世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

タブレット販売の世界市場概要、競合分析、2027年までの予測


Global Tablet Sales Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

タブレット販売の世界市場概要、競合分析、2027年までの予測 概要 タブレット販売の世界産業プロファイルは、市場シェア、市場規模(2017~22年の金額と数量、2027年までの予測)など、トップラインの定性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年3月20日 US$350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
53 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

タブレット販売の世界市場概要、競合分析、2027年までの予測

概要

タブレット販売の世界産業プロファイルは、市場シェア、市場規模(2017~22年の金額と数量、2027年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的な概要情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析など、主要企業に関する記述も掲載しています。

主要ハイライト

- タブレット市場は、アップルiPadやサムスンギャラクシーなどのタブレットコンピュータをエンドユーザーに販売することで得られる総収入で構成される。タブレット市場にはメディアタブレットは含まれるが、電子書籍リーダーは含まれない。市場価値は、タブレット端末の年間総出荷台数に平均価格を乗じて算出される。すべての市場データおよび予測は名目値(インフレ調整なし)で表され、本レポートの作成に使用したすべての通貨換算は、2022年の恒常的な年間平均為替レートを使用して計算されています。
- 世界のタブレット販売市場の2022年の総売上高は679億ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)はマイナス2.2%であった。
- 市場の消費量は2017年から2022年にかけてマイナス3.2%のCAGRで減少し、2022年には合計1億5,760万台に達した。
- 北米市場とアジア太平洋市場は、2022年に市場の43.9%と25.5%を占める世界最大のタブレット市場である。

スコープ

- 世界のタブレット販売市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、世界のタブレット販売市場の競争力および魅力を把握
- 主要企業のプロファイルから、タブレット販売市場の主要企業の世界的な事業展開と財務実績の詳細を明らかにします。
- 世界のタブレット販売市場の今後の成長見通しを、金額と数量の両方による5年間の予測で理解することで、プレゼンテーションやピッチに重みを加えることができます。

購入の理由

- 2022年の世界のタブレット販売市場の金額規模は?
- 2027年のタブレット販売世界市場規模は?
- タブレット販売世界市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- 世界のタブレット販売市場における上位競合企業は?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Geography segmentation
1.6. Market share
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players?
7.3. What are the strengths of leading players?
7.4. What strategies do leading players follow?
7.5. Have there been any notable product launches in recent years?
8 Company Profiles
8.1. Apple Inc
8.2. Samsung Electronics Co Ltd.
8.3. Amazon.com, Inc.
8.4. Lenovo Group Limited
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Tablet Sales Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Global Tablet Sales industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The tablet market consists of the total revenues generated through the sale of tablet computers, such as the Apple iPad or Samsung Galaxy, to end users. The tablet market includes media tablets but excludes e-readers. The market value is calculated by multiplying total annual tablet shipments by the average price of the item. All market data and forecasts are represented in nominal terms (i.e., without adjustment for inflation) and all currency conversions used in the creation of this report have been calculated using constant 2022 annual average exchange rates.
- The global tablet sales market generated total revenues of $67.9 billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of negative 2.2% between 2017 and 2022.
- Market consumption volume declined with a negative CAGR of 3.2% between 2017 and 2022, to reach a total of 157.6 million units in 2022.
- The North American and Asia-Pacific markets are by far the largest tablet markets globally, accounting for 43.9% and 25.5% of the market in 2022.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the tablet sales market in the global
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the global tablet sales market
- Leading company profiles reveal details of key tablet sales market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Global tablet sales market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the Global tablet sales market by value in 2022?
- What will be the size of the Global tablet sales market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the Global tablet sales market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in the global's tablet sales market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Geography segmentation
1.6. Market share
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players?
7.3. What are the strengths of leading players?
7.4. What strategies do leading players follow?
7.5. Have there been any notable product launches in recent years?
8 Company Profiles
8.1. Apple Inc
8.2. Samsung Electronics Co Ltd.
8.3. Amazon.com, Inc.
8.4. Lenovo Group Limited
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

MarketLine社のTablet Sales分野での最新刊レポート

  • 最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(competitive analysis)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る