世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州の労働力管理ソフトウェア市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021-2026年


Europe Workforce Management Software Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021-2026)

欧州の労働力管理ソフトウェア市場は、2020年に17億6,000万米ドルとなり、2021年から2026年までの予測期間中に6.71%のCAGRを記録し、2026年には25億8,000万米ドルに達すると予想されています。この成長の主な要因... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
100 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

欧州の労働力管理ソフトウェア市場は、2020年に17億6,000万米ドルとなり、2021年から2026年までの予測期間中に6.71%のCAGRを記録し、2026年には25億8,000万米ドルに達すると予想されています。この成長の主な要因は、競争上の優位性を維持するために生産性を向上させる必要性と、労働力関連の基準が複雑化しており、企業がコンプライアンスを確保するためにITソリューションに頼ることが不可欠になっていることです。

- 職場の進化を考えると、すべての活動についてスプレッドシートやレジスターを管理する従来の方法は、非常に時間のかかる面倒なプロセスとなっており、また、エラーも発生しやすくなっています。ワークフォースマネジメントソフトウェアは、ワークスケジュール、ビジネスプロセス、人件費、人材管理を効果的に管理することで、組織のパフォーマンスを最適化する上で重要な役割を果たします。また、データの分析やドリルダウン機能が組み込まれているため、人的資源のより良い管理のためのより深い洞察を得ることができます。
- Aon社が発表した「2020 Trends in Global Employee Engagement」によると、2020年の欧州の従業員のエンゲージメントスコアは約60%で、世界の全地域の中で最も低い数値となっています。このように従業員のエンゲージメントが低いことから、この地域ではワークフォースマネジメントソフトウェアの導入がさらに進むことが予想され、企業は従業員のエンゲージメントに費用をかけて、従業員の満足度とエンゲージメントを維持し、ひいては生産性と定着率を向上させようとしています。
- リモートワークの傾向は、過去10年間、着実に拡大しています。しかし、COVID-19の影響により、この傾向は極めて短期間で劇的に加速し、企業はその規模に関わらず、地域の政府が推奨する自己隔離対策に迅速に適応することを余儀なくされています。このパンデミックにより、より多くの人々が遠隔地で働くことが求められるようになったため、遠隔地の労働力を効率的に管理できるリモートワークフォースマネジメントソフトウェアは、企業にとって不可欠なソフトウェアとなっています。
- 様々な企業が、物理的・論理的なマルチレベルのセキュリティ機能を提供するために、プライベート・クラウドを介してワークフォース・マネジメント・ソリューションを提供しています。多くのビジネスリーダーがクラウドベースのワークフォース・マネジメントに傾倒している主な理由の一つは、セールスフォース、インバウンド・マーケティング・ソフトウェア、マーケティング・オートメーション・ソフトウェア、ワークフォース・マネジメント・ソフトウェア、ビジネス分析ツールなどのサービスを含むオール・イン・ワンのソリューションを手に入れて、商業的、業務的、財務的な側面からの洞察を得たいと考えていることにあります。
- 多くのSoftware-as-a-Serviceの評価では、現在の問題点に対する機能セットを測定し、相性の良いベンダーを見つけることに重点を置いています。しかし、新しいワークフォースマネジメントソフトウェアの導入は、費用と時間のかかるプロセスであり、組織が求める利益を得るためには正しい方法で実行する必要があります。

