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中東・アフリカのコンベア市場 - 成長、トレンド、予測(2022年~2027年)


Middle East and Africa Conveyors Market - Growth, Trends, Forecasts (2022 - 2027)

中東・アフリカのコンベヤ市場は、2020年から2025年までの予測期間において、年平均成長率3.44%を記録すると予測されています。アラブ首長国連邦やサウジアラビアなど、中東の複数の国は、その地理的条件を戦略的... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中東・アフリカのコンベヤ市場は、2020年から2025年までの予測期間において、年平均成長率3.44%を記録すると予測されています。アラブ首長国連邦やサウジアラビアなど、中東の複数の国は、その地理的条件を戦略的に活用し、国際便の航空輸送ハブとして発展してきました。パイプラインで計画されている広大なインフラは、同地域のコンベヤ需要を促進すると予想されます。さらに、サウジアラビアをはじめとするこの地域のさまざまな政府が、この地域の製造業に対して多額の行政・財政支援を行っており、コンベヤの利用を後押ししています。また、産業や製造部門の増加も、アフリカ地域の自動化需要を促進すると予想されます。

主なハイライト
アフリカ域内貿易は増加傾向にある。アフリカ諸国は、アフリカ大陸自由貿易地域協定(AfCFTA)という貿易協定に署名し、90%の商品の関税を撤廃し、サービス貿易を段階的に自由化し、他の多くの非関税障壁に対処することを認めました。このような協定により、商品管理を簡素化するためのコンベヤーなどの自動化のニーズが高まると予想される。また、アフリカ域内貿易の改善は、国内および国境を越えて商品やサービスを移動させるのに必要な時間とコストを削減することにより、同地域でのビジネスを容易にする可能性がある。また、アフリカ大陸が世界貿易のパートナーとしてアピールすることもできます。
コンベアベルトシステムが長時間のダウンタイムを経験すると、生産チェーン全体が崩壊することが多く、集中的なメンテナンスと通常は修理作業が必要になります。監視システムは、顧客が損傷を早期に発見し、それによってダウンタイムを減らし、メンテナンスコストを削減するのに役立ちます。例えば、2020年1月、南アフリカでは、メドゥピ発電所でシステムの制約とコンベアベルトの損傷による停電が発生し、2020年の第1回目の負荷削減が行われました。南アフリカの電力公社Eskomは、Medupiのコンベアベルトは修理されたものの、追加ユニットの損失によりディーゼルやポンプの貯蔵量が枯渇し、復旧が必要なため数日間のロードシェディングを継続すると発表しました。
2020年3月、エジプト政府は、エジプトにおける石油化学産業の拡大を目的とした戦略に従って、天然石油資源の価値を最大化することを今後の目標として発表した。この戦略により、プラスチック産業の主要材料であるエチレンとその誘導体を生産するエティドコ・コンプレックスとモプコ・ファーティライザー・アンド・アレキサンドリアの3つの産業プロジェクトに、総額40億米ドルが投資されることになりました。エティドコの投資先には、タイヤやコンベアベルトメーカー、建設業など13の分野に原料を供給する1億500万米ドルを投じた合成ゴム製造プロジェクトも含まれている。
国際通貨基金(IMF)によると、COVID-19の蔓延を遅らせ、世界的な需要を低下させるために必要な封じ込め措置が実施され、中東・アフリカ地域の経済活動に大きな影響を及ぼしているとのことです。この地域の実質GDPは2020年に4.7%減少すると予測され、IMFの2020年4月の地域経済見通しから2%低下している。特に、この地域の脆弱な国や紛争状態にある国の間では、2020年の生産高は13%縮小すると予測されるようになった。これは、この地域の産業支出に大きく影響すると予想され、コンベヤーなどの自動化システムに対する支出にマイナスの影響を与える可能性があります。


