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液体包装カートンの世界市場-成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Global Liquid Packaging Cartons Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

液体包装用カートンの世界市場は、2020年に106.8億米ドルとなり、2021年から2026年の間に4.2%のCAGRを記録し、2026年には136.1億米ドルに達すると予想されています。 - カートンは、コンバーターによって製造... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

液体包装用カートンの世界市場は、2020年に106.8億米ドルとなり、2021年から2026年の間に4.2%のCAGRを記録し、2026年には136.1億米ドルに達すると予想されています。

- カートンは、コンバーターによって製造された板紙容器で、食品包装工場で充填・密閉されます。カートンには、さまざまなサイズや形状、多数のデザインがあります。LPB(Liquid Packaging Board)の最も重要な要素は純度であり、非木材のパルプや二次繊維は不適格である。また、LFBは一般的に漂白または未漂白の化学パルプで構成されています。Food and Agriculture Organization(FAO)によると、2019年の米国における化学パルプの生産能力は45,800千メートルトンで、2024年には45,342千メートルトンに達すると予想されています。
- 一次包装材としてのカートンは、製品を保護します。さらに、製品の取り扱いを容易にし、印刷が可能な表面を提供し、魅力的な装飾を施すことで、製品に美的なセールスアピールを加えることができます。また、複数の商品を1つのパッケージで販売することができるため、サプライチェーンにおけるさらなるコスト削減にもつながります。
- フルーツジュースは、急速に成長している飲料市場セグメントですが、これらのジュースのほとんどは酸化しやすいものです。酸化の過程では、ビタミン類が失われ、味や外観に好ましくない変化が生じます。このような好ましくない品質の変化は、多くの場合、液体が加工、包装、輸送、または保存されている間に起こります。品質管理の必要性から、パッケージの新しいデザインが生まれ、それが液体カートンの成長に影響を与えています。
- 液体製品用カートンパッケージの需要を高めると予想される重要な差別化要因の1つは、環境要因です。環境に配慮したパッケージに包装された消費者製品を販売することは、環境意識の高い消費者を引き寄せることになると考えられ、パッケージサプライヤーやFMCGブランドのオーナーにとって、将来的に重要な差別化要因になると思われます。

主な市場動向

牛乳が大きなシェアを占める見込み

- FAO(国連食糧農業機関)や米国農務省によると、2020年の世界の牛乳生産量は約5億3,225万トンに達します。2020年の牛乳生産量は、欧州連合がトップで約1億5750万トン、次いで米国、インドとなっています。
- カートン包装は、食品を保護し、環境にも良いことから、従来から牛乳との関連が深い。牛乳包装用カートンの素材としては、板紙がよく使われます。また、牛乳パックはゲーブルトップカートンとも呼ばれ、ポリコート紙を使用した一般的な包装形態でもあります。牛乳パックの重量は、紙が80%、ポリエチレンが20%です。紙製の牛乳パックは、1950年代に詰め替え用のガラス瓶に取って代わり、消費者に便利で軽量な代替品を提供しました。しかし、牛乳パックは急速にプラスチック容器に取って代わられています。
- バイオベースのパッケージは、通常の牛乳パックよりも持続可能性が高く、メーカーが裏地に使用している化石由来のポリエチレンプラスチックへの依存度を下げることができます。持続可能性に対する消費者の関心は高まっており、あらゆる年齢層の人々が、企業は環境への影響に責任を持つべきだと考えているという調査結果が出ています。さらに、このカートンは、小売店で販売する牛乳の包装に適した選択肢として採用されています。牛乳の包装に無菌カートンやパウチを採用する企業が増えています。研究によると、無菌的に処理されたUHT牛乳の有機的品質は、レトルト処理と比較して、ラクチュロース、ラクトセルタンパク質、ビタミン含有量において重要な利点があることがわかっています。
- 牛乳パックの需要が増加していることから、生産能力を拡大したり、生産を容易にするために新しい機械を導入している企業もあります。例えば、Uflex社は2020年、新規契約や同社の無菌包装用ラミネートの需要増に対応して、無菌工場の生産能力を年間35億パックから70億パックに増強しました。

