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医療用美容機器市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Medical Aesthetic Devices Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

医療用美容機器の世界市場は、2020年に119億4,523万米ドルとなり、予測期間中のCAGRは11.08%で、2026年には231億6,832万米ドルの売上高に達すると予測されています。 化粧品・美容機器メーカーは、COVID-19の... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

医療用美容機器の世界市場は、2020年に119億4,523万米ドルとなり、予測期間中のCAGRは11.08%で、2026年には231億6,832万米ドルの売上高に達すると予測されています。

化粧品・美容機器メーカーは、COVID-19の発生当初、世界的に実施されたロックダウンにより、生産・供給部門を停止せざるを得ませんでした。Hamilton Fraser Cosmetic Insurance社が2020年3月に英国の化粧品施術者1,360人を対象に実施した調査によると、99.78%の施術者が今回のパンデミックで自分の施術が影響を受けたことを明らかにしています。さらに、消費者はオンラインでの化粧品によるホームトリートメントを求めています。したがって、化粧品ブランドはこの機会を利用して、オンラインでの提供サービスを刷新し、電子相談サービスを提供し、チャットボットや拡張/仮想現実などの適切な技術に投資することができます。パンデミック中に自宅で快適に化粧品のアドバイスを求める消費者が増えれば、感染のリスクを減らすことができます。Journal of Cutaneous and Aesthetic Surgery」(2020年9月号)に掲載された研究論文によると、空気中の汚染物質は、アブレイティブ・フラクショナル・レーザーや、ナノ秒・ピコ秒レーザーなどの高ピークパワー超短パルスレーザーなど、特定のレーザーと関連しています。また、エキシマランプや皮膚締め付け装置などの機器は、プローブが皮膚に密着しており、SARS-CoV2ウイルスの感染リスクが高いと言われています。このように、COVID-19は世界の医療用美容機器市場に大きな影響を与えています。しかし、状況は徐々に改善されつつあります。

市場の成長を促進している要因としては、肥満人口の増加、美容処置に関する意識の高まり、低侵襲機器の導入の増加、機器の技術的進歩などが挙げられます。

先進国でも発展途上国でも、人々の外見への関心は徐々に高まっています。そのため、毎年行われる美容整形手術の数も増加しています。発展途上国での増加率はそれほど高くありませんが、特に生活水準の向上に伴い、人々の外見への関心が高まっていることは事実です。

アジアでは、美容整形が一般化しており、中国やインドなどがアジア最大の美容整形市場となっています。また、低侵襲性・非侵襲性の美容整形手術の導入が進んでいることも、研究対象となる市場を牽引しています。インターネットの出現により、情報が誰にでも手に入るようになり、人々は美容整形に対する意識を高め始めました。これらの要因が相まって、医療用美容処置についての大衆の意識が高まり、その結果、医療用美容機器の売上が増加し、医療用美容機器の市場規模が大きく成長したのです。

さらに、新製品を市場に投入するための研究開発活動が活発化していることも、医療用美容機器の市場を後押ししています。例えば、Cynosure社は2020年6月、米国、欧州、オーストラリア市場において、レーザー脱毛や肌の活性化を目的としたElite+ Aesthetic Workstationの次世代製品であるElite iQプラットフォームを発売しました。以上のような要因や製品の発売が増加していることから、研究されている市場は、予測期間中に後押しされると予想されます。

主な市場動向

豊胸手術はアプリケーションセグメントで大きなシェアを占めると予想される

豊胸手術は、乳房を大きくするための手術です。この手術では、乳房組織や胸の筋肉の下に乳房インプラントを入れたり、脂肪を移植したりします。豊胸手術は年々増加しています。米国整形外科学会(ASPS)の2019年の報告によると、米国では豊胸手術の件数が2000年の212,500件から2019年には299,715件へと大幅に増加しています。さらに、製品の発売が増え、技術が進歩したことも市場の成長を後押ししました。例えば、2019年、エボニックとBellaSeno GmbHは、革新的な乳房インプラント技術にRESOMER生体吸収性ポリマーを使用するための長期契約を締結しました。RESOMERポリマーは、スカフォールドが患者の組織の形成に合わせた速度で安全に吸収することができる機械的特性と分解プロファイルを特徴としており、乳房再建術、豊胸術、再手術後に移植するように設計されています。このような要因から、豊胸手術分野は予測期間中に大幅な成長が見込まれています。

