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ホワイトバイオテック市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


White Biotech Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2021 - 2026)

世界のホワイトバイオテック市場は、2020年に6416億8000万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には15.14%のCAGRが見込まれています。 COVID-19は、白色バイオテック市場に大きな刺激を与えました。ワク... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

世界のホワイトバイオテック市場は、2020年に6416億8000万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には15.14%のCAGRが見込まれています。

COVID-19は、白色バイオテック市場に大きな刺激を与えました。ワクチンの開発、検査キットの展開、予測性の高い抗体検査の開発、既存の抗ウイルス剤の再利用、新薬の開発などの大規模な取り組みにより、多くのバイオ企業に数十億ドルの資金が流れ込んでいます。

2021年のバイオテック部門の価値は、2019年後半よりも高くなると予想されます。前臨床作業は堅調に推移すると予想されます。臨床試験は1年前の量に近いかもしれない。臨床試験の規制当局による審査はより効率的になるかもしれない。

さらに、医薬品市場の大手企業は、製品のイノベーションや中小規模の製薬企業とのM&Aに積極的に取り組んでおり、今後、白人向けバイオテック市場の牙城を築いていくと思われます。

このように、世界的なCOVID-19パンデミックは、製薬業界のイノベーションという点で、ホワイトバイオテクノロジー市場に大きな影響を与え、このカテゴリーの有益な市場成長を示しています。

主に北米やヨーロッパなどの先進地域では、グリーンケミカルに対する消費者の需要が高まっており、多数の再生可能な製品に対して高い価格やグリーンプレミアムを支払うことを望んでいることから、メーカーは従来の化学品製造の代わりにホワイトバイオテクノロジープロセスを採用するようになると予想されています。

また、自動車や消費財をはじめとする様々な消費者産業では、持続可能性の目標を達成するためのニーズが高まっており、これが予測期間中の技術需要を促進すると考えられます。

インダストリアル・バイオテクノロジー(ホワイト・バイオテクノロジー)は、汚染防止、資源保護、コスト削減のための最も有望なアプローチの一つです。バイオテクノロジーの第3の波とも呼ばれています。ホワイト・バイオテクノロジーを利用することで、二酸化炭素の排出量を50%、エネルギー消費量を20%、水の消費量を75%削減することができます。

主な市場動向

多種多様な機能を持つ市場での幅広い応用

環境に優しい、製造コストの削減、廃棄物の発生を抑える、原材料の消費量を最大限に抑えるなど、ホワイトバイオテクノロジーの適用に伴う多くの利点についての認識が高まり、過去2、3年の間にエンドユーザーの間でホワイトバイオテクノロジーの需要が高まりました。例えば、パルプ・紙の製造や漂白において、ホワイトバイオ技術は塩素系化学薬品の使用量を10-15%削減することにつながっています。このプロセスはより効率的で、従来の製造プロセスに比べてエネルギー消費量が40%少なくなっています。このように、持続可能性と原材料の最適な利用に重要な貢献をし、環境への悪影響を軽減すると同時に、最終製品から最大限の利益を得ることができるのです。

自動車や消費財など様々なハイエンド産業から、持続可能性の目標を達成するためのニーズが高まっており、バイオ燃料の需要が世界的に高まっています。

ホワイトバイオテック市場では、アジア太平洋地域が急成長している

中国のバイオテック産業は、過去10年間で急速に成長しており、医療技術と生物製剤が中心となっています。その成長をエスカレートさせているのが、バイオ技術で変化させた食品成分の市場です。そのため、プレイヤーは戦略的に現地企業への投資を行っています。

例えば、2021年、BASFベンチャーキャピタル(BVC)は、中国の杭州にある産業用合成バイオテック企業であるBota Biosciences Ltd(ボタバイオ)に投資しました。この企業は、次世代バイオテクノロジープラットフォームを開発し、甘味料、ビタミン、パーソナルケア、または作物保護製品のような幅広い産業用アプリケーションのための高価値製品の持続的かつ経済的な生産を可能にしています。

上記の産業用途に加えて、日本の機能性食品・飲料分野では、消費者の栄養価の高い食品・飲料への志向が高まっていることから、ホワイトバイオテックは大きな可能性を秘めています。このように、バイオケミカルと工業用酵素は、日本の食品・飲料分野に大きなチャンスをもたらしています。

2020年、デュポンニュートリション&バイオサイエンス社(以下、デュポン社)は、甘い焼き菓子用の最新の酵素シリーズである「パワーフレッシュスペシャル」と「パワーソフトケーキ8010」を日本で発売しました。

競合他社の状況

世界のホワイトバイオ市場は競争が激しく、地域および世界的なプレーヤーが存在しています。需要のほとんどは、持続可能性と効率的な生産性に対する消費者の意識によってもたらされています。そのため、この市場で活動するプレイヤーは、人口層に応じたポジショニングを試みています。

