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ペクチン市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Pectin Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

世界のペクチン市場は、2020年にUSD 887.67 millionとなり、2021-2026年の期間中、7.27%のCAGRを記録すると予測されています。 インドでは、2020年3月下旬にロックダウンが始まって以来、果物の輸出が約70%減... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

世界のペクチン市場は、2020年にUSD 887.67 millionとなり、2021-2026年の期間中、7.27%のCAGRを記録すると予測されています。

インドでは、2020年3月下旬にロックダウンが始まって以来、果物の輸出が約70%減少していますが、これは航空運賃の高騰が主な原因です。インドの果物や野菜の輸出業者は、製品の品質と鮮度を確保するために、飛行機を使って製品を輸出しています。しかし、航空会社が運賃を最大166%増の250インドルピー/kgに引き上げることで、青果物の取引は国内市場に悪影響を及ぼすことが予想されます。輸出規制は、果物や野菜を含む農産品の価格に直接影響を与え、それは自動的にペクチンなどのその加工品にもマイナスの価格効果を与えます。

また、ペクチンは、医薬品、化粧品、食品・飲料など様々な分野で使用されており、市場の拡大に貢献しています。従来、ペクチンはジャムやゼリーのゲル化剤として使用されてきました。ジャム、ゼリー、マーマレードはペクチンの主な用途分野です。しかし、技術の進歩に伴い、調査した市場のプレーヤーは、様々な用途に適したペクチンを開発しています。例えば、CP Kelco社のGENU® Pectinは、自然由来の肌触り補助剤、安定剤、pHバランス調整剤として、パーソナルケアおよび美容市場で注目を集めています。

ペクチンは、口当たりを良くするためのフルーツジュース、タンパク質を安定させるための酸性乳製品、低カロリージャム、酸性タンパク質飲料などに使用されており、ここ数年、市場の成長を支えています。調理時間の短縮、食感や色の改善、保存性の向上など、ペクチンの多機能性について食品・飲料メーカーの間で認識が高まっていることも、ペクチンの市場を活性化させている要因の一つです。

主な市場動向

天然素材やクリーンラベル素材に対する需要の高まり

ペクチンは、一般的に使用される食品用ガムの一つです。一般的にはリンゴや柑橘類の皮を原料としており、最もラベルに適した汎用性の高いガムであると考えられています。そのため、低糖や低pHの乳製品代替飲料をはじめとする多くのクリーンラベル製品に使用されています。低pHの製品には、ゼリー、ジャム、フルーツシロップ、ヨーグルト、ヨーグルトドリンク、乳製品代替ヨーグルトなどがあります。その他の用途としては、より贅沢な菓子類のチュー、グミ、グレーズなどがあります。柑橘系ペクチンの大手企業は、事業展開のための後方統合や既存の生産能力の拡大に力を入れており、クリーンラベル製品の開発や必要な認証を取得しています。例えば、フランスのAlgaia社とドイツのHerbstreith & Fox社は、クリーンラベルのペクチンとアルギン酸塩の開発を促進するために提携しました。これらの製品は、単品でもブレンドでも販売することができ、また、クリーンラベルのトレンドを利用することができます。

ペクチン市場では欧州が大きなシェアを占めている

ペクチン市場では、欧州が最大のシェアを持ち、北米がそれに続きます。この地域では、ペクチンの最終用途が存在し、成長しているため、需要が高くなっています。ブラジルは最大のペクチン生産国の一つであり、デンマークとメキシコがそれに続きます。また、アルゼンチンは柑橘類の成長に欠かせない国です。しかし、天候不順とライムジュースの需要減少のため、国内には主要な生産能力がありません。そのため、ライムの木の植え付けが減少しています。アジア太平洋地域は、チェーンやインドなどの新興国が存在するため、潜在的な市場となっています。これらの国々におけるライフスタイルや食の嗜好の変化が、この地域の市場を押し上げると期待されています。

競争状況

世界のペクチン市場は統合されており、Dupont Incorporated、Cargill Incorporated、Herbstreith Fox Corporate Group、Royal DSMなどの国際的なプレーヤーが市場を支配しています。市場の著名なプレーヤーは、アプリケーションに特化した新しいフォーミュレーションをターゲットにすることで、新しく革新的な製品の開発に注力しています。さらに、これらの企業は、研究開発活動に投資する一方で、既存工場の生産能力を高めることに注力しています。そのため、この市場では、予測期間中に数多くの製品が発売されることが予想されます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 ソース別
5.1.1 柑橘系果実
5.1.2 リンゴ
5.1.3 テンサイ
5.1.4 その他の原料
5.2 用途別
5.2.1 ビューティー&パーソナルケア
5.2.2 食品および飲料
5.2.2.1 ジャム、ゼリー、プレザーブ
5.2.2.2 ベーキング・グッズ
5.2.2.3 乳製品
5.2.2.4 その他の食品および飲料
5.2.3 医薬品
5.2.4 その他の用途
5.3 タイプ別
5.3.1 高メトキシルペクチン
5.3.2 低メトキシルペクチン
5.4 地域別
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 メキシコ
5.4.1.4 その他の北アメリカ地域
5.4.2 欧州
5.4.2.1 イギリス
5.4.2.2 ドイツ
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 ロシア
5.4.2.5 イタリア
5.4.2.6 スペイン
5.4.2.7 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 インド
5.4.3.2 中国
5.4.3.3 日本
5.4.3.4 オーストラリア
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 南アメリカ
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 アルゼンチン
5.4.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.4.5 中東・アフリカ
5.4.5.1 南アフリカ共和国
5.4.5.2 サウジアラビア
5.4.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 デュポン社(DuPont de Nemours Inc.
6.4.2 JM Huber Corporation (CP Kelco)
6.4.3 カーギル社(Cargil Incorported
6.4.4 Herbstreith and Fox Corporate Group(ハーブストリース・アンド・フォックス・コーポレート・グループ
6.4.5 Silvateam SpA
6.4.6 koninklijke dsm nv
6.4.7 フードケム・インターナショナル・コーポレーション
6.4.8 イングレディオン社
6.4.9 Lucid Colloids Ltd

