物流業界における自律走行車(ファーストマイル、ミドルマイル、ラストマイル)-2023年版Autonomous Vehicles in Logistics Industry (First, Middle and Last Mile)- Edition 2023 主なハイライト M14インテリジェンスは、ACESモビリティ調査・分析プラットフォームにより、自律型、コネクテッド、電気、共有型モビリティ業界に関する最も詳細な分析を提供しています。本レポートは... もっと見る
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サマリー主なハイライト M14インテリジェンスは、ACESモビリティ調査・分析プラットフォームにより、自律型、コネクテッド、電気、共有型モビリティ業界に関する最も詳細な分析を提供しています。本レポートは、ファーストマイル、ミドルマイル、ラストマイルの物流業務における自律走行車の市場浸透、自律走行トラック(レベル4/5)、自律走行デリバリーバン、歩道ドロイド/ロボットなど車両のタイプ別の市場評価、これらの自律走行車のセンサーコンテンツ、自律パッケージコスト、消費者分析、地理的な主要OEMや新興企業の競争について、ステークホルダーの理解を支援する役割を担っています。
市場の概要
自律走行技術の革命は、輸送業界の仕組みにパラダイムシフトを起こしつつあります。このテクノロジーは、自動車メーカー各社が注目しています。 は、かなり長い期間にわたって普及を続けています。しかし、技術的なハードル、消費者の受容度の低さ、確固たる規制政策の欠如、インフラの不備など、多くの理由により、乗用車市場への完全な浸透はまだ遠い夢と思われます。一方、商用ハイウェイ車業界は、Covid-19の大流行後、電子商取引や物流に対する需要の高まりに伴い、より高度な自動化に向けて大きく舵を切った。2020年、サプライチェーンの混乱が発生し、自動化の必要性がより明確になったようです。 2016年以降、自律型トラック輸送業界では40億ドル近い資金調達が記録されています。 トラック運送業をターゲットとした製品ポートフォリオを持つ自律走行型新興企業のトップ3が公開され、2024年までに完全自律走行技術を発表する予定であることが明らかになりました。 自律走行トラックの技術と運用を手掛ける中国のInceptio Technologyは、同業他社と比較してこれまでで最高の資金を調達しました。同社は最近、1億8800万ドルのシリーズB+エクイティファイナンスラウンドを終了し、より量産されたL3およびL4自動運転トラックモデルを市場に導入した。2021年、オーロラ・イノベーション、TuSimple、Embarkは新規株式公開(IPO)を開始し、上場した。自律走行トラック事業のリーダーであるこれら3社は、累計で˜15億ドルの資金を調達しています。Plus.aiは5回の資金調達ラウンドで5億2000万ドルを調達しており、直近ではClearVue PartnersとFountainVest Partnersから2億2000万ドルを調達しています。Pony.aiとWaymoは、ロボットタクシー市場ですでにリーダー的存在であり、最近、自律走行トラックと物流市場への参入を明らかにした。 Waymoは、外部投資家から22.5億ドルの資金を調達し、その後に自律走行トラック部門であるWaymo Viaの立ち上げを正式に発表しています。このセグメントへの投資額は5億ドル程度と推定される。Pony.aiは、最新のシリーズD資金調達ラウンド(非公開)で、同社のrobotruck製品向けに約1億ドルを調達したと推定される。
電子商取引(Eコマース)の普及により、運送会社はより多くの貨物を輸送する必要に迫られ、米国、欧州、中国ではドライバー不足という課題を抱えています。先進的な運転支援技術の開発は、物流・運送業界に恩恵をもたらしています。この技術はサプライチェーンを最適化し、オペレーションコストを大幅に削減することができるため、ファーストマイル・オペレーション用の自律走行型トラックに対する大きな需要が生まれました。
米国は、自律走行車技術の開発・展開における明確なリーダーである。同国の自律型物流車両の出荷台数は、2022年にxx台と推定され、2030年にはxx万台に達すると予想されています。米国では、連邦政府と各州の両方がAD関連の規制を発行し、企業が商業化に向けて前進するのを支援しています。NHTSAによると、現在、自律走行車のテストに許可されている試験場は合計121カ所あり、そのうち、14の高速道路、7つの大学、5つのビジネスキャンパス、2つの歩道や小道が自律走行物流車のテストに専用に使用されている。Yandex、TuSimple、Valeo North America、Nuro、Locomation、Kodiak Robotics、Gatik AI、Embark、Aurora Innovationsなどの企業が、これらの許可された米国の道路で自律走行技術のテストと配備に向けて本格的に取り組んでいます。 Robotaxisや自律走行型乗用車とは異なり、自律走行型トラックは技術的な挑戦や規制政策を経て成功を収めました。自律走行型トラックは、今やサプライチェーンのファーストマイル配送セグメントにおいて重要な役割を担っています。この分野の新興企業は、ベンチャーキャピタルや技術大手から数十億ドルの投資を受け、飛躍的な発展を遂げましたが、わずか5~6年で上場した企業も少なくありません。この分野のリーダーには、TuSimple、Plus.ai、Embark、Aurora、Kodiak Robotics、Einrideが含まれます。
サプライチェーンの抜け穴に気づき、自律走行型電気バンを配備して物流業界の「ミドルマイル」配送段階の最適化に踏み切った企業はかなりある。米国を拠点とするスタートアップのGatikは現在、ウォルマートなどのEコマース大手と提携し、米国のミドルマイル物流市場を席巻している。 一方、NuPortは政府からの資金援助により、カナダ市場に広く進出しています。TorcはDaimler Trucksの子会社で、両社はB2B用途の自律走行車の導入加速とサプライチェーン・コストの最適化に向けて前進しています。 主な質問に対する回答 物流業界における自律走行車の現状はどうなっているのでしょうか? この技術は、今後5年、10年でどのような成長を遂げる可能性があるのでしょうか? AV市場の成長に寄与している要因は何か、またその影響度はどの程度か。 主要国での自律型物流車の市場浸透度はどうでしょうか? ファーストマイル、ミドルマイル、ラストマイルの各オペレーションにおける自律走行車の市場ポテンシャルはどうでしょうか? 自律走行トラック、路上配送車、歩道ロボットのうち、最も需要が高いのはどの車両か? テストや展開の面でリードしている企業、市場に参入している企業は? 自律型物流車の自律パッケージコストとは? 自律型物流車の各タイプのセンサー内容はどうなっていますか? 新興企業の参入障壁や、この分野の潜在的な成長性はどの程度なのか? 過去3年間に自律走行型物流車両分野で行われた資金調達や資本投資の規模は? 年ですか? 自律走行型物流車両の需要を牽引すると予想される市場は? 自律型物流車の普及が最も進むと予想される地域市場は? 物流業界における自律走行車の全タイプの販売需要予測は? 目次目次 1.調査範囲と前提条件 2.調査方法-データ分析・予測 3.自律走行車(AV)の現状と市場展望 4.世界の商用車(LCV、HCV)販売 - 市場展望
