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朝食用シリアル市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Breakfast Cereals Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

朝食用シリアル市場は、2021-2026年の予測期間中に4.78%のCAGRを記録すると予測されています。 COVID-19のパンデミックの状況を受けて、消費者はより健康的で安全かつ便利な食の選択肢を求め、外食から家庭で... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

朝食用シリアル市場は、2021-2026年の予測期間中に4.78%のCAGRを記録すると予測されています。

COVID-19のパンデミックの状況を受けて、消費者はより健康的で安全かつ便利な食の選択肢を求め、外食から家庭での調理へとシフトしていました。この傾向はパンデミック後も続くと予想されることから、この事業を展開するメーカーは、消費者が買い物や料理をするのに便利な環境にあることを実感してもらうために、あらかじめパッケージされた食材の安全性を付加したプライベートブランド製品を展開しています。パンデミックは、消費者の食事計画の方法を変えました。新しい商品は、便利に買い物ができ、スクラッチ料理と同じように健康的な食事を作る柔軟性を人々に与えています。一方で、消費者やブランドの意識は高まり、小売業者は品質と持続可能性を主要な関心事として、最高の安全基準を維持しようと競い合っています。

意識の高い消費者の間では、スーパーマーケットに対して、天然素材やオーガニック製品、フリーフロム製品など、特定の嗜好に対応した幅広い種類の食品を提供することが求められており、この分野で事業を展開するブランドは、持続可能で健康的な食生活を促進する、より革新的な製品を提供するための拡大を続けています。

COVID-19のおかげで、需要の高まりに対応するために、多くの民間企業が市場に登場する機会が生まれました。また、国内では、都市部の人々の間で、革新的な朝食製品の需要が高まっています。朝食は、栄養とエネルギーを手軽に摂取できる便利な食事だからです。

このような市場の成長は、食習慣の変化や西洋文化が消費者の食生活に影響を与えていることが主な要因となっています。また、栄養価の高い健康的な食品を日常的に摂取したいという消費者の嗜好も市場を牽引しています。また、ブランドの認知度を高めるためのコンビニエンスストアの堅調な成長も、朝食用シリアル市場の成長を後押ししています。

地域別では、米国を中心とした北米市場が世界の朝食用シリアル市場の需要の大半を占めており、次いで欧州が続きます。アジア太平洋地域は、中国やインドで米や小麦を主原料とするホットシリアルが好まれるようになったことから、予測期間中に加速度的に成長すると予測されています。しかし、消費者が伝統的な朝食を好む傾向にあるため、市場は停滞しており、市場の成長を抑制しています。

主な市場動向

すぐに食べられる朝食用シリアルの需要増加

Ready-to-eat(すぐに食べられる)朝食用シリアルは、消費者に便利なソリューションを提供することで、市場全体を支配しています。Ready-to-eat breakfast cerealsは、調理せずに食べられる穀物加工品であるため、忙しいライフスタイルを送る消費者がこの市場を牽引しています。全粒粉を使用したインスタントシリアルは、微量栄養素を付加しているため、市場をリードしています。また、大手企業は、朝食用シリアルの売上を伸ばすために、オーガニックで健康的な原材料を配合しようとしています。また、メーカーは、キヌアなどの伝統的に栽培されている穀物を利用して、朝食用シリアル製品に革新をもたらしています。例えば、「キヌアクラック」は、キヌアをベースにしたグルテンフリーのスーパースナックです。

アジア太平洋地域が最も成長している地域

アジア太平洋地域では、中国が最大の市場シェアを占めており、日本とオーストラリアがそれに続きます。これは、朝食用シリアルの消費パターンの変化と、より健康的な製品への傾倒によるものです。また、欧米型のライフスタイルの増加も、市場の売上を押し上げる要因となっています。健康志向の消費者にアピールする低炭水化物、高繊維、多粒、強化された朝食用シリアルの製品開発が市場成長のきっかけとなった。例えば、2018年11月、Kellogs社は、繊維、プレバイオティクス、プロバイオティクスで構成され、消化器系の健康をサポートするために特別に設計された新しいシリアル「HI!Happy Inside」を発売しました。また、小売流通チャネルの拡大も、地方や比較的小さな都市での販売を拡大する要因となっています。

競争状況

朝食用シリアル市場は競争が激しく、国内外の多くのプレイヤーが市場シェアを競っています。この市場の主要プレーヤーには、The Kellogg Company、Attune Foods、General Mills、Dr. Oetker、Bob's Red Mill Natural Foodsなどがあります。主要プレイヤーは、朝食用シリアル市場の研究開発に積極的に投資しており、健康的でクリーンラベルな食品を求める消費者の新たなニーズに応えるため、革新的な新製品を投入しています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 Ready-to-cook Cereals
5.1.2 Ready-to-eat Cereals
5.2 流通チャネル別
5.2.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.2 コンビニエンスストア
5.2.3 オンライン小売店
5.2.4 その他の流通チャネル
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 スペイン
5.3.2.5 イタリア
5.3.2.6 ロシア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南アメリカ
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.3.5 中東・アフリカ
5.3.5.1 南アフリカ共和国
5.3.5.2 サウジアラビア
5.3.5.3 その他の中近東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 企業プロフィール
6.4.1 アチューン・フーズ・エルエルシー
6.4.2 General Mills Inc.
6.4.3 Dr. Oetker
6.4.4 Bob's Red Mill Natural Foods社
6.4.5 バック・トゥ・ネイチャーズ・フード・カンパニーLLC
6.4.6 カーマンズファインフーズ
6.4.7 フード・フォー・ライフ・ベイキング・カンパニー・インク
6.4.8 フリーダムフーズグループ
6.4.9 ポスト・フーズ
6.4.10 The Kellogg Company
6.4.11 ミグロ
6.4.12 Nestle SA