主な市場動向

消費財・小売部門が大幅に成長する見込み

- 小売・卸売サービスセクターは、EU経済において最も重要なセクターの一つであり、欧州2020戦略の下で成長と雇用創出を促進する上で重要な役割を果たすべきである。欧州では、非金融経済圏で活動する全企業の3分の1がこのセクターで活動しており、主にローカル市場にサービスを提供する中小規模の小売・卸売業者を代表しています。
- キンブル社によると、プロフェッショナル・サービス企業の従業員減少率は、欧州とMEAで11.4%となっています。また、ECR Retail Loss Groupは、欧州の大手小売企業3社の従業員20万人以上を対象にアンケート調査を実施し、従業員のエンゲージメントレベルと要因の関連性を調査しました。調査の結果、従業員エンゲージメントの要因の多くが、シュリンク、廃棄物、キャッシュロス、在庫切れによる売上減という4つのロス指標と関連していることがわかりました。このような損失は、従業員管理ソフトウェアを使用することで、大幅に回避することができます。
- 欧州司法裁判所(ECJ)の判決により、欧州の雇用者は従業員の勤怠管理を行うことが義務付けられました。その結果、欧州司法裁判所は、加盟国は雇用者に毎日の労働時間を記録するシステムを構築することを義務付けなければならないと判断しました。このような規制により、ワークフォースマネジメントソフトウェアの需要が高まっています。
- 小売分野での市場成長のために、様々な連携やパートナーシップが勢いを増しています。例えば、2020年6月、Logile Inc.は、北イングランドの高級スーパーマーケットチェーンであるBoothsが、Logileの店舗計画と労働力管理のソリューションスイートを採用し、労働基準をエンジニアリングしたことを発表しました。これによりブース社は、同社の小売店舗、ガソリンスタンド、倉庫、コーポレートオフィスなどにソフトウェアソリューションを導入することになります。今回の選定は、ブース社にとって重要な戦略的技術的マイルストーンであると同時に、Logile社にとって英国初の顧客となります。
- また、2020年10月には、リトアニアの大手小売企業であるIKI社が、労働効率の向上を目的としてReflexisを採用したことを発表しました。IKI社は、Workforce Scheduler、Time & Attendance、Employee Self-Service(ESS)、Advanced Analytics & Reporting、Mobilityソリューションなど、Reflexisのインテリジェントワークフォースマネジメントソリューションの導入を目指しました。IKIはReflexisとそのパートナーであるStrongPointと協力して、リトアニア国内の228店舗、5,000人以上の従業員を対象にソリューションを導入しました。

イギリスが大きな市場シェアを持つと予想

- イギリスでは、適応性や柔軟性を求める企業や組織が増加しており、従業員の生産性向上や従業員の体験の向上に力を入れていることが、研究市場の成長を促進する要因となっています。
- また、民間企業の雇用も増加しており、多くの組織、特に人事管理部門は、様々な機能を管理するためにワークフォースマネジメントソリューションの導入を余儀なくされています。ビジネス・イノベーション・アンド・スキルズ省によると、2020年10月現在、英国の民間企業で雇用されている人数は、卸売・小売業、管理・支援サービス活動、製造業、情報・通信業でそれぞれ5060人、3064人、2688人、1445人となっています。
- 製造業、旅行・運輸業、小売業の分野は急速に拡大しており、これらの管理ソフトウェアシステムの導入率で市場をリードしており、調査対象となった市場の成長を牽引しています。また、組織の成功には、優れた生産性が欠かせません。企業は、従業員の生産性を高め、コストを削減し、ビジネスプロセスを効率化するために懸命に努力しています。
- 日本では、特にヘルスケア分野において、ワークフォース・スケジューリング・ソフトウェアの導入に大きな投資が行われています。例えば、2021年1月、ケア大臣は750万英ポンドを発表し、38のNHSトラストのデジタルシフトスケジューリングを支援することで、スタッフがより多くの時間を患者と過ごせるようにすることを発表しました。この投資は、2021年までにすべてのNHSの医師、看護師、その他の臨床スタッフが電子霜降りシステムを利用できるようにするための2,600万英ポンドの国家基金の一部です。
- 国はまた、多くの新しいワークフォースマネジメントソリューションの発売を目撃しています。例えば、2020年6月、人事・給与サービスを提供するSD Worx社は、欧州市場をリードするワークフォース・マネジメント・ソリューションを発表し、英国企業に力を与えました。SD Worx社は、スタンドアロンのWFM製品のすべての機能を備えた、完全に統合されたワークフォースマネジメント(WFM)のSaaSソリューションを提供する、英国の給与・人事プロバイダーとして初めての企業となりました。