アジア太平洋地域が最も高い成長率を示すと予想される

- 中国で過去20年間に液体包装が急速に成長した理由としては、持続可能性への懸念、技術革新、魅力的な経済性などが挙げられます。消費者のパッケージに対する見方や接し方は急速に変化しています。ベンダーは持続可能性を重視するようになり、中国では従来の硬質包装ソリューションが、革新的で持続可能な板紙製カートン包装に取って代わられつつあります。顧客に優しいパッケージと製品保護の強化に対する市場の需要が高まっていることから、液体パッケージは実行可能でコスト効率の高い代替品として期待されています。
- 中国では、COVID-19問題が発生した際、物流上の課題から十分な供給を確保するために、お客様が安全在庫を積み上げました。ロックダウンが解除された後、下半期には消費が徐々に通常のパターンに戻りました。危機後、健康的な栄養への関心が高まったことで、牛乳の需要は堅調に推移しました。
- しかし、日本市場では季節的な変化が見られず、またCOVID-19の影響により学校給食用の牛乳パックの需要が減少しました。低迷期に入るまでは、市場は停滞していました。しかし、この地域のパンデミックが正常化した後は、予測期間中に市場はさらに成長すると予想されます。例えば、SIG社は、多くの学校のミルクプログラムが中止され、一時的に影響を受けたため、カートンの売上が減少しました。
- インドでは、最大の乳製品メーカーの1つであるAmul社が、牛乳の5%をカートンで販売しています。Amul社は、増加するインドの人口を養うために毎日2,600万リットルの牛乳を生産しており、COVID-19の発生が同国の牛乳生産に影響を与えることはありませんでした。しかし、液体カートンの製造設備が全国で一時的に停止したため、カートンでの牛乳包装に支障をきたしました。また、包装材を製造しているTetra Pak India社は、政府がロックダウンを呼びかけたため、操業を停止せざるを得ませんでした。しかし、同国連邦政府によって牛乳が必須商品に指定されたことを受けて、同社はすぐに操業を再開しました。
- Dairy Australiaによると、毎月の牛乳の生産量は、2019年10月に9億8,250万の生産量を有して最高となり、2020年6月には主にCOVID-19の影響により6億2,380万に減少しました。これは、同国の板紙製カートンの生産量のためにわずかに相殺されました。しかし、市場のベンダーは、技術の進歩、スマートパッケージングなどに注力しています。

競合他社の状況

液体包装市場は、Elopak、Evergreen Packaging LLC、SIG Global Pte.Ltd.などの大手企業や地元企業が存在するため、かなり細分化されています。Ltd.などの大手企業や地元企業が存在するため、液体包装市場はかなり細分化されています。さらに、パートナーシップや合併・買収の増加は、今後数年間のこの業界の市場成長を補うものと予測されます。プラスチックパッケージの使い過ぎ、カートンパックのリサイクル可能性、ガラスパッケージの使用に対する利便性など、環境問題への関心の高まりは、液体パッケージ業界を後押しする要因の一つです。再生紙や軽量包装などの液体包装のイノベーションが、この業界の推進力となっています。

- 2020年6月 - ELOPAK ASは、最も環境に優しいカートンの一つであるPure-Pak Imagineという製品名の新シリーズを発売しました。これは、オリジナルのPure-Pakカートンの現代版で、簡単に開けることができるように設計されています。
- 2020年10月 - Clover Sonoma社はEvergreen Packaging社と提携し、ハーフガロンのオーガニックミルクをRenewable Plus Cartonsを使用したPlantCartonパッケージに移行しました。

本レポートの購入理由

- エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察
4.1 市場の概要
4.2 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.2.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競合製品の脅威
4.2.5 競合他社との競争の激しさ
4.3 産業界のサプライチェーン分析

5 市場力学
5.1 市場ドライバー
5.1.1 環境に優しい包装への需要の高まり
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 ガラス包装やプラスチック包装などの代替品との競合

6 Covid-19の市場への影響

7 市場のセグメンテーション
7.1 液体タイプ別
7.1.1 ミルク
7.1.2 ジュース
7.1.3 エネルギードリンク
7.1.4 その他の液体タイプ
7.2 地域別
7.2.1 北アメリカ
7.2.1.1 米国
7.2.1.2 カナダ
7.2.2 ヨーロッパ
7.2.2.1 フランス
7.2.2.2 イギリス
7.2.2.3 ドイツ
7.2.2.4 その他のヨーロッパ諸国
7.2.3 アジア太平洋地域
7.2.3.1 中国
7.2.3.2 日本
7.2.3.3 インド
7.2.3.4 オーストラリアおよびニュージーランド
7.2.3.5 その他のアジア太平洋地域
7.2.4 ラテンアメリカ
7.2.4.1 ブラジル
7.2.4.2 アルゼンチン
7.2.4.3 メキシコ
7.2.4.4 その他のラテンアメリカ地域
7.2.5 中近東・アフリカ
7.2.5.1 アラブ首長国連邦
7.2.5.2 サウジアラビア
7.2.5.3 その他の中東・アフリカ地域