4.1.商用車販売台数の地理的プロット($Million) 5. 商用高速道路用車両/トラック市場の自動化レベル別内訳
5.1. レベル別評価、市場規模(000' Units) 6.物流・輸送車両における自律走行技術普及の世界市場統計(屋外編)
6.1.自律型物流車両市場:台数別(000' Units) 7.自律型物流車の地域別分析
7.1.自律型物流車の上位地域市場:台数別(000' Units) 8.自律走行型物流車両市場の業務別内訳
8.1.物流業務における自律型技術の普及率 9.ファーストマイル自律走行型物流車両市場
9.1.ファーストマイル業務における自律走行車、市場数量(000' Units) 10.ミドルマイル自律型物流車両市場
10.1 ミドルマイル事業における自律走行車の市場規模(000' Units) 11.ラストワンマイル自律走行型物流車両市場
11.1 ラストマイルオペレーションにおける自律走行車の市場規模(000' Units) 12.物流車両の世界市場:車両/ドロイドのタイプ別内訳-(自律型高速道路(L4/5)トラック、オンロード配送車、歩道ロボット/ドロイド)
12.1. 自律走行型物流車両、タイプ別市場規模(Units) 13.自律走行型ハイウェイトラックの市場分析(レベル4/5)
13.1 自律走行型ハイウェイトラック(レベル4/5)-市場規模 14.自律走行型オンロードデリバリーバンの市場分析
14.1 自律走行型デリバリーバンの市場規模 15.自律型歩道ロボット/ドロイドの市場分析
15.1 自律型歩道ロボット/ドロイドの市場規模 16.自律型物流車両におけるセンサーコンテンツ
16.1 自律走行型物流車両に搭載されるセンサーの分析
16.2.1.オートノミーパッケージコスト 16.3.自律走行型宅配バンのセンサーコンテンツ
16.3.1 オートノミー パッケージ費用 16.4.自律型歩道ロボット センサコンテンツ
16.4.1.オートノミーパッケージコスト 17.物流業務のタイプ別企業分析
17.1.AVテックプロバイダ:ファーストマイル、ミドルマイル、ラストマイルのロジスティクスソリューション - スナップショット
17.4.1.資金調達の分析 - ファーストマイル物流における自律型トラック運送会社 17.5. 企業分析 -ミドルナイルデリバリー 17.5.1.商業化への道:ミドルマイル・デリバリーにおける自律走行車企業 17.6.企業分析 - ラストマイル・デリバリー
17.6.1.市場化までの時間または市場・商業化までの時間-ラストマイル物流におけるロボット車両企業 17.7.ラストワンマイルの歩道配送ロボット-分析 17.7.1.ペイロード容量と配信あたりのサービス料金の比較 17.8.ラストワンマイルのオンロードデリバリー型自律走行車-分析 17.8.1.ペイロード容量と配信あたりのサービス料金の比較 18.消費者分析 小売業、eコマース、フードデリバリーサービスプロバイダー、配送業者、その他 18.1.大手EC企業や物流サービス企業の自律走行型配送車の導入タイムライン 19.自律型技術導入評価-前提条件、パラメータ、方法論 19.1.主要な電子商取引および小売サービスプロバイダーの採用評価
19.1.1.米国におけるEコマースのトッププレイヤー
19.2.自律型技術導入の評価食料品・フードデリバリー企業 20.会社概要 21.業界専門家の見解
22.付録
SummaryKey Highlights With the ACES mobility research and analysis platform, M14 Intelligence is bringing the most in-depth analysis of autonomous, connected, electric, and shared mobility industry. This report plays a part in assisting stakeholders in understanding the market penetration of autonomous vehicles in First-Mile, Middle-Mile, and Last-Mile logistic operations, market assessment by type of vehicles i.e. Autonomous Trucks (Level4/5), Autonomous On-Road Delivery Vans, Sidewalk Droids/Robots, sensor content of these autonomous vehicles, autonomy package cost, consumer analysis and competition among the leading OEMs and start-ups across the geographies.
Market Overview
Autonomous driving technology revolution is making a paradigm shift in the way transportation industry works. This technology has been on the radar of automotive OEMs from quite a longer period of time. However, its complete penetration into the passenger vehicle market still seems a distant dream due to many reasons such as technical hurdles, lower consumer acceptance, lack of solid regulatory policies, deficient infrastructure, and others. On contrary, the commercial highway vehicle industry has opened wide arms for higher level of automation pertaining to the increased demand for e-commerce and logistics post the Covid-19 pandemic. In 2020, the supply chain