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衛星通信市場:タイプ別(電気通信サービス、放送サービス、データ通信サービス)、用途別(重要通信、ナビゲーション、DTH、IoT、衛星ブロードバンド)、地域別 - 2029年までの世界予測


Satellite Communication Market by Type (Telecommunication Services, Broadcasting Services, Data Communication Services), Application (Critical Communication, Navigation, DTH, IoT, Satellite Broadband) and Region - Global Forecast to 2029

衛星通信市場は、2024年には169億米ドル、2029年には332億米ドルに達すると推定され、年間平均成長率(CAGR)は14.5%である。衛星通信サービス市場は指数関数的に成長している。成長の要因はさまざまである。遠隔... もっと見る

 

 

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2024年8月27日 US$4,950
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サマリー

衛星通信市場は、2024年には169億米ドル、2029年には332億米ドルに達すると推定され、年間平均成長率(CAGR)は14.5%である。衛星通信サービス市場は指数関数的に成長している。成長の要因はさまざまである。遠隔地や限界地域での信頼できる接続の必要性、IoTやM2M(Machine-to-Machine)アプリケーションの拡大、衛星ベースの放送やデータ転送への依存度の増加などである。このため、スペースX社などの企業は、非常に低遅延なレベルで高速インターネットをグローバルに提供するLEO衛星を打ち上げている。その結果、信頼性の高い通信が不可欠な海運業や航空輸送などの分野で、新たなビジネスチャンスが生まれつつある。
「予測期間中に最大の市場規模を握るのは通信事業者である。
衛星通信とブロックチェーン、5G AI、その他のAIシステムなどの最先端技術を組み合わせることで、企業ネットワークの能力と効率は大幅に向上する。通信プロバイダーにとって、この組み合わせは通信サービスの機能と効率を高める。衛星通信と5Gを組み合わせると、接続が高速になり、遅延が少なくなるため、データの移動が促進され、ネットワークの信頼性が高まる。AIはネットワークの運用を改善し、データの取り扱いを増やすことで役立ち、ブロックチェーンはデータ取引を安全かつクリアに保つ。これらの改善により、衛星を利用したサービスはより効果的になり、企業は通信ニーズをよりよく処理できるようになり、業務方法について新しいアイデアを開発できるようになる。
「予測期間中、データ通信分野が最も速い成長率を記録する。
新しい周波数帯域、特に高周波数(HF)と超高周波数(VHF)帯域の拡大は、衛星通信市場内のデータ通信サービスセグメントの能力を著しく向上させる。これらの高い周波数帯域は、利用可能な帯域幅を拡大し、高いデータ転送レートを必要とするアプリケーションをサポートするのに不可欠である。例えばリモートセンシングの場合、高解像度のデータ量を衛星から地上局へ迅速に転送する必要があるが、周波数帯域が拡大されれば、これをより高速かつ効率的に行うことができる。ライブ放送や、環境管理や防衛などの分野でのリアルタイムの監視など、かなりの データをリアルタイムで共有するアプリケーションでは、帯域幅が拡大すること で、シームレスで中断のないデータフローが可能になる。これにより、データ通信の品質と速度が向上するだけでなく、これまで帯域幅の制限のために制限されていた数多くの高度なアプリケーションに大きな可能性がもたらされるため、衛星データ通信サービス市場の成長と革新に拍車がかかる。
「予測期間中、中東・アフリカの成長率が最も高い。
大きなプロジェクトと投資が中東・アフリカの衛星通信市場を牽引している。サウジアラビアでは、Neo Space Group が公共投資基金と共同で事業体を設立し、世界の宇宙経済とより一層競争しようとしている。NSGは、衛星通信、地球観測、衛星航法、IoTに関与し、人口の15.71%を収容するこれらの農村地域の接続問題を解決している。このような目的は、キング・アブドゥル・アジーズ科学技術都市(King Abdul Aziz City for Science and Technology)のような、緊急対応を含む異種タスクの異種アプリケーションを伝送する43のブロードバンド・コンステレーションがある、国内最大のハブによって強固なものとなっている。衛星通信市場における他の主要参入企業には、Yahsat、Thurya、MBRSCなどがある。このような企業は、多様なモバイル、ブロードバンド、リモートセンシング・アプリケーションに対応する9機の衛星をGEO軌道とLEO軌道に保有している。このようなプロジェクトをリードするNayif-1超小型衛星とYahsat Project Skyは、UAEが世界の通信能力の向上に有意義に貢献するためのプラットフォームを提供し、TDRAを支援しながら衛星のリーダーとしてさらに定着する道を切り開く。

衛星通信市場で事業を展開する様々な主要組織の最高経営責任者(CEO)、取締役、その他の幹部への詳細なインタビューが行われた。

- 企業タイプ別Tier 1 - 35%、Tier 2 - 40%、Tier 3 - 25
- 役職別Cレベル - 35%、Dレベル - 25%、その他 - 40
- 地域別北米:30%、欧州:35%、アジア太平洋:25%、中南米:5%、中東・アフリカ:5
衛星通信市場の主要プレーヤーには、SES S.A.(ルクセンブルグ)、Star.(ルクセンブルグ)、スターリンク(米国)、グローバルスター(米国)、ヒューズ・ネットワークス・システムズ(米国)、インテルサット(米国)、バイアサート(米国)、テレサット(カナダ)、アマゾン(米国)、ユーテルサット(フランス)、イリジウム・コミュニケーションズ(米国)、Singtel(シンガポール)、Gilat Satellite Networks(イスラエル)、Speedcast(米国)、Lynk(米国)、Anuvu(米国)、Avanti(英国)、Arabsat(サウジアラビア)、Yahsat(UAE)、Kepler Communications(カナダ)、Navarino(ギリシャ)。これらのプレーヤーは、衛星通信市場の足跡を拡大するために、パートナーシップ、契約、提携、新製品の発売、機能強化、買収など、さまざまな成長戦略を採用している。

調査範囲
この調査レポートは、さまざまなセグメントにわたる衛星通信市場規模をカバーしています。タイプ別(電気通信サービス、放送サービス、データ通信サービス)、用途別(重要通信、ナビゲーション、IoT、DTH、衛星ブロードバンド、その他用途)、エンドユーザー別(消費者、企業)、企業別(電気通信、メディア&エンターテイメント、海事、政府&防衛、エネルギー&公益事業、航空、輸送&物流、その他企業))、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中東&アフリカ、中南米)など、様々なセグメントにわたる市場規模と成長性の推定を目指している。この調査には、主要市場プレイヤーの詳細な競合分析、会社概要、製品および事業提供に関する主な見解、最近の動向、市場戦略が含まれています。
レポート購入の主な利点
本レポートは、世界の衛星通信市場の収益数とサブセグメントの最も近い近似値に関する情報で、市場リーダー/新規参入者を支援します。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。さらに、本レポートは、市場の脈拍を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、および機会に関する情報を提供するために、利害関係者に洞察を提供します。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:

