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医薬品ドラッグデリバリー市場:投与経路別(経口、注射器(ペン、自動注射器)、埋め込み型、シロップ、ゲル、肺、錠剤、シリンジ)、用途別(癌、糖尿病)、使用施設別(病院、在宅ケア)-2029年までの世界予測


Pharmaceutical Drug Delivery Market by Route of Administration [Oral, Injectors (Pen, Auto Injectors) Implantable, Syrups, Gels, Pulmonary, Tablets, Syringes], Application (Cancer, Diabetes), Facility of Use (Hospital, Home Care) -Global Forecast to 2029

世界の医薬品ドラッグデリバリー市場は、2024年の1兆9,494億米ドルから2029年には2兆5,460億米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は5.5%である。世界的な老人人口の急増と慢性疾患患者の大幅な増... もっと見る

 

 

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2024年9月17日 US$4,950
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サマリー

世界の医薬品ドラッグデリバリー市場は、2024年の1兆9,494億米ドルから2029年には2兆5,460億米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は5.5%である。世界的な老人人口の急増と慢性疾患患者の大幅な増加が、医薬品ドラッグデリバリー市場の需要を押し上げると予想される。さらに、在宅医療や自己管理の利用が徐々に増加していることも、市場の成長を後押しするとみられる。薬物送達技術の進歩、新製品の上市、主要企業による旺盛な医薬品研究開発投資、政府の政策、医療インフラへの投資、薬物送達製品の入手しやすさと購入しやすさを向上させる取り組みなどが、市場の成長を後押しすると予想される。

「医薬品ドラッグデリバリー市場の注射剤セグメントは予測期間中に最も高いCAGRで成長する"
医薬品ドラッグデリバリー市場に基づくと、注射剤ドラッグデリバリー分野は予測期間中に著しい成長を遂げると予測されている。慢性疾患の有病率が増加しているためである。注射剤は、ホルモン疾患、腫瘍学、自己免疫疾患、希少疾患など、多くの治療分野で使用されている。さらに、患者のコンプライアンスを最大化し、投与回数を減らすことができる。また、自己投与や在宅ケアへの嗜好が高まっているため、注射針の露出やそれに伴う痛みを最小限に抑えるのに役立つ注射剤の開発や進歩が著しい。これらの要因が、注射剤デリバリーの成長をより高いペースで促進している。



"医薬品ドラッグデリバリー市場で最大の市場シェアを獲得する癌セグメント"
医薬品ドラッグデリバリー市場は、アプリケーションに基づいて、感染症、癌、自己免疫疾患、糖尿病、その他の疾患適応症にセグメント化される。がんは、薬物送達技術の主要な治療用途セグメントを形成している。薬物送達技術は、化学療法、ホルモン療法、標的療法、免疫療法など、さまざまな治療で広く使用されている。癌の発生率は世界中で急増している。WHOによると、2022年には新たに2,000万人のがん患者が発生し、970万人が死亡すると推定されている。このため、企業はがんに対する新薬の開発にますます力を入れるようになっており、これがこの治療分野の成長を促進すると予想されている。


"医薬品ドラッグデリバリー市場の地域別シェアは北米が最大"
世界の医薬品ドラッグデリバリー市場は、北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカの主要5地域に区分される。北米は医薬品ドラッグデリバリー製品・サービスの最大地域市場であるのに対し、アジア太平洋市場は予測期間中に最も高いCAGRで成長すると推定される。
北米の最大シェアは、慢性疾患の疾病負担が大きいため、医薬品ドラッグデリバリー製品を必要とする患者数が多いことに起因している。この地域には潜在的な巨大医薬品企業が多数存在し、医療処置が急増しており、償還政策も良好であることから、北米の医薬品ドラッグデリバリー市場の成長が促進される可能性が高い。


本レポートで参照した主要参入企業の内訳は以下の通りである:
- 企業タイプ別企業タイプ別:Tier 1-35%、Tier 2-45%、Tier 3- 20
- 役職別Cレベル-35%、ディレクターレベル-25%、その他-40
- 地域別北米-45%、欧州-30%、アジア太平洋地域-20%、中南米-3%、中東・アフリカ-2

医薬品ドラッグデリバリー市場に参入している主な企業は、Johnson & Johnson services, inc(米国)、Novartis AG(スイス)、F. Hoffmann-La Roche Ltd(スイス)、Pfizer Inc.(米国)、Becton, Dickinson and Company(米国)、GlaxoSmithKline plc(英国)、Merck & Co, Inc.(米国)、Sanofi(フランス)、Bayer AG(ドイツ)、Amgen, Inc.(米国)である。)

調査範囲

本レポートでは、薬剤デリバリー市場を薬剤デリバリー、投与経路、用途、使用施設、地域に基づいて調査しています。また、市場成長に影響を与える要因(促進要因、阻害要因、機会、課題など)を調査し、市場リーダー向けに競争環境の詳細を提供しています。さらに、個々の成長動向に関してミクロ市場を分析し、主要5地域(およびこれらの地域のそれぞれの国)に関して市場セグメントの収益を予測しています。

レポート購入の理由
本レポートは、既存企業だけでなく、新規参入企業や小規模企業も市場の動向を把握することができ、ひいては、より大きな市場シェアを獲得するのに役立ちます。本レポートを購入する企業は、市場での存在感を強化するために、以下の戦略の1つまたは組み合わせを使用することができます。

本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
 主なダイバーシティの分析(慢性疾患の有病率の増加、医薬品ドラッグデリバリー技術の技術的進歩、新製品の上市、医薬品研究開発への投資の増加)、阻害要因(開発コストの高さ、針刺し損傷リスク)、機会(新興市場、在宅ケアや自己投与への漸進的シフト)、課題(価格圧力)。
 市場浸透:医薬品ドラッグデリバリー市場のトップ企業が提供する製品ポートフォリオに関する包括的情報
 製品開発/イノベーション:医薬品ドラッグデリバリー市場における今後の動向、研究開発活動、製品発売に関する詳細な洞察
 市場開発:有利な新興地域に関する包括的情報
 市場の多様化:医薬品ドラッグデリバリー市場における新製品、成長地域、最新動向に関する網羅的情報
 競合評価:市場セグメント、成長戦略、収益分析、主要市場プレイヤーの製品に関する詳細な評価。

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目次

1 はじめに 56
1.1 調査目的 56
1.2 市場の定義 56
1.2.1 包含と除外 57
1.3 調査範囲 57
1.3.1 対象市場 57
1.3.2 考慮した年数 58
1.3.3 通貨 58
1.4 主要ステークホルダー 59
1.5 変化のまとめ 59
2 調査方法 60
2.1 調査アプローチ
2.1.1 二次調査
2.1.1.1 二次ソースからの主要データ 62
2.1.2 一次調査 62
2.1.2.1 専門家による洞察 64
2.1.2.2 プライマリーの内訳 64
2.2 市場規模の推定 65
2.3 市場シェアの推定 70
2.4 調査の前提 71
3 エグゼクティブサマリー 72
4 プレミアムインサイト
4.1 医薬品ドラッグデリバリー市場の概要 76
4.2 アジア太平洋地域:医薬品ドラッグデリバリー市場:使用施設別、国別 77
4.3 医薬品ドラッグデリバリー市場:地理的成長機会 78
5 市場概要 79
5.1 市場のダイナミクス 79
5.1.1 推進要因 80
5.1.1.1 慢性疾患の増加 80
5.1.1.2 技術の進歩と製品の上市 80
5.1.1.3 医薬品研究開発への投資の増加 81
5.1.1.4 患者の利便性重視の高まり 82
5.1.1.5 手頃な価格を後押しする政府の取り組み 83