8 主要ベンダーのプロフィール
8.1 Elopak AS
8.2 エバーグリーン・パッケージング社
8.3 Greatview Aseptic Packaging Co.Ltd.
8.4 モンディ(Mondi)社
8.5 リフレスコグループN.V.
8.6 SIG Global Pte.Ltd.
8.7 テトラ・ラバル・インターナショナル SA
8.8 日本製紙株式会社Ltd.
8.9 IPI S.r.l

9 投資分析

10 市場の将来性

 

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Summary

The global liquid packaging cartons market was valued at USD 10.68 billion in 2020 and it is expected to reach USD 13.61 billion by 2026, registering a CAGR of 4.2%, during the period of 2021-2026.

- Cartons are paperboard containers manufactured by converters that are filled and closed in a food packaging plant. Cartons are made in a wide variety of sizes and shapes and numerous designs. The most crucial factor in Liquid Packaging Board (LPB) is purity, which disqualifies non – wood free pulps and secondary fibers. Also, LFB is generally made up of pulp from bleached or unbleached chemical pulp. According to Food and Agriculture Organization(FAO), the production capacity of the chemical pulp in the United States in 2019, accounted for 45,800 thousand metric tons that are expected to reach 45,342 thousand metric tons in 2024.
- A carton as a primary packaging material protects a product. Additionally, it makes product handling easier, provides a surface that can be printed, and is attractively decorated to add aesthetic sales appeal to the product. It also makes it possible to market several items in a single package, which results in additional cost savings in the supply chain.
- Fruit juice is a rapidly growing beverage market segment, but most of these juices are prone to oxidation. The oxidation process results in a loss of vitamins and undesirable changes in taste and appearance. These unfavorable quality changes often occur while the fluid is processed, packaged, transported, or stored. The need for quality control has given rise to new design innovations in packaging, which impacts the growth of liquid cartons.
- One of the critical differentiators that are expected to boost the demand for carton packaging for liquid products is the environmental factor. Marketing the consumer products packaged in environment-safe packages is expected to draw more environmentally aware consumers and is likely to be an important differentiator for packaging suppliers and FMCG brand owners in the future.

Key Market Trends

Milk is Expected to Hold Major Share

- According to the FAO (Food and Agriculture Organization) of the United Nations) and the US department of agriculture, worldwide milk production in the year 2020 amounted to around 532.25 million metric tons. In 2020, European Union was the leading producer of cow milk and produced about 157.5 million metric tons of cow milk, followed by the United States and India.
- Carton packaging has conventionally been associated with milk, as it protects food and is also good for the environment. Paperboard is one of the frequently used materials for making cartons for milk packaging. Additionally, milk cartons, also known as gable-top cartons, and are a common form of poly-coated paper packaging. By weight, milk cartons are 80% paper and 20% polyethylene. Paper milk cartons substituted refillable glass bottles in the 1950s, offering a convenient, lightweight alternative for consumers. However, paper cartons for milk have been rapidly being replaced with plastic containers.
- The bio-based packages are extra sustainable than standard milk cartons, diminishing manufacturer dependence on fossil-based polyethylene plastic in the lining. Consumer interest in sustainability is growing, with research indicating that people of all ages believe companies should take responsibility for their environmental footprint. Moreover, the cartons are being adopted as it is a suitable option for packaging milk for retail distribution. Businesses have increased frequently adopting aseptic cartons and pouches for milk packaging. Research shows that aseptically processed UHT milk's organoleptic quality has important benefits in lactulose, lactoserum proteins, and vitamin content compared to retort processing.
- Due to the increasing demand for milk cartons, some companies have expanded their production capacities and introduced new machines for easier production. For instance, in 2020, Uflex increased its aseptic plant's production capacity from 3.5 billion to 7 billion packs per year in response to the new contracts and increasing demand for the company's aseptic packaging laminates.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Highest Growth