主な推進要因(遠隔地における接続需要の増加、IoTとM2M通信の拡大、衛星ベースの放送とストリーミングの採用増加、衛星技術の進歩とLEO衛星の展開)、阻害要因(初期コストと運用コストの高さ、規制と周波数割り当ての課題)の分析、衛星通信市場の成長に影響を与える制約(初期コストと運用コストの高さ、規制と周波数割り当ての課題、地上ネットワークの進歩の増加)、機会(海上と航空における衛星ベースの接続ニーズの高まり、消費者と企業向けの衛星インターネットの成長)、課題(遅延と帯域幅の制限、進化するサイバーセキュリティの脅威)。

製品開発/イノベーション:衛星通信市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・サービス開始に関する詳細な洞察。
市場開発:有利な市場に関する包括的な情報を提供し、様々な地域の衛星通信市場を分析します。
市場の多様化:衛星通信市場における新製品・サービス、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する情報を網羅的に提供します。
競争力の評価:SES S.A.(ルクセンブルク)、Star.S.A.(スターアライアンス)、Star.(ルクセンブルク)、スターリンク(米国)、グローバルスター(米国)、ヒューズ・ネットワークス・システムズ(米国)、インテルサット(米国)、バイアサート(米国)、テレサット(カナダ)、アマゾン(米国)、ユーテルサット(フランス)、イリジウム・コミュニケーションズ(米国)、Singtel(シンガポール)、Gilat Satellite Networks(イスラエル)、Speedcast(米国)、Lynk(米国)、Anuvu(米国)、Avanti(英国)、Arabsat(サウジアラビア)、Yahsat(アラブ首長国連邦)、Kepler Communications(カナダ)、Navarino(ギリシャ)。

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目次

1 はじめに 27
1.1 調査目的
1.2 市場の定義 27
1.2.1 包含と除外 27
1.3 市場範囲 28
1.3.1 市場セグメンテーション 28
1.3.2 考慮した年数 29
1.4 考慮通貨 29
1.5 利害関係者 30
2 調査方法 31
2.1 調査データ 31
2.1.1 二次データ 32
2.1.1.1 二次資料からの主要データ 32
2.1.2 一次データ 32
2.1.2.1 主要な一次インタビュー参加者のリスト 33
2.1.2.2 主要プロフィールの内訳 33
2.1.2.3 一次ソースからの主要データ 34
2.1.2.4 業界専門家による主な洞察 34
2.2 市場の分類とデータの三角測量 35
2.3 市場規模の推定 36
2.3.1 トップダウンアプローチ 36
2.3.2 ボトムアップアプローチ 37
2.4 市場予測 39
2.5 リサーチの前提 40
2.6 調査の限界 41
3 エグゼクティブ・サマリー
4 プレミアムインサイト 44
4.1 衛星通信市場におけるプレーヤーの成長機会 44
4.2 衛星通信市場:タイプ別 44
4.3 衛星通信市場:用途別 45
4.4 衛星通信市場:エンドユーザー別 45
4.5 衛星通信市場:企業別 46
4.6 北米:衛星通信市場:タイプ別、エンドユーザー別 46

5 市場概要と産業動向 47
5.1 はじめに 47
5.2 市場ダイナミクス
5.2.1 推進要因 48
5.2.1.1 遠隔地における接続需要の増加 48
5.2.1.2 IoT および M2M 通信の拡大 48
5.2.1.3 衛星放送とストリーミングの採用増加 48
5.2.1.4 衛星技術の進歩とLEO衛星の展開 48
5.2.2 阻害要因 49
5.2.2.1 初期投資と運用コストが高い 49
5.2.2.2 規制と周波数割り当ての課題 49
5.2.2.3 地上ネットワークとの競合 49
5.2.2.4 スペースデブリや衛星故障のリスク 49
5.2.3 機会 50
5.2.3.1 海運・航空産業における衛星ベースの接続に対する需要の高まり 50
5.2.3.2 防災・救急サービスにおける衛星通信の役割拡大 50
5.2.3.3 一般消費者向けおよび企業向け衛星インターネット需要の拡大 50
5.2.3.4 5G 統合に向けたパートナーシップと協力関係 50
5.2.4 課題 51
5.2.4.1 特定のアプリケーションにおける遅延と帯域幅の制限 51
5.2.4.2 進化するサイバーセキュリティの脅威 51
5.3 業界動向
5.3.1 衛星通信の歴史
5.3.1.1 初期の始まり:1950-1970 51
5.3.1.2 商用衛星通信の誕生:1970-1980 52
5.3.1.3 技術の拡大とグローバル化:1980-2000 52
5.3.1.4 インターネットとブロードバンドの時代:2000~2010 52
5.3.1.5 新しい衛星コンステレーションと高スループット衛星の台頭:2010年~現在 52
5.3.2 顧客ビジネスに影響を与えるトレンドと混乱 53
5.3.3 価格分析 54
5.3.3.1 主要企業の平均販売価格動向(エンドユーザー別) 54
5.3.3.2 衛星通信の指標価格分析 54
5.3.4 サプライチェーン分析
5.3.5 エコシステム分析
5.3.6 技術分析 57
5.3.6.1 主要技術 57
5.3.6.1.1 地上局 57
5.3.6.1.2 周波数帯 57
5.3.6.1.3 地上ネットワーク 57
5.3.6.2 隣接技術 58
5.3.6.2.1 IoT 58
5.3.6.2.2 GPS 58
5.3.6.2.3 5G 58
5.3.6.3 補完技術 58
5.3.6.3.1 機械学習(ML)と人工知能(AI) 58
5.3.6.3.2 アンテナ 59
5.3.6.3.3 サイバーセキュリティ 59
5.3.7 特許分析 59
5.3.7.1 方法論 59
5.3.8 ケーススタディ分析 62
5.3.8.1 ペルーの衛星ストリーミング放送 62
5.3.8.2 StarTVはメキシコの数百万世帯に高品質で手頃なTV放送サービスを提供 63
5.3.8.3 南アフリカにおける無停電接続への飛躍 64
5.3.8.4 ニジェールの学校の接続 64
5.3.8.5 SES がメキシコのデジタル・デバイド解消を支援 65
5.3.9 主要な会議とイベント(2024~2025年) 66
5.3.10 現在のビジネスモデルと新たなビジネスモデル 67
5.3.11 衛星通信市場のベストプラクティス 67
5.3.12 衛星通信市場:ツール、フレームワーク、技術 68
5.3.13 衛星通信市場の将来展望 68
5.3.13.1 衛星通信技術のロードマップ 68
5.3.13.1.1 短期ロードマップ(2024~2025年) 68
5.3.13.1.2 中期ロードマップ(2026~2028) 68
5.3.13.1.3 長期ロードマップ(2029年以降) 69
5.3.14 規制の状況 69
5.3.14.1 規制機関、政府機関、その他の組織 69
5.3.14.2 北米 71
5.3.14.2.1 米国 71
5.3.14.2.2 カナダ
5.3.14.3 欧州 71
5.3.14.3.1 英国 71
5.3.14.3.2 ドイツ 71
5.3.14.3.3 フランス 72
5.3.14.4 アジア太平洋地域 72
5.3.14.4.1 韓国 72
5.3.14.4.2 中国 72
5.3.14.4.3 インド 72
5.3.14.5 中東・アフリカ 72
5.3.14.5.1 アラブ首長国連邦 72
5.3.14.5.2 韓国 72
5.3.14.6 ラテンアメリカ 72
5.3.14.6.1 ブラジル 72
5.3.14.6.2 メキシコ 73
5.3.15 ポーターの5つの力分析 73
5.3.15.1 新規参入の脅威 74
5.3.15.2 代替品の脅威 74
5.3.15.3 供給者の交渉力 74
5.3.15.4 買い手の交渉力 74
5.3.15.5 競合の激しさ 75
5.3.16 主要ステークホルダーと購買基準 75
5.3.16.1 購買プロセスにおける主要ステークホルダー 75
5.3.16.2 購入基準
5.3.17 投資と資金調達のシナリオ
5.3.18 AIとジェネレーティブAIの導入 77
5.3.18.1 衛星通信におけるジェネレーティブAIのインパクト 77
5.3.18.2 衛星通信市場におけるジェネレーティブ AIの使用例 77
5.3.18.3 衛星通信市場におけるジェネレーティブAIの将来 79
6 衛星通信市場、タイプ別 80
6.1 はじめに
6.1.1 タイプ別衛星通信市場の促進要因
6.2 通信サービス 82
6.2.1 ネットワークカバレッジ強化のための衛星通信へのシフト 82
6.3 放送サービス
6.3.1 衛星通信技術により遠隔地での放送範囲と品質が向上 83
6.4 データ通信サービス 84
6.4.1 高速データ転送サービスの需要が市場を牽引 84
7 衛星通信市場:用途別 86
7.1 はじめに
7.1.1 アプリケーション:衛星通信市場の促進要因 87
7.2 重要通信 88
7.2.1 緊急時における迅速な通信サービスのニーズが市場を牽引 88
7.3 ナビゲーション 89
7.3.1 リアルタイムで正確なナビゲーションデータに対する需要の増加が市場を牽引 89
7.4 IOT 90
7.4.1 コスト削減と拡張性の向上により、衛星技術は大規模なIoT展開に利用しやすくなる 90