5.1.2 阻害要因 83
5.1.2.1 高い開発コスト 83
5.1.3 機会 84
5.1.3.1 自己投与と在宅ケアへの嗜好の高まり 84
5.1.3.2 バイオシミラーと生物製剤への関心の高まり 84
5.1.3.3 新興国における市場機会 86
5.1.3.4 薬物送達システム用生体適合材料の開発 87
5.1.4 課題 87
5.1.4.1 規制機関からの価格圧力 87
5.1.4.2 針刺し損傷のリスク 88
5.2 規制の状況 88
5.2.1 北米 89
5.2.1.1 米国 89
5.2.1.2 カナダ
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 ドイツ
5.2.2.2 イタリア 89
5.2.2.3 フランス 89
5.2.2.4 イギリス 90
5.2.2.5 スイス 90
5.2.3 アジア太平洋地域 90
5.2.3.1 中国 90
5.2.3.2 日本 90
5.2.3.3 インド 90
5.2.3.4 韓国 91
5.91 2.3.5 オーストラリア
5.2.4 ラテンアメリカ 91
5.2.5 中東・アフリカ 91
5.2.6 規制機関、政府機関、その他の団体 92
5.3 バリューチェーン分析 95
5.4 サプライチェーン分析 96
5.4.1 著名企業 96
5.4.2 中小企業 96
5.4.3 エンドユーザー 96
5.5 エコシステム分析 97
5.6 顧客のビジネスに影響を与えるトレンド/破壊 98
5.7 テクノロジー分析 98
5.7.1 主要技術 98
5.7.2 自動インスリン送達(補助) 98
5.7.2.1 ウェアラブルパッチ 99
5.7.2.2 体内ドラッグデリバリーシステム 99
5.7.2.3 針を使わない薬物送達システム 99
5.7.2.4 3Dプリンティング 100
5.7.2.5 応答性ハイドロゲル 100
5.7.2.6 エクソソームと細胞外小胞 100
5.7.2.7 高分子粒子とインプラント 100
5.7.2.8 原子層堆積法 100
5.7.2.9 注射剤 100
5.7.2.10 眼ドラッグデリバリー 101
5.7.3 補完的技術 101
5.7.3.1 ペン型注射器 101
5.7.3.2 プレフィルドシリンジ 101
5.7.3.3 自動注射器技術 101
5.7.3.4 ナノテクノロジー 101
5.8 貿易分析 102
5.8.1 医学、外科学、歯科学、獣医学で使用される注射器(針の有無にかかわらず)の貿易分析 102
5.8.2 経皮投与を含む定量投与医薬品の貿易分析 104
5.9 特許分析 105
5.9.1 医薬品ドラッグデリバリー技術の特許公開動向 105
5.9.2 洞察:法域と上位出願人の分析 106
5.10 ポーターの5つの力分析 110
5.10.1 新規参入の脅威 111
5.10.2 代替品の脅威 111
5.10.3 供給者の交渉力 111
5.10.4 買い手の交渉力 111
5.10.5 競合の激しさ 112
5.11 主要ステークホルダーと購買基準 112
5.11.1 購買プロセスにおける主要ステークホルダー 112
5.11.2 購買基準 113
5.12 価格分析 114
5.13 主要会議・イベント(2024~2025年) 116
5.14 保険償還分析 117
5.15 ケーススタディ分析 119
5.16 投資・資金調達シナリオ 120
5.17 医薬品ドラッグデリバリー市場におけるアンメットニーズ 120
5.18 医薬品ドラッグデリバリー市場におけるエンドユーザーの期待 121
5.19 医薬品デリバリー市場におけるAI統合 121