主な市場動向

空港が大きなシェアを占めると予想される


中東は、航空会社の新規就航数およびRPK(Revenue Passenger Kilometer)の点で最も高い成長率を示しており、予測期間中、航空業界で最も成長率の高い地域となる見通しです。例えば、ハッジ・ターミナルで知られるキング・アブドゥルアジーズ国際空港は、サウジアラビアで最も利用客の多い空港です。現在、拡張工事が行われており、年間1,300万人だった空港の利用客は、毎年8,000万人に増加すると予想されています。このプロジェクトは2035年までに完了する予定です。
さらに、中東地域では、主にドメスティックな航空会社の成長と、大陸間交通の流れやインド亜大陸などの主要なソース市場に地理的に近いことから、膨大な数の空港設備拡張計画が需要の高まりに主導されています。2019年12月、サウジアラビアの民間航空総局(GACA)は、アラール新空港の試運転段階を開始しました。運用開始後、新アラール空港は年間104万人の旅客と年間1万便以上のフライトを可能にする予定です。新アラール空港のメインターミナルには、2つのベルトコンベアを備えた先進的な荷物処理システムも導入されています。
南アフリカはアフリカの中でも重要な観光地であり、空港に多額の投資を行っており、MEAの中でも単独で最大かつ最速の成長を遂げているセグメントです。南アフリカの3つの空港、ケープタウン、ダーバン、ヨハネスブルグの国際空港は世界的に最も優れているとされ、2019年のSkytrax World Airport Awardsで表彰されました。イスラエルは世界的に見ても、航空旅客比率が低い。冬の観光を盛り上げ、紛争時の代替手段を提供するため、イスラエルは2019年1月に新空港を開港しました。この空港は、年間425万人の旅客を扱う予定です。これらの要因は、調査した市場の成長を促進することが期待されます。
この地域には、ドバイ国際空港、キング・アブドゥルアジズ国際空港など、世界で最も先進的な空港があり、その他にも多くの空港が建設中です。しかし、これらの施設はCOVID-19の大流行により空っぽの状態です。しかし、旅行が再開されれば、これらの空港は経済活動、特に中東の観光や旅行の再開に重要な役割を果たすことになります。2020年6月、オマーン空港は、荷物用トロリーの殺菌装置、空港施設とベルトコンベア上のすべての荷物の連続殺菌など、運航再開時の安全対策を数多く発表しています。


アラブ首長国連邦が大きなシェアを占めると予想される


アラブ首長国連邦(UAE)は世界有数の観光都市であり、多くの外国人観光客が訪れています。この国の平均的な航空交通量の増加が、空港のエンドユーザーにおけるバゲージ・ハンドリング・システムの需要を促進しています。世界的な石油市場の減速と生産制限により、航空業界の投資は減少すると思われますが、今後数年でかなりの回復が見込まれます。また、UAEの新興企業は資金調達に最も積極的であり、国内外の大手企業によるUAE本社の企業への投資意欲も安定していることから、同地域の魅力的な投資先として、同国の市場にプラスの影響を与えることが期待されます。
eコマースの成長を支えるには物流インフラの整備が不可欠ですが、この点で、UAEは世界でも特に先進的な市場と同等の水準にあります。ドバイの空港やジュベル・アリ港など、高水準の物流インフラが整備されており、世界的な積み替え拠点としての優位性を享受しています。2020年6月、UAEのマーチャント・アクイジターであるネットワーク・インターナショナルは、UAEの約2,000の企業がEコマース機能の開発を検討していることを確認しました。現在進行中のCOVID-19の大流行後、同国の企業はオンライン注文を行う消費者の電子商取引ニーズの高まりに適応していくことが期待されています。このような事例は、コンベア市場を増強すると予想されます。
2019年12月、DHL ExpressはDubai World Central Facilityを正式にオープンしました。この新しい輸出入ゲートウェイとサービスセンターでは、DHLが今後数年間で550万米ドルを投資し、UAEと地域における電子商取引の著しい成長をサポートする予定です。ドバイワールドセントラル(DWC)のロジスティクス地区に戦略的に位置する同センターは、4,870平方メートルの面積を有し、1時間に2,400貨物、1日に最大57,600貨物を管理することが可能です。この施設には自動双方向コンベヤーシステムが導入され、荷物の仕分けをより速く、より効率的に行うことができます。
2020年4月、アブダビ港の海上サービス部門であるSAFEENは、ポストパナマックスバルクキャリアの取得を発表し、過去最大の船舶の1つとなった。この船は、運航を開始する前にまず大規模な改造が行われる予定です。この改造にはクレーンやコンベヤーシステムが含まれ、他の設計パラメータと組み合わせることで、本船は強力かつ効率的な積み替えプラットフォームとなり、SAFEENは具体的なバルク貨物積み替えサービスを提供できるようになります。2021年1月より、本船はエミレーツ・スチール向けバルク鉄鉱石の輸送をより効率的に行うことができるようになります。