7.5 DTH 91
7.5.1 パーソナライズされたオンデマンド視聴体験への嗜好の高まりが DTH 普及を後押し 91
7.6 衛星ブロードバンド 92
7.6.1 遠隔地における信頼性が高く安価な接続への需要が市場を牽引 92
7.7 その他のアプリケーション 93
8 衛星通信市場(エンドユーザー別
8.1 はじめに 96
8.1.1 エンドユーザー:衛星通信市場の牽引役 96
8.2 消費者 97
8.2.1 デジタルコンテンツの拡大が衛星サービスの需要を押し上げる 97
8.3 企業 98
8.3.1 通信 100
8.3.1.1 増加するデータ消費に対応するため、ネットワークのカバー範囲と容量を拡大する必要性 が市場を牽引する 100
8.3.1.2 ユースケース
8.3.1.2.1 遠隔地と地方の接続性 100
8.3.1.2.2 容量増強 100
8.3.2 メディアとエンターテインメント 101
8.3.2.1 高画質・ライブストリーミングコンテンツへの需要が市場を押し上げる 101
8.3.2.2 ユースケース 101
8.3.2.2.1 ライブイベント放送 101
8.3.2.2.2 コンテンツ配信 101
8.3.3 海上 102
8.3.3.1 遠隔地の海上航路における接続ニーズが衛星サービスの需要を促進 102
8.3.3.2 ユースケース 103
8.3.3.2.1 船舶の追跡と航行 103
8.3.3.2.2 天候と航行の更新 103
8.3.4 政府・防衛 103
8.3.4.1 機密情報および業務のための安全で信頼性の高い通信チャネルへの需要が市場を牽引する 103
8.3.4.2 ユースケース 104
8.3.4.2.1 情報収集と監視 104
8.3.4.2.2 安全な通信 104
8.3.5 エネルギーと公益事業 105
8.3.5.1 インフラの遠隔監視需要の増加が市場を牽引 105
8.3.5.2 ユースケース
8.3.5.2.1 遠隔監視と制御 105
8.3.5.2.2 予知保全 105
8.3.6 航空分野 106
8.3.6.1 フライト管理における業務効率化のニーズが市場を牽引 106
8.3.6.2 ユースケース
8.3.6.2.1 機内コネクティビティ 106
8.3.6.2.2 フライトの追跡とモニタリング 106
8.3.7 輸送とロジスティクス 107
8.3.7.1 リアルタイムの車両追跡ニーズが市場を牽引 107
8.3.7.2 ユースケース 107
8.3.7.2.1 フリート管理とトラッキング 107
8.3.7.2.2 交通管理 108
8.3.8 その他の企業 108
8.3.8.1 ユースケース 109
8.3.8.1.1 遠隔学習とeラーニング 109
8.3.8.1.2 救急医療サービス 109
8.3.8.1.3 販売時点情報管理システム 109
8.3.8.1.4 収量予測とマッピング 109
9 衛星通信市場(地域別) 111
9.1 はじめに 112
9.2 北米 114
9.2.1 北米のマクロ経済見通し 114
9.2.2 米国 118
9.2.2.1 米軍による衛星通信インフラ改善への投資が市場成長を促進 118
9.2.3 カナダ 121
9.2.3.1 農村部におけるネットワーク接続性の向上が市場を牽引 121
9.3 欧州 121
9.3.1 欧州のマクロ経済見通し 121
9.3.2 英国 125
9.3.2.1 衛星通信技術発展のための民間企業の共同研究参加が市場を牽引 125
9.3.3 ドイツ 127
9.3.3.1 低コスト接続を拡大する政府の取り組みが市場成長を促進する 127
9.3.4 フランス 130
9.3.4.1 様々な国とのパートナーシップと新衛星の打ち上げが市場を牽引 130
9.3.5 イタリア 131
9.3.5.1 GEO衛星とLEO衛星への政府投資が衛星通信サービスの需要を促進 131
9.3.6 その他の欧州 131