競合他社の状況

欧州のワークフォースマネジメントソフトウェア市場の競争環境は非常にダイナミックです。エンドユーザー業界の進化するニーズが市場の革新を促しています。

- 2021年4月 - SD Worx Group NVは、スウェーデン、フィンランド、ノルウェーでクラウド人事・給与ソフトウェアを提供しているAditroを買収する正式契約を締結しました。この契約は、欧州の人事・給与市場における北欧での地理的な拠点と地位を拡大・強化する計画のもとに行われました。
- 2021年4月 - Spark NZ社は、Unified Front Lineイニシアチブの一環として、クラウドベースのワークフォースマネジメント(WFM)ソリューションの供給元として、Calabrio Inc.を選択しました。このイニシアチブは、従業員が複数の顧客接点を横断的に担当し、エンド・ツー・エンドの本拠地の一部となるスパーク社の働き方である。Calabrio ONEプラットフォームは、同社のコンタクトセンター、小売店、在宅勤務者など、80以上の異なる場所にいる1500人以上のSpark社の従業員をカバーしている。
- 2021年1月 - SAP SEは、エンタープライズ・ビジネス・プロセス・インテリジェンスおよびプロセス・マネジメント分野のリーダーであるSignavio GmbHを買収する契約を締結しました。Signavio社をSAPのビジネス・プロセス・インテリジェンス部門に統合することで、企業がビジネス・プロセスを迅速に理解し、改善し、変革し、大規模に管理するためのSAPの能力が強化されます。
- 2020年10月 - MYOBは、Roubler社の73%の株式を取得しました。この投資は、MYOBがRoubler社の独自のWFM機能を獲得し、同社のERPおよびPSスイートであるMYOB Advancedに統合することで、強力なエンド・ツー・エンドのビジネス・マネジメント・プラットフォームを実現し、オーストラリアとニュージーランド、そして世界中でより多くのビジネスをサポートするというMYOBのミッションに貢献することを目的としています。

本レポートを購入する理由

- エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリストによるサポート

ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.2.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競合製品の脅威
4.2.5 競合他社との競争の激しさ
4.3 COVID-19が市場に与える影響の評価
4.4 マーケットドライバー
4.4.1 モノのインターネット(IoT)やクラウドベースのソリューションの採用が増えていることが市場を拡大している
4.4.2 中小企業における分析ソリューションとWFMの導入拡大が市場の成長を促進している
4.5 市場の課題
4.5.1 実装と統合に関する懸念が市場の妨げになっている

5 市場区分
5.1 デプロイメントモード
5.1.1 オンプレミス
5.1.2 クラウド
5.2 組織の規模
5.2.1 中堅・中小企業
5.2.2 大企業
5.3 タイプ
5.3.1 ワークフォース・スケジューリングとワークフォース・アナリティクス
5.3.2 タイム&アテンダンスマネジメント
5.3.3 パフォーマンスおよび目標管理
5.3.4 欠勤・休職管理
5.3.5 その他のソフトウェア(疲労管理、タスク管理など)
5.4 エンドユーザーの業界
5.4.1 製造業
5.4.2 消費財・小売業
5.4.3 ヘルスケア
5.4.4 BFSI
5.4.5 その他のエンドユーザー産業
5.5 国
5.5.1 イギリス
5.5.2 ドイツ
5.5.3 フランス
5.5.4 スペイン
5.5.5 ベネルクス
5.5.6 その他のヨーロッパ諸国

6 競争力のある情報
6.1 企業プロフィール*について
6.1.1 アクティブ・オペレーションズ・マネジメント・インターナショナルLLP
6.1.2 NICE Systems Ltd.
6.1.3 オラクルコーポレーション
6.1.4 Ultimate Kronos Group
6.1.5 People-Analytix AG
6.1.6 アヴァチュア・カンパニー
6.1.7 タレンツソフト社
6.1.8 ワークフォース・ソフトウェア社
6.1.9 ワークデイ社
6.1.10 アトス・ソフトウェアAG
6.1.11 クイニックス社
6.1.12 IBMコーポレーション
6.1.13 SAP SE
6.1.14 ADP LLC
6.1.15 株式会社リフレシス・システムズ
6.1.16 SISQUAL Workforce Management Lda
6.1.17 Zucchetti SpA
6.1.18 Anviz Global Inc.
6.1.19 Calabrio Inc.
6.1.20 Tamigo UK Ltd.
6.1.21 SD Worx Group NV
6.1.22 MYOB(ルーブラ)UKリミテッドカンパニー
6.1.23 Sage Group PLC
6.1.24 Mitrefinch Ltd.

7 市場展望

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Europe Workforce Management Software Market was valued at USD 1.76 billion in 2020, and it is expected to reach USD 2.58 billion by 2026, registering a CAGR of 6.71% during the forecast period 2021-2026. The growth is primarily driven by the need for improved productivity to maintain competitive advantage and the growing complexity of workforce-related standards, making it imperative for firms to rely on IT solutions to ensure compliance.

