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ユーザー行動監視市場 - 成長、トレンド、予測(2022年~2027年)


User Activity Monitoring Market - Growth, Trends, Forecasts (2022 - 2027)

ユーザーアクティビティモニタリング市場は、2019年には1,185.6百万米ドルとなり、予測期間(2020年~2025年)には25.5%のCAGRを記録し、2025年には4兆1,351億米ドルに達すると予想されています。ユーザー行動監... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ユーザーアクティビティモニタリング市場は、2019年には1,185.6百万米ドルとなり、予測期間(2020年~2025年)には25.5%のCAGRを記録し、2025年には4兆1,351億米ドルに達すると予想されています。ユーザー行動監視ソリューションは、セキュリティ対策を強化することで、企業のシステムがどのような状況下でも安全であることを保証します。UAMは、企業がセキュリティインシデントを追跡し、機密ファイルの盗難、アカウントの乗っ取り、マルウェアの注入、インサイダーの脅威などにつながる重大なセキュリティ問題の発生を抑制するのに役立ちます。

主なハイライト
従業員の生産性向上と機密情報保護の必要性が高まっていることから、市場が拡大しています。さらに、データセキュリティやデータ盗難に対する懸念の高まりから、ユーザーの行動を監視するニーズが高まっており、市場の成長を促進しています。
サイバー攻撃の50%以上は、インサイダーアクセスを持つ者が行っています。さらに、様々な分野でユーザー行動監視ソリューションの導入が進んでいることも、近い将来の市場成長を後押しする傾向にあると考えられます。
従業員やビジネスパートナーは、仕事を効率的に行うために組織の重要なアプリケーションへのアクセスを与えられた特権的なユーザーです。UAMは、大企業や中堅企業が特権ユーザーを追跡・監視するための包括的なソリューションです。UAMソリューションは、高度なセキュリティチェックを実施し、データ漏洩やインサイダー脅威の可能性を低減するのに役立ちます。
また、UAMベンダーは、組織の要求に応じて、IAMとSIEMの統合ソフトウェアの提供に注力しています。また、UAMソリューションは、企業のIT効率の向上、法令遵守、ベンダー監査、データベースの監視、データログのトレースによる脅威の検知などをサポートします。
しかし、UAMソリューションの革新的なコストが高いことによる財務上の制約は、組織の予算配分に直接影響するため、市場の成長を抑制しています。同様に、導入コスト、ユーザーのプライバシー管理、従業員と経営者の間の不信感などが市場の発展を妨げています。UAMソリューションの導入コストは高く、小規模企業の調達判断を変えてしまいます。また、最適な活動監視ツールを選択することは、企業規模や予算、その他の重要な要素に依存するため、困難を極めます。
さらに、COVID-19パンデミックの発生により、悪意のある活動の監視に対する需要が高まっています。英国のNCSC(National Cyber Security Centre)は、COVID-19がもたらす利益の可能性に気付いたサイバー犯罪者が増えていることを受けて、注意喚起と新たなガイダンスを発表しました。NCSCは、コロナウイルスに関連するウェブサイトの登録が増加しているのを目撃していると言及しています。ここ数日、NCSCは、コロナウイルスを餌にして無防備な訪問者にマルウェアを提供するサイトを特定し、削除するための新しい自動化措置を追加しました。
NCSCがこれまでに認識した攻撃は、様々なメディアを介して行われ、認証情報の窃盗、ランサムウェア、ビットコイン詐欺、あるいは直接的な詐欺など、複数の手段を介して様々な分野に適応しています。
例えば、世界保健機関(WHO)や米国疾病対策センター(CDC)からのメールを装い、CDCの公式Webアドレスに似せたドメイン名を構築してパスワードを盗み出したり、偽ワクチンの資金調達のためにビットコインの「寄付」を要求したりするなど、これまでに確認された大規模なキャンペーンは多岐にわたっています。このような事例により、ユーザーの行動監視に対する需要が高まっています。