競合他社の状況

中東・アフリカのコンベヤ市場は、国際的な企業の存在により、競争は緩やかである。市場は適度に断片化されており、主要なプレーヤーは製品革新やM&Aなどの戦略を採用しているようです。主なプレイヤーとしては、株式会社ダイフク、株式会社エヌ・ティ・ティ・ドコモ、株式会社エヌ・ティ・ティ・ドコモ、株式会社エヌ・ティ・ティ・ドコモが挙げられます。Ltd.、KUKA AG (Swisslog AG)、Mecalux SAなどです。


2020年8月 スイスログがドバイの大手ペットボトル飲料水会社Mai Dubaiへの導入実績を発表。設置されたSwisslogのソリューションは、ProMoveパレットコンベアとリフティングシステムを備え、入荷と出荷における効率的な商品の流れとパレットの順序付けを保証しています。
2019年12月 - CITCOnveyorsは、Safer Exploration and Production Operations Companyを通じて、イエメンのセイユン・ハドラマウト空港の到着・出発エリア向けにコンベヤシステムを納入しました。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Rapid Growth of E-Commerce
4.2.2 Rise of Multiple Infrastructure Projects in the Region
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Initial Investments
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Threat of New Entrants
4.5.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.5.5 Threat of Substitutes
4.6 Assessment on the impact due to COVID-19

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Belt
5.1.2 Roller
5.1.3 Pallet
5.1.4 Overhead
5.2 End-User Industry
5.2.1 Airport
5.2.2 Retail
5.2.3 Automotive
5.2.4 Manufacturing
5.2.5 Food and Beverage
5.2.6 Pharmaceuticals
5.2.7 Mining
5.3 Country
5.3.1 United Arab Emirates
5.3.2 Saudi Arabia
5.3.3 Israel
5.3.4 South Africa
5.3.5 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Daifuku Co. Ltd
6.1.2 SSI Schaefer AG
6.1.3 KUKA AG (Swisslog AG)
6.1.4 BEUMER Group
6.1.5 Mecalux SA
6.1.6 KNAAP AG
6.1.7 Kardex Group
6.1.8 Interroll Holging AG
6.1.9 CITCOnveyors
6.1.10 Melco Conveyor Equipment (Pty) Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The Middle East and Africa Conveyors market is expected to register a CAGR of 3.44% over the forecast period from 2020 to 2025. Multiple countries in the Middle East, such as the United Arab Emirates and Saudi Arabia, have strategically utilized its geographical location to develop as an air transport hub for international flights. The vast infrastructure planned in the pipeline is expected to drive the demand for conveyors in the region. Moreover, various governments in the region, such as Saudi Arabia, are offering substantial administrative and financial support to the manufacturing sector in the region, providing a boost to conveyors' usage. The increasing number of industries and manufacturing units is also expected to drive the demand for automation in the African region.

