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アンテナ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Antenna Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アンテナ市場は、2020年に181億個が出荷され、2026年には3084個に達すると予測されており、2021年から2026年の予測期間において年平均成長率9.72%で成長すると予測されています。スマートフォン、ノートパソコン... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アンテナ市場は、2020年に181億個が出荷され、2026年には3084個に達すると予測されており、2021年から2026年の予測期間において年平均成長率9.72%で成長すると予測されています。スマートフォン、ノートパソコン、ウェアラブル端末、タブレット端末などの家電製品には、GPS、Bluetooth、WiFi、2G、3G、4Gなどの周波数帯のアンテナが搭載され、周波数が低いほどサイズが大きくなります。携帯電話のアンテナは、携帯電話の中で唯一カスタムメイドのデバイスであり、ベンダーによる研究開発への大きな投資が必要です。4G モバイルアンテナの製造工程は、初期のシュラプネルアンテナから、FPC アンテナ、LDS アンテナへと進化してきました。現在、4G接続アンテナのほとんどはLDSとFPC技術で開発されています。シュラプネルアンテナ、すなわち金属プレス成形アンテナは、OEMに低コストで再現性の高い製造ソリューションを提供し、複数の標準またはカスタムアンテナ設計を含んでいます。

主なハイライト
スタンピング技術は、最低コスト、グランドプレーンに接続された統合コンタクト、大量生産をサポートする生産金型、増産に対応するための組立ステーションの追加など、いくつかの大きな利点を持つ実績のあるソリューションです。
FPCは、配線密度が高く、軽量で厚みが薄く、曲げやすいという特長があります。FPCアンテナはフィーダーを介して接続されるため、設置の自由度が高く、高利得である。アップル社などのOEMでは、LCPと組み合わせて搭載されるなど、様々なメリットがあり、現在、LCPとLDSアンテナの需要が大きなシェアを占めると予想されます。
LDS アンテナ技術は成熟し安定しており、製品性能に優れ、3 次元レーザー入射面であれば高精度なレイアウトを実現することが可能です。3 次元面に適しており、デザインスペースが広い技術ですが、FPC に比べてコストが高いのが難点です。無電解メッキや特定の材料が必要である。
しかし、民生用電子機器メーカーがLCPアンテナを採用する傾向が強まっており、今後、LCPおよびMPIソリューションの開発・提供に注力することが予想されます。
例えば、Appleは2020年の次世代iPhoneでLCPとFPCのアンテナ技術への依存度を高めた。iPhone 12モデルの約75%にLCP FPCハードウェアが搭載される見込みであり、これに伴い、消費者の間で5G技術の採用が進んでいることから、同社は5G mmWave技術に移行すると予想される。 XS Max、XS、HRなどのiPhoneモデルには6つのLCPアンテナが搭載されており、同社の新モデルには4つのMPIアンテナおよび2つのLCPアンテナを搭載すると予想される。
LDSアンテナ市場が成熟期を迎え、LCP需要が拡大していることから、LDSとLCP技術を合わせて、今後数年間は5G需要によりMPI技術の需要が最も速く伸び、大きなシェアを占めると予想される。
世界的な5G技術の出現により、市場のアンテナベンダーはLCPとMPIソリューションの開発に力を入れるようになっており、このタイプは予測期間中、投資の中で突出したシェアを占めると予想されます。例えば、2019年6月、Xinwei Communicationは、LCPやMPIなどの柔軟な伝送線路製品の能力を取得したと発表しました。LCP伝送線路製品は、Qualcommの5Gベースバンドチップと5Gミリ波アンテナモジュールの接続に適用されている。
通信事業者はサプライチェーンの多様化を進めているが、COVID-19などの混乱により、将来的に機器売上が減少する可能性がある。大手携帯電話機メーカーは、アジアの景気後退の影響を大きく受ける。一方、通信事業者の多くは、影響を軽減するために在庫の積み増しを図っています。また、アンテナの製造・納品が遅れ、5Gやファイバーネットワークの構築が遅れる可能性が高く、結果的にアンテナ市場に影響を与えるだろう。
COVID-19のパンデミックは、電気通信分野に大きな影響を与える。移動に制限を課す国の増加により、人々は仕事やレジャーのために自宅で過ごす時間が増え、膨大な量のデータを使用するようになりました。通信事業者は、ネットワークの耐障害性を高めることに注力し、5Gへの投資を計画しています。
その上、データ上限の一時的な停止など、モバイル・通信ネットワークへの過剰な要求は、サービス品質に影響を与え、様々な分野の企業がリモートワーク計画を実施することで波及効果を生み出し、市場に影響を与える可能性があります。