主な市場動向

小売業が大きな成長を遂げる


スマートフォンやインターネットの普及に伴い、お客様はウェブやソーシャルメディア、その他のアプリケーションなど、複数のチャネルで様々な商品やサービスに関する情報に簡単にアクセスできるようになりました。携帯電話の使用時間は1日平均約5時間に達し、Webサイト、ソーシャルメディア、ライブチャット、電話などの複数の顧客接点が利用できることから、ブランドは顧客を自社ブランドに引きつけ、より多くの収益を上げるための十分な機会を得ています。
Button社によると、Button社のプラットフォーム全体で、2019年11月24日から2020年1月3日までの間に、買い物客1人当たりのモバイル支出は、前年同期比で68%増加しました。同期間において、ショッパー1人あたりの注文総数は、前年同期比で38%増加したとベンダーは述べています。また、小売店のモバイルアプリのインストール総数は106%増加し、モバイル全体のコンバージョン率は12%増加したことがButton社の調べでわかりました。
さらに、これらのエンドポイントシステムに対処し、データやセキュリティの侵害を回避し、クレジットカードデータを保存、送信、追跡するすべてのITシステムにおいて、店舗内でのPCIコンプライアンスを確保する必要性から、小売店におけるユーザーアクティビティ監視アプリケーションの導入が進んでいます。
テクノロジーファシリテーターの普及が進み、バーチャルショッピングが受け入れられるようになったことで、eコマースのエコシステムが強化され、オンラインウェブサイトのセキュリティを確保し、顧客の財務データや顧客の機密情報を保護するための堅牢なネットワークの必要性が高まっています。
ウィプロ社の「State of Cybersecurity Report 2019」によると、消費者・小売分野は他の分野よりも高い頻度で標的にされています。さらに同レポートでは、攻撃を受けた場合、重要な時間帯にサービスが利用できないことにより、少なくとも73%の組織が収益を失うことが予想されるとしています。 このように脆弱性が発生する確率が高いことから、小売業界ではユーザーアクティビティ監視の需要が高まると予想されています。


北米が主要なシェアを占める


サイバーセキュリティ・ベンチャーズは、サイバー犯罪は増加の一途をたどり、2021年までに世界の企業に年間6兆円以上の損害を与えると予測しています。この予測は、最近の前年比成長率を含む過去のサイバー犯罪の数字、敵対する国家が支援するハッキング活動や組織的犯罪集団のハッキング活動の劇的な増加、現在とは桁違いになると予想されるサイバー攻撃の表面、そしてその間にハッカーやサイバー犯罪者に対抗するために予想されるサイバー防御に基づいています。これにより、予測期間中、サイバーセキュリティ関連の支出が増加すると考えられます。
米国の小売部門は、世界でも有数の規模を誇る部門です。米国の国内総生産(GDP)の3分の2以上が、年間の小売消費からもたらされていると推定されています。同国の電子商取引分野の場合、売上高の伸びは実店舗よりも増加し続けています。
CBREによると、消費者の電子商取引への移行を反映して、同国の2020年6月までの四半期における電子商取引の小売売上高は25%増加しており、一方、食料品店と建築・園芸業者はそれぞれ13%の増加を記録しています。このように電子商取引の利用が増加する中、消費者の安全な支払い方法へのニーズが高まり、ユーザー行動監視の利用が求められています。


競合他社の状況

ユーザー行動モニタリング市場は、イノベーションと新ソリューションの発表に戦略的に注力する企業によって構成され、緩やかな競争状態にあります。また、企業はサービスを拡大し、市場シェアを拡大するために、戦略的パートナーシップやコラボレーション、資金調達活動に力を入れています。