6 医薬品ドラッグデリバリー市場:投与経路別 123
6.1 はじめに
6.2 注射薬物送達 124
6.2.1 従来の注射デバイス 126
6.2.1.1 従来型注射器市場:材料別 128
6.2.1.1.1 ガラス製シリンジ 128
6.2.1.1.1.1 耐久性と安全性が採用を促進する 128
6.2.1.1.2 プラスチック製シリンジ 130
6.2.1.1.2.1 ガラスシリンジと比較して低価格であることが普及を促進する 130
6.2.1.2 従来の注射器市場(製品別) 132
6.2.1.2.1 注入可能シリンジ 132
6.2.1.2.1.1 フィラブルシリンジの使いやすさと可変投与製剤が市場を牽引 132
6.2.1.2.2 プレフィルドシリンジ 134
6.2.1.2.2.1 投与精度の向上と患者の利便性・安全性の向上が使用を支える 134
6.2.1.3 従来の注射器市場(使用性別) 136
6.2.1.3.1 再利用可能な注射器 136
6.2.1.3.1.1 使いやすさ、分解、洗浄の容易さが市場成長を支える 136
6.2.1.3.2 使い捨て注射器 138
6.2.1.3.2.1 低コストと利便性がエンドユーザーの需要を後押し 138
6.2.2 自己注射器 140
6.2.2.1 無針注射器 142
6.2.2.1.1 迅速な薬物送達と侵襲的薬物送達システムよりも優れた再現性が市場成長を支える 142
6.2.2.2 自動注射器 143
6.2.2.2.1 手動注射と比べた患者満足度の向上が市場を牽引 143
6.2.2.3 ペン型注射器 145
6.2.2.3.1 多回投与デバイスのニーズが普及を促進 145
6.2.2.4 ウェアラブル注射器 147
6.2.2.4.1 在宅輸液療法の普及と医療費削減への関心の高まりが市場成長を支える 147
6.3 経口薬物送達 149
6.3.1 固形経口薬 151
6.3.1.1 錠剤 153
6.3.1.1.1 ミニ錠剤の開発が市場成長を促進する 153
6.3.1.2 カプセル 155
6.3.1.2.1 薬物の吸収が容易で消化管への刺激が少ないことがカプセルの利用を促進する 155
6.3.1.3 経口粉末剤 157
6.3.1.3.1 他の剤形の嚥下が困難な患者の利便性が利用を促進する 157
6.3.1.4 錠剤 159
6.3.1.4.1 対象疾患の発生率の増加が市場成長を促進する 159
6.3.2 液状経口剤 161
6.3.2.1 経口シロップ剤 162
6.3.2.1.1 投与の容易さが使用を促進する 162
6.3.2.2 経口液剤 164
6.3.2.2.1 老年期および小児患者における嗜好の高まりが採用を後押し 164
6.3.2.3 経口乳剤 165
6.3.2.3.1 溶解性、安定性、投与の簡便性の向上が市場を牽引 165
6.3.2.4 経口エリキシル 167
6.3.2.4.1 小児への嗜好性の高まりが市場を牽引 167
6.3.3 半固形経口剤 169
6.3.3.1 経口ゲル 171
6.3.3.1.1 薬物放出制御の利点が使用を促進する 171
6.3.3.2 経口貼付剤 173
6.3.3.2.1 酸化や酵素による加水分解からの保護が採用を後押し 173
6.4 外用薬物送達 175
6.4.1 半固形外用剤 177
6.4.1.1 外用クリーム 179
6.4.1.1.1 エンドユーザーの採用に影響を与える多様な有効性 179
6.4.1.2 外用ゲル
6.4.1.2.1 より迅速な薬物放出と患者受容性の向上が外用ゲル市場を牽引 180
6.4.1.3 外用軟膏 181
6.4.1.3.1 鎮痛用途での幅広い使用が市場を牽引する 181
6.4.1.4 貼付剤 182
6.4.1.4.1 肌荒れの治療/予防に幅広く使用され、成長を支える 182
6.4.1.5 外用ローション 183
6.4.1.5.1 ローションの投与のしやすさが需要を牽引 183
6.4.2 液状外用剤 184
6.4.2.1 外用懸濁液 186
6.4.2.1.1 高いバイオアベイラビリティと制御された作用発現が採用を後押し 186
6.4.2.2 乳剤 188
6.4.2.2.1 広がりやすさ、安定性の向上、有効成分の放出制御 188
6.4.2.3 外用液剤 190
6.4.2.3.1 使いやすさと入手しやすさが市場成長を支える 190
6.4.3 固形外用剤 191
6.4.3.1 粉末外用剤 193
6.4.3.1.1 皮膚疾患の罹患率の増加が市場を牽引 193
6.4.3.2 坐剤 195
6.4.3.2.1 互換性と安定性が成長を支える 195
6.4.4 経皮吸収型製品 196
6.4.4.1 経皮吸収パッチ 198
6.4.4.1.1 薬物の早期代謝防止が市場を牽引する 198
6.4.4.2 経皮ゲル 200
6.4.4.2.1 迅速な薬物放出機能がゲルの使用を支える 200
6.4.4.3 経皮スプレー 201
6.4.4.3.1 簡便性と非侵襲性が採用を支える 201
6.5 眼のドラッグデリバリー 203
6.5.1 液体点眼剤 204
6.5.1.1 点眼薬 206
6.5.1.1.1 白内障やその他の眼疾患の有病率の増加が市場成長を牽引 206
6.5.1.2 液状点眼剤 208
6.5.1.2.1 点眼薬に対する利点が市場成長を支える 208
6.5.2 半固形点眼剤 209
6.5.2.1 眼用ジェル 211
6.5.2.1.1 高粘度、薬物放出の延長、薬剤投与の容易さが市場成長を支える 211
6.5.2.2 眼軟膏 212
6.5.2.2.1 安全性と効率的な投与が市場を牽引 212
6.5.3 眼科用デバイス 214
6.5.3.1 眼インサート 216
6.5.3.1.1 薬剤徐放性のサポートが普及を促進する 216
6.5.3.2 薬剤コーティングコンタクトレンズ 217
6.5.3.2.1 レンズによる視力向上と高いコンプライアンスが市場を牽引 217
6.6 肺薬物送達 219
6.6.1 定量吸入器 221
6.6.1.1 吸入器の作動と患者の呼吸を調整するサポートが採用を促進する 221
6.6.2 乾燥粉末吸入器 223
6.6.2.1 使用を支える製剤の化学的安定性 223
6.6.3 ネブライザー 225
6.6.3.1 ジェットネブライザー 227
6.6.3.1.1 ジェットネブライザーがネブライザー市場の最大シェアを占める 227
6.6.3.2 超音波ネブライザー 228
6.6.3.2.1 使いやすさと患者の快適さが普及を促進する 228
6.6.3.3 ソフトミストネブライザー 230
6.6.3.3.1 COPD治療における嗜好の高まりが市場を牽引 230
6.7 経鼻ドラッグデリバリー 232
6.7.1 点鼻スプレー 233
6.7.1.1 鼻づまり、鼻水、鼻のかゆみ、くしゃみを緩和する用途が普及を支える 233
6.7.2 点鼻薬 235
6.7.2.1 点鼻薬よりも効率的な点鼻薬が普及を牽引 235
6.7.3 点鼻ジェル 236
6.7.3.1 緩和効果が長時間持続し、刺激が軽減されることが成長を支える 236
6.7.4 点鼻パウダー 238
6.7.4.1 防腐剤の不使用と製剤の安定性が採用を後押し 238
6.8 経粘膜薬物送達 239
6.8.1 経口経粘膜製剤 242
6.8.2 頬側薬物送達 244
6.244 8.2.1 局所的・系統的治療への応用が普及を促進 244
6.8.2.2 舌下薬物送達 246
6.8.2.2.1 高い普及率が使用を促進する 246
6.8.3 その他の経粘膜製剤 248
6.8.3.1 直腸内薬物送達 250
6.8.3.1.1 迅速な薬物吸収を支える高い脈管形成 250
6.8.3.2 膣内薬物送達 252
6.8.3.2.1 高い透過性と薬物安定性が市場を牽引 252
6.9 移植型薬物送達 254
6.9.1 受動的埋め込み型薬物送達 256
6.9.1.1 薬物送達の標的化による利点が市場を牽引 256
6.9.2 能動的移植薬物送達 258
6.9.2.1 より良い診断モニタリングと体液輸送の必要性が市場成長を促進 258
7 医薬品ドラッグデリバリー市場、用途別 260
7.1 導入 261
7.2 感染症 262
7.2.1 高負担の感染症が市場成長を牽引 262
7.3 癌 264
7.3.1 癌罹患率の増加が治療需要を確保 264
7.4 CVD 266
7.4.1 有病率の増加と薬物送達技術の革新が市場成長を促進 266
7.5 糖尿病 268
7.5.1 市場成長を支える新技術の出現 268