Key Highlights
Intra-Africa trade is on the rise. African countries signed a trade agreement called the African Continental Free Trade Area Agreement (AfCFTA), which permitted countries to remove tariffs on 90% of goods, progressively liberalizing trade in services, while addressing a host of other non-tariff barriers. These kinds of agreements are expected to increase the need for automation, such as conveyors, to simplify goods' management. Improvements in intra-Africa trade may also ease business in the region, by reducing the time and costs required to move goods and services within countries and across borders. As a whole, they also increase the African continent's appeal as a partner in global trade.
If a conveyer belt system experiences an extended downtime, the entire production chain often collapses, intensive maintenance and usually repair work is required. Monitoring systems helps the customers to detect damages early and thereby reduce downtimes and save maintenance costs. For instance, in January 2020, South Africa witnessed a power outage caused by a constrained system and damaged conveyor belt at the Medupi power station, caused the first round of load shedding in 2020. Eskom, South African electricity public utility, announced that although the conveyor belt at Medupi had been repaired, it continued load shedding few days due to a loss of additional units that depleted its diesel and pump storage levels, which will need to be restored.
In March 2020, the Egpyt's government announced its aim during the coming period to maximize the value of the natural oil resources according to a strategy aimed at expanding the petrochemical industry in Egypt. The strategy led to three industrial projects with investments totaling USD 4 billion in the Ethydco Complex and the Mopco Complex for Fertilisers and Alexandria to produce ethylene and its derivatives, a primary material for the plastics industry. Ethydco's investments include a project manufacturing synthetic rubber with an investment of USD 105 million to supply raw materials to 13 sectors, including tyre and conveyor belt manufacturers and construction.
According to the International Monetary Fund (IMF), the necessary containment measures implemented to slow the COVID-19 spread and lower global demand have significantly impacted economic activity in the Middle East and African region. The region's real GDP is projected to fall by 4.7% in 2020, a 2% drop from the IMF's April 2020 Regional Economic Outlook. Notably, among countries fragile and in conflict situations in the region, the output is now projected to shrink by 13% in 2020. This is expected to significantly influence the region's industrial spending, which could negatively impact the spending on automation systems such as conveyors.


Key Market Trends

Airports is Expected to Hold Significant Share


The Middle East is poised to be the fastest-growing region in the airline industry over the forecast period, with the highest growth, in terms of new airline capacity and revenue passenger kilometer (RPK). For instance, King Abdulaziz International Airport, known for its Hajj Terminal, is the busiest airport in Saudi Arabia. It is currently undergoing expansion, which is expected to increase the airport's capacity from 13 million passengers per year to 80 million passengers every year. The project is expected to be completed by 2035.
Moreover, in the Middle Eastern region, the vast number of airport capital expansion programs are led by the rising demand, primarily due to the growth of domiciled carriers and geographic proximity to major source markets, such as the intercontinental traffic flows and the Indian subcontinent. In December 2019, Saudi Arabia's General Authority of Civil Aviation (GACA) started the new Arar airport's trial operation phase. Once operational, the new Arar airport will have the capacity for 1.04 million annual passengers and more than 10,000 flights per year. The main terminal at the new Arar Airport also has an advanced luggage handling system with two conveyor belts.
South Africa is a significant tourist attraction in Africa, is investing heavily in airports, and is the single largest and fastest-growing segment in the MEA. Three South African Airports, Cape Town, Durban, and Johannesburg's international airports were considered the best globally and were awarded in the 2019 Skytrax World Airport Awards. Israel has a low air passenger ratio, globally. To boost winter tourism and provide an alternative for conflict times, Israel opened a new airport in January 2019. This airport is expected to handle 4.25 million annual passengers. These factors are expected to propel the growth of the market studied.
The region is home to some of the world's most advanced airports, including Dubai International, King Abdulaziz International, and many others under construction. However, these facilities are empty due to the COVID-19 pandemic. However, once travel resumes, these airports will play a critical role in restarting economic activity, particularly for tourism and travel in the Middle East. In June 2020, Oman Airports has announced a bevy of safety measures to be followed when operations resume, such as sterilizing devices for luggage trolleys and continuous sterilization of airport facilities and all luggage on conveyor belts.