2020年6月 - SaltStackは、Splunk Enterprise向けのSaltStack Enterprise Splunk Add-Onの一般提供を発表しました。このアドオンはSplunkbaseで利用でき、SaltStack Enterprise(SSE)6.3が必要です。
2020年5月 - CyberArkは、カリフォルニア州サンタクララに本拠を置くIDaptive Holdings, Inc.を買収したことを発表しました。この買収により、CyberArkとIdaptive社は、人工知能(AI)をベースとした包括的なセキュリティ・ファーストのアプローチを提供し、適応性とコンテキスト・アウェアを備えたアイデンティティの管理を実現し、ゼロ・トラストと最小特権アクセスの原則に基づいて構築され、リスクを劇的に低減します。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Need Among Organizations to Optimize Employee Productivity
4.2.2 Need for Enhanced Control Over Employees and Third-Party Vendors in Enterprises
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Cost of Innovation for Developing Robust UAM Solutions
4.4 Industry Attractiveness - Porters Five Force Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Technology Snapshot
4.5.1 Behavior Analytics
4.5.2 Log Management
4.5.3 Auditing and Reporting
4.5.4 Other Technologies
4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Application
5.1.1 System Monitoring
5.1.2 Application Monitoring
5.1.3 File Monitoring
5.1.4 Network Monitoring
5.1.5 Database Monitoring
5.2 By Enterprise
5.2.1 Small & Medium Enterprises
5.2.2 Large Enterprises
5.3 By End-user Industry
5.3.1 BFSI
5.3.2 Retail
5.3.3 IT & Telecom
5.3.4 Healthcare
5.3.5 Manufacturing
5.3.6 Other End-user Industries
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.2 Europe
5.4.3 Asia Pacific
5.4.4 Latin America
5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Micro Focus International PLC
6.1.2 Splunk Inc.
6.1.3 Forcepoint
6.1.4 Imperva Inc.
6.1.5 CyberArk Software Ltd.
6.1.6 Centrify Corporation
6.1.7 Securonix Inc.
6.1.8 Netwrix Corporation
6.1.9 LogRhythm Inc.
6.1.10 Teramind Inc.
6.1.11 Ezwim B.V.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The User Activity Monitoring market was valued at USD 1,185.6 million in 2019, and it is expected to reach USD 4,135.1 billion by 2025, registering a CAGR of 25.5% over the forecast period (2020 - 2025). User Activity Monitoring solutions ensure that enterprises' system remains safe under any circumstance by strengthening its security concerns. Accordingly, UAM helps organizations track security incidents and reduce the occurrence of significant security issues, leading to the theft of sensitive files, hijacking of accounts, malware injections, and insider threats.

Key Highlights
Due to the increasing need to enhance employees' productivity and to protect confidential information, the market is proliferating. Moreover, there is a growing demand for user activity monitoring due to rising concerns about data security and data theft, further driving the growth of the market.
Those with insider access perpetrate more than 50% of cyber-attacks. Moreover, increasing adoption for user activity monitoring solutions across various sectors is the ongoing trend observed, which is expected to support market growth in the near future.
Employees and business partners are the privileged users given access to an organization's critical applications to perform their jobs effectively. UAM is a comprehensive solution for large and medium-sized industries to track and monitor privileged users; UAM solutions help implement advanced security checks and reduce probabilities of data breach and insider threat.
Also, as per the demand of organizations, UAM vendors focus on providing integrated IAM and SIEM software. Also, UAM solutions support enterprises to increase IT efficiency, follow regulatory compliance, vendor auditing, database monitoring, and trace data logs to detect possible threats.
However, financial constraint due to higher innovation cost of UAM solution is restraining the market's growth, as it directly affects the budget allocation of organizations. Similarly, the market's development is hindered due to its installation cost, managing user privacy, and the atmosphere of mistrust between employees and management. The installation cost of UAM solutions is high, which changes the procuring decision of small enterprises. It also becomes challenging to select the best activity monitoring tool as it depends on the business size, budget, and other critical factors.
Further, the outbreak of COVID-19 pandemic has increased the demand for monitoring malicious activities. The UK’s National Cyber Security Centre (NCSC) has issued a public alert and fresh guidance as more cybercriminals get wise to the lucrative potential of COVID-19. The NCSC mentioned that it is witnessing an increase in the registration of websites relating to the coronavirus. In the past few days, NCSC has added new automation measures to identify and remove sites using the coronavirus as bait to serve malware to unsuspecting visitors.​
The attacks it has recognized so far are versatile and can be administered through various media, adapting to various sectors via multiple means, such as credential theft, ransomware, bitcoin scams, or straight-up fraud.​
Among some of the major widespread campaigns spotted in the wild to date have been fraudulent emails indicating to be coming from the World Health Organisation (WHO) and the US Center for Disease Control (CDC), building domain names that look similar to the CDC’s official web address to steal passwords, and even request bitcoin “donations” to fund a fake vaccine. Such instances have increased the demand for user activity monitoring.