7.6 呼吸器疾患 270
7.6.1 喘息とCOPDの高い有病率が医薬品ドラッグデリバリー技術の採用を促進 270
7.7 脳神経疾患 272
7.7.1 経口・注射薬物送達システムの幅広い使用が市場を牽引 272
7.8 自己免疫疾患 274
7.8.1 自己免疫疾患が最も高い成長を記録する 274
7.9 その他の用途 276
7.9.1 眼科疾患 276
7.9.2 内分泌疾患 276
8 医薬品ドラッグデリバリー市場(使用施設別) 278
8.1 導入 279
8.2 病院 280
8.2.1 予測期間を通じて病院が最大の市場シェアを占める 280
8.3 外来手術センター/クリニック 282
8.3.1 外来診療への嗜好の高まりが薬剤デリバリー技術への需要を促進 282
8.4 在宅医療の現場 284
8.4.1 在宅医療現場が最も高い成長率を記録 284
8.5 診断センター 285
8.5.1 慢性疾患の蔓延が市場成長を支える 285
8.6 その他の使用施設 287
9 医薬品ドラッグデリバリー市場:地域別 289
9.1 はじめに 290
9.2 北米 291
9.2.1 米国 304
9.2.1.1 北米の医薬品ドラッグデリバリー市場は米国が支配的 304
9.2.2 カナダ 315
9.2.2.1 政府の研究支援と慢性疾患の増加が市場を牽引 315
9.3 欧州 326
9.3.1 ドイツ 337
9.3.1.1 革新的なドラッグデリバリー製品の開発に注力する製薬企業の増加が市場を牽引 337
9.3.2 フランス 348
9.3.2.1 大手製薬企業の存在と慢性疾患の増加が市場を牽引 348
9.3.3 イタリア 359
9.3.3.1 臨床研究への注力の高まりとブランド薬の人気の高まりが需要を牽引 359
9.3.4 英国 370
9.3.4.1 慢性疾患と感染症の罹患率と有病率の増加が市場を牽引 370
9.3.5 スペイン 381
9.3.5.1 生物製剤生産の増加が市場成長を支える 381
9.3.6 その他の欧州 391
9.4 アジア太平洋 402
9.4.1 中国 415
9.4.1.1 高い糖尿病罹患率と有利な政府の取り組みが市場を牽引 415
9.4.2 日本 426
9.4.2.1 政府の積極的な取り組みと高齢者人口の増加が日本の市場成長を牽引 426
9.4.3 インド 437
9.4.3.1 ジェネリック医薬品の需要拡大と政府のイニシアティブが市場を牽引 437
9.4.4 オーストラリア 448
9.4.4.1 政府の好意的な取り組みと製薬セクターの展望が成長を支える 448
9.4.5 韓国 459
9.4.5.1 医薬品分野の成長がデリバリー技術の需要を支える 459
9.4.6 その他のアジア太平洋地域 470
9.5 ラテンアメリカ 481
9.5.1 ブラジル 493
9.5.1.1 多国籍製薬企業をブラジルに誘致する投資と政府支援 493
9.5.2 メキシコ 503
9.5.2.1 メキシコの医薬品輸出の成長と多様化が市場を牽引 503
9.5.3 その他のラテンアメリカ 513
9.6 中東・アフリカ 524
9.6.1 GCC諸国 536
9.6.1.1 医療費の増加が市場成長を牽引 536
9.6.2 その他の中東・アフリカ 546
10 競争環境 557
10.1 概要 557
10.2 主要企業の戦略/勝利への権利 557
10.2.1 医薬品ドラッグデリバリー市場で各社が採用した戦略の概要 558
10.3 収益分析 559
10.4 市場シェア分析 559
10.5 企業評価マトリックス:主要プレイヤー、2023年 561
10.5.1 スター企業 561
10.5.2 新興リーダー 562
10.5.3 浸透型プレーヤー 562
10.5.4 参加企業 562
10.5.5 企業フットプリント:主要プレーヤー、2023年 563
10.5.5.1 企業フットプリント 563
10.5.5.2 投与経路別フットプリント 564
10.5.5.3 地域別フットプリント 565
10.6 企業評価マトリックス:新興企業/SM、2023年 566
10.6.1 進歩的企業 566
10.6.2 反応企業 566
10.6.3 ダイナミック企業 566
10.6.4 スタートアップ・ブロック 566
10.6.5 競争ベンチマーキング:新興企業/SM、2023年 568
10.7 評価と財務指標 569
10.7.1 財務指標 569
10.7.2 企業評価 569
10.8 ブランド/製品の比較 570
10.9 競争シナリオ 571
10.9.1 製品の上市と承認 571
10.9.2 取引 572
10.9.3 拡張 573
10.9.4 その他の開発 573
11 企業プロフィール 574
11.1 主要企業 574
11.1.1 ジョンソン・エンド・ジョンソン・サービス・インク574
11.1.1.1 事業概要
11.1.1.2 提供製品 575
11.1.1.3 最近の動向 583
11.1.1.3.1 製品承認 583
11.1.1.3.2 取引 584
11.1.1.3.3 その他の動向 585
11.1.1.4 MnMの見解 586
11.1.1.4.1 勝利への権利 586
11.1.1.4.2 戦略的選択 586
11.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 586
11.1.2 ノバルティスAG 587
11.1.2.1 事業概要 587
11.1.2.2 提供製品 588
11.1.2.3 最近の開発 592
11.1.2.3.1 製品承認 592
11.1.2.3.2 取引 593
11.1.2.4 MnMの見解 593
11.1.2.4.1 勝利への権利 593
11.1.2.4.2 戦略的選択 593
11.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 593
11.1.3 F.ホフマン・ラ・ロッシュ 593594
11.1.3.1 事業概要 594
11.1.3.2 提供製品 595
11.1.3.3 最近の動向 597
11.1.3.3.1 製品承認 597
11.1.3.3.2 取引 598
11.1.3.4 MnMの見解 599
11.1.3.4.1 勝利への権利 599
11.1.3.4.2 戦略的選択 599
11.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 599
11.1.4 ファイザー600
11.1.4.1 事業概要 600
11.1.4.2 提供製品 602
11.1.4.3 最近の開発状況 611
11.1.4.3.1 製品承認 611
11.1.4.3.2 取引 613
11.1.4.4 MnMの見解 613
11.1.4.4.1 勝利への権利 613
11.1.4.4.2 戦略的選択 614
11.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 614
11.1.5 ベクトン・ディッキンソン・アンド・カンパニー 615
11.1.5.1 事業概要 615
11.1.5.2 提供製品 617
11.1.5.3 最近の動向 620
11.1.5.3.1 製品の上市 620
11.1.5.3.2 その他の開発 620
11.1.5.4 MnMの見解 620
11.1.5.4.1 勝利への権利 620
11.1.5.4.2 戦略的選択 620
11.1.5.4.3 弱点と競争上の脅威 621
11.1.6 グラクソスミスクライン・ピーエルシー 622
11.1.6.1 事業概要 622
11.1.6.2 提供製品 624
11.1.6.3 最近の開発状況 628
11.1.6.3.1 製品承認 628
11.1.6.3.2 取引 628
11.1.6.3.3 その他の動向 628

11.1.7 メルク・アンド・カンパニー・インク629
11.1.7.1 事業概要 629
11.1.7.2 提供製品 631
11.1.7.3 最近の開発状況 636
11.1.7.3.1 製品承認 636
11.1.7.3.2 取引 637
11.1.8 サノフィ 638
11.1.8.1 事業概要 638
11.1.8.2 提供製品 640
11.1.8.3 最近の動向 643
11.1.8.3.1 製品承認 643
11.1.8.3.2 取引 644
11.1.9 バイエル薬品 645
11.1.9.1 事業概要 645
11.1.9.2 提供製品 646
11.1.9.3 最近の開発状況 648
11.1.9.3.1 製品承認 648
11.1.9.3.2 取引 649
11.1.9.3.3 事業拡大 650
11.1.10 アムジェン651
11.1.10.1 事業概要 651
11.1.10.2 提供製品 652
11.1.10.3 最近の開発状況 653
11.1.10.3.1 製品承認 653
11.1.10.3.2 取引 654
11.1.11 アッヴィ655
11.1.11.1 事業概要 655
11.1.11.2 提供製品 656
11.1.11.3 最近の開発状況 659
11.1.11.3.1 製品の上市と承認 659
11.1.11.3.2 取引 660
11.1.11.3.3 事業拡大 660
11.1.12 ゲンマブ A/S 661
11.1.12.1 事業概要 661
11.1.12.2 提供製品 662
11.1.12.3 最近の動向 662
11.1.12.3.1 製品承認 662
11.1.12.3.2 取引 663
11.1.13 ギリアド・サイエンシズInc.664
11.1.13.1 事業概要 664
11.1.13.2 提供製品 665
11.1.13.3 最近の開発状況 666
11.1.13.3.1 製品承認 666
11.1.13.3.2 取引 667
11.1.13.3.3 その他の進展 668
11.1.14 ベーリンガー・インゲルハイム・インターナショナル 669
11.1.14.1 事業概要 669
11.1.14.2 提供製品 671
11.1.14.3 最近の動向 672
11.1.14.3.1 製品承認 672
11.1.14.3.2 取引 673
11.1.15 アストラゼネカ 674
11.1.15.1 事業概要 674
11.1.15.2 提供製品 676
11.1.15.3 最近の開発 678
11.1.15.3.1 製品承認 678
11.1.15.3.2 取引 681
11.1.16 エリ・リリー・アンド・カンパニー 682
11.1.16.1 事業概要 682
11.1.16.2 提供製品 683
11.1.16.3 最近の動向 685
11.1.16.3.1 製品承認 685
11.1.16.3.2 取引 687
11.1.16.3.3 事業拡大 687
11.1.17 テバ・ファーマシューティカル・インダストリーズLtd.688
11.1.17.1 事業概要 688
11.1.17.2 提供製品 689
11.1.17.3 最近の動き 690
11.1.17.3.1 製品の承認・上市 690
11.1.17.3.2 取引 692
11.2 その他のプレーヤー 693
11.2.1 ノボ ノルディスク A/S 693
11.2.2 グレンマーク ファーマシューティカルズLtd.695
11.2.3 ビアトリス・インク 699
11.2.4 ブリストル・マイヤーズ スクイブ・カンパニー 701
11.2.5 サンドグループ702
11.2.6 ゲレスハイマー 705
11.2.7 ボストン・サイエンティフィック・コーポレーション 706
11.2.8 CMPファーマ 707
11.2.9 ルサンファーマ 708

12 付録 709
12.1 ディスカッション・ガイド 709
12.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 715
12.3 カスタマイズ・オプション 717
12.4 関連レポート 717
12.5 著者の詳細 718

 

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Summary

The global pharmaceutical drug delivery market is projected to reach USD 2,546.0 billion by 2029 from USD 1,949.4 billion in 2024 at a CAGR of 5.5% during the forecast period. The rapid growth in the geriatric population globally and the significant rise in the patients with chronic diseases are expected to boost the demand for pharmaceutical drug delivery market. Moreover, gradual rise in utilization of home care and self administration is likely to support the market growth. Advancements in drug delivery technology, new product launches, robust pharmaceutical R&D investments by key companies and government policies, investments in healthcare infrastructure, and initiatives to enhance the accessibility and affordability of drug delivery products is anticipated to fuel the market growth.