- Sustainability trepidations, technological innovation, and attractive economics are among the reasons for the remarkable growth of liquid packaging in China in last two decades. The way consumers view and interact with packages is rapidly changing. Vendors are increasingly focusing on sustainability, and traditional rigid packaging solutions are being substituted by innovative and more sustainable paperboard carton packaging in the country. The increasing market demand for customer-friendly packages and heightened product protection is expected to boost liquid packaging as a viable and cost-effective substitute. ​
- In China, customers built up safety stocks during the height of the COVID-19 crisis in order to ensure sufficient supply given the logistical challenges at that time. Following lockdowns lifting, consumption gradually returned to a more normal pattern in the second half of the year. Increased concern with healthy nutrition in the aftermath of the crisis led to strong demand for milk.
- However, the Japanese market witnessed unfavorable seasonal changes, and the impact of COVID-19 reduced the demand for milk packaging cartons used for school lunch offerings. The market witnessed observed stagnation until the lowdown period. However, the market is expected to grow further in the forecast period post normalization of the region's pandemic. For instance, SIG witnessed a decline in the cartons' sales as many of the school milk programs were suspended, which temporarily affected the company.
- In India, one of the largest dairy product producers is Amul, sells 5% of its milk in cartons. Amul produces 26 million liters of milk daily to feed the growing population in India, and the outbreak of COVID-19 did not impact the production of milk in the country. However, the milk packaging in cartons was hampered as the liquid carton manufacturing facilities were halted across the country temporarily. Also, Tetra Pak India, which manufactures the packaging materials, had to stop operations after the government called for the lockdown. However, the company resumed operations as soon as milk was listed under essential commodity by the country's Union government.
- According to Dairy Australia, the monthly volume production of milk was at the highest in October 2019, having a volume production of 982.5 million and decreased to 623.8 million in 2020 June primarily due to the impact of COVID-19. This was slightly offset for the production of the paperboard cartons in the country. However, the vendors in the market have been focusing on technological advancements, smart packaging, among others.

Competitive Landscape

The liquid packaging market is quite fragmented because of the presence of large players like Elopak, Evergreen Packaging LLC, SIG Global Pte. Ltd, etc., and local players in this industry. Moreover, the rising partnerships, mergers, and acquisitions are predicted to supplement this industry's market growth in the coming years. The growing environmental concerns like the overuse of plastic packaging, recyclable nature of carton packs, and convenience over the use of glass packaging are some of the factors that will help boost the liquid packaging industry. Innovations in liquid packaging like recycled paper and lightweight packaging are the drivers for this industry.

- June 2020 - ELOPAK AS launched a new range of product names Pure-Pak Imagine, one of the most environmentally friendly cartons. It’s a modern version of the original Pure-Pak carton, designed with an easy opening feature.
- October 2020 - Clover Sonoma has partnered with Evergreen Packaging to shift its half-gallon organic milk to the PlantCarton package with Renewable Plus Cartons.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Supply Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Demand for Eco-friendly Packaging
5.2 Market Restraints
5.2.1 Competition from Substitutes, such as Glass and Plastic Packaging

6 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

7 MARKET SEGMENTATION
7.1 By Liquid Type
7.1.1 Milk
7.1.2 Juices
7.1.3 Energy Drinks
7.1.4 Other Liquid Types
7.2 By Geography
7.2.1 North America
7.2.1.1 United States
7.2.1.2 Canada
7.2.2 Europe
7.2.2.1 France
7.2.2.2 United Kingdom
7.2.2.3 Germany
7.2.2.4 Rest of Europe
7.2.3 Asia-Pacific
7.2.3.1 China
7.2.3.2 Japan
7.2.3.3 India
7.2.3.4 Australia and New Zealand
7.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
7.2.4 Latin America
7.2.4.1 Brazil
7.2.4.2 Argentina
7.2.4.3 Mexico
7.2.4.4 Rest of Latin America
7.2.5 Middle East & Africa
7.2.5.1 UAE
7.2.5.2 Saudi Arabia
7.2.5.3 Rest of Middle East & Africa

8 KEY VENDOR PROFILES
8.1 Elopak AS
8.2 Evergreen Packaging LLC
8.3 Greatview Aseptic Packaging Co. Ltd
8.4 Mondi PLC
8.5 Refresco Group N.V.
8.6 SIG Global Pte. Ltd
8.7 Tetra Laval International SA
8.8 Nippon Paper Industries Co. Ltd
8.9 IPI S.r.l

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET

 

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