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デジタルアセットマネジメント市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Digital Asset Management Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

デジタルアセットマネジメント市場は、2020年には29億6,220万米ドルとなり、2021年から2026年の間に18.46%のCAGRを記録し、2026年には81億5,860万米ドルに達すると予想されています。 デジタルエンゲージメン... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

デジタルアセットマネジメント市場は、2020年には29億6,220万米ドルとなり、2021年から2026年の間に18.46%のCAGRを記録し、2026年には81億5,860万米ドルに達すると予想されています。

デジタルエンゲージメントの推進により、デジタルコンテンツの作成と普及が著しく増加しています。Bynder社が2021年に1,600人のマーケティングおよびクリエイティブの専門家を対象に行った調査によると、デジタルトランスフォーメーションへの取り組みは、このパンデミックの間に活発化しており、これにより、より多くのデジタルコンテンツやクリエイティブなアウトプットの生成、新しいデジタルエクスペリエンス技術の導入、顧客データや分析への投資が、マーケティング部門の焦点となっています。このことは、市場にプラスの影響を与えると考えられます。

- マーケターや企業の間では、デジタル資産を管理・整理する能力が最大の課題の一つとなっており、Fotoware社が2020年10月に実施した調査でも、回答者の約55%が同様の認識を示しています。また、この調査では、回答者の48%が、強力なメタデータガバナンスが多くないと、資産は見つけにくく、使われないままになってしまうと回答しています。
- 多くの企業は、デジタル資産を複数の異なる場所に保存しており、1つのシステムに保存している企業はわずかです。2020年にDemand Metric社が3,400人以上のマーケッターやクリエイターを対象に行った調査によると、61%がクラウドストレージプラットフォーム、51%が自社のサーバー、34%がデジタルアセットマネジメント、32%がローカルストレージ、21%がアセットストレージコンポーネントを含む一連のソリューションを備えたツールを挙げています。デジタルアセットマネジメント(DAM)を使用することで、チーム間や企業全体のデジタル資産を簡単に管理し、アクセスすることができます。
- さらに、DAMシステムは、企業がファイルへのアクセスやアイデンティティ管理を大幅にコントロールできるため、セキュリティの向上にも役立ちます。Veronis社が130の組織を対象に行った調査によると、88%の企業がフォルダへのアクセスを適切に制限していないため、誰でもファイルにアクセスしたりダウンロードしたりできる余地があり、データの漏洩や紛失、ハッキングにつながる。
- セキュリティ侵害はビジネスに悪影響を及ぼし、セキュリティや信頼性の欠如によって顧客を失う傾向にあります。Bynder社の調査によると、回答者の約78%が、オンラインでブランドが侵害された場合、そのブランドとの関わりをやめると答えています。このような事態を避けるためには、DAMの使用がますます重要になっています。
- DAM市場は現在成長期にあり、市場のベンダーは顧客を引き付けるために戦略的な焦点を採用しています。シンプルで洗練されたユーザーエクスペリエンスを提供することに重点を置いています。多くのユーザーが、自身のアセット作成プロセスを簡素化するためにDAMを利用するようになっているため、ソフトウェアプロバイダーは、使いやすく直感的なソリューションのニーズに答える必要があります。例えば、アドビは2021年4月に、簡素化された新しいDAM「Adobe Experience Manager Assets Essentials」を発表しました。これは、アドビが現在提供しているエンタープライズ中心のアセットマネジメントツールよりも、より使いやすい管理体験をAdobe Experience Cloudでチームに提供するものです。
- さらに、ハイエンドシステムは高度なカスタマイズとサービスを提供しているため、DAMソリューションをお客様の既存のプロセスや手順に巻き込んで、"既製品 "では得られないあらゆる方法で利用することができます。そのため、より複雑で価格も高くなります。