“The injectable drug delivery segment of pharmaceutical drug delivery market to grow with the highest CAGR during the forecast period.”
Based on the pharmaceutical drug delivery market, the injectable drug delivery segment is anticipated to grow at significant rate during forecast period. Due to increasing prevalence of chronic disease. Injectables are used in many therapeutic areas, such as hormonal disorders, oncology, autoimmune diseases, and orphan diseases. The injectable route is a promising alternative over oral drug delivery.Moreover it also maximize patient compliance, and reduce the frequency of dosage administration .Also, Due to increased preference in self-administration and home care, there has been significant development and advancement in injectables that have helped in minimizing the exposure of needles as well as the pain associated with them.These factors are fostering the growth of injectable drug delivery at higher pace.



“The Cancer segment to capture the largest market share of pharmaceutical drug delivery market.”
Based on application the Pharmaceutical drug delivery market are segmented into infectitous diseases, cancer, autoimmune disease, diabetes other disease indications The cancer segment held the largest market share during the forecast period. Cancer forms a key therapeutic application segment for drug delivery technologies. Pharmaceutical drug delivery technologies are widely used in various therapies, such as chemotherapy, hormone therapy, target therapy, and immunotherapy. The incidence of cancer has surged rapidly across the globe. According to the WHO, in 2022, there were an estimated 20 million new cancer cases and 9.7 million deaths. Owing to this, companies are increasingly focusing on developing novel medicines for cancer; this is expected to drive the growth of this therapeutic segment.


“North America accounted for the largest share of the pharmaceutical drug delivery market by region.”
The global pharmaceutical drug delivery market is segmented into five major regions, namely, North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. North America is the largest regional market for pharmaceutical drug delivery products and services , whereas the Asia Pacific market is estimated to grow at the highest CAGR during the forecast period.
The largest share of North America can be attributed to the high disease burden of chronic disease contributing to a larger pool of patients requiring pharmaceutical drug delivery products. The presence of numerous potentialphaemaceutical giants ,surge in medical procedures , and favorable reimbursement policy in the region is likely to promote the growth of pharmaceutical drug delivery market in North America.


A breakdown of the primary participants referred to for this report is provided below:
• By Company Type: Tier 1–35%, Tier 2–45%, and Tier 3– 20%
• By Designation: C-level–35%, Director-level–25%, and Others–40%
• By Region: North America–45%, Europe–30%, Asia Pacific–20%, Latin America–3%, and the Middle East & Africa–2%

The major players operating in the pharmaceutical drug delivery market market are Johnson & Johnson services, inc (US), Novartis AG (Switzerland), F. Hoffmann-La Roche Ltd (Switzerland), Pfizer Inc. (US),,), Becton, Dickinson and Company (US), GlaxoSmithKline plc (UK), Merck & Co., Inc. (US), Sanofi (France), Bayer AG (Germany), Amgen, Inc. (US).

Research Coverage

This report studies the pharmaceutical drug delivery market based on pharmaceutical drug delivery, route of administration, application, facility of use and region. The report also studies factors (such as drivers, restraints, opportunities, and challenges) affecting market growth and provides details of the competitive landscape for market leaders. Furthermore, the report analyzes micro markets with respect to their individual growth trends and forecasts the revenue of the market segments with respect to five major regions (and the respective countries in these regions).

Reasons to Buy the Report
The report will enable established firms as well as entrants/smaller firms to gauge the pulse of the market, which, in turn, would help them to garner a larger market share. Firms purchasing the report could use one or a combination of the below-mentioned strategies for strengthening their market presence.

This report provides insights on the following pointers:
 Analysis of Key divers (increasing prevalence of chronic disease, technological advancement in pharmaceutical drug delivery technologies, new product launches, growing investments in pharmaceutical R&D), restraints (high cost of development, risk of needlestick injuries) , Opportunities (emerging markets, gradual shift towards homecare and self administration) , Challenge (pricing pressure)
 Market Penetration: Comprehensive information on the product portfolios offered by the top players in the pharmaceutical drug delivery market
 Product Development/Innovation: Detailed insights on the upcoming trends, R&D activities, and product launches in the pharmaceutical drug delivery market
 Market Development: Comprehensive information on lucrative emerging regions
 Market Diversification: Exhaustive information about new products, growing geographies, and recent developments in the pharmaceutical drug delivery market
 Competitive Assessment: In-depth assessment of market segments, growth strategies, revenue analysis, and products of the leading market players.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 56
1.1 STUDY OBJECTIVES 56
1.2 MARKET DEFINITION 56
1.2.1 INCLUSIONS & EXCLUSIONS 57
1.3 STUDY SCOPE 57
1.3.1 MARKETS COVERED 57
1.3.2 YEARS CONSIDERED 58
1.3.3 CURRENCY CONSIDERED 58
1.4 MAJOR STAKEHOLDERS 59
1.5 SUMMARY OF CHANGES 59
2 RESEARCH METHODOLOGY 60
2.1 RESEARCH APPROACH 60
2.1.1 SECONDARY RESEARCH 61
2.1.1.1 Key data from secondary sources 62
2.1.2 PRIMARY RESEARCH 62
2.1.2.1 Insights from primary experts 64
2.1.2.2 Breakdown of primaries 64
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION 65
2.3 MARKET SHARE ESTIMATION 70
2.4 STUDY ASSUMPTIONS 71
3 EXECUTIVE SUMMARY 72
4 PREMIUM INSIGHTS 76
4.1 PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY MARKET OVERVIEW 76
4.2 ASIA PACIFIC: PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY MARKET, BY FACILITY OF USE AND COUNTRY 77
4.3 PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY MARKET: GEOGRAPHIC GROWTH OPPORTUNITIES 78
5 MARKET OVERVIEW 79
5.1 MARKET DYNAMICS 79
5.1.1 DRIVERS 80
5.1.1.1 Rising prevalence of chronic diseases 80
5.1.1.2 Technological advancements and product launches 80
5.1.1.3 Rising investments in pharmaceutical R&D 81
5.1.1.4 Growing emphasis on patient convenience 82
5.1.1.5 Government initiatives to boost affordability 83

