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中東・アフリカの電子タバコ市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Middle East & Africa E-Cigarettes Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中東・アフリカの電子タバコ市場は、2025年には4億8500万ドルに達すると予測され、予測期間中に9.74%の成長率で推移しています。 ここ数年、喫煙に伴う健康被害に対する意識が高まっています。その結果、電子... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中東・アフリカの電子タバコ市場は、2025年には4億8500万ドルに達すると予測され、予測期間中に9.74%の成長率で推移しています。

ここ数年、喫煙に伴う健康被害に対する意識が高まっています。その結果、電子タバコのような従来のタバコの代替品に対する高い需要が生まれています。電子タバコは、従来のタバコの代替品として導入されました。世界銀行の試算によると、2025年までにタバコの喫煙を2分の1に減らすことができれば、1億8000万人の早期死亡を避けることができるとされており、電子タバコはこの達成に向けた大きな一歩となる。電子タバコの普及に伴い、フレーバーやフレグランスのベンダーは、消費者を魅了するために様々な種類の電子タバコ用リキッドを発売しています。メンソール、ミント、チョコレート、コーラ、バブルガム、その他の果物や香味物質との融合など、さまざまなフレーバーが、多くの消費者をこれらの電子タバコデバイスの導入に誘っているのです。タバコメーカーは、競合他社に対する優位性を達成するために、技術開発および技術革新に焦点を当てています。そのため、電子タバコメーカーは技術開発に積極的に投資している。

主な市場動向

電子タバコの組織小売業への浸透

発展途上国を中心とした小売業界では、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、専門店といった業態の店舗が数多く出現していることが特徴的です。また、組織小売りの浸透により、消費者はさまざまなブランドに関する情報を求め、価格や品質を比較し、その結果、より良い購入の意思決定を行うことができるようになると予想されます。ベンダーは、従来のメディアとソーシャルメディアの両方のプラットフォームを広告に活用しています。企業は自社ブランドや製品を宣伝するためにキャンペーンや展示会を開催し、さまざまなソーシャルメディアプラットフォームを通じてターゲット層に働きかけています。現在、需要の増加に伴い、いくつかの企業は新しい流通経路を見つけるために多額の投資を行っています。こうして、電子タバコは様々なチャネルでユーザーに提供されるようになりました。電子商取引の拡大や多くの小売店が競合他社に対抗するために電子タバコの導入を計画していることから、電子タバコの調達は比較的容易になりつつある。このため、電子タバコの普及が加速し、市場の健全な成長に繋がっています。

エジプトが市場を席巻

VAPEは現代のトレンドですが、新しいVAPEであってもそのルーツは古代の歴史にあります。エジプトは、ハーブやオイルをホットストーンの上で加熱してベイプを作るなど、古くからベイプの技術があることで知られています。The Egyptian Journal of Hospital Medicine」によると、2016年にエジプトで調査が行われ、その結果、回答者の57.5%が電子タバコを認知していることが判明したそうです。電子タバコを知っている人のうち、41.6%が「電子タバコは禁煙に役立つ」、31.9%が「従来のタバコより害が少ない」と考えていることがわかりました。国内で事業を展開するベンダーは、機能性、フレーバー、成分、パッケージ、フォーマットなどの面で、革新的な製品を投入しています。様々な電子タバコに関する消費者の認識と製品知識の高まりにより、エジプトの電子タバコ市場では高性能・高品質の製品が導入されています。Intellicigエジプトの電子タバコと電子リキッドは、喫煙者の喫煙体験に革命を起こしています。Intellicigはエジプト市場で最大の電子タバコメーカーの一つであり、顧客にアフターサービスとケアを提供する唯一の会社である。

競合他社の状況

British American Tobacco Plc.は2017年の電子タバコ市場全体で最大のシェアを持ち、Reynolds American Inc.の買収でその地位を強化した。しかし、競争委員会は、ブリティッシュ・アメリカン・タバコ(BAT)SAがSAで電子タバコに進出する計画について、VAPE企業のTwispを買収し、競争を大幅に緩和するとして、この取引を阻止し、同社のポジションに影響を与えています。同社は、フィリップ・モリス・インターナショナル社がVAPEの流れに乗り、地域によっては健康に良いとされた新世代のデバイスへの切り替えを喫煙者に促すなど、大幅な競争激化にさらされている。タバコのトップブランドであるマルボロは、過去10年間、先端技術の開発のため、研究開発に45億米ドルを投資してきました。また、特許も申請しており、3,400件以上が取得済み、5,000件以上が出願中である。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 E-cigarette Devices
5.1.2 E-liquid Devices
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Offline Channel
5.2.2 Online Channel
5.3 Geography
5.3.1 South Africa
5.3.2 Nigeria
5.3.3 Kenya
5.3.4 Ghana
5.3.5 Egypt
5.3.6 Rest of Middle East & Africa

6 Competitive Landscape
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 British American Tobacco
6.3.2 Joyetech Group
6.3.3 VIP Electronic Cigarettes
6.3.4 Philip Morris International Inc.
6.3.5 Aspire
6.3.6 KangerTech
6.3.7 RITCHY GROUP
6.3.8 Innokin Technology
6.3.9 Ecigs Solutions Ltd
6.3.10 Intellicig Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Middle East & Africa E-cigarettes Market is forecasted to reach USD 485 million by 2025 growing at a rate of 9.74% during the forecast period.