Corbion社、ADM社、DuPont社などの著名なプレーヤーは、市場向けの新しい処方をターゲットとし、市場で未踏の様々な微生物をエンジニアリングすることで、新しく革新的な製品の開発に注力しています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 市場区分(数量ベースの市場規模-百万トン、金額ベースの市場規模-10億米ドル
5.1 タイプ別
5.1.1 バイオ燃料
5.1.2 バイオマテリアル
5.1.3 バイオケミカル
5.1.4 産業用酵素
5.2 用途別
5.2.1 化学品
5.2.2 医薬品
5.2.3 食品および飲料
5.2.4 飼料
5.2.5 その他の用途
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 スペイン
5.3.2.5 イタリア
5.3.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 その他の地域
5.3.4.1 南アメリカ
5.3.4.2 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 EUCODIS Bioscience GmbH(ユーコディス・バイオサイエンス社
6.4.2 デュポン
6.4.3 Koninklijke DSM NV
6.4.4 BASF SE
6.4.5 エボニックインダストリーズAG
6.4.6 ロンザ・グループ・リミテッド
6.4.7 ローラスラボ
6.4.8 Corbion NV
6.4.9 ノボザイムズ
6.4.10 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The global white biotech market was valued at USD 641.68 billion in 2020, and it is projected to witness a CAGR of 15.14% during the forecast period (2021 - 2026).

The COVID-19 provided a huge stimulus to the white biotech market. Massive efforts to develop vaccines, deploy test kits, develop highly predictive antibody tests, repurpose existing anti-viral drugs, and develop new drugs are causing billions of dollars to flow toward many biotech companies.

In 2021, the biotech sector is expected to value higher than in late 2019. Pre-clinical work is expected to be robust. Clinical trials may be near the volume of a year earlier. The regulatory review of clinical trials may be more efficient.

Furthermore, major pharmaceutical market giants are actively involved in product innovation and mergers and acquisitions with small-large pharmaceutical companies to make a stronghold on the white biotech market in the future.

Thus, the global COVID-19 pandemic made a significant impact on the white biotechnology market in terms of innovation in the pharmaceutical industry, which indicates a profitable market growth of the category.

The rising consumer demand for green chemicals, majorly in developed regions, like North America and Europe, are willing to pay a higher price or a green premium for numerous renewable products, which is expected to push manufacturers to employ white biotechnology processes instead of traditional chemical manufacturing.

The rising need from various consumer industries, including automotive and consumer goods, to meet the sustainability targets is expected to fuel technology demand over the forecast period.

Industrial biotechnology or white biotechnology is one of the most promising approaches to pollution prevention, resource conservation, and cost reduction. It is often referred to as the third wave in biotechnology. The use of white biotechnology can lead to the reduction of carbon dioxide emissions by as much as 50%, energy consumption by 20%, and water consumption by 75%.

Key Market Trends

Wide Application in Market with Diverse Functionality

The growing awareness about the numerous benefits associated with the application of white biotechnology, such as eco-friendly, reduced manufacturing costs, low wastage generation, and maximum raw material consumption, boosted the demand for white biotechnology among end-users in the past couple of years. For instance, in pulp and paper production and bleaching, white biotechnology has led to the reduction of chlorine chemicals application by 10-15%. The process is more efficient, consuming 40% less energy than the traditional manufacturing process. Thus, it makes an important contribution to sustainability and optimum utilization of raw material, reducing negative impacts on the environment while gaining maximum profit from the final product.

The growing need from various high-end industries, including automotive and consumer goods, to meet the sustainability targets is boosting the demand for biofuels globally.

Asia-Pacific is the Fastest-growing Region in the White Biotech Market

China’s biotech industry has grown rapidly over the past decade, and it is dominated by medical technologies and biologics. The growth is escalated by the biotechnologically altered food ingredients in the market. Thus, players are strategically investing in local companies.

For instance, in 2021, BASF Venture Capital (BVC) invested in Bota Biosciences Ltd (Bota Bio), an industrial synthetic biotech company located in Hangzhou, China, which develops next-generation biotechnology platforms, enabling sustainable and economical production of high-value products for a broad array of industrial applications, like sweeteners, vitamins, personal care, or crop protection products.

In addition to the above-mentioned industrial applications, white biotech has paved great opportunity in Japan's functional food and beverage segment due to the increased consumer inclinational toward food and beverage with high nutritional claims. Thus, biochemicals and industrial enzymes are paving great opportunities in the country’s food and beverage domain.

In 2020, DuPont Nutrition & Biosciences (DuPont) launched Powerfresh Special and Powersoft Cake 8010 in Japan, its latest enzyme range for sweet baked goods.

Competitive Landscape

The global white biotech market is highly competitive, with a strong presence of regional and global players. The demand is mostly driven by consumer awareness on sustainability and efficient productivity. Thus, the players operating in the market are trying to position themselves according to the demographic group.

Prominent players, like Corbion, ADM, and DuPont, have been focusing on developing new and innovative products by targeting the new formulation for the market and engineering the various unexplored microorganisms in the market.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Volume - million ton and Value - USD billion)
5.1 By Type
5.1.1 Biofuels
5.1.2 Biomaterials
5.1.3 Biochemicals
5.1.4 Industrial Enzymes
5.2 By Application
5.2.1 Chemicals
5.2.2 Pharmaceuticals
5.2.3 Food and Beverages
5.2.4 Feed
5.2.5 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Spain
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 South America
5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 EUCODIS Bioscience GmbH
6.4.2 DuPont
6.4.3 Koninklijke DSM NV
6.4.4 BASF SE
6.4.5 Evonik Industries AG
6.4.6 Lonza Group Ltd
6.4.7 Laurus Labs
6.4.8 Corbion NV
6.4.9 Novozymes
6.4.10 Archer Daniels Midland Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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