5.1.2 RESTRAINTS 83
5.1.2.1 High development costs 83
5.1.3 OPPORTUNITIES 84
5.1.3.1 Increased preference for self-administration and home care 84
5.1.3.2 Rising interest in biosimilars and biologics 84
5.1.3.3 Market opportunities in emerging economies 86
5.1.3.4 Development of biocompatible materials for drug delivery systems 87
5.1.4 CHALLENGES 87
5.1.4.1 Pricing pressure from governing bodies 87
5.1.4.2 Risk of needlestick injuries 88
5.2 REGULATORY LANDSCAPE 88
5.2.1 NORTH AMERICA 89
5.2.1.1 US 89
5.2.1.2 Canada 89
5.2.2 EUROPE 89
5.2.2.1 Germany 89
5.2.2.2 Italy 89
5.2.2.3 France 89
5.2.2.4 UK 90
5.2.2.5 Switzerland 90
5.2.3 ASIA PACIFIC 90
5.2.3.1 China 90
5.2.3.2 Japan 90
5.2.3.3 India 90
5.2.3.4 South Korea 91
5.2.3.5 Australia 91
5.2.4 LATIN AMERICA 91
5.2.5 MIDDLE EAST & AFRICA 91
5.2.6 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 92
5.3 VALUE CHAIN ANALYSIS 95
5.4 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 96
5.4.1 PROMINENT COMPANIES 96
5.4.2 SMALL & MEDIUM-SIZED COMPANIES 96
5.4.3 END USERS 96
5.5 ECOSYSTEM ANALYSIS 97
5.6 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMERS’ BUSINESSES 98
5.7 TECHNOLOGY ANALYSIS 98
5.7.1 KEY TECHNOLOGIES 98
5.7.2 AUTOMATED INSULIN DELIVERY (AID) 98
5.7.2.1 Wearable patches 99
5.7.2.2 On-body drug delivery systems 99
5.7.2.3 Needle-free drug delivery systems 99
5.7.2.4 3D printing 100
5.7.2.5 Responsive hydrogels 100
5.7.2.6 Exosomes and extracellular vesicles 100
5.7.2.7 Polymeric particles and implants 100
5.7.2.8 Atomic layer deposition 100
5.7.2.9 Ingestible injectables 100
5.7.2.10 Ocular drug delivery 101
5.7.3 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 101
5.7.3.1 Pen injectors 101
5.7.3.2 Prefilled syringes 101
5.7.3.3 Autoinjector technology 101
5.7.3.4 Nanotechnology 101
5.8 TRADE ANALYSIS 102
5.8.1 TRADE ANALYSIS FOR SYRINGES, WITH OR WITHOUT NEEDLES, USED IN MEDICAL, SURGICAL, DENTAL, OR VETERINARY SCIENCES 102
5.8.2 TRADE ANALYSIS FOR MEDICAMENTS IN MEASURED DOSES, INCLUDING TRANSDERMAL ADMINISTRATION 104
5.9 PATENT ANALYSIS 105
5.9.1 PATENT PUBLICATION TRENDS FOR PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY TECHNOLOGIES 105
5.9.2 INSIGHTS: JURISDICTION AND TOP APPLICANT ANALYSIS 106
5.10 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 110
5.10.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 111
5.10.2 THREAT OF SUBSTITUTES 111
5.10.3 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 111
5.10.4 BARGAINING POWER OF BUYERS 111
5.10.5 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 112
5.11 KEY STAKEHOLDERS & BUYING CRITERIA 112
5.11.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 112
5.11.2 BUYING CRITERIA 113
5.12 PRICING ANALYSIS 114
5.13 KEY CONFERENCES & EVENTS (2024–2025) 116
5.14 REIMBURSEMENT ANALYSIS 117
5.15 CASE STUDY ANALYSIS 119
5.16 INVESTMENT & FUNDING SCENARIO 120
5.17 UNMET NEEDS IN PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY MARKET 120
5.18 END-USER EXPECTATIONS IN PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY MARKET 121
5.19 AI INTEGRATION IN PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY MARKET 121

6 PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY MARKET, BY ROUTE OF ADMINISTRATION 123
6.1 INTRODUCTION 124
6.2 INJECTABLE DRUG DELIVERY 124
6.2.1 CONVENTIONAL INJECTION DEVICES 126
6.2.1.1 Conventional injection devices market, by material 128
6.2.1.1.1 Glass syringes 128
6.2.1.1.1.1 Durability and safety to drive adoption 128
6.2.1.1.2 Plastic syringes 130
6.2.1.1.2.1 Lower price compared to glass syringes to propel adoption 130
6.2.1.2 Conventional injection devices market, by product 132
6.2.1.2.1 Fillable syringes 132
6.2.1.2.1.1 Ease of use and variable dosing formulations of fillable syringes to drive market 132
6.2.1.2.2 Prefilled syringes 134
6.2.1.2.2.1 Improved dose accuracy and increased patient convenience & safety to support usage 134
6.2.1.3 Conventional injection devices market, by usability 136
6.2.1.3.1 Reusable syringes 136
6.2.1.3.1.1 Ease of use, dismantling, and cleaning to support market growth 136
6.2.1.3.2 Disposable syringes 138
6.2.1.3.2.1 Low cost and convenience to favor end-user demand 138
6.2.2 SELF-INJECTION DEVICES 140
6.2.2.1 Needle-free injectors 142
6.2.2.1.1 Rapid drug delivery and better reproducibility than invasive drug delivery systems to support market growth 142
6.2.2.2 Autoinjectors 143
6.2.2.2.1 Improved patient satisfaction compared to manual injections to drive market 143
6.2.2.3 Pen injectors 145
6.2.2.3.1 Need for multi-dose devices to propel adoption 145
6.2.2.4 Wearable injectors 147
6.2.2.4.1 Increasing adoption of home infusion therapy and rising focus on cost-curtailment in healthcare to support market growth 147
6.3 ORAL DRUG DELIVERY 149
6.3.1 SOLID ORAL DRUGS 151
6.3.1.1 Tablets 153
6.3.1.1.1 Development of mini-tablets to propel market growth 153
6.3.1.2 Capsules 155
6.3.1.2.1 Easy absorption of drugs and decreased irritation in GI tract drive capsule usage 155
6.3.1.3 Oral powders 157
6.3.1.3.1 Convenience for patients with trouble swallowing other dosage forms to propel usage 157
6.3.1.4 Pills 159
6.3.1.4.1 Rising incidence of target ailments to propel market growth 159
6.3.2 LIQUID ORAL DRUGS 161
6.3.2.1 Oral syrups 162
6.3.2.1.1 Ease of administration to drive usage 162
6.3.2.2 Oral solutions 164
6.3.2.2.1 Rising preference among geriatric and pediatric patients to support adoption 164
6.3.2.3 Oral emulsions 165
6.3.2.3.1 Enhanced solubility, stability, and ease of administration to drive market 165
6.3.2.4 Oral elixirs 167
6.3.2.4.1 Rising preference in pediatric cases to drive market 167
6.3.3 SEMI-SOLID ORAL DRUGS 169
6.3.3.1 Oral gels 171
6.3.3.1.1 Controlled drug release benefits to propel usage 171
6.3.3.2 Oral pastes 173
6.3.3.2.1 Protection against oxidation and enzymatic hydrolysis to support adoption 173
6.4 TOPICAL DRUG DELIVERY 175
6.4.1 SEMI-SOLID TOPICAL FORMULATIONS 177
6.4.1.1 Topical creams 179
6.4.1.1.1 Variable efficacy to affect end-user adoption 179
6.4.1.2 Topical gels 180
6.4.1.2.1 Faster drug release and greater patient acceptability to drive the market for topical gels 180
6.4.1.3 Topical ointments 181
6.4.1.3.1 Wide usage in analgesic indications to drive market 181
6.4.1.4 Topical pastes 182
6.4.1.4.1 Wide usage in treating/preventing skin irritation to support growth 182
6.4.1.5 Topical lotions 183
6.4.1.5.1 Ease of administration of lotions to drive demand 183
6.4.2 LIQUID TOPICAL FORMULATIONS 184
6.4.2.1 Topical suspensions 186
6.4.2.1.1 High bioavailability and controlled onset of action to support adoption 186
6.4.2.2 Topical emulsions 188
6.4.2.2.1 Improved spreadability, stability, and controlled release of active ingredients 188
6.4.2.3 Topical solutions 190
6.4.2.3.1 Ease of use and ready availability to support market growth 190
6.4.3 SOLID TOPICAL FORMULATIONS 191
6.4.3.1 Topical powders 193
6.4.3.1.1 Rising incidence of skin disorders to drive market 193
6.4.3.2 Suppositories 195
6.4.3.2.1 Compatibility and stability to support growth 195
6.4.4 TRANSDERMAL PRODUCTS 196
6.4.4.1 Transdermal patches 198
6.4.4.1.1 Prevention of premature metabolization of drugs to drive market 198
6.4.4.2 Transdermal gels 200
6.4.4.2.1 Rapid drug release capabilities to support usage of gels 200
6.4.4.3 Transdermal sprays 201
6.4.4.3.1 Simplicity and noninvasive nature to support adoption 201
6.5 OCULAR DRUG DELIVERY 203
6.5.1 LIQUID OCULAR FORMULATIONS 204
6.5.1.1 Eye drops 206
6.5.1.1.1 Rising prevalence of cataracts and other eye diseases to drive market growth 206
6.5.1.2 Liquid ocular sprays 208
6.5.1.2.1 Benefits over eye drops to support market growth 208
6.5.2 SEMI-SOLID OCULAR FORMULATIONS 209
6.5.2.1 Ocular gels 211
6.5.2.1.1 High viscosity, prolonged drug release, and ease of drug administration to support market growth 211
6.5.2.2 Eye ointments 212
6.5.2.2.1 Safety and efficient administration to drive market 212
6.5.3 OCULAR DEVICES 214
6.5.3.1 Ocular inserts 216
6.5.3.1.1 Support for sustained drug release to drive adoption 216
6.5.3.2 Drug-coated contact lenses 217
6.5.3.2.1 Better eyesight offered by lenses and high compliance to drive market 217
6.6 PULMONARY DRUG DELIVERY 219
6.6.1 METERED-DOSE INHALERS 221
6.6.1.1 Support for coordinating inhaler actuation and patient breath to drive adoption 221
6.6.2 DRY POWDER INHALERS 223
6.6.2.1 Chemical stability of formulations to support usage 223
6.6.3 NEBULIZERS 225
6.6.3.1 Jet nebulizers 227
6.6.3.1.1 Jet nebulizers to account for largest share of nebulizers market 227
6.6.3.2 Ultrasonic nebulizers 228
6.6.3.2.1 Ease of use and comfort for patients to propel adoption 228
6.6.3.3 Soft mist nebulizers 230
6.6.3.3.1 Rising preference in COPD treatment to propel market 230
6.7 NASAL DRUG DELIVERY 232
6.7.1 NASAL SPRAYS 233
6.7.1.1 Applications in relieving nasal congestion, runny nose, itchy nose, and sneezing to support adoption 233
6.7.2 NASAL DROPS 235
6.7.2.1 Efficiency over nasal sprays to drive adoption 235
6.7.3 NASAL GELS 236
6.7.3.1 Long-lasting relief and reduced irritation to support growth 236
6.7.4 NASAL POWDERS 238
6.7.4.1 Absence of preservatives and stability of formulations to support adoption 238
6.8 TRANSMUCOSAL DRUG DELIVERY 239
6.8.1 ORAL TRANSMUCOSAL FORMULATIONS 242
6.8.2 BUCCAL DRUG DELIVERY 244
6.8.2.1 Applications in local and systematic therapies to drive adoption 244
6.8.2.2 Sublingual drug delivery 246
6.8.2.2.1 High rate of adoption to propel usage 246
6.8.3 OTHER TRANSMUCOSAL FORMULATIONS 248
6.8.3.1 Rectal drug delivery 250
6.8.3.1.1 High vascularization to support rapid drug absorption 250
6.8.3.2 Vaginal drug delivery 252
6.8.3.2.1 Higher permeability and drug stability to drive market 252
6.9 IMPLANTABLE DRUG DELIVERY 254
6.9.1 PASSIVE IMPLANTABLE DRUG DELIVERY 256
6.9.1.1 Targeted drug delivery benefits to propel market 256
6.9.2 ACTIVE IMPLANTABLE DRUG DELIVERY 258
6.9.2.1 Need for better diagnostic monitoring and body fluid transportation to favor market growth 258
7 PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY MARKET, BY APPLICATION 260
7.1 INTRODUCTION 261
7.2 INFECTIOUS DISEASES 262
7.2.1 HIGH BURDEN OF INFECTIOUS DISEASES TO DRIVE MARKET GROWTH 262
7.3 CANCER 264
7.3.1 GROWING INCIDENCE OF CANCER TO ENSURE DEMAND FOR THERAPY 264
7.4 CVD 266
7.4.1 INCREASING PREVALENCE AND INCREASING INNOVATION IN DRUG DELIVERY TECHNOLOGIES TO PROPEL MARKET GROWTH 266
7.5 DIABETES 268
7.5.1 EMERGENCE OF NEW TECHNOLOGIES TO SUPPORT MARKET GROWTH 268