北米が市場を独占しており、予測期間中も同様の傾向が見込まれる

北米、特に米国では、過去20年間でメディカルエステティック技術が急速に進歩しました。調査対象となった市場の成長にプラスの影響を与えると予想される要因としては、機器の技術的進歩、美容処置に関する意識の高まり、低侵襲機器の導入の増加、同地域における肥満人口の増加などが挙げられます。米国形成外科学会によると、2019年には約180万件の美容外科手術と約1,630万件の美容低侵襲手術を含む1,810万件の美容処置が記録され、2018年から2%の増加となりました。また、同地域における大手企業の集中度の高さや、その後の製品発売が、同地域における研究市場の成長に重要な役割を果たしています。例えば、2020年6月、Essence Group傘下のE.S.I. The Novel.は、水分量、弾力性、皮脂量の3つの肌パラメータを測定できる新しいスキンリジュビネーションソリューション「JOLI360」を発売しました。このように、北米では前述の要因が予測期間中に市場を押し上げると予想されています。

競争状況

医療用美容機器市場は競争が激しく、多くのプレイヤーで構成されています。Abbvie Inc.(Allergan PLC)、Alma Lasers Ltd (Sisram Med)、Bausch Health Companies Inc.(Solta Medical Inc.)、Cutera Inc.、El.En.(Asclepion Laser Technologies)、Lumenis Inc.、Sciton Inc.、Syneron Medical Ltd.が市場調査でかなりのシェアを占めています。大手企業は、世界市場での地位を確保するために、買収、共同研究、研究開発活動などの戦略的提携を行っています。例えば、2020年5月、Abbvie Inc.はAllergan PLCの買収を完了し、これにより美容機器市場における製品ポートフォリオを拡大しました。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.2.1 肥満人口の増加
4.2.2 審美的処置に対する意識の高まりと低侵襲性機器の採用の増加
4.2.3 デバイスの技術的進歩
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 社会的スティグマへの懸念
4.3.2 償還状況の悪化
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.4.3 供給者の交渉力(バーゲニングパワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場のセグメンテーション
5.1 機器の種類
5.1.1 エネルギーベースの美容機器
5.1.1.1 レーザーベースの美容機器
5.1.1.2 ラジオ波(RF)を用いた美容機器
5.1.1.3 光ベースの美容機器
5.1.1.4 超音波ベースの美容機器
5.1.2 非エネルギーベースの美容機器
5.1.2.1 ボツリヌス毒素
5.1.2.2 ダーマフィラーとエステティックスレッド
5.1.2.3 マイクロダーマブレーション
5.1.2.4 インプラント
5.1.2.4.1 顔面インプラント
5.1.2.4.2 乳房インプラント
5.1.2.4.3 その他のインプラント
5.1.2.5 その他の美容機器
5.2 アプリケーション
5.2.1 スキンリサーフェシングとタイトニング
5.2.2 ボディコントアリングとセルライトの減少
5.2.3 髪の毛の除去
5.2.4 顔面の美容処置
5.2.5 豊胸手術
5.2.6 その他のアプリケーション
5.3 エンドユーザー
5.3.1 ホスピタル
5.3.2 クリニック
5.3.3 ホームユース
5.4 地理的条件
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 メキシコ
5.4.2 欧州
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 イタリア
5.4.2.5 スペイン
5.4.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 オーストラリア
5.4.3.5 韓国
5.4.3.6 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 中東・アフリカ
5.4.4.1 GCC
5.4.4.2 南アフリカ共和国
5.4.4.3 その他の中東・アフリカ地域
5.4.5 南米
5.4.5.1 ブラジル
5.4.5.2 アルゼンチン
5.4.5.3 その他の南アメリカ諸国