主な市場動向

クラウド展開がデジタルアセットマネジメント市場を牽引すると予想される

- クラウド型デジタルアセットマネジメント(DAM)は、企業全体のデジタルメディアの管理と配信を民主化します。クラウドDAMは、運用コストを削減し、生産性を向上させると同時に、ブランドアイデンティティを維持するための単一の真実の情報源を提供します。
- クラウドDAMは、フロントエンドにも影響を与えます。例えば、Bynder社は、クラウド型のソーシャルメディア管理プラットフォームとして広く利用されているHootsuite Inc.との統合を発表しました。これにより、ソーシャルメディアのマーケティング担当者は、個別のファイルをダウンロードしたり、サイズを変更したり、再アップロードしたりすることなく、クリエイティブなコンテンツに簡単にアクセスできるようになります。
- 人工知能やビッグデータ分析など様々な技術の導入が進む中、クラウド型のDAMが広く利用されています。DAMでは、人工知能(AI)技術を活用してコンテンツをスキャンし、メタデータタグを作成しています。DAMのAIユースケースには、光学式文字認識、音声認識、顔認識などがあります。
- さらに、ストレージへの需要の増加は、生成されるデータ量の急激な増加から来ています。人工知能(AI)と機械学習機能により、データの収集、処理、分析をより迅速に行うことができ、ビジネスデータやアプリケーションを複数のパブリック・プライベートクラウドに移行することができます。
- 多くのエンドユーザーがクラウドベースのソリューションを求めていることから、Cognizant Technology Solutions、MediaBeacon、Bynderなどの様々な企業がクラウドベースのデジタルアセットマネジメントに参入し、市場の急成長に貢献しています。
- さらに、企業はオンプレミス型から、モバイルアクセスやその他の直感的なサービスを提供するSaaS型のソリューションへと徐々に移行しています。あらゆる規模の企業を対象としているため、手頃な価格でデジタル資産のニーズに応えることができます。さらに、これらのソリューションは通常、低コストのオプションを提供し、サービスを迅速に展開します。

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い成長率を示す

- インドは、コンテンツ、言語、その他の地域的な要件が複雑に絡み合っているため、エンターテインメントやメディアのプロバイダーにとって、管理が非常に難しい国と考えられています。そのため、このような複雑さに対応するために、デジタルアセットマネジメントが広く採用されています。
- 2020年のDAMプラットフォームは、中国ではまだ発展途上で、かなり初期の段階にあります。2018年には、この地域ではDAMソリューションはほとんどありませんでしたが、2019年にはいくつかのコンテンツ管理サービスが登場しました。しかし、それらは主に、いくつかのコンテンツ編集機能だけを提供しつつ、クリエイティブなマーケティング素材も提供していた。
- 2020年には、TEZIGNが現地初のDAM企業となり、デジタル資産のAI支援によるコンテンツ管理機能を提供した。文書の検索性やアクセス性を自由に設定できないクラウドストレージを提供するBaidu Netdiskと比較して、TEZIGNは一元化されたリソースライブラリを提供し、AIによる検索性をアシストしたプロジェクトのワークフロー情報を組み込んでいる。
- 日本は、中小企業庁の報告によると、産業の99.7%が中小企業に該当するため、この地域のデジタルアセットマネジメントソリューションにとって理想的な国です。さらに、中小企業は予算的な要件やITインフラの少なさから、ERPソリューションよりもデジタルアクセス管理ソフトウェアのような低・中コストのソリューションを好んで利用しています。例えば、2021年3月、NRIは、デジタル資産管理サービスを提供するKomainu Holdings Limitedとの協業による投資を発表しました。この提携により、NRIとKomainuはそれぞれの技術を組み合わせて、同地域のデジタル資産市場への提供を拡大することができます。
- さらに、BFSIセクターでは、各国で富を保管・管理するためのDAM技術の導入が進んでいます。2021年5月、中国の国有企業であるAsia Pacific Investment Bank(APIB)の完全子会社であるAsia Digital Bank Ltd(ADB)は、産業界の提携を通じて自給自足のサービスエコシステムを構築する計画を発表しました。Huobi Asset Managementは、証券先物委員会から100%仮想資産ファンドの発行承認を受けた2番目のファンドマネージャーとなりました。
- アジア太平洋地域は、デジタルアセットマネジメント業界にとって最も成長率の高い地域の一つとなっています。グローバルブランドがアジア太平洋地域に進出し、ビジュアルコンテンツ戦略への投資を増やしていく中で、DAMは、グローバルチーム、新たな進出地域、コンテンツの流入に対処する際に生じる一般的な困難に対処するためのソリューションとして浮上しています。

競争状況

デジタルアセットマネジメント市場の主要プレイヤーは、Cognizant Technology Solutions Corp、Oracle Corporation、CELUM GmbH、Adobe Systems Incorporated、Cloudinary Ltd、IBM Corporationなどです。これらの企業は、拡張、契約、新製品の発売、合弁事業、買収、パートナーシップなどのさまざまな戦略を採用して、この市場での足跡を拡大しています。