7.6 RESPIRATORY DISEASES 270
7.6.1 HIGH PREVALENCE OF ASTHMA AND COPD TO DRIVE ADOPTION OF PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY TECHNOLOGIES 270
7.7 CNS DISORDERS 272
7.7.1 WIDE USAGE OF ORAL AND INJECTABLE DRUG DELIVERY SYSTEMS TO DRIVE MARKET 272
7.8 AUTOIMMUNE DISEASES 274
7.8.1 AUTOIMMUNE DISEASES TO REGISTER HIGHEST GROWTH 274
7.9 OTHER APPLICATIONS 276
7.9.1 OPHTHALMIC DISORDERS 276
7.9.2 ENDOCRINE DISORDERS 276
8 PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY MARKET, BY FACILITY OF USE 278
8.1 INTRODUCTION 279
8.2 HOSPITALS 280
8.2.1 HOSPITALS TO HOLD LARGEST MARKET SHARE THROUGHOUT FORECAST PERIOD 280
8.3 AMBULATORY SURGERY CENTERS/CLINICS 282
8.3.1 INCREASING PREFERENCE FOR AMBULATORY CARE TO FUEL DEMAND FOR PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY TECHNOLOGIES 282
8.4 HOME CARE SETTINGS 284
8.4.1 HOME CARE SETTINGS TO REGISTER HIGHEST GROWTH RATE 284
8.5 DIAGNOSTIC CENTERS 285
8.5.1 RISING PREVALENCE OF CHRONIC DISEASES TO SUPPORT MARKET GROWTH 285
8.6 OTHER FACILITIES OF USE 287
9 PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY MARKET, BY REGION 289
9.1 INTRODUCTION 290
9.2 NORTH AMERICA 291
9.2.1 US 304
9.2.1.1 US to dominate North American pharmaceutical drug delivery market 304
9.2.2 CANADA 315
9.2.2.1 Government support for research and rising prevalence of chronic diseases to drive market 315
9.3 EUROPE 326
9.3.1 GERMANY 337
9.3.1.1 Growing focus of pharmaceutical companies on developing innovative drug delivery products to drive market 337
9.3.2 FRANCE 348
9.3.2.1 Presence of leading pharmaceutical companies and rising prevalence of chronic diseases to drive market 348
9.3.3 ITALY 359
9.3.3.1 Increasing focus on clinical research and growing popularity of branded drugs to drive demand 359
9.3.4 UK 370
9.3.4.1 Increasing incidence and prevalence of chronic and infectious diseases to drive market 370
9.3.5 SPAIN 381
9.3.5.1 Increase in biologics production to support market growth 381
9.3.6 REST OF EUROPE 391
9.4 ASIA PACIFIC 402
9.4.1 CHINA 415
9.4.1.1 High diabetes incidence and favorable government initiatives to drive market 415
9.4.2 JAPAN 426
9.4.2.1 Favorable government initiatives and increased geriatric population to drive market growth in Japan 426
9.4.3 INDIA 437
9.4.3.1 Growing generic demand and rising government initiatives to drive market 437
9.4.4 AUSTRALIA 448
9.4.4.1 Favorable government initiatives and outlook for pharma sector to support growth 448
9.4.5 SOUTH KOREA 459
9.4.5.1 Growing pharmaceutical segment to support demand for delivery technologies 459
9.4.6 REST OF ASIA PACIFIC 470
9.5 LATIN AMERICA 481
9.5.1 BRAZIL 493
9.5.1.1 Investments and government support to attract multinational pharma companies to Brazil 493
9.5.2 MEXICO 503
9.5.2.1 Growth and diversification in Mexico’s pharmaceutical exports to drive market 503
9.5.3 REST OF LATIN AMERICA 513
9.6 MIDDLE EAST & AFRICA 524
9.6.1 GCC COUNTRIES 536
9.6.1.1 Rising healthcare expenditure to drive market growth 536
9.6.2 REST OF MIDDLE EAST & AFRICA 546
10 COMPETITIVE LANDSCAPE 557
10.1 OVERVIEW 557
10.2 KEY PLAYER STRATEGY/RIGHT TO WIN 557
10.2.1 OVERVIEW OF STRATEGIES ADOPTED BY PLAYERS IN PHARMACEUTICAL DRUG DELIVERY MARKET 558
10.3 REVENUE ANALYSIS 559
10.4 MARKET SHARE ANALYSIS 559
10.5 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 561
10.5.1 STARS 561
10.5.2 EMERGING LEADERS 562
10.5.3 PERVASIVE PLAYERS 562
10.5.4 PARTICIPANTS 562
10.5.5 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2023 563
10.5.5.1 Company footprint 563
10.5.5.2 Route of administration footprint 564
10.5.5.3 Region footprint 565
10.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 566
10.6.1 PROGRESSIVE COMPANIES 566
10.6.2 RESPONSIVE COMPANIES 566
10.6.3 DYNAMIC COMPANIES 566
10.6.4 STARTING BLOCKS 566
10.6.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: STARTUPS/SMES, 2023 568
10.7 VALUATION & FINANCIAL METRICS 569
10.7.1 FINANCIAL METRICS 569
10.7.2 COMPANY VALUATION 569
10.8 BRAND/PRODUCT COMPARISON 570
10.9 COMPETITIVE SCENARIO 571
10.9.1 PRODUCT LAUNCHES & APPROVALS 571
10.9.2 DEALS 572
10.9.3 EXPANSIONS 573
10.9.4 OTHER DEVELOPMENTS 573
11 COMPANY PROFILES 574
11.1 KEY PLAYERS 574
11.1.1 JOHNSON & JOHNSON SERVICES, INC. 574
11.1.1.1 Business overview 574
11.1.1.2 Products offered 575
11.1.1.3 Recent developments 583
11.1.1.3.1 Product approvals 583
11.1.1.3.2 Deals 584
11.1.1.3.3 Other developments 585
11.1.1.4 MnM view 586
11.1.1.4.1 Right to win 586
11.1.1.4.2 Strategic choices 586
11.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 586
11.1.2 NOVARTIS AG 587
11.1.2.1 Business overview 587
11.1.2.2 Products offered 588
11.1.2.3 Recent developments 592
11.1.2.3.1 Product approvals 592
11.1.2.3.2 Deals 593
11.1.2.4 MnM view 593
11.1.2.4.1 Right to win 593
11.1.2.4.2 Strategic choices 593
11.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 593
11.1.3 F. HOFFMANN-LA ROCHE LTD. 594
11.1.3.1 Business overview 594
11.1.3.2 Products offered 595
11.1.3.3 Recent developments 597
11.1.3.3.1 Product approvals 597
11.1.3.3.2 Deals 598
11.1.3.4 MnM view 599
11.1.3.4.1 Right to win 599
11.1.3.4.2 Strategic choices 599
11.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 599
11.1.4 PFIZER INC. 600
11.1.4.1 Business overview 600
11.1.4.2 Products offered 602
11.1.4.3 Recent developments 611
11.1.4.3.1 Product approvals 611
11.1.4.3.2 DEALS 613
11.1.4.4 MnM view 613
11.1.4.4.1 Right to win 613
11.1.4.4.2 Strategic choices 614
11.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 614
11.1.5 BECTON, DICKINSON AND COMPANY 615
11.1.5.1 Business overview 615
11.1.5.2 Products offered 617
11.1.5.3 Recent developments 620
11.1.5.3.1 Product launches 620
11.1.5.3.2 Other developments 620
11.1.5.4 MnM view 620
11.1.5.4.1 Right to win 620
11.1.5.4.2 Strategic choices 620
11.1.5.4.3 Weaknesses and competitive threats 621
11.1.6 GLAXOSMITHKLINE PLC 622
11.1.6.1 Business overview 622
11.1.6.2 Products offered 624
11.1.6.3 Recent developments 628
11.1.6.3.1 Product approvals 628
11.1.6.3.2 Deals 628
11.1.6.3.3 Other developments 628