6 競争状況
6.1 企業の概要
6.1.1 アッヴィ・インク(アラガンPLC)
6.1.2 Alma Lasers Ltd (Sisram Med)
6.1.3 Bausch Health Companies Inc.(ソルタメディカル社)
6.1.4 キュテラ社(Cutera Inc.
6.1.5 El.En.(アスクレピオン・レーザー・テクノロジーズ)
6.1.6 シノシュア
6.1.7 Lumenis Inc.
6.1.8 Sciton Inc.
6.1.9 シネロン・メディカル社
6.1.10 ガルデルマ
6.1.11 ジョンソン・エンド・ジョンソン
6.1.12 Merz Pharma GmbH & Co.KGaA

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The global medical aesthetic devices market was valued at USD 11,945.23 million in 2020, and it is estimated to reach a revenue of USD 23,168.32 million in 2026, with a CAGR of 11.08% over the forecast period.

The cosmetic and aesthetic devices manufacturers had to shut down the production and supply units due to the lockdown, that was imposed in the beginning of COVID-19 outbreak, globally. According to a survey by Hamilton Fraser Cosmetic Insurance, conducted in March 2020, with 1,360 cosmetic practitioners in the United Kingdom to assess the impact of the pandemic on cosmetic procedures, stated that 99.78% of practitioners revealed that their practice had been affected during the current pandemic. Additionally, consumers are also looking for online cosmetic home treatments. Thus, the cosmetic brands can exploit this opportunity to renovate their online offerings, to offer e-consultation services, and invest in the right technology, such as chatbots and augmented/virtual reality, as more consumers seek cosmetic advice from the comfort of their home during the pandemic, which reduces the risk of being infected. As per the research article published in Journal of Cutaneous and Aesthetic Surgery (September 2020), airborne contaminants are associated with certain lasers, such as ablative fractional lasers and high-peak-power ultrashort-pulsed lasers, such as nano- and picosecond lasers. Also, devices, such as excimer lamp and skin-tightening devices, have probes that come in close contact with the skin, and the risk of transmission of SARS-CoV2 virus is high. Thus, COVID-19 has highly impacted the medical aesthetic devices market worldwide. However, the situation is gradually improving.

Certain factors that are driving the market growth include increasing obese population, increasing awareness regarding aesthetic procedures, rising adoption of minimally invasive devices, and technological advancement in devices.

The concern of people about their appearance is gradually on a rise, both in the developed and the developing countries. Thus, there is an increase in the number of cosmetic surgeries performed, annually. Although the rate of increase is not much high in developing countries, the fact remains that people are getting more concerned with their appearance, especially with the increasing standard of living.

In Asia, cosmetic surgery has become an accepted practice, and countries, such as China and India, have become Asia's biggest cosmetic surgery market. Also, the growing adoption of minimally invasive and non-invasive aesthetic procedures drives the studied market. With the advent of the internet, information became accessible to everyone and people started becoming more aware of the aesthetic procedures. All these factors together increased the awareness among the masses about the medical aesthetic procedures, which, in turn, increased the sales of medical aesthetic devices, resulting in a huge growth in the market size of medical aesthetic devices.

Additionally, the increasing research and development activities, for the launch of novel products in the market will propel the medical aesthetic devices market. For instance, in June 2020, Cynosure launched the Elite iQ platform, the next generation of the Elite+ Aesthetic Workstation in the United States, European, and Australian markets for laser hair removal and skin revitalization applications. Hence, given the above-mentioned factors and increasing product launches, the market studied is expected to boost over the forecast period.

Key Market Trends

Breast Augmentation is Expected to Hold a Significant Market Share in the Application Segment

Breast augmentation, also known as augmentation mammoplasty, is a surgery to increase breast size. It involves placing breast implants under the breast tissue or chest muscles or transferring fat. Breast augmentation procedures have increased over the years. As per a 2019 report by the American Society of Plastic Surgeons (ASPS), the number of breast implant procedures increased considerably in the United States, from 212,500 in 2000 to 299,715 in 2019. Additionally, the increasing product launches and advancements in technologies boosted the growth of the market. For instance, in 2019, Evonik and BellaSeno GmbH entered a long-term agreement for the use of a RESOMER bioresorbable polymer for an innovative breast implant technology. The RESOMER polymer features mechanical properties and a degradation profile that allow the scaffold to safely absorb at a rate that matches the formation of the patient's tissue and is designed to be implanted after breast reconstruction, augmentation, or revision surgery. Thus, owing to the aforementioned factors, the breast augmentation segment is expected to grow significantly over the forecast period.