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The breakfast cereals market is projected to register a CAGR of 4.78% during the forecast period 2021-2026.

The situation of the COVID-19 pandemic had prompted a shift from eating out to cooking at home as consumers seek healthier, safe, and convenient food options. With this trend expected to continue post-pandemic, manufacturers operating in this business are rolling out private label products that consumers find themselves in a convenient environment to shop and cook, with the added safety of pre-packaged ingredients. The pandemic has changed the way consumers plan their meals. New offerings give people the flexibility to shop conveniently and create healthy meals in a similar fashion to scratch cooking. On the other hand, the consciousness has increased among consumers and brands with the help of retailers vying on maintaining the highest safety standard with quality and sustainability as a major concern.

With the growing demand from conscious consumers for supermarkets to provide a wider variety of food products to cater to specific preferences, such as natural ingredients to organic and free-from products, brands operating in this segment are continuing to expand their offering to include more innovative products that promote sustainable and healthy eating.

COVID-19 has also resulted in the generation of opportunities for many private players to emerge in the markets to cater to the inflated demand. Also, the demand for innovative breakfast products is growing in the country among the urban population since such meals are a quick and convenient source of nutrition and energy.

The growth of the market is mainly witnessed due to the changing food habits and influence of western culture on the dietary patterns of consumers, as it provides a convenient solution to readily accessible food that optimizes the ease of consumption without further preparation. Also, consumers' preference toward nutritious and healthy food on a regular basis is driving the market. Also, the robust growth of convenience stores that promotes brand visibility is driving the growth of the breakfast cereals market.

Geographically, the North American market, led by the United States, holds the majority of the global breakfast cereal market demand, followed by Europe. Asia-Pacific is predicted to grow at an accelerating rate over the forecast period due to the increased preference of China and India for hot cereals containing rice or wheat as major ingredients. However, the market is stagnated due to the consumers' equal inclination toward traditional breakfast foods, which is therefore restraining the growth of the market.

Key Market Trends

Increasing Demand for Ready-to-eat Breakfast Cereals

Ready-to-eat breakfast cereals dominate the whole market owing to the convenience solution it offers to the consumers. The market is mostly driven by consumers having busy lifestyles, as these are the processed grain formulations suitable for consumption without further cooking. Whole grain-based ready-to-eat cereals are leading the market due to the value-addition of micronutrients in these products. Also, the leading companies are trying to blend organic and healthy ingredients to boost breakfast cereals' sales. Also, the manufacturers are also utilizing traditionally grown cereal grains such as quinoa to create innovation in breakfast cereal products. For instance, Quinoa Crack offers a quinoa-based gluten-free, super snacking solution.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

In the Asia-Pacific region, China dominates the market, contributing the maximum market share, followed by Japan and Australia. This is due to the change in breakfast cereals consumption pattern and inclination towards healthier products. Also, the increased adoption of the western lifestyle has paired the driving factors of the market sales. Product development of low carb, high fiber, multigrain, and fortified breakfast cereals that appeal to health-conscious consumers triggered the market growth. For instance, in November 2018, Kellogs launched a new cereal, “HI! Happy Inside,” that consists of fibers, prebiotics, and probiotics and is specially designed to support digestive wellness. The expanding retail distribution channel is another factor expanding sales in rural and relatively small cities.

Competitive Landscape

The breakfast cereals market is competitive in nature, having a large number of domestic and global players competing for market share. Some of the major key players in the market include The Kellogg Company, Attune Foods, General Mills, Dr. Oetker, Bob's Red Mill Natural Foods, and others. The key market players are significantly investing in the research and development activities in the breakfast cereals market to introduce new and innovative variants to meet the emerging consumer demand for healthy and clean label foods products.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Ready-to-cook Cereals
5.1.2 Ready-to-eat Cereals
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Retailers
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Spain
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Attune Foods LLC
6.4.2 General Mills Inc
6.4.3 Dr. Oetker
6.4.4 Bob's Red Mill Natural Foods
6.4.5 Back to Nature's Food Company LLC
6.4.6 Carman's Fine Foods
6.4.7 Food for Life Baking Co. Inc.
6.4.8 Freedom Foods Group
6.4.9 Post Foods
6.4.10 The Kellogg Company
6.4.11 Migros
6.4.12 Nestle SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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