9.4 アジア太平洋地域 131
9.4.1 アジア太平洋地域のマクロ経済見通し 131
9.4.2 中国 136
9.4.2.1 広範な衛星通信政策と強固なインフラが市場を牽引 136
9.4.3 インド 138
9.4.3.1 宇宙分野への注力の高まりと、より良い接続性のために農村部で低コストのイ ンターネットを提供することが市場を牽引 138
9.4.4 日本 141
9.4.4.1 民間プレイヤーの参入と協業の増加が市場を牽引 141
9.4.5 その他のアジア太平洋地域 144
9.5 中東・アフリカ 144
9.5.1 中東・アフリカのマクロ経済見通し 144
9.5.2 GCC諸国 148
9.5.2.1 KSA 151
9.5.2.1.1 ネオスペースグループ(NSG)の設立が市場を牽引 151
9.5.2.2 UAE 151
9.5.2.2.1 研究・教育機関が衛星通信の改善に注力し、市場成長を後押し 151
9.5.2.3 その他のGCC諸国 152
9.5.3 南アフリカ 152
9.5.3.1 農村の接続性向上への関心の高まりが市場を牽引 152
9.5.4 その他の中東・アフリカ 152
9.6 ラテンアメリカ 152
9.6.1 ラテンアメリカのマクロ経済見通し 153
9.6.2 ブラジル 156
9.6.2.1 重要業務のためのインフラ改善への関心の高まりが衛星通信サービスの需要を促進 156
9.6.3 メキシコ 158
9.6.3.1 「Internet para Todos」などの政府の取り組みが市場を牽引 158
9.6.4 その他のラテンアメリカ 159
10 競争環境 160
10.1 はじめに 160
10.2 主要プレーヤーの戦略/勝利への権利 160
10.2.1 主要衛星通信市場プレーヤーの戦略概要 160
10.3 収益分析 161
10.4 市場シェア分析 162
10.4.1 市場ランキング分析 164

10.5 企業評価マトリックス:主要プレイヤー、2023 年 164
10.5.1 スター企業 164
10.5.2 新興リーダー 165
10.5.3 浸透型プレーヤー 165
10.5.4 参加企業 165
10.5.5 企業フットプリント:主要プレーヤー、2024年 166
10.5.5.1 企業フットプリント 166
10.5.5.2 タイプ別フットプリント 166
10.5.5.3 企業フットプリント 167
10.5.5.4 地域別フットプリント 167
10.6 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 168
10.6.1 進歩的企業 168
10.6.2 反応企業 168
10.6.3 ダイナミックな企業 168
10.6.4 スタートアップ・ブロック 168
10.6.5 競争ベンチマーキング:新興企業/SM、2023年 169
10.6.5.1 主要新興企業/中小企業の詳細リスト 169
10.6.5.2 主要新興企業/中小企業の競争ベンチマーク 170
10.7 競争シナリオ 170
10.7.1 製品上市 171
10.7.2 取引 171
10.8 ブランド/製品の比較 175
10.9 企業の評価と財務指標 175
11 会社プロファイル 177
11.1 主要プレーヤー 177
11.1.1 スターリンク 177
11.1.1.1 事業概要 177
11.1.1.2 提供サービス 177
11.1.1.3 最近の動向 178
11.1.1.3.1 取引 178
11.1.1.4 MnMの見解 178
11.1.1.4.1 勝利への権利 178
11.1.1.4.2 戦略的選択 178
11.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 178
11.1.2 SES S.A. 179
11.1.2.1 事業概要 179
11.1.2.2 提供サービス 180
11.1.2.3 最近の動向 181
11.1.2.3.1 取引 181
11.1.2.4 MnMの見解 181
11.1.2.4.1 勝利への権利 181
11.1.2.4.2 戦略的選択 181
11.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 181
11.1.3 インテルサット S.A. 182
11.1.3.1 事業概要 182
11.1.3.2 提供サービス 183
11.1.3.3 最近の動向 184
11.1.3.3.1 取引 184
11.1.3.4 MnMの見解 184
11.1.3.4.1 勝利への権利 184
11.1.3.4.2 戦略的選択 184
11.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 184
11.1.4 ユーテルサットS.A. 185
11.1.4.1 事業概要
11.1.4.2 提供サービス 186
11.1.4.3 最近の動向 187
11.1.4.3.1 製品発表 187
11.1.4.3.2 取引 187
11.1.4.4 MnMの見解 187
11.1.4.4.1 勝利への権利 188
11.1.4.4.2 戦略的選択 188
11.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 188
11.1.5 ヴィアサット189
11.1.5.1 事業概要 189
11.1.5.2 提供サービス 190
11.1.5.3 最近の動向 191
11.1.5.3.1 取引 191
11.1.5.4 MnMの見解 191
11.1.5.4.1 勝利への権利 191
11.1.5.4.2 戦略的選択 191
11.1.5.4.3 弱点と競争上の脅威 191
11.1.6 イリジウム・コミュニケーションズ192
11.1.6.1 事業概要 192
11.1.6.2 提供サービス 193
11.1.6.3 最近の動向 193
11.1.6.3.1 製品の発売 193
11.1.6.3.2 取引 194
11.1.7 テレサット 195
11.1.7.1 事業概要 195
11.1.7.2 提供サービス 196
11.1.7.3 最近の動向 196
11.1.7.3.1 取引 196

11.1.8 シングテル 197
11.1.8.1 事業概要 197
11.1.8.2 提供サービス 198
11.1.8.3 最近の動向 198
11.1.8.3.1 取引 198
11.1.9 グローバルスター199
11.1.9.1 事業概要 199
11.1.9.2 提供サービス 200
11.1.9.3 最近の動向 200
11.1.9.3.1 取引 200
11.1.10 ヒューズ・ネットワーク・システムズ 201
11.1.10.1 事業概要 201
11.1.10.2 提供サービス 201
11.1.10.3 最近の動向 202
11.1.10.3.1 製品の発売 202
11.1.10.3.2 取引 202
11.1.11 ギラット・サテライト・ネットワークス 203
11.1.12 スピードキャスト 204
11.1.13 アマゾンカイパー 204
11.2 新興企業/SM 205
11.2.1 リンク・グローバル 205
11.2.2 ANUVU 205
11.2.3 アバンティ・コミュニケーションズ 206
11.2.4 アラブサット 206
11.2.5 YAHSAT 207
11.2.6 ケプラー・コミュニケーションズ 207
11.2.7 ナバリノ 208
12 隣接/関連市場 209
12.1 隣接市場の紹介 209
12.2 制限 209
12.3 衛星インターネット市場 209
12.3.1 市場の定義 209
12.4 海上衛星通信市場 212
12.4.1 市場の定義 212
13 付録 216
13.1 ディスカッションガイド 216
13.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 218
13.3 カスタマイズオプション 220
13.4 関連レポート 220
13.5 著者の詳細 221