Over the past few years, there has been a rising awareness regarding the health hazards associated with smoking. This has resulted in high demand for alternatives to traditional cigarettes, like e-cigarettes. E-cigarettes were introduced as an alternative to traditional cigarettes. According to the estimates provided by the World Bank, 180 million premature deaths can be avoided if smoking cigarettes can be reduced to one-half by 2025, and e-cigarettes are a major step toward this achievement. With the growing popularity of vaping devices, flavor and fragrance vendors are introducing a wide variety of e-liquids to attract consumers. Different flavors, such as menthol, mint, chocolate, cola, bubble gum, and fusions of other fruits and flavoring substances, are luring a large number of consumers to adopt these e-cigarette devices. Tobacco manufacturers are focusing on technological developments and innovation, in order to attain an edge over the competitors. This has persuaded vendors to heavily invest in technology

Key Market Trends

Penetration of E-cigarettes in Organized Retail

The evolving retail industry, especially in developing countries, is marked by the emergence of many stores in the hypermarket, supermarket, and specialty store formats. The penetration of organized retail is also expected to enable consumers to seek information about various brands and compare prices and quality, which results in a better purchase decision. Vendors leverage both traditional and social media platforms for advertising. Companies create campaigns and exhibition shows to promote their brands and products, reaching out to their target audience through various social media platforms. Now, with the increasing demand, several companies have invested heavily in finding new distribution channels. Thus, e-cigarettes are available for users across a range of channels. With the growth of e-commerce and many retail stores planning to introduce e-cigarettes in their line-up to match the competition, e-cigarettes are becoming relatively easy to procure. This is driving the faster adoption of the product, resulting in healthy market growth.

Egypt Dominates the Market

Vaping is a modern trend, but even new vapes have their roots in ancient history. Egypt is known for its ancient vaping techniques, such as heating herbs and oils on hot stones to vape. According to ‘The Egyptian Journal of Hospital Medicine’, in 2016, a study was conducted in Egypt, and the results of the study showed that 57.5% of the respondents were aware of e-cigarettes. Among those who know about e-cigarettes, 41.6% believed that e-cigarettes help smoking cessation and 31.9% believed that it is less harmful than traditional cigarettes. Vendors operating in the country are introducing innovative products, in terms of functionality, flavors, ingredients, packaging, and format. Rising consumer awareness and product knowledge about various e-cigarettes have led to the introduction of high-performance and quality products in the Egyptian e-cigarettes market. The electronic cigarette and e-liquid from Intellicig Egypt have revolutionized the smoking experience for the smokers. Intellicig is one of the largest electronic cigarette manufacturer in the Egyptian market and the only company that offers its clients, after-sale service and care.

Competitive Landscape

British American Tobacco Plc. held the largest market share of the overall e-cigarette market in 2017 and strengthened its position with the acquisition of Reynolds American Inc. However, the Competition Commission blocked British American Tobacco (BAT) SA’s plans to expand into e-cigarettes in SA, with the acquisition of the Twisp, a vaping company, and has prevented the deal on the grounds that it would substantially lessen competition, impacting the company’s position. The company is subject to significantly increased competition, with Phillip Morris International, joining the vaping trend and encouraging smokers to switch to new generation devices that were claimed to be healthier in some regions. Over the past decade, Marlboro, one of the leading cigarette brands, invested USD 4.5 billion in R&D, in order to develop advanced technology. The firm has also filed patents, with more than 3,400 granted and over 5,000 pending.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 E-cigarette Devices
5.1.2 E-liquid Devices
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Offline Channel
5.2.2 Online Channel
5.3 Geography
5.3.1 South Africa
5.3.2 Nigeria
5.3.3 Kenya
5.3.4 Ghana
5.3.5 Egypt
5.3.6 Rest of Middle East & Africa

6 Competitive Landscape
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 British American Tobacco
6.3.2 Joyetech Group
6.3.3 VIP Electronic Cigarettes
6.3.4 Philip Morris International Inc.
6.3.5 Aspire
6.3.6 KangerTech
6.3.7 RITCHY GROUP
6.3.8 Innokin Technology
6.3.9 Ecigs Solutions Ltd
6.3.10 Intellicig Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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