- 2021年5月-スイスのMarTech事業者であるFrontify社は、Celum社との間で、両システムの包括的な統合を含む戦略的契約を締結しました。この統合により、Celumのクラウドプラットフォームの範囲とパフォーマンスが大幅に向上し、顧客にブランド管理機能を提供できるようになります。
- 2021年4月 - アドビは、チーム間のコラボレーションを促進する「Adobe Experience Manager Assets Essentials」を発売しました。Assets Essentialsは、Adobe Experience Manager Assetsの軽量版で、マーケティングおよびクリエイティブプロフェッショナルチーム全体のデジタルアセットの保存、発見、配布を簡素化します。Assets Essentialsは、すべてのExperience Cloudアプリケーションにおけるデフォルトのアセットマネジメントエクスペリエンスとなります。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察
4.1 市場の概要
4.2 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.2.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競合他社との競争の激しさ
4.2.5 代替製品の脅威
4.3 COVID-19の市場への影響

5 市場力学
5.1 市場ドライバー
5.1.1 デジタル資産の数の増加
5.2 市場の課題
5.2.1 認知度の低さとソリューションのコスト高
5.3 製品の主な特長
5.3.1 ビデオマネジメント
5.3.2 クリエイティブツールとの連携
5.3.3 アセットアナリティクス
5.3.4 Webコンテンツの統合
5.3.5 ブランドポータル
5.3.6 アセットおよびメタデータのアーカイビング
5.3.7 ライフサイクルと権利管理

6 市場区分
6.1 デプロイメント別
6.1.1 オンプレミス
6.1.2 クラウド(SaaS)
6.2 組織規模別
6.2.1 SME(小・中規模企業
6.2.2 大企業
6.3 エンドユーザー別
6.3.1 メディアおよびエンタテインメント
6.3.2 BFSI
6.3.3 政府機関
6.3.4 ヘルスケア
6.3.5 小売
6.3.6 製造業
6.3.7 その他のエンドユーザー
6.4 地域別
6.4.1 北アメリカ
6.4.1.1 米国
6.4.1.2 カナダ
6.4.2 欧州
6.4.2.1 イギリス
6.4.2.2 ドイツ
6.4.2.3 フランス
6.4.2.4 その他のヨーロッパ諸国
6.4.3 アジア太平洋地域
6.4.3.1 中国
6.4.3.2 インド
6.4.3.3 日本
6.4.3.4 その他のアジア太平洋地域
6.4.4 世界のその他の地域
6.4.4.1 ラテンアメリカ
6.4.4.2 中近東およびアフリカ

7 競争力のある情報
7.1 企業プロフィール
7.1.1 アドビシステムズ社(Adobe Experience Manager資産)
7.1.2 Canto Inc.(Canto Digital Asset Management)
7.1.3 CELUM GmbH (CELUM Digital Asset Management)
7.1.4 コグニザントテクノロジーソリューションズ株式会社(Cognizant Technology Solutions Corp.(assetServ)
7.1.5 日本オラクル(Oracle WebCenter Content)
7.1.6 Cloudinary Ltd (デジタルアセットマネジメント)
7.1.7 オープンテキスト株式会社(メディアマネジメント、MediaBin
7.1.8 Aprimo LLC(ADAM Software)
7.1.9 Bynder(Webdam Inc.)
7.1.10 MediaBeacon Inc.(R3volution)
7.1.11 IBMコーポレーション
7.1.12 Nuxeo(Nuxeoプラットフォーム)
7.1.13 Widen(デジタルアセットマネジメント)
7.1.14 Extensis (Celartem Inc.)
7.1.15 Digizuite A/S

8 投資分析

9 市場展望

 

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Summary

The digital asset management market was valued at USD 2,962.2 million in 2020, and it is expected to reach USD 8,158.6 million by 2026, registering a CAGR of 18.46% during the period of 2021-2026.

Owing to the growing push for digital engagement the creating and dissemination of digital content has increased significantly. According to a study of 1,600 marketing and creative professionals by Bynder in 2021, the digital transformation initiatives have gained traction during the pandemic, and owing to this, generating more digital content and creative output, implementing new digital experience technologies, and investing in customer data and analytics are the focal points of marketing departments. This is expected to have a positive impact on the market.