 

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Summary

The satellite communication market is estimated at USD 16.9 billion in 2024 to USD 33.2 billion by 2029, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 14.5%. The satellite communication services market is growing exponentially. The growth can be attributed to various factors. These include the need for dependable connections in remote plus marginal areas, expansion in IoT and Machine-to-Machine (M2M) applications, and an increasing dependence on satellite-based broadcasting and data transfer. Because of this, enterprises such as SpaceX have launched LEO satellites that provide fast internet globally at very low latency levels. Consequently, new opportunities are emerging in fields like the maritime industry as well as air transport, among others, where reliable communication is essential.
"By enteprise, telecom segment to hold the largest market size during the forecast period.”
Enterprise networks' capabilities and efficiency are greatly enhanced by combining satellite communication with cutting-edge technologies like blockchain, 5G AI, and other AI systems. For telecom providers, this combination enhances the functionality and efficiency of their communication services. When you mix satellite communication with 5G, you get faster connections and less delay, which helps data move and makes networks more reliable. AI helps by making networks run better and handling data more, while blockchain keeps data trades safe and clear. Together, these improvements make satellite-based services more effective, letting companies handle their communication needs better and develop new ideas for how they operate.
“The data communication segment to register the fastest growth rate during the forecast period.”
The expansion of new frequency bands, particularly in the high-frequency (HF) and very high-frequency (VHF) range, significantly enhances the capabilities of the data communication services segment within the satellite communication market. These higher frequency bands make more bandwidth available, which is critical to supporting applications with high data transfer rates. In the case of remote sensing, for example, it is necessary to quickly transfer high-resolution data volumes from satellites to ground stations; with extended frequency bands, this can be done at faster and more efficient speeds. In applications of sharing considerable data in real-time, such as live broadcasting or any other kind of real-time monitoring in sectors like environmental management and defense, this increased bandwidth could, therefore, allow seamless and uninterrupted data flows. This not only improves the quality and speed of data communication but also provides enormous scope for numerous advanced applications, which, till now have remained restricted owing to the limited bandwidth, thus fueling growth and innovation in the satellite data communication services market.
“Middle East& Africa’s highest growth rate during the forecast period.”
Big projects and investments drive the Middle East and Africa satellite communications market. In Saudi Arabia, Neo Space Group is establishing an entity with the Public Investment Fund to compete much more with the global space economy. NSG is involved in satellite communications, Earth observation, satellite navigation, and IoT in solving connectivity issues in these rural areas, accommodating 15.71% of the population. Such an objective is cemented by the like of King Abdul Aziz City for Science and Technology, being the single largest hub in the country, which is home to 43 broadband constellations that carry heterogeneous applications with dissimilar tasks, including emergency response. Other major incuders in the satellite communication market include the likes of Yahsat, Thurya, and MBRSC. Such firms have nine satellites in GEO and LEO orbits, corresponding to diverse mobile, broadband, and remote-sensing applications. Leading such projects, the Nayif-1 nanosatellite and the Yahsat Project Sky provide a platform for the UAE to contribute meaningfully to the global communication competency upliftment, leading the way to become further entrenched as a satellite leader while assisting the TDRA.

In-depth interviews have been conducted with chief executive officers (CEOs), Directors, and other executives from various key organizations operating in the satellite communication market.

• By Company Type: Tier 1 – 35%, Tier 2 – 40%, and Tier 3 – 25%
• By Designation: C-level –35%, D-level – 25%, and Others – 40%
• By Region: North America – 30%, Europe – 35%, Asia Pacific – 25%, Latin America- 5%, and Middle East & Africa – 5%
The major players in the satellite communication market include SES S.A. (Luxembourg), Starlink (US), Globalstar Inc (US), Hughes Networks Systems (US), Intelsat (US), Viasat Inc, (US), Telesat (Canada), Amazon (US), Eutelsat (France), Iridium communications (US), Singtel (Singapore), Gilat Satellite Networks (Israel), Speedcast (US), Lynk (US), Anuvu (US), Avanti (UK), Arabsat (Saudi Arabia), Yahsat (UAE), Kepler Communications (Canada), Navarino (Greece). These players have adopted various growth strategies, such as partnerships, agreements and collaborations, new product launches, enhancements, and acquisitions to expand their satellite communication market footprint.

Research Coverage
The market study covers the satellite communication market size across different segments. It aims at estimating the market size and the growth potential across various segments, including By type (telecommunication services, broadcasting services, data communication services), by application (critical communications, navigation, IoT, DTH, satellite broadband, other applications) by end-user ( consumer, enterprise) by enterprise (telecom, media & entertainment, maritime, government & defense, energy & utilities, aviation, transportation & logistics, other enterprises)) and Region (North America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, and Latin America). The study includes an in-depth competitive analysis of the leading market players, their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and market strategies.
Key Benefits of Buying the Report
The report will help the market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the global satellite communication market’s revenue numbers and subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. Moreover, the report will provide insights for stakeholders to understand the market’s pulse and provide them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:

Analysis of key drivers ( increased demand for connectivity in remote areas, expansion of IoT and M2M communication, rising adoption of satellite-based broadcasting and streaming, advancements in satellite technology and deployment of LEO satellites), restraints (High initial and operational costs, Regulatory and spectrum allocation challenges, increased advancements in the terrestrial networks), opportunities (rising need for satellite-based connectivity in maritime and aviation, growth of satellite internet for consumer and enterprises), and challenges (latency and bandwidth limitations, evolving cybersecurity threats) influencing the growth of the satellite communication market.

Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the satellite communication market.
Market Development: The report provides comprehensive information about lucrative markets and analyses the satellite communication market across various regions.
Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the satellite communication market.
Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and service offerings of leading include include SES S.A. (Luxembourg), Starlink (US), Globalstar Inc (US), Hughes Networks Systems (US), Intelsat (US), Viasat Inc, (US), Telesat (Canada), Amazon (US), Eutelsat (France), Iridium communications (US), Singtel (Singapore), Gilat Satellite Networks (Israel), Speedcast (US), Lynk (US), Anuvu (US), Avanti (UK), Arabsat (Saudi Arabia), Yahsat (UAE), Kepler Communications (Canada), Navarino (Greece).