11.1.7 MERCK & CO., INC. 629
11.1.7.1 Business overview 629
11.1.7.2 Products offered 631
11.1.7.3 Recent developments 636
11.1.7.3.1 Product approvals 636
11.1.7.3.2 Deals 637
11.1.8 SANOFI 638
11.1.8.1 Business overview 638
11.1.8.2 Products offered 640
11.1.8.3 Recent developments 643
11.1.8.3.1 Product approvals 643
11.1.8.3.2 Deals 644
11.1.9 BAYER AG 645
11.1.9.1 Business overview 645
11.1.9.2 Products offered 646
11.1.9.3 Recent developments 648
11.1.9.3.1 Product approvals 648
11.1.9.3.2 Deals 649
11.1.9.3.3 Expansions 650
11.1.10 AMGEN, INC. 651
11.1.10.1 Business overview 651
11.1.10.2 Products offered 652
11.1.10.3 Recent developments 653
11.1.10.3.1 Product approvals 653
11.1.10.3.2 Deals 654
11.1.11 ABBVIE INC. 655
11.1.11.1 Business overview 655
11.1.11.2 Products offered 656
11.1.11.3 Recent developments 659
11.1.11.3.1 Product launches & approvals 659
11.1.11.3.2 Deals 660
11.1.11.3.3 Expansions 660
11.1.12 GENMAB A/S 661
11.1.12.1 Business overview 661
11.1.12.2 Products offered 662
11.1.12.3 Recent developments 662
11.1.12.3.1 Product approvals 662
11.1.12.3.2 Deals 663
11.1.13 GILEAD SCIENCES, INC. 664
11.1.13.1 Business overview 664
11.1.13.2 Products offered 665
11.1.13.3 Recent developments 666
11.1.13.3.1 Product approvals 666
11.1.13.3.2 Deals 667
11.1.13.3.3 Other developments 668
11.1.14 BOEHRINGER INGELHEIM INTERNATIONAL GMBH 669
11.1.14.1 Business overview 669
11.1.14.2 Products offered 671
11.1.14.3 Recent developments 672
11.1.14.3.1 Product approvals 672
11.1.14.3.2 Deals 673
11.1.15 ASTRAZENECA 674
11.1.15.1 Business overview 674
11.1.15.2 Products offered 676
11.1.15.3 Recent developments 678
11.1.15.3.1 Product approvals 678
11.1.15.3.2 Deals 681
11.1.16 ELI LILLY AND COMPANY 682
11.1.16.1 Business overview 682
11.1.16.2 Products offered 683
11.1.16.3 Recent developments 685
11.1.16.3.1 Product approvals 685
11.1.16.3.2 Deals 687
11.1.16.3.3 Expansions 687
11.1.17 TEVA PHARMACEUTICAL INDUSTRIES LTD. 688
11.1.17.1 Business overview 688
11.1.17.2 Products offered 689
11.1.17.3 Recent developments 690
11.1.17.3.1 Product approvals & launches 690
11.1.17.3.2 Deals 692
11.2 OTHER PLAYERS 693
11.2.1 NOVO NORDISK A/S 693
11.2.2 GLENMARK PHARMACEUTICALS LTD. 695
11.2.3 VIATRIS INC 699
11.2.4 BRISTOL-MYERS SQUIBB COMPANY 701
11.2.5 SANDOZ GROUP AG 702
11.2.6 GERRESHEIMER AG 705
11.2.7 BOSTON SCIENTIFIC CORPORATION 706
11.2.8 CMP PHARMA 707
11.2.9 RUSAN PHARMA 708

12 APPENDIX 709
12.1 DISCUSSION GUIDE 709
12.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 715
12.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 717
12.4 RELATED REPORTS 717
12.5 AUTHOR DETAILS 718

 

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