- Among marketers and enterprises, the ability to manage and organize digital assets is among the biggest challenges, and about 55% of the respondents from a study conducted by Fotoware in October 2020 recognized the same thing. The study also found that without strong metadata governance many, assets are hard to find and remain unused, according to 48% of the respondents.
- Many enterprises store their digital assets in several different locations and only few store in one system. According to the study of over 3,400 marketers and creators, by Demand Metric in 2020, 61% mentioned cloud storage platforms, 51% a server of their company, 34% Digital Asset Management, 32% local storage, and 21% mentioned a tool with a suite of solutions, including an asset storage component. With the use of Digital Asset Management (DAM), cross team and overall enterprise digital assets can be easily managed and accessed.
- Moreover, DAM systems help improve security as the businesses have far greater control over access to files and identity management. According to a study of 130 organizations, by Veronis, 88% of companies do not limit access to their folders appropriately, thus, leaving room for anyone to access and download such files, which leads to data leaks, loss, and hacks.
- A security breach may be detrimental to business and tend to lose customers over lack of security and trust. According to a study by Bynder, about 78% of the respondents mentioned that they would stop engaging with brand online if that brand had experienced breach. To avoid such scenarios, the use of DAMs is increasingly becoming vital.
- DAM space is currently in a period of growth, and vendors in the market are adopting strategic focus to attract customers. The emphasis is on offering a simple and sleek user experience. As a greater number of users are turning to DAM to simplify their own asset-creation process, software providers need to answer the need for easy-to-use, intuitive solutions. For instance, in April 2021, Adobe launched a new, simplified DAM Adobe Experience Manager Assets Essentials, offering teams with an easier-to-use management experience in the Adobe Experience Cloud, than Adobe’s current enterprise-centric asset management tool can offer.
- Moreover, high-end systems offer a high degree of customization and services so that the DAM solution can be wrapped around the customer’s existing processes and procedures in all sorts of ways not available “off-the-shelf.” Therefore, they are more complicated and higher priced.

Key Market Trends

Cloud Deployment is Expected to Drive the Digital Asset Management Market

- Cloud Digital Asset Management(DAM) democratizes digital media management and delivery across an enterprise. Cloud DAM also promises to reduce the cost of operations and increase productivity while providing a single source of truth to maintain brand identity.
- Cloud DAM affects front-end experiences, as well. For example, Bynder introduced its integration with Hootsuite Inc., a widely used social media management platform running in the cloud. The integration connects Hootsuite dashboards with digital assets sourced from Bynder, enabling social media marketers to easily access creative content without the need to download, resize, and reupload individual files.
- With the increasing adoption of various technologies like Artificial Intelligence and Big Data Analytics, cloud-based DAMs are widely used. DAM is making use of Artificial Intelligence(AI) technology to scan content and create metadata tags. The AI use cases for DAM include optical character recognition, speech recognition, and facial recognition.
- Additionally, Increasing demand for storage comes from the rapid increase in the amount of data generated. Artificial intelligence (AI) and machine learning capabilities enable data to be more quickly collected, processed, analyzed, and the migration of business data and applications to multiple public-private clouds.
- Various companies, such as Cognizant Technology Solutions, MediaBeacon, Bynder, are into cloud-based digital asset management and helping the market grow rapidly, as most end-users are looking for cloud-based solutions.
- Further, Companies are gradually moving from on-premises to SaaS-based solutions, which offer mobile accessibility and other intuitive services. By targeting companies of all sizes, the affordability of the model caters to exhaustive digital asset needs. Moreover, these solutions usually offer low-cost options and rapid deployment of services.