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The global pectin market was valued at USD 887.67 million in 2020 and projected to register a CAGR of 7.27% during the period, 2021-2026.

In India, the export of fruits has fallen by about 70% since the lockdown began in late March 2020, largely because of high air freight charges. The Indian fruit and vegetable exporters, export their products via flight to ensure the quality and freshness of their products. But with airlines increasing their freight charges by as much as 166% to INR 250/kg, the trade of fruits and vegetables is expected to have a negative impact on the domestic market. The export restrictions have a direct impact on prices of the agricultural commodities including fruits and vegetables, which will automictically have a negative price effect on its processed products such as pectin.

Diverse applications of pectin in industries, such as pharmaceutical, cosmetic, and food and beverage, have contributed in the growth of the market studied. Traditionally, pectin has been used as a jellying agent in jams and jellies. Jams, jellies, and marmalade are the major application areas of pectin. However, with the advancement in technologies, players in the market studied have been developing pectin suitable for various applications. For instance, GENU® Pectin, by CP Kelco has been gaining ground in the personal care and beauty market as a nature-based skin feel aid, stabilizer and pH balancing ingredient.

The increased usage of pectin in fruit juices for improved mouthfeel, in acidified dairy applications for protein stabilization, low-calorie jams, and acidified protein drinks, has been supporting the growth of the market for the last few years. The increasing awareness about the multifunctionality of pectin among food and beverage manufacturers, such as it reduces cooking time, improves texture and color, and increases the shelf life, are among the factors that have been fueling the market of pectin.

Key Market Trends

Growing Demand for Natural and Clean Label Ingredients

Pectin is one of the commonly used food gums. Typically derived from apple and citrus peels, it is also considered among the most label-friendly and versatile gums. Consequently, it is preferred for use in many clean-label formulations, especially in dairy-alternative beverages, including the low-sugar and low-pH variants. Suitable low-pH formulations include jellies, jams, fruit syrups, yogurts, yogurt drinks, and dairy-alternative yogurts. Other applications include more indulgent confectionery chews, gummies, and glazes. Leading citrus pectin players have been focusing on backward integration for business development and expansion of their existing production capabilities and are developing clean label products and the requisite certifications. For instance, France-based Algaia and German-based Herbstreith & Fox entered a partnership to boost the development of clean label pectin and alginates for multiple baking applications. These products can be marketed as either single or blended ingredients while tapping into the mounting clean label trend.

Europe Holds the Major Share in Pectin Market

Europe holds the largest market share in pectin market, followed by North America. The demand in the region is high owing to the presence and growth of end-use application for the product. Brazil is one of the largest producers of pectin, followed by Denmark and Mexico. Argentina is also a key country for growth of citrus fruits. However, there are no major production capability in the nation owing to unfavorable weather patterns and decreasing demand for lime juice. This has resulted in reducing plantation of lime trees. Asia Pacific is a potential market owing to the presences of emerging countries such as Chain and India. Changing lifestyle and food preference in these countries is expected to boost the market in the region.

Competitive Landscape

The global pectin market is consolidated, with international players dominating the market studied such as Dupont Incorporated, Cargill Incorporated, Herbstreith Fox Corporate Group, and Royal DSM among others. The prominent players of the market have been focusing on developing new and innovative products by targeting the new formulations that are specific to an application. Additionally, these companies are focusing on increasing the production capacities of their existing plants while investing in R&D activities. Thus, the market studied is expected to witness numerous product launches during the forecast period.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Source
5.1.1 Citrus Fruits
5.1.2 Apple
5.1.3 Sugar Beet
5.1.4 Other Sources
5.2 By Application
5.2.1 Beauty and Personal Care
5.2.2 Food and Beverage
5.2.2.1 Jam, Jelly, and Preserve
5.2.2.2 Baked Goods
5.2.2.3 Dairy Products
5.2.2.4 Other Foods and Beverages
5.2.3 Pharmaceuticals
5.2.4 Other Applications
5.3 By Type
5.3.1 High Methoxyl Pectin
5.3.2 Low Methoxyl Pectin
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 United Kingdom
5.4.2.2 Germany
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Russia
5.4.2.5 Italy
5.4.2.6 Spain
5.4.2.7 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle East & Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 DuPont de Nemours Inc.
6.4.2 JM Huber Corporation (CP Kelco)
6.4.3 Cargil Incorported
6.4.4 Herbstreith and Fox Corporate Group
6.4.5 Silvateam SpA
6.4.6 KONINKLIJKE DSM NV
6.4.7 Foodchem International Corporation
6.4.8 Ingredion Incorporated
6.4.9 Lucid Colloids Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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