United Arab Emirates is Expected to Hold Significant Share


The United Arab Emirates (UAE) is one of the world's major tourist destinations and attracts many foreign tourists. This increase in the country's average air traffic is propelling the demand for baggage handling systems in the airport end-user segment. Although the slowdown of the global oil market and restrictions on productions are likely to reduce the aviation sector's investments, considerable recovery is expected in the coming years. The UAE's status as an attractive destination in the region, where start-ups in the UAE remain the most active in attracting funding, with steady investor appetite in UAE-headquartered companies by both local and global majors is expected to impact the market in the country positively.
Logistics infrastructure readiness is essential to support the growth of eCommerce, and in this regard, the UAE is at par with specifically developed markets globally. The country enjoys an advantage as a significant global transshipment hub with Dubai's airports and the port of Jebel Ali, providing a high standard of logistics infrastructure. In June 2020, UAE-based merchant acquirer Network International confirmed that nearly 2,000 businesses in the UAE are either looking to develop e-commerce capabilities. After the ongoing COVID-19 pandemic, firms in the country are expected to adapt to the rising e-commerce needs of consumers placing online orders. Such instances are expected to augment the conveyors market.
In December 2019, DHL Express officially opened its Dubai World Central Facility. The new export and import gateway and service center will see DHL invest USD 5.5 million in the coming years to support the significant growth of e-commerce in the UAE and the region. Strategically located at the Logistics District at Dubai World Central (DWC), the center occupies 4,870 sqm area and can manage 2,400 shipments per hour and up to 57,600 shipments a day. The facility will have an automated bi-directional conveyor system, which will enable faster and more efficient sorting of packages.
In April 2020, SAFEEN, Abu Dhabi Ports' maritime service arm, announced an acquisition of a Post Panamax bulk carrier, making it one of the largest vessels ever in its inventory. It will initially undergo an extensive conversion before commencing operations. The refitting will include cranes and conveyor systems, which, when combined with other design parameters, will render the vessel a potent and efficient transshipment platform, enabling SAFEEN to provide concrete bulk cargo transshipment services. Commencing from January 2021, the vessel will assist in transporting bulk iron ore bound for Emirates Steel from incoming bulk carriers more efficiently.


Competitive Landscape

The Middle East and Africa Conveyors market is moderately competitive, owing to the presence of international companies. The market appears to be moderately fragmented, with significant players adopting strategies like product innovation and mergers and acquisitions. Some of the market's major players are Daifuku Co. Ltd, KUKA AG (Swisslog AG), Mecalux SA, etc.


August 2020 - Swisslog announced an installation for Mai Dubai, a leading Dubai-based bottled drinking water company. The installed Swisslog solution features a ProMove pallet conveyor and lifting systems that ensure the efficient flow of goods and sequencing of pallets in receiving and shipping.
December 2019 - CITCOnveyors delivered its conveyors systems for the Arrival and Departure Areas at the Seiyun Hadhramaut Airport in Yemen trough Safer Exploration and Production Operations Company.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Rapid Growth of E-Commerce
4.2.2 Rise of Multiple Infrastructure Projects in the Region
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Initial Investments
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Threat of New Entrants
4.5.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.5.5 Threat of Substitutes
4.6 Assessment on the impact due to COVID-19

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Belt
5.1.2 Roller
5.1.3 Pallet
5.1.4 Overhead
5.2 End-User Industry
5.2.1 Airport
5.2.2 Retail
5.2.3 Automotive
5.2.4 Manufacturing
5.2.5 Food and Beverage
5.2.6 Pharmaceuticals
5.2.7 Mining
5.3 Country
5.3.1 United Arab Emirates
5.3.2 Saudi Arabia
5.3.3 Israel
5.3.4 South Africa
5.3.5 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Daifuku Co. Ltd
6.1.2 SSI Schaefer AG
6.1.3 KUKA AG (Swisslog AG)
6.1.4 BEUMER Group
6.1.5 Mecalux SA
6.1.6 KNAAP AG
6.1.7 Kardex Group
6.1.8 Interroll Holging AG
6.1.9 CITCOnveyors
6.1.10 Melco Conveyor Equipment (Pty) Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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