Key Market Trends

Retail to Register Significant Growth


With the increasing smartphone and internet usage, customers can easily access information about different products and services across multiple channels, like the web, social media, and other applications. With an average time spent on mobile phones reaching around 5 hours per day and the availability of multiple customer touchpoints, like websites, social media, live chats, phone calls, apart from the in-person assistance, brands find ample opportunity to engage customers with their brand and generate more revenues. ​
According to Button, across the Button platform, mobile spending per shopper rose 68% from Nov 24, 2019, to Jan 3, 2020, compared with the same period a year earlier. During the same period, the vendor says the total number of orders per shopper increased 38% year over year. The total number of retail mobile app installations increased by 106%, and the overall mobile conversion rate increased by 12%, Button found.
Further, the need to address these end-point systems, avoid any data or security breaches and ensure PCI compliance within their stores across all IT systems that store, transmit, or track credit card data drives the implementation of user activity monitoring applications in retail stores. ​
The growing penetration of technology facilitators, coupled with increasing acceptance of virtual shopping, has bolstered the e-commerce ecosystem and has increased the need for a robust network to secure the online website and secure the customer financial data customer sensitive information.
According to Wipro’s State of Cybersecurity Report 2019, the consumer and retail sectors are being targeted at a greater frequency than other sectors. The report further adds, at least 73% of the organizations are expected to lose revenue in case of an attack, due to the non-availability of services at critical times.​ With such a high probability of vulnerabilities, the demand for user activity monitoring is anticipated to grow in the retail industry.


North America to Hold Major Share


Cybersecurity Ventures predicts cybercrime would continue rising and cost businesses globally more than USD 6 trillion annually by 2021. The estimate is based on historical cybercrime figures including recent year-over-year growth, a dramatic increase in the hostile nation state-sponsored and organized crime gang hacking activities, a cyberattack surface which is anticipated to be an order of magnitude higher than the present, and the cyber defenses expected to be pitted against hackers and cybercriminals over that time. This would increase cybersecurity spending over the forecast period.
The US retail segment is one of the largest sectors in the world. It is estimated that more than two-thirds of the US gross domestic product (GDP) comes from retail consumption, annually. In the case of the country’s e-commerce sector, sales growth continues to increase more than the physical stores. ​
According to CBRE, the e-commerce retail sales grew by 25% during the quarter ending June 2020, in the country, reflecting the consumer shift to e-commerce, while grocery stores and building and garden suppliers each saw a 13% growth over this period. With this increasing e-commerce usage, the need for secured consumer payment options is demand the usage of user activity monitoring.


Competitive Landscape

The user activity monitoring market is moderately competitive consisting of players strategically focusing on innovation and new solution launches. The companies are also focusing on strategic partnership & collaboration initiatives and fund-raising activities to expand their offerings and increase their market share.


June 2020 - SaltStack announced the general availability of SaltStack Enterprise Splunk Add-On for Splunk Enterprise. The add-on is available on Splunkbase and requires SaltStack Enterprise (SSE) 6.3.
May 2020 - CyberArk announced it had acquired Santa Clara, California-based IDaptive Holdings, Inc. Through the acquisition, CyberArk and Idaptive will deliver a comprehensive Artificial Intelligence (AI)-based, security-first approach to managing identities that are adaptive and context-aware, and architected on the principles of Zero Trust and least privilege access, to reduce risk dramatically.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Need Among Organizations to Optimize Employee Productivity
4.2.2 Need for Enhanced Control Over Employees and Third-Party Vendors in Enterprises
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Cost of Innovation for Developing Robust UAM Solutions
4.4 Industry Attractiveness - Porters Five Force Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Technology Snapshot
4.5.1 Behavior Analytics
4.5.2 Log Management
4.5.3 Auditing and Reporting
4.5.4 Other Technologies
4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Application
5.1.1 System Monitoring
5.1.2 Application Monitoring
5.1.3 File Monitoring
5.1.4 Network Monitoring
5.1.5 Database Monitoring
5.2 By Enterprise
5.2.1 Small & Medium Enterprises
5.2.2 Large Enterprises
5.3 By End-user Industry
5.3.1 BFSI
5.3.2 Retail
5.3.3 IT & Telecom
5.3.4 Healthcare
5.3.5 Manufacturing
5.3.6 Other End-user Industries
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.2 Europe
5.4.3 Asia Pacific
5.4.4 Latin America
5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Micro Focus International PLC
6.1.2 Splunk Inc.
6.1.3 Forcepoint
6.1.4 Imperva Inc.
6.1.5 CyberArk Software Ltd.
6.1.6 Centrify Corporation
6.1.7 Securonix Inc.
6.1.8 Netwrix Corporation
6.1.9 LogRhythm Inc.
6.1.10 Teramind Inc.
6.1.11 Ezwim B.V.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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