.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Latin America
5.2.4.1 Mexico
5.2.4.2 Rest of Latin America
5.2.5 Middle-East and Africa
5.2.5.1 Saudi Arabia
5.2.5.2 United Arab Emirates
5.2.5.3 South Africa
5.2.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Elbit Systems Ltd
6.2.2 General Dynamics Corporation
6.2.3 Nexter Systems SA
6.2.4 BAE Systems PLC
6.2.5 Rheinmetall AG
6.2.6 Saab AB
6.2.7 Nammo AS
6.2.8 Denel SOC Ltd
6.2.9 Hirtenberger Defence Systems GmbH & Co. KG
6.2.10 Singapore Technologies Engineering Ltd
6.2.11 Mechanical and Chemical Industry Company (MKEK)
6.2.12 ARSENAL JSCo.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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