disruption occurred and the need for automation seemed more evident. Close to $4 billion funding has been recorded in autonomous trucking industry since 2016. The top three leading autonomous start-ups having product portfolio targeting trucking business had become public and looking forward to launch their fully autonomous driving technology by 2024. China’s Inceptio Technology, dealing in autonomous driving truck technology and operation has raised highest funding till date compared to its peers. The company has recently closed $188 million Series B+ equity financing round to introduce more mass-produced L3 and L4 self-driving truck models to the market. In 2021, Aurora Innovation, TuSimple, and Embark launched their Initial Public Offering (IPO) and went public. These three leaders in the autonomous trucking business have cumulatively raised ˜$1.5 billion in funding. Plus.ai has raised $520 million over 5 funding rounds, with latest of $220 million from ClearVue Partners and FountainVest Partners. Pony.ai and Waymo are leaders already in the robotaxi market and have recently unveiled their entry in autonomous trucking and logistics market. Waymo has raised funding of $2.25 billion from external investors, post which it formally announced the launching of Waymo Via, autonomous trucking segment. The investment pumped for this segment is estimated to be around $500 million. In latest Series D funding round of undisclosed amount, Pony.ai is estimated to have raised around $100 million for its robotruck product.
The massive growth in e-commerce has pushed the shipping companies to increase more freight on the road which further created the challenge of driver shortage in the U.S., Europe, and China. The development in the advance driver assistance technology has been a boon to the logistics and shipping industry. This has created a significant demand for autonomous trucks for first-mile operations as the technology is capable of optimizing the supply chain and the reduce the operations cost significantly.
The United States is a clear leader in developing and deploying autonomous vehicle technology. The country’s autonomous logistics vehicles volume shipment is estimated at xx units in 2022 and expected to reach xx million units by 2030. In the U.S., both the federal government and states have issued AD-related regulations, helping companies to progress towards commercialization. According to NHTSA, there are total 121 testing sites currently being permitted for testing of autonomous vehicles, of which 14 highways, 7 Universities, 5 Business campuses, and 2 sidewalk or pathways are dedicatedly being used to test autonomous logistic vehicles. Companies including Yandex, TuSimple, Valeo North America, Nuro, Locomation, Kodiak Robotics, Gatik AI, Embark, and Aurora Innovations are full-fledged working towards testing and deploying autonomous technology on these permitted U.S. roads. Unlike the Robotaxis or the autonomous passenger vehicles, autonomous trucks have thrived through technological challenges and