- Given the evolving nature of the workplace, the traditional method of managing the workforce by maintaining spreadsheets and registers for all activities has become a highly time-consuming and cumbersome process and is also prone to errors. Workforce management software plays an important role in optimizing organizational performance, by enabling effective administration of work schedule, business processes, labor costs, and talent management. Embedded with analytics and drill-down features for the data, it provides even deeper insights for the better management of human capital.
- According to Aon, 2020 Trends in Global Employee Engagement, Europe had an engagement score of employees around 60% in 2020, which was the least among all the regions in the world. Owing to such least employee engagement, the adoption of workforce management software across the region is expected to increase even further, and enterprises are ready to spend on employee engagement to keep the workforce satisfied and engaged and, in turn, gain productivity and retention.
- The trend toward remote work has been steadily growing for the past decade. However, the effect of COVID-19 has dramatically accelerated this trend in an extremely short period, forcing companies irrespective of their size to adapt quickly to the self-isolation measures that were being recommended by governments across the region. With the pandemic requiring more people to be working remotely, the remote workforce management software has become essential software for companies, as this software can help in managing the remote workforce efficiently.
- Various companies are offering workforce management solutions through the private cloud to provide multi-level physical and logical security features. One of the major reasons for the inclination of many business leaders toward cloud-based workforce management is the desire to get all in one solution that may include services, like salesforce, inbound marketing software, marketing automation software, workforce management software, and business analytical tools, to achieve insights with commercial, operational, and financial aspects.
- The focus of most software-as-a-service evaluations revolves around measuring feature set against any current problem areas and finding a vendor for working well with. However, implementing new workforce management software can be an expensive and time-consuming process, one that needs to be performed right to reap the benefits that any organization seeks.

Key Market Trends

Consumer Goods and Retail Sector is Expected to Grow Significantly

- The Retail and Wholesale services sector is one of the most important sectors in the EU economy and should play an important part in stimulating growth and job creation under the Europe 2020 strategy. In Europe, one-third of all enterprises operating within the non-financial economy is active in the sector, representing mainly small to medium-size retailers and wholesalers that serve local markets.
- According to Kimble, the employee attrition rate of professional services organizations is 11.4% in Europe, along with MEA. Moreover, for exploring the link between levels of employee engagement across factors, the survey conducted by ECR Retail Loss Group had been organized based upon questionnaires from more than 200,000 members of staff in three large European retailers. The research found that a significant number of employee engagement factors were found to be linked with the four-loss indicators, shrinkage, waste, cash loss, and lost sales driven by out of stocks. Such loss could get avoided to a major extent with the workforce management software.
- Employers across Europe are now obliged to track their employees’ time and attendance following a ruling by the European Court of Justice (ECJ). As a result, the ECJ ruled that member states must oblige employers to set up a system for the daily recording of working time. Such regulation has increased the demand for workforce management software.
- Various collaborations and partnerships are gaining momentum for the market growth in the retail sector. For instance, in June 2020, Logile Inc. announced that Booths, a premier Northern England high-end supermarket chain, had selected Logile store planning and workforce management solution suites and engineered labor standards. Through this, Booths will implement the software solutions throughout the company's retail store locations, petrol stations, warehouses, and corporate offices. This selection represents a critical strategic technological milestone for Booths and also becomes Logile's first UK-based customer.​
- Further, in October 2020, Reflexis Systems announced that IKI, one of Lithuania’s largest retailers, selected Reflexis for increasing labor efficiency. IKI aimed to deploy Reflexis intelligent workforce management solutions, including Workforce Scheduler, Time & Attendance, Employee Self-Service (ESS), Advanced Analytics & Reporting, and Mobility solutions. IKI worked with Reflexis and its partner, StrongPoint, to deploy solutions in 228 stores for more than 5,000 employees in Lithuania.

United Kingdom is Expected to Hold Significant Market Share

- The increasing demand from the businesses/organization across the country for adaptability, flexibility, and the rising focus of the organization to increase the workforce productivity along with improved employee experience are some of the factors that are expected to drive the studied market growth in the United Kingdom region.
- The employment in the private sector is also increasing, which is forcing many organizations, especially human resource management departments, to adopt for workforce management solutions to manage various functions. According to the Department of Business, Innovation, and Skills, the number of people employed in private sector businesses in the United Kingdom in the wholesale and retail sector, in Administrative and support service activities, Manufacturing, Information, and communication accounted for 5060, 3064, 2688 and 1445 respectively as of October 2020.
- The Manufacturing, Travel & Transport, and Retail sectors are expanding rapidly, leading the market in terms of the adoption rate of these management software systems, thus driving the studied market growth. Further, good productivity is crucial for the success of any organization. Enterprises are striving hard to enhance the productivity of their employees, reduce costs, and improve business process efficiency.
- The country is witnessing significant investment in the deployment of workforce scheduling software, especially in the healthcare sector. For instance, in January 2021, the Minister of Care announced GBP 7.5 million to support digital shift scheduling across 38 NHS trusts, allowing staff to spend more time with patients. The investment is part of a GBP 26 million national fund to have all NHS doctors, nurses, and other clinical staff on e-rostering systems by 2021.
- Country is also witnessing the launch of many new workforce management solutions. For instance, in June 2020, SD Worx, HR and payroll services provider, empowered UK businesses with the launch of its European market-leading workforce management solution. SD Worx has become the first UK Payroll and HR provider to offer a fully integrated workforce management (WFM) SaaS solution that has all the capabilities of a stand-alone WFM product.