主な市場動向

電話用アンテナは大きなシェアを占めると予想される


通信サービス市場の成長、スマートフォンの普及、3G技術、4G Long Term Evolution (LTE) 技術は、電話機用アンテナ市場を牽引する主要な決定要因となっています。携帯電話通信用アンテナは、正しく地域の経済状態の道筋をなぞる。この相関関係の最初の実証は、最近の経済不況を取り上げ、携帯電話通信アンテナ産業が減少傾向を見せたことです。
携帯電話アンテナ製品のライフサイクルは、革新的な技術の絶え間ない開発により、劣勢になると予想されます。また、設置やアフターサービスの需要が高いため、この分野も成長すると思われます。HSDPA+に比べ、高速データ転送が可能なLTE技術の採用が拡大しており、拡大の道を示しています。
また、通信機器市場全体の需要増も、このニーズに応えるものと思われる。スマートフォンでのスマートアンテナの用途が拡大し、無線通信におけるスマートアンテナの需要が増え続けていることが、電話機用アンテナの採用を後押ししています。例えば、アメリカン・タワーによると、2019年、無線・放送通信インフラを運営する同社は、インドで1,079のDASサイトを保有している。
さらに、最適化された進化データ、高速ダウンロード、ウェブブラウジングなど、現代の通信システムにおける高速データ伝送のニーズの高まりにより、組織は無線伝送の効率化を迫られており、これが電話セグメントのアンテナ需要に有利に働いています。通信業界が5Gを待ち望む中、アンテナベンダーは、電力値、動作距離、周波数範囲にわたるスマートアンテナ構造の採用を完璧にすることに忙殺されています。


北米が大きなシェアを占める見込み


通信インフラの整備が進み、軍事・防衛、衛星、携帯電話通信など、新たなインフラ整備のための投資が増加していることが、アンテナ市場の成長を牽引すると予想される地域です。
まもなく、スマートフォンが新市場に浸透し、4G(および5Gなどのさらに進んだ技術)などの新しい通信技術の登場が予想されることから、スマートアンテナの需要は市場の見通しとして有利なようです。
AT&Tの5Gトライアルは、同社の5G 3GPP標準への貢献の指針となっている。AT&Tはベンダーと5G固定無線機器の試験を行っており、将来のネットワークに向けたミリ波(mmWave)無線アクセス技術の可能性を示した。
国際的な企業が新興国での可能性を模索する中、この分野では投資が増加しています。全体として、この市場は予測期間中に健全な速度で成長すると予想されます。
米国の高額な防衛予算と経済・安全保障問題に対する需要の高まりにより、RADARシステムのニーズが高まっています。また、技術的な進歩や、物体の測距・検出に対する需要の高まりが、RADARシステムの需要を促進しています。


競合他社の状況

アンテナ市場は競争が激しく、かなりの数の主要プレーヤーで構成されています。市場シェアの観点からは、現在、少数の主要プレーヤーが市場を支配しています。メーカーは製品の差別化を図ることで、競争優位を獲得することを目指しています。


2019年10月 - ベイリン・テクノロジーズは、その完全子会社であるガルトロニクスUSA Inc.(以下、Galtronics)は、人気の高い2フィート、10ポートの準オムニ・スモールセル/C-RANキャニスターアンテナ製品ラインを拡張し、Manual Electrical Tilt (MET)と Remote Electrical Tilt (RET) 機能を追加しました。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID -19 on the global antenna market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Automation in Developing Countries Across Various Verticals
5.1.2 Penetration of the Internet and the Advent Of IoT
5.2 Market Restraints
5.2.1 Need for Efficiency and Bandwidth Improvements

6 GLOBAL CONSUMER ANTENNA MARKET SEGMENTATION
6.1 Type
6.1.1 Stamping Antenna
6.1.2 FPC Antenna
6.1.3 LDS Antenna
6.1.4 LCP Antenna
6.1.5 MPI Antenna
6.2 Application
6.2.1 Main Antenna
6.2.2 Bluetooth Antenna
6.2.3 WiFi Antenna
6.2.4 GPS Antenna
6.2.5 NFC Antenna
6.3 Product
6.3.1 Phone
6.3.2 Laptop
6.3.3 Tablet
6.3.4 Wearables
6.3.5 Others
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.4 Rest of the World

7 GLOBAL ANTENNA MARKET – END - USER INDUSTRY ANALYSIS
7.1 Consumer Electronics
7.2 Military and Defense
7.3 Healthcare
7.4 Automotive
7.5 Other end -user industries