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 27
1.1 STUDY OBJECTIVES 27
1.2 MARKET DEFINITION 27
1.2.1 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 27
1.3 MARKET SCOPE 28
1.3.1 MARKET SEGMENTATION 28
1.3.2 YEARS CONSIDERED 29
1.4 CURRENCY CONSIDERED 29
1.5 STAKEHOLDERS 30
2 RESEARCH METHODOLOGY 31
2.1 RESEARCH DATA 31
2.1.1 SECONDARY DATA 32
2.1.1.1 Key data from secondary sources 32
2.1.2 PRIMARY DATA 32
2.1.2.1 List of key primary interview participants 33
2.1.2.2 Breakup of primary profiles 33
2.1.2.3 Key data from primary sources 34
2.1.2.4 Key insights from industry experts 34
2.2 MARKET BREAKUP AND DATA TRIANGULATION 35
2.3 MARKET SIZE ESTIMATION 36
2.3.1 TOP-DOWN APPROACH 36
2.3.2 BOTTOM-UP APPROACH 37
2.4 MARKET FORECAST 39
2.5 RESEARCH ASSUMPTIONS 40
2.6 RESEARCH LIMITATIONS 41
3 EXECUTIVE SUMMARY 42
4 PREMIUM INSIGHTS 44
4.1 GROWTH OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN SATELLITE COMMUNICATION MARKET 44
4.2 SATELLITE COMMUNICATION MARKET, BY TYPE 44
4.3 SATELLITE COMMUNICATION MARKET, BY APPLICATION 45
4.4 SATELLITE COMMUNICATION MARKET, BY END USER 45
4.5 SATELLITE COMMUNICATION MARKET, BY ENTERPRISE 46
4.6 NORTH AMERICA: SATELLITE COMMUNICATION MARKET, BY TYPE AND END USER 46

5 MARKET OVERVIEW AND INDUSTRY TRENDS 47
5.1 INTRODUCTION 47
5.2 MARKET DYNAMICS 47
5.2.1 DRIVERS 48
5.2.1.1 Increased demand for connectivity in remote areas 48
5.2.1.2 Expansion of IoT and M2M communications 48
5.2.1.3 Rising adoption of satellite-based broadcasting and streaming 48
5.2.1.4 Advancements in satellite technology and deployment of LEO satellites 48
5.2.2 RESTRAINTS 49
5.2.2.1 High initial investment and operational costs 49
5.2.2.2 Regulatory and spectrum allocation challenges 49
5.2.2.3 Competition from terrestrial networks 49
5.2.2.4 Risk of space debris and satellite failures 49
5.2.3 OPPORTUNITIES 50
5.2.3.1 Rising demand for satellite-based connectivity in maritime and aviation industries 50
5.2.3.2 Expanding role of satellite communication in disaster management and emergency services 50
5.2.3.3 Growing demand for satellite internet for consumers and enterprises 50
5.2.3.4 Partnerships and collaborations for 5G integration 50
5.2.4 CHALLENGES 51
5.2.4.1 Latency and bandwidth limitations in certain applications 51
5.2.4.2 Evolving cybersecurity threats 51
5.3 INDUSTRY TRENDS 51
5.3.1 BRIEF HISTORY OF SATELLITE COMMUNICATION 51
5.3.1.1 Early beginnings: 1950–1970 51
5.3.1.2 Birth of commercial satellite communication: 1970–1980 52
5.3.1.3 Technological expansion and globalization: 1980–2000 52
5.3.1.4 Internet and broadband era: 2000–2010 52
5.3.1.5 Rise of new constellations and high-throughput satellites: 2010–present 52
5.3.2 TRENDS AND DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 53
5.3.3 PRICING ANALYSIS 54
5.3.3.1 Average selling price trend of key players, by end user 54
5.3.3.2 Indicative pricing analysis of satellite communications 54
5.3.4 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 55
5.3.5 ECOSYSTEM ANALYSIS 55
5.3.6 TECHNOLOGY ANALYSIS 57
5.3.6.1 Key technologies 57
5.3.6.1.1 Ground stations 57
5.3.6.1.2 Frequency bands 57
5.3.6.1.3 Terrestrial networks 57
5.3.6.2 Adjacent technologies 58
5.3.6.2.1 IoT 58
5.3.6.2.2 GPS 58
5.3.6.2.3 5G 58
5.3.6.3 Complementary technologies 58
5.3.6.3.1 Machine learning (ML) & artificial intelligence (AI) 58
5.3.6.3.2 Antennas 59
5.3.6.3.3 Cybersecurity 59
5.3.7 PATENT ANALYSIS 59
5.3.7.1 Methodology 59
5.3.8 CASE STUDY ANALYSIS 62
5.3.8.1 Satellite streaming in Peru 62
5.3.8.2 StarTV became high-quality, affordable TV broadcasting service for millions of homes in Mexico 63
5.3.8.3 Leap toward uninterrupted connectivity in South Africa 64
5.3.8.4 Connecting schools in Niger 64
5.3.8.5 SES helping eliminate digital divide in Mexico 65
5.3.9 KEY CONFERENCES AND EVENTS, 2024–2025 66
5.3.10 CURRENT AND EMERGING BUSINESS MODELS 67
5.3.11 BEST PRACTICES OF SATELLITE COMMUNICATION MARKET 67
5.3.12 SATELLITE COMMUNICATION MARKET: TOOLS, FRAMEWORKS, AND TECHNIQUES 68
5.3.13 FUTURE LANDSCAPE OF SATELLITE COMMUNICATION MARKET 68
5.3.13.1 Satellite communication technology roadmap 68
5.3.13.1.1 Short-term roadmap (2024–2025) 68
5.3.13.1.2 Mid-term roadmap (2026–2028) 68
5.3.13.1.3 Long-term roadmap (2029–beyond) 69
5.3.14 REGULATORY LANDSCAPE 69
5.3.14.1 Regulatory bodies, government agencies, and other organizations 69
5.3.14.2 North America 71
5.3.14.2.1 US 71
5.3.14.2.2 Canada 71
5.3.14.3 Europe 71
5.3.14.3.1 UK 71
5.3.14.3.2 Germany 71
5.3.14.3.3 France 72
5.3.14.4 Asia Pacific 72
5.3.14.4.1 South Korea 72
5.3.14.4.2 China 72
5.3.14.4.3 India 72
5.3.14.5 Middle East & Africa 72
5.3.14.5.1 UAE 72
5.3.14.5.2 KSA 72
5.3.14.6 Latin America 72
5.3.14.6.1 Brazil 72
5.3.14.6.2 Mexico 73
5.3.15 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 73
5.3.15.1 Threat of new entrants 74
5.3.15.2 Threat of substitutes 74
5.3.15.3 Bargaining power of suppliers 74
5.3.15.4 Bargaining power of buyers 74
5.3.15.5 Intensity of competitive rivalry 75
5.3.16 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 75
5.3.16.1 Key stakeholders in buying process 75
5.3.16.2 Buying criteria 76
5.3.17 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 76
5.3.18 INTRODUCTION TO AI AND GENERATIVE AI 77
5.3.18.1 Impact of generative AI on satellite communication 77
5.3.18.2 Use cases of generative AI in satellite communication market 77
5.3.18.3 Future of generative AI in satellite communication market 79
6 SATELLITE COMMUNICATION MARKET, BY TYPE 80
6.1 INTRODUCTION 81
6.1.1 TYPE: SATELLITE COMMUNICATION MARKET DRIVERS 81
6.2 TELECOMMUNICATION SERVICES 82
6.2.1 SHIFT TOWARD SATELLITE-BASED CONNECTIVITY TO ENHANCE NETWORK COVERAGE 82
6.3 BROADCASTING SERVICES 83
6.3.1 SATELLITE COMMUNICATION TECHNOLOGY INCREASES BROADCASTING COVERAGE & QUALITY IN REMOTE AREAS 83
6.4 DATA COMMUNICATION SERVICES 84
6.4.1 DEMAND FOR HIGH-SPEED DATA TRANSFER SERVICES TO DRIVE MARKET 84
7 SATELLITE COMMUNICATION MARKET, BY APPLICATION 86
7.1 INTRODUCTION 87
7.1.1 APPLICATION: SATELLITE COMMUNICATION MARKET DRIVERS 87
7.2 CRITICAL COMMUNICATIONS 88
7.2.1 NEED FOR RAPID COMMUNICATION SERVICES IN EMERGENCY SITUATIONS TO DRIVE MARKET 88
7.3 NAVIGATION 89
7.3.1 INCREASING DEMAND FOR REAL-TIME, ACCURATE NAVIGATION DATA TO DRIVE MARKET 89
7.4 IOT 90
7.4.1 COST REDUCTIONS AND IMPROVED SCALABILITY MAKE SATELLITE TECHNOLOGY MORE ACCESSIBLE FOR LARGE-SCALE IOT DEPLOYMENTS 90