North America Dominates the Market and Expected to do Same in the Forecast Period

Medical aesthetic technology has advanced rapidly over the past two decades in North America, especially in the United States. The factors that are expected to impact the studied market growth positively include technological advancement in devices, increasing awareness regarding aesthetic procedures, rising adoption of minimally invasive devices, and increasing obese population in the region. According to the American Society of Plastic Surgeons, 18.1 million cosmetic procedures were recorded in 2019, an increase of 2%, from 2018, which included around 1.8 million cosmetic surgical and 16.3 million cosmetic minimally invasive procedures. Also, the high concentration of major players in the region and subsequent product launches play a vital role in the growth of the studied market in the region. For instance, in June 2020, E.S.I. The novel., a part of Essence Group, launched JOLI360, a new skin rejuvenation solution that can measure three skin parameters: hydration, elasticity, and sebum. Thus, the aforementioned factors are expected to boost the market over the forecast period in North America.

Competitive Landscape

The medical aesthetic devices market is moderately competitive and consists many players. Companies, like Abbvie Inc.(Allergan PLC), Alma Lasers Ltd (Sisram Med), Bausch Health Companies Inc. (Solta Medical Inc.), Cutera Inc., El. En. (Asclepion Laser Technologies), Lumenis Inc., Sciton Inc., and Syneron Medical Ltd, hold a substantial share in the market studied. The major players are involved in strategic alliances, such as acquisitions, collaborations, and research and development activities, to secure their position in the global market. For instance, in May 2020, Abbvie Inc. completed the acquisition of Allergan PLC, thus, expanding its product portfolio in the aesthetic devices market.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Obese Population
4.2.2 Increasing Awareness Regarding Aesthetic Procedures and Rising Adoption of Minimally Invasive Devices
4.2.3 Technological Advancement in Devices
4.3 Market Restraints
4.3.1 Social Stigma Concerns
4.3.2 Poor Reimbursement Scenario
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type of Device
5.1.1 Energy-based Aesthetic Device
5.1.1.1 Laser-based Aesthetic Device
5.1.1.2 Radiofrequency (RF)-based Aesthetic Device
5.1.1.3 Light-based Aesthetic Device
5.1.1.4 Ultrasound Aesthetic Device
5.1.2 Non-energy-based Aesthetic Device
5.1.2.1 Botulinum Toxin
5.1.2.2 Dermal Fillers and Aesthetic Threads
5.1.2.3 Microdermabrasion
5.1.2.4 Implants
5.1.2.4.1 Facial Implants
5.1.2.4.2 Breast Implants
5.1.2.4.3 Other Implants
5.1.2.5 Other Aesthetic Devices
5.2 Application
5.2.1 Skin Resurfacing and Tightening
5.2.2 Body Contouring and Cellulite Reduction
5.2.3 Hair Removal
5.2.4 Facial Aesthetic Procedures
5.2.5 Breast Augmentation
5.2.6 Other Applications
5.3 End User
5.3.1 Hospitals
5.3.2 Clinics
5.3.3 Home Settings
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 South Korea
5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Middle-East and Africa
5.4.4.1 GCC
5.4.4.2 South Africa
5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.4.5 South America
5.4.5.1 Brazil
5.4.5.2 Argentina
5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Abbvie Inc. (Allergan PLC)
6.1.2 Alma Lasers Ltd (Sisram Med)
6.1.3 Bausch Health Companies Inc. (Solta Medical Inc.)
6.1.4 Cutera Inc.
6.1.5 El.En. (Asclepion Laser Technologies)
6.1.6 Cynosure
6.1.7 Lumenis Inc.
6.1.8 Sciton Inc.
6.1.9 Syneron Medical Ltd
6.1.10 Galderma
6.1.11 Johnson & Johnson
6.1.12 Merz Pharma GmbH & Co. KGaA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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