8 TECHNOLOGY DISRUPTON
8.1 Antenna on Chip & Antenna in Package to disrupt the antenna market

9 COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1 Company Profiles
9.1.1 Molex, LLC
9.1.2 Amphenol Corporation
9.1.3 Airgain, Inc.
9.1.4 Galtronics USA, Inc
9.1.5 Sunway Communication
9.1.6 Luxshare Precision
9.1.7 Murata Manufacturing Co., Ltd.
9.1.8 Huizhou SPEED Wireless Technology Co., Ltd
9.1.9 Fujikura Electronics
9.1.10 Xinwei Communication
9.1.11 Holitech America Inc
9.1.12 AAC Technologies
9.1.13 TE Connectivit
9.1.14 Qualcomm Technologies, Inc
9.1.15 Texas Instruments Incorporated
9.1.16 Linx Technologies

10 VENDORS POSITIONING ANALYSIS

11 INVESTMENT ANALYSIS

12 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Antenna Market witnessed a shipment of 18.1 billion units in 2020 and is expected to reach 30.84 units in 2026 and is forecast to grow at a CAGR of 9.72 % over the forecast period 2021 to 2026. Consumer electronic devices such as smartphones, laptops, wearables, tablets, and other devices are packed with several of antennas from GPS, Bluetooth, WiFi, 2G, 3G, 4G, and other frequency bands; lower the frequency larger the size. A mobile phone antenna is the only custom made device on the phone and requires significant investment into R&D by vendors. The 4G mobile antenna production process has evolved from the initial shrapnel antenna to the FPC antenna and LDS antenna. Currently, most of the 4G connectivity antennas are developed with LDS and FPC technology; Shrapnel antennas, namely metal stamped and formed antennas, provide OEMs with a low-cost and highly repeatable manufacturing solutions that include multiple standard or custom antenna designs.

Key Highlights
Stamping technology is a proven solution with several major advantages such as the lowest cost, integrated contacts connected to the ground plane; production dies that support mass production, and can add additional assembly stations to cope with the increase in production.
FPC has high wiring density, lightweight, thin thickness, Features of good bendability. The FPC antenna is connected through the feeder, which is free to install and has high gain. Owing to various benefits offered by the technology major, OEMs such as Apple incorporates the antennas in combination with LCP; currently, the demand for LCP and LDS antennas are expected to command a prominent share of the market.
LDS antenna technology is mature and stable, product performance is superior, and any three-dimensional laser incident surface can achieve high-precision layout. This technology is suitable for three-dimensional surfaces and has a wider design space, but the cost is higher than that of FPC. It requires electroless plating and specific materials.
However, with the growing consumer electronics, OEM's propensity towards the adoption of LCP antennas, vendors in the market are expected to focus on developing and offering LCP and MPI solutions over the forecasted period.
For example, Apple increased its reliance on LCP and FPC antenna technology in its next-generation iPhones in 2020. It is expected that about 75% of the iPhone 12 models are expected to incorporate LCP FPC hardware; along with this, the company is anticipated to shift to 5G mmWave technology due to the growing adoption of 5G technology amongst the consumers. iPhone models such as XS Max, XS, and HR are equipped with six LCP antennae, and the new models from the company are expected to be equipped with four MPI antennae and two LCP antennae.
With the LDS antenna market reaching its maturity stage and growing LCP demand, LDS and LCP technology combined are expected to hold a major share of the market with the fastest growth in demand for MPI technology over the coming years due to 5G demand.
With the advent of 5G technology across the globe, antenna vendors in the market are increasing focus on developing LCP and MPI solutions, and this type is expected to command a prominent share of the investments over the forecasted period. For instance, in June 2019, Xinwei Communication announced that the company acquired the capability of flexible transmission line products such as LCP and MPI. The LCP transmission line products have been applied to the connection between Qualcomm 5G baseband chips and 5G millimeter wave antenna modules.
Telcos have effectively diversified their supply chains, however, some of the current disruption such as owing to COVID-19 could result in future dips in equipment revenues of the market. Major mobile handset suppliers have significant exposure to slowdowns in Asia. While a number of telcos are trying to stockpile inventory to mitigate impact. In addition, the manufacture and delivery of antennas will likely be delayed, slowing 5G and fiber network builds, consequently would have an impact on the antenna market.
The COVID-19 pandemic will have a significant impact on the telecommunication sector. Owing to the increase in the number of countries imposing restrictions on movement, people are spending more time at home for work and leisure, using vast amounts of data. Telecom companies are focused on increasing network resiliency and planned investments in 5G.
Besides, excessive demand on mobile and communications networks, including temporary suspension of data caps, could affect service quality, creating a ripple effect as companies across various sectors implement remote-work plans, thus impacting the market.