7.5 DTH 91
7.5.1 RISING PREFERENCE FOR PERSONALIZED AND ON-DEMAND VIEWING EXPERIENCES TO BOOST DTH ADOPTION 91
7.6 SATELLITE BROADBAND 92
7.6.1 DEMAND FOR RELIABLE AND AFFORDABLE CONNECTIVITY IN REMOTE AREAS TO DRIVE MARKET 92
7.7 OTHER APPLICATIONS 93
8 SATELLITE COMMUNICATION MARKET, BY END USER 95
8.1 INTRODUCTION 96
8.1.1 END USER: SATELLITE COMMUNICATION MARKET DRIVERS 96
8.2 CONSUMERS 97
8.2.1 EXPANSION OF DIGITAL CONTENT TO BOOST SATELLITE SERVICE DEMAND 97
8.3 ENTERPRISES 98
8.3.1 TELECOM 100
8.3.1.1 Need to expand network coverage and capacity to accommodate growing data consumption to drive market 100
8.3.1.2 Use cases 100
8.3.1.2.1 Remote and rural connectivity 100
8.3.1.2.2 Capacity augmentation 100
8.3.2 MEDIA & ENTERTAINMENT 101
8.3.2.1 Demand for high-definition and live-streaming content to boost market 101
8.3.2.2 Use cases 101
8.3.2.2.1 Live event broadcasting 101
8.3.2.2.2 Content distribution 101
8.3.3 MARITIME 102
8.3.3.1 Need for connectivity in remote maritime routes to fuel satellite services demand 102
8.3.3.2 Use cases 103
8.3.3.2.1 Vessel tracking and navigation 103
8.3.3.2.2 Weather and navigation updates 103
8.3.4 GOVERNMENT & DEFENSE 103
8.3.4.1 Demand for secure and reliable communication channels for sensitive information and operations to drive market 103
8.3.4.2 Use cases 104
8.3.4.2.1 Intelligence gathering and surveillance 104
8.3.4.2.2 Secure communications 104
8.3.5 ENERGY & UTILITIES 105
8.3.5.1 Increasing demand for remote monitoring of infrastructure to drive market 105
8.3.5.2 Use cases 105
8.3.5.2.1 Remote monitoring and control 105
8.3.5.2.2 Predictive maintenance 105
8.3.6 AVIATION 106
8.3.6.1 Need for operational efficiency in flight management to drive market 106
8.3.6.2 Use cases 106
8.3.6.2.1 In-flight connectivity 106
8.3.6.2.2 Flight tracking and monitoring 106
8.3.7 TRANSPORTATION & LOGISTICS 107
8.3.7.1 Need for real-time fleet tracking to drive market 107
8.3.7.2 Use cases 107
8.3.7.2.1 Fleet management and tracking 107
8.3.7.2.2 Traffic management 108
8.3.8 OTHER ENTERPRISES 108
8.3.8.1 Use cases 109
8.3.8.1.1 Remote learning and e-learning 109
8.3.8.1.2 Emergency medical services 109
8.3.8.1.3 Point-of-sale systems 109
8.3.8.1.4 Yield prediction and mapping 109
9 SATELLITE COMMUNICATION MARKET, BY REGION 111
9.1 INTRODUCTION 112
9.2 NORTH AMERICA 114
9.2.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR NORTH AMERICA 114
9.2.2 US 118
9.2.2.1 Investments by US military to improve satellite communication infrastructure to drive market growth 118
9.2.3 CANADA 121
9.2.3.1 Improvement in network connectivity in rural areas to drive market 121
9.3 EUROPE 121
9.3.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR EUROPE 121
9.3.2 UK 125
9.3.2.1 Participation of private players in collaborative research to advance satellite communication technology to drive market 125
9.3.3 GERMANY 127
9.3.3.1 Government initiatives to expand low-cost connectivity to spur market growth 127
9.3.4 FRANCE 130
9.3.4.1 Partnership with different countries and launch of new satellites to drive market 130
9.3.5 ITALY 131
9.3.5.1 Government investment in GEO and LEO satellites to drive demand for satellite communication services 131
9.3.6 REST OF EUROPE 131