Competitive Landscape

The competitive landscape for the European workforce management software market is very dynamic. The Market is highly fragmented in the absence of any dominated player.The evolving needs of the end-user industries are driving innovations in the market.

- April 2021 - SD Worx Group NV entered into a definitive agreement to acquire Aditro, a Cloud HR & Payroll software provider in Sweden, Finland, and Norway. The agreement was made by the company in a plan to expand and strengthen its geographical footprint and position in the Nordics in the European HR and payroll market.
- April 2021 - Spark NZ selected Calabrio Inc., for the supply of cloud-based workforce management (WFM) solution as part of its Unified Front Line initiative. The initiative was a way of working at Spark where employees are cross-skilled across multiple customer touchpoints and are part of an end-to-end home base. The Calabrio ONE platform covers more than 1500 Spark employees in over 80 different locations, including the company’s contact centers, retail stores, and those working from home.
- January 2021 - SAP SE entered into an agreement to acquire Signavio GmbH, a leader in the enterprise business process intelligence and process management space. Combining Signavio with the Business Process Intelligence unit of SAP will strengthen SAP’s capacity to help companies quickly understand, improve, transform and manage their business processes at scale.
- October 2020 - MYOB acquired 73% shareholding in Roubler. The investment is directed to enable MYOB to acquire and integrate Roubler’s unique WFM functionality within its ERP and PS suite, MYOB Advanced, resulting in a powerful end-to-end business management platform and helping to deliver against MYOB’s mission to support more businesses in Australia and New Zealand, and across the world.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the COVID-19 Impact on the Market
4.4 Market Drivers
4.4.1 Increasing Adoption of Internet of Things (IoT) and Cloud-based Solutions is Expanding the Market
4.4.2 Growing Adoption of Analytical Solutions and WFM by SMEs is Driving the Market Growth
4.5 Market Challenges
4.5.1 Implementation and Integration Concerns Hindering the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Deployment Mode
5.1.1 On-premise
5.1.2 Cloud
5.2 Size of Organization
5.2.1 Small and Medium Enterprises
5.2.2 Large Enterprises
5.3 Type
5.3.1 Workforce Scheduling and Workforce Analytics
5.3.2 Time and Attendance Management
5.3.3 Performance and Goal Management
5.3.4 Absence and Leave Management
5.3.5 Other Software (Fatigue Management, Task Management, etc)
5.4 End-user Industry
5.4.1 Manufacturing
5.4.2 Consumer Goods and Retail
5.4.3 Healthcare
5.4.4 BFSI
5.4.5 Other End-user Industries
5.5 Country
5.5.1 United Kingdom
5.5.2 Germany
5.5.3 France
5.5.4 Spain
5.5.5 Benelux
5.5.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Active Operations Management International LLP
6.1.2 NICE Systems Ltd.
6.1.3 Oracle Corporation
6.1.4 Ultimate Kronos Group
6.1.5 People-Analytix AG
6.1.6 Avature Company
6.1.7 Talentsoft AG
6.1.8 WorkForce Software LLC
6.1.9 Workday Inc.
6.1.10 Atos Software AG
6.1.11 Quinyx AB
6.1.12 IBM Corporation
6.1.13 SAP SE
6.1.14 ADP LLC
6.1.15 Reflexis Systems Inc.
6.1.16 SISQUAL Workforce Management Lda
6.1.17 Zucchetti SpA
6.1.18 Anviz Global Inc.
6.1.19 Calabrio Inc.
6.1.20 Tamigo UK Ltd.
6.1.21 SD Worx Group NV
6.1.22 MYOB (Roubler) UK Limited Company
6.1.23 Sage Group PLC
6.1.24 Mitrefinch Ltd.

7 MARKET OUTLOOK

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

Mordor Intelligence社の分野での最新刊レポート

  • 最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る