Key Market Trends

Phone Antenna is Expected to Have a Significant Market Share


The telecom service market growth, smartphone proliferation, 3G technology, and 4G Long Term Evolution (LTE) technology are principal determinants that drive the phone antenna market. The mobile phone communication antenna rightly traces the path of the economic state of a region. The first demonstration of this correlation covers the recent economic recession, wherein the mobile communication antenna industry saw a downward trend.
The phone antenna products’ life cycle is anticipated to be inferior due to the constant development of innovative technologies. The segment is also likely to experience growth due to the high demand for installation and after-sales services. The growing adoption of LTE technology due to its fast data transfer capability against HSDPA+ presents roads for expansion.
Rising demand across the telecommunication equipment market may also feed the need. The growing application of smart antennas in smartphones and the ever-increasing demand for smart antennas in wireless communication is encouraging the phone antennas adoption. For instance, according to American Tower, in 2019, the company, which operates wireless and broadcast communications infrastructure, owned 1,079 DAS sites in India.
Moreover, the rising need for faster data transmission in modern communication systems with optimized evolution data, high speed downloading, and web browsing has forced organizations to increase the efficiency of wireless transmission, which is favoring the antenna demand for the phone segment. As the telecom industry waits for 5G, antenna vendors are busy perfecting the adoption of smart antenna constructs across power values, operating distances, and frequency ranges.


North America is Expected to Have a Major Market Share


Developed communication infrastructure and increasing investments in the region for the development of new infrastructure from military and defense, satellite, and cellular communication are expected to drive the growth of the antenna market.
Shortly, with smartphones gaining penetration in new markets and the advent of new communication technologies, such as 4G (and further advanced technologies like 5G) expected to enter the market, the demand for smart antennas seems lucrative for market prospects.
AT&T’s 5G trials are helping the company guide its 5G 3GPP standards contributions. AT&T has been testing 5G fixed wireless equipment with vendors and it showed the possibilities of millimeter wave (mmWave) radio access technology for the networks of the future.
With international companies exploring the potential in emerging nations, this sector is witnessing increasing investments. Overall, the market is expected to grow at a healthy rate over the forecast period.
High defense budgets of the United States and the increasing demand for economic and security issues have increased the need for RADAR systems. Additionally, technological advancements and the growing demand for ranging and detection of objects are fuelling the demand for RADAR systems.


Competitive Landscape

The antenna market is highly competitive and consists of a significant amount of major players. In terms of market share, a few of the major players currently dominate the market. The manufacturers are aiming to gain a competitive advantage by adopting product differentiation.


Oct 2019 - Baylin Technologies announced that its wholly owned subsidiary, Galtronics USA Inc. (“Galtronics”), has expanded its popular two-foot, 10 port quasi-omni small cell / C-RAN canister antenna product line to include Manual Electrical Tilt (MET) and Remote Electrical Tilt (RET) capabilities.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID -19 on the global antenna market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Automation in Developing Countries Across Various Verticals
5.1.2 Penetration of the Internet and the Advent Of IoT
5.2 Market Restraints
5.2.1 Need for Efficiency and Bandwidth Improvements

6 GLOBAL CONSUMER ANTENNA MARKET SEGMENTATION
6.1 Type
6.1.1 Stamping Antenna
6.1.2 FPC Antenna
6.1.3 LDS Antenna
6.1.4 LCP Antenna
6.1.5 MPI Antenna
6.2 Application
6.2.1 Main Antenna
6.2.2 Bluetooth Antenna
6.2.3 WiFi Antenna
6.2.4 GPS Antenna
6.2.5 NFC Antenna
6.3 Product
6.3.1 Phone
6.3.2 Laptop
6.3.3 Tablet
6.3.4 Wearables
6.3.5 Others
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.4 Rest of the World

7 GLOBAL ANTENNA MARKET – END - USER INDUSTRY ANALYSIS
7.1 Consumer Electronics
7.2 Military and Defense
7.3 Healthcare
7.4 Automotive
7.5 Other end -user industries

8 TECHNOLOGY DISRUPTON
8.1 Antenna on Chip & Antenna in Package to disrupt the antenna market

9 COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1 Company Profiles
9.1.1 Molex, LLC
9.1.2 Amphenol Corporation
9.1.3 Airgain, Inc.
9.1.4 Galtronics USA, Inc
9.1.5 Sunway Communication
9.1.6 Luxshare Precision
9.1.7 Murata Manufacturing Co., Ltd.
9.1.8 Huizhou SPEED Wireless Technology Co., Ltd
9.1.9 Fujikura Electronics
9.1.10 Xinwei Communication
9.1.11 Holitech America Inc
9.1.12 AAC Technologies
9.1.13 TE Connectivit
9.1.14 Qualcomm Technologies, Inc
9.1.15 Texas Instruments Incorporated
9.1.16 Linx Technologies

10 VENDORS POSITIONING ANALYSIS

11 INVESTMENT ANALYSIS

12 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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