Asia-Pacific to Witness the Fastest Growth Rate Over the Forecast Period

- India is considered a very demanding country to manage for the entertainment and media providers due to complexities related to the content, language, and other regional requirements. Owing to this, digital asset management was widely adopted to cater to such complexities.
- DAM platforms in 2020 are still developing and even at a much early stage in China. Although DAM solutions were bare in the region in 2018, some content management services popped up in 2019. However, they mainly provided some content editing functions alone while also offering some creative marketing materials.
- In 2020, TEZIGN became the first local DAM company, delivering AI-assisted content management functions for digital assets. Compared to Baidu Netdisk, which offers cloud storage without finding and setting document accessibility freely, TEZIGN provides a centralized resource library and incorporated project workflow information assisted with AI searchability.
- Japan is the ideal country in this region for digital asset management solutions, as 99.7% of industries fall under the small and medium enterprise segment, as reported by the Small and Medium Enterprise Agency of Japan. Furthermore, due to their budgetary requirements and low IT infrastructure, SMEs have preferred low to medium-cost solutions, like digital access management software, over ERP solutions. For instance, In March 2021, NRI announced an investment in collaboration with Komainu Holdings Limited, a digital asset management service provider. The partnership enables NRI and Komainu to combine their technologies to expand their offerings into the digital asset market in the region.
- Further, The BFSI sector has witnessed increased adoption of DAM tech to store and manage wealth across countries. In May 2021, Asia Digital Bank Ltd (ADB), a wholly-owned subsidiary of Chinese state-owned Asia Pacific Investment Bank (APIB), announced plans to construct a self-financing servicing ecosystem through industrial alliances. Huobi Asset Management became the second fund manager to receive approval from the Securities and Futures Commission to issue 100% virtual asset funds.
- Asia-Pacific region is becoming one of the fastest-growing regions for the digital asset management industry. As global brands expand their reach into the Asia Pacific and increase their investments into visual content strategies, DAM is emerging as the solution to help them tackle common difficulties that arise when dealing with global teams, new expansion regions, and an influx in content.

Competitive Landscape

The major players in the digital asset management market are Cognizant Technology Solutions Corp, Oracle Corporation, CELUM GmbH, Adobe Systems Incorporated, Cloudinary Ltd, and IBM Corporation, among others. They have adopted different strategies such as expansions, agreements, new product launches, joint ventures, acquisitions, partnerships, and others to expand their footprints in this market.

- May 2021 - Frontify, a Swiss MarTech business, formed a strategic agreement with Celum, which includes a comprehensive integration of both systems. This integration will significantly increase the scope and performance of the Celum cloud platform, providing customers with more brand management features.
- April 2021 - Adobe launched Adobe Experience Manager Assets Essentials to facilitate cross-team collaboration. Assets Essentials is a lightweight version of Adobe Experience Manager Assets that simplifies digital asset storage, discovery, and distribution across marketing and creative professional teams. Assets Essentials will be the default asset management experience across all Experience Cloud apps.

Reasons to Purchase this report:

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitute Products
4.3 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increase in the Number of Digital Assets
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of Awareness and Higher Costs of the Solutions
5.3 Key Product Features
5.3.1 Video Management
5.3.2 Creative Tool Integration
5.3.3 Asset Analytics
5.3.4 Web Content Integration
5.3.5 Brand Portals
5.3.6 Asset and Metadata Archiving
5.3.7 Lifecycle and Rights Management

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Deployment
6.1.1 On-premise
6.1.2 Cloud (SaaS)
6.2 By Organization Size
6.2.1 SMEs (Small and Medium Enterprises)
6.2.2 Large Enterprises
6.3 By End User
6.3.1 Media and Entertainment
6.3.2 BFSI
6.3.3 Government
6.3.4 Healthcare
6.3.5 Retail
6.3.6 Manufacturing
6.3.7 Other End Users
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.1.1 United States
6.4.1.2 Canada
6.4.2 Europe
6.4.2.1 United Kingdom
6.4.2.2 Germany
6.4.2.3 France
6.4.2.4 Rest of Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.3.1 China
6.4.3.2 India
6.4.3.3 Japan
6.4.3.4 Rest of Asia Pacific
6.4.4 Rest of the World
6.4.4.1 Latin America
6.4.4.2 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE INTELLIGENCE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Adobe Systems Incorporated (Adobe Experience Manager Assets)
7.1.2 Canto Inc. (Canto Digital Asset Management)
7.1.3 CELUM GmbH (CELUM Digital Asset Management)
7.1.4 Cognizant Technology Solutions Corp. (assetServ)
7.1.5 Oracle Corporation (Oracle WebCenter Content)
7.1.6 Cloudinary Ltd (Digital Asset Management)
7.1.7 OpenText Corporation (Media Management, MediaBin)
7.1.8 Aprimo LLC (ADAM Software)
7.1.9 Bynder(Webdam Inc.)
7.1.10 MediaBeacon Inc. (R3volution)
7.1.11 IBM Corporation
7.1.12 Nuxeo (Nuxeo Platform)
7.1.13 Widen (Digital Asset Management)
7.1.14 Extensis (Celartem Inc.)
7.1.15 Digizuite A/S

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OUTLOOK

 

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