2027年までの台湾新車市場
Taiwan New Cars Market to 2027
2027年までの台湾新車市場
概要
台湾の新車産業プロファイルは、市場規模(2017-22年の金額と数量、2027年までの予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務... もっと見る
サマリー 2027年までの台湾新車市場
概要
台湾の新車産業プロファイルは、市場規模(2017-22年の金額と数量、2027年までの予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。
主要ハイライト
- 新車市場は、乗用車の新車小売販売/登録台数で構成される。乗用車には、サルーン、ハッチバック、SUV、4x4、小型ピックアップが含まれる。
- 台湾は2022年にアジア太平洋地域の新車市場で0.7%のシェアを獲得した。
- 台湾の新車市場の2022年の総売上高は60億ドルで、2017年から2022年にかけての年平均成長率(CAGR)は1.8%のマイナスとなった。
- 市場の消費台数は2017年から2022年にかけて1.5%の負のCAGRで減少し、2022年には合計191.4千台に達した。
スコープ
- 台湾の新車市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを明らかにすることで、エントリーレベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、台湾の新車市場の競争力および魅力を把握
- 主要企業のプロフィールから、新車市場の主要プレイヤーのグローバル事業と財務実績の詳細を明らかにします。
- 台湾の新車市場の今後の成長見通しを金額と台数の5年予測で把握し、プレゼンテーションやピッチに重みを加える
購入の理由
- 2022年の台湾新車市場の金額規模は?
- 2027年の台湾新車市場規模は?
- 台湾新車市場の競争力に影響を与える要因は?
- 過去5年間の市場の推移は?
- 台湾新車市場を構成する主要セグメントは?
ページTOPに戻る
目次 Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Geography segmentation
1.6. Market share
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players?
7.3. What are the strengths of the leading players?
7.4. What strategies do the leading players follow?
8 Company Profiles
8.1. Toyota Motor Corporation
8.2. Honda Motor Co., Ltd.
8.3. Nissan Motor Co., Ltd.
8.4. Ford Motor Company Limited
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine
ページTOPに戻る
Summary Taiwan New Cars Market to 2027
Summary
New Cars in Taiwan industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value and volume 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.
Key Highlights
- The market for new cars consists of the retail sales/registrations of new passenger cars. Passenger cars include saloons, hatchbacks, SUVs, 4x4s, and light pickup vehicles. - Taiwan captured a share of 0.7% in the Asia-Pacific new cars market, in 2022. - The Taiwanese new cars market had total revenues of $6 billion in 2022, representing a negative compound annual growth rate (CAGR) of 1.8% between 2017 and 2022. - Market consumption volumes declined with a negative CAGR of 1.5% between 2017 and 2022, to reach a total of 191.4 thousand units in 2022.
Scope
- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the new cars market in Taiwan - Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the new cars market in Taiwan - Leading company profiles reveal details of key new cars market players’ global operations and financial performance - Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Taiwan new cars market with five year forecasts by both value and volume
Reasons to Buy
- What was the size of the Taiwan new cars market by value in 2022? - What will be the size of the Taiwan new cars market in 2027? - What factors are affecting the strength of competition in the Taiwan new cars market? - How has the market performed over the last five years? - What are the main segments that make up Taiwan's new cars market?
ページTOPに戻る
Table of Contents Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Geography segmentation
1.6. Market share
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players?
7.3. What are the strengths of the leading players?
7.4. What strategies do the leading players follow?
8 Company Profiles
8.1. Toyota Motor Corporation
8.2. Honda Motor Co., Ltd.
8.3. Nissan Motor Co., Ltd.
8.4. Ford Motor Company Limited
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine
ページTOPに戻る
本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート
- Car E-hailing Market { Car Type: Micro Car, Mini Car, Sedan, Premium Car, SUV; Distance Travel: Short Distance Ride, Long Distance Ride; } - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2034
- Automotive SoC Market {Component: Analog ICs, Microcontroller, Logic ICs, Memory, ECU, Others; Vehicle Type: Passenger Vehicle, Light Commercial Vehicle, Heavy Duty Trucks, and Bus & Coach} - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2034
- ASEAN Lead Acid Battery Market {Construction Design: Flooded Lead Acid Battery, Sealed Lead Acid Battery (SLA)/ VRLA (AGM SLA, and Gel SLA); Cycle: Deep Cycle Battery, and Starter Battery; } - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2034
- Electric Utility Vehicle Market [Battery Type: Lithium Ion, Lead Acid, Hydrogen Fuel Cell and Others; and Payload Capacity (KG): Up to 200 KG, 201 KG - 500 KG, 501 KG - 1000 KG, 1001 KG - 1250 KG and More Than 1250 KG; Vehicle Type: Sport Utility Vehicle, Multi Utility Vehicle, Utility Terrain Vehicle and Others] - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2034
- Automotive Gas Analyzers Market {By Gas Type: Oxygen (O2), Carbon Monoxide (CO), Carbon Dioxide (CO2), Hydrocarbons, Hydrogen (H2), Nitrogen Oxides (NO, NO2, and other NOx), and Others; Product Type: Fixed, and Portable} - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2034
- Automotive Piezoelectric Actuators Market {Type of Actuator: Multilayer Actuators, Multilayer Chip Actuators, Bulk Stacked Actuators, Shear Actuators, Amplified Actuators, Benders, and Others; Application: Fuel Injection Systems, Active Suspension Systems, Throttle Control, Seat Adjustments, and Others} - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2034
- Asia Pacific Automotive BMS Market {Balancing Techniques: Passive BMS, Active BMS, and Hybrid BMS; Battery Type: Lithium-ion-based, Lead-acid-based, Nickel-based, Flow batteries, and Others (Sodium Ion, LiPo, etc.)} - Asia Pacific Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2034
- Electric Vehicle Solar Sunroof Market {Glass Type: Monocrystalline Solar Glass, Polycrystalline Solar Glass, and Thin Film Solar Glass; Fitment: Fixed Sunroof, and Sliding Sunroof, Operation: Manually Operated, and Automatic} - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2034
- Rubber Marine Fender Market {Fender Type: Cell Type, Cone Type, Arch Type, Cylindrical Type, D - Fenders, and Others; Component: Mounting Structure, Face Pad, and Others} - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2034
- EDLC for EV Market {Capacitor Type: Activated Carbon Based EDLCs, Carbon Nanotube (CNT) Based EDLCs, Graphene Based EDLCs, Transition Metal Oxide Based EDLCs, Conducting Polymer Based EDLCs, Hybrid EDLCs, and Metal-Organic Framework (MOF) Based EDLCs } - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2034
MarketLine社のAutomotive分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
- 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。
よくあるご質問
MarketLine社はどのような調査会社ですか?
マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る
調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?
在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。
注文の手続きはどのようになっていますか?
1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?
納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。
データリソース社はどのような会社ですか?
当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。
|
|