9.4 ASIA PACIFIC 131
9.4.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR ASIA PACIFIC 131
9.4.2 CHINA 136
9.4.2.1 Expansive satellite communication policy and robust infrastructure to drive market 136
9.4.3 INDIA 138
9.4.3.1 Increasing focus on space sector and providing low-cost internet in rural areas for better connectivity to drive market 138
9.4.4 JAPAN 141
9.4.4.1 Increasing participation of private players and collaboration to drive market 141
9.4.5 REST OF ASIA PACIFIC 144
9.5 MIDDLE EAST & AFRICA 144
9.5.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR MIDDLE EAST & AFRICA 144
9.5.2 GCC COUNTRIES 148
9.5.2.1 KSA 151
9.5.2.1.1 Establishment of Neo Space Group (NSG) to drive market 151
9.5.2.2 UAE 151
9.5.2.2.1 Increasing focus of research and educational institutes on improving satellite communication to boost market growth 151
9.5.2.3 Rest of GCC countries 152
9.5.3 SOUTH AFRICA 152
9.5.3.1 Growing focus on enhancing rural connectivity to drive market 152
9.5.4 REST OF MIDDLE EAST & AFRICA 152
9.6 LATIN AMERICA 152
9.6.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR LATIN AMERICA 153
9.6.2 BRAZIL 156
9.6.2.1 Increasing focus on improving infrastructure for critical operations to drive demand for satellite communication services 156
9.6.3 MEXICO 158
9.6.3.1 Government initiatives such as Internet para Todos to drive market 158
9.6.4 REST OF LATIN AMERICA 159
10 COMPETITIVE LANDSCAPE 160
10.1 INTRODUCTION 160
10.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN 160
10.2.1 OVERVIEW OF STRATEGIES DEPLOYED BY KEY SATELLITE COMMUNICATION MARKET PLAYERS 160
10.3 REVENUE ANALYSIS 161
10.4 MARKET SHARE ANALYSIS 162
10.4.1 MARKET RANKING ANALYSIS 164

10.5 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 164
10.5.1 STARS 164
10.5.2 EMERGING LEADERS 165
10.5.3 PERVASIVE PLAYERS 165
10.5.4 PARTICIPANTS 165
10.5.5 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2024 166
10.5.5.1 Company footprint 166
10.5.5.2 Type footprint 166
10.5.5.3 Enterprise footprint 167
10.5.5.4 Region footprint 167
10.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 168
10.6.1 PROGRESSIVE COMPANIES 168
10.6.2 RESPONSIVE COMPANIES 168
10.6.3 DYNAMIC COMPANIES 168
10.6.4 STARTING BLOCKS 168
10.6.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: STARTUPS/SMES, 2023 169
10.6.5.1 Detailed list of key startups/SMEs 169
10.6.5.2 Competitive benchmarking of key startups/SMEs 170
10.7 COMPETITIVE SCENARIO 170
10.7.1 PRODUCT LAUNCHES 171
10.7.2 DEALS 171
10.8 BRAND/PRODUCT COMPARISON 175
10.9 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 175
11 COMPANY PROFILES 177
11.1 KEY PLAYERS 177
11.1.1 STARLINK 177
11.1.1.1 Business overview 177
11.1.1.2 Services offered 177
11.1.1.3 Recent developments 178
11.1.1.3.1 Deals 178
11.1.1.4 MnM view 178
11.1.1.4.1 Right to win 178
11.1.1.4.2 Strategic choices 178
11.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 178
11.1.2 SES S.A. 179
11.1.2.1 Business overview 179
11.1.2.2 Services offered 180
11.1.2.3 Recent developments 181
11.1.2.3.1 Deals 181
11.1.2.4 MnM view 181
11.1.2.4.1 Right to win 181
11.1.2.4.2 Strategic choices 181
11.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 181
11.1.3 INTELSAT S.A. 182
11.1.3.1 Business overview 182
11.1.3.2 Services offered 183
11.1.3.3 Recent developments 184
11.1.3.3.1 Deals 184
11.1.3.4 MnM view 184
11.1.3.4.1 Right to win 184
11.1.3.4.2 Strategic choices 184
11.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 184
11.1.4 EUTELSAT S.A. 185
11.1.4.1 Business overview 185
11.1.4.2 Services offered 186
11.1.4.3 Recent developments 187
11.1.4.3.1 Product launches 187
11.1.4.3.2 Deals 187
11.1.4.4 MnM view 187
11.1.4.4.1 Right to win 188
11.1.4.4.2 Strategic choices 188
11.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 188
11.1.5 VIASAT, INC. 189
11.1.5.1 Business overview 189
11.1.5.2 Services offered 190
11.1.5.3 Recent developments 191
11.1.5.3.1 Deals 191
11.1.5.4 MnM view 191
11.1.5.4.1 Right to win 191
11.1.5.4.2 Strategic choices 191
11.1.5.4.3 Weaknesses and competitive threats 191
11.1.6 IRIDIUM COMMUNICATIONS INC. 192
11.1.6.1 Business overview 192
11.1.6.2 Services offered 193
11.1.6.3 Recent developments 193
11.1.6.3.1 Product launches 193
11.1.6.3.2 Deals 194
11.1.7 TELESAT 195
11.1.7.1 Business overview 195
11.1.7.2 Services offered 196
11.1.7.3 Recent developments 196
11.1.7.3.1 Deals 196

11.1.8 SINGTEL 197
11.1.8.1 Business overview 197
11.1.8.2 Services offered 198
11.1.8.3 Recent developments 198
11.1.8.3.1 Deals 198
11.1.9 GLOBALSTAR, INC. 199
11.1.9.1 Business overview 199
11.1.9.2 Services offered 200
11.1.9.3 Recent developments 200
11.1.9.3.1 Deals 200
11.1.10 HUGHES NETWORK SYSTEMS 201
11.1.10.1 Business overview 201
11.1.10.2 Services offered 201
11.1.10.3 Recent developments 202
11.1.10.3.1 Product launches 202
11.1.10.3.2 Deals 202
11.1.11 GILAT SATELLITE NETWORKS 203
11.1.12 SPEEDCAST 204
11.1.13 AMAZON KUIPER 204
11.2 STARTUPS/SMES 205
11.2.1 LYNK GLOBAL 205
11.2.2 ANUVU 205
11.2.3 AVANTI COMMUNICATIONS 206
11.2.4 ARABSAT 206
11.2.5 YAHSAT 207
11.2.6 KEPLER COMMUNICATIONS 207
11.2.7 NAVARINO 208
12 ADJACENT/RELATED MARKETS 209
12.1 INTRODUCTION TO ADJACENT MARKETS 209
12.2 LIMITATIONS 209
12.3 SATELLITE INTERNET MARKET 209
12.3.1 MARKET DEFINITION 209
12.4 MARITIME SATELLITE COMMUNICATION MARKET 212
12.4.1 MARKET DEFINITION 212
13 APPENDIX 216
13.1 DISCUSSION GUIDE 216
13.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 218
13.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 220
13.4 RELATED REPORTS 220
13.5 AUTHOR DETAILS 221

 

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