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宇宙推進市場 プラットフォーム(衛星、ロケット)、推進タイプ(化学推進、非化学推進)、コンポーネント(スラスタ、推進剤供給システム、ノズル)、軌道、エンドユーザー、軌道、サポートサービス地域 - 2028年までの世界予測


Space Propulsion Market Platform (Satellite, Launch Vehicle), Propulsion Type (Chemical Propulsion, Non-Chemical Propulsion), Component (Thrusters, Propellant Feed System, Nozzle), Orbit, End User, Orbit, Support Service Region - Global Forecast to 2028

宇宙推進システムは、宇宙船、ロケット、カプセル、探査機などにおいて、軌道投入、ステーション維持、宇宙への打ち上げ、姿勢制御など、さまざまな作業に必要な推力を提供する重要な役割を担っている。これらの... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2023年7月31日 US$4,950
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サマリー

宇宙推進システムは、宇宙船、ロケット、カプセル、探査機などにおいて、軌道投入、ステーション維持、宇宙への打ち上げ、姿勢制御など、さまざまな作業に必要な推力を提供する重要な役割を担っている。これらの推進システムは、化学推進と非化学推進の2種類に大別される。
化学推進技術には、固体推進、液体推進、ハイブリッド推進、コールドガス推進などさまざまな方式がある。一方、非化学推進技術は、電気推進、太陽推進、原子力推進、レーザー推進など、さまざまな原理を利用する。
宇宙推進システムで使用される主要部品は、スラスター、推進剤供給システム、ロケットモーター、ノズル、リアクター、推進熱制御システム、電力処理装置(PPU)である。
宇宙推進市場は、政府・軍用と商用エンドユーザーの両方に対応している。宇宙推進市場には、宇宙ミッションにおける化学的および非化学的推進技術の応用が含まれる。宇宙推進システムのエンドユーザーは、商業団体と政府・防衛機関にさらに分類される。

宇宙推進市場規模は、2023年の106億米ドルから2028年には181億米ドルに成長すると予測されており、予測期間中のCAGRは11.3%である。
地球低軌道(LEO)セグメント:2023~2028年の軌道別宇宙推進市場の急成長セグメント
地球低軌道(LEO)のペイロードは、地表から500~1,500kmの上空に設置される。これらの衛星は低軌道を周回するため、95~120分間視認することができる。キューブサットや小型衛星の姿勢制御、軌道制御、軌道移動を可能にする宇宙推進システムの需要が高まっている。宇宙分野の成長により、宇宙船の推進システムには、電気スラスター、推進剤タンク、圧力調整器などの高度な部品が多く使用されるようになっている。NanoAvionics社(米国)は、キューブサットや小型衛星向けに、高性能で環境に優しい推進システムを提供している。

"商業セグメント:2023~2028年の間に、宇宙推進市場のエンドユーザー別セグメントで急成長。"
商業セグメントには、通信、地球観測、画像処理、農業監視などの用途で衛星を利用する企業が含まれる。例えば、超小型衛星市場の大手企業であるPumpkin Space社(米国)は、スリープモード機能付きバッテリー(BM-2)のような新技術のテストなどの科学実験に小型衛星を使用している。Busek Co.Ltd.(米国)もまた、パルスプラズマ・スラスター、グリーン・モノプロペラント・スラスター、電熱スラスターなど、新しい推進システムの開発に注力している企業である。
2021年、スペースXは25ヶ月で1869基の運用可能なスターリンク衛星を製造・打ち上げ、そのうちの1750基以上が現在も軌道上で機能している。そして2022年、スペースXは単独で22億米ドルを調達し、米国で最も価値のある民間企業となった。

"2023年、アジア太平洋地域が宇宙推進力市場で最大のシェアを占める"
アジア太平洋地域の宇宙産業への投資は近年継続的に増加している。この要因がアジア太平洋地域の宇宙推進市場の成長を支えている。
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この地域におけるこれらの軍事システムの老舗で著名なメーカーには、Lockheed Martin Corporation(米国)、L3Harris Technologies Inc.(米国)、Northrop Grumman Corporation(米国)、Blue Origin, LLC(米国)などがある。

宇宙推進市場の主要参入企業のプロファイルの内訳:企業タイプ別:企業タイプ別:Tier 1 - 35%、Tier 2 - 45%、Tier 3 - 20%:C-Level Executives - 35%、Director - 25%、その他 - 40% 地域別:北米45%、欧州15%、アジア太平洋25%、中東・アフリカ10%、中南米5
宇宙推進市場の主要企業は、Safran S.A.(フランス)、SpaceX(米国)、L3Harris Technologies Inc.(米国)、IHI Corporation(日本)、Northrop Grumman Corporation(米国)などである。
調査対象範囲この調査レポートは、各セグメントにわたる宇宙推進市場を対象としています。プラットフォーム、推進タイプ、コンポーネント、軌道、エンドユーザー、サポートサービス、地域などのさまざまなセグメントにわたって、この市場の市場規模と成長の可能性を推定することを目的としています。また、市場の主要企業の詳細な競合分析、企業プロフィール、製品や事業の提供に関する主な見解、最近の動向、主要な市場戦略も記載しています。本レポートを購入する主な利点本レポートは、宇宙推進市場全体とそのサブセグメントにおける収益数の最も近い近似値に関する情報を提供し、この市場の市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは宇宙推進産業のエコシステム全体をカバーしています。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、当レポートは、関係者が市場の鼓動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供するのに役立ちます。

本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供します:
- 宇宙研究への投資の増加、宇宙探査プログラムの増加、宇宙推進システムの必要性など、宇宙推進市場の増加に寄与する可能性のある主要な推進要因およびいくつかの要因の分析。
- 製品開発/イノベーション:宇宙推進市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・サービス開始に関する詳細な洞察
- 市場開発:有利な市場に関する包括的情報 - 当レポートでは、様々な地域の宇宙推進市場を分析しています。
- 市場の多様化:宇宙推進市場における新製品&サービス、未開拓地域、最近の開発、投資に関する詳細情報
- 競合評価:宇宙推進市場におけるSafran S.A.(フランス)、SpaceX(米国)、L3Harris Technologies Inc.(米国)、IHI Corporation(日本)、Northrop Grumman Corporation(米国)などの主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス内容を詳細に評価。

 

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Summary

Space propulsion systems play a crucial role in spacecraft, launch vehicles, capsules, and rovers by providing the necessary thrust for various operations such as orbit insertion, station keeping, launching vehicles into space, and attitude control, among others. These propulsion systems can be broadly categorized into two types: chemical propulsion and non-chemical propulsion.
Chemical propulsion technologies encompass a variety of methods, including solid, liquid, hybrid, and cold gas propulsion. On the other hand, non-chemical propulsion technologies utilize different principles, such as electric, solar, nuclear, and laser propulsion.
The key components used in space propulsion systems are thrusters, propellant feed systems, rocket motors, nozzles, reactors, propulsion thermal control systems, and power processing units (PPU).
The space propulsion market caters to both government & military, and commercial end users. It encompasses the application of chemical and non-chemical propulsion technologies in space missions. The end users of space propulsion systems can be further classified into commercial entities and government & defense organizations.

The space propulsion market size is projected to grow from USD 10.6 billion in 2023 to USD 18.1 billion by 2028, at a CAGR of 11.3% during the forecast period.
Low Earth Orbit (LEO) Segment: Rapidly growing segment of the space propulsion market by orbit during 2023-2028
Payloads in the low Earth orbit (LEO) are placed between 500 and 1,500 kilometers above the surface of the Earth. They are visible for 95 to 120 minutes as these satellites circulate in a lower orbit. There is a growing demand for space propulsion systems that enable CubeSats and small satellites to achieve attitude, orbit control, and orbital transfers. The growth of the space sector has led to the greater use of advanced components such as electric thrusters, propellant tanks, and pressure regulators in the propulsion systems of spacecraft. NanoAvionics (US) provides high-performance and environment-friendly propulsion systems for CubeSats and small satellites.

” Commercial Segment: Rapidly growing segment of the space propulsion market by the end user during 2023-2028. “
The commercial segment includes companies that use satellites for communication, Earth observation, imaging, and agricultural monitoring, among other applications. For instance, Pumpkin Space (US), a leading player in the nanosatellites market, uses small satellites for scientific experiments, such as testing new technologies like batteries with sleep mode capability (BM-2). Busek Co. Inc (US) is another company focused on developing new propulsion systems, such as pulsed plasma thrusters, green monopropellant thrusters, and electrothermal thrusters.
In 2021, SpaceX built and launched 1,869 operational Starlink satellites in 25 months, more than 1,750 of which are still in orbit and functional. And in 2022, Space X alone raised USD 2.2 billion and became the most valuable private company in the US.

“Asia Pacific to account for the largest share in the space propulsion market in 2023.”
Investment in the space industry in Asia Pacific has increased continuously in recent years. This factor supports the growth of the space propulsion market in Asia Pacific.
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Well-established and prominent manufacturers of these military systems in this region include Lockheed Martin Corporation (US), L3Harris Technologies Inc. (US), Northrop Grumman Corporation (US), Blue Origin, LLC (US), and others.

The break-up of profiles of primary participants in the Space Propulsion market: By Company Type: Tier 1 – 35%, Tier 2 – 45%, and Tier 3 – 20% By Designation: C-Level Executives – 35%, Directors – 25%, and Others – 40% By Region: North America – 45%, Europe – 15%, Asia Pacific – 25%, Middle East & Africa – 10%, and Latin America – 5%
Prominent companies in the space propulsion market are Safran S.A. (France), SpaceX (US), L3Harris Technologies Inc. (US), IHI Corporation (Japan), and Northrop Grumman Corporation (US), among others.
Research Coverage: The market study covers the space propulsion market across segments. It aims to estimate the market size and growth potential of this market across different segments, such as platform, propulsion type, component, orbit, end user, support service, and region. The study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies. Key benefits of buying this report: This report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall space propulsion market and its subsegments. The report covers the entire ecosystem of the space propulsion industry. It will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report will also help stakeholders understand the pulse of the market and provide them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers and several factors, such as increased investments in space research, growing space exploration programs, the need for space propulsion systems, and others that could contribute to an increase in space propulsion market.
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the space propulsion market
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the space propulsion market across varied regions
• Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in space propulsion market
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players like Safran S.A. (France), SpaceX (US), L3Harris Technologies Inc. (US), IHI Corporation (Japan), Northrop Grumman Corporation (US), among others in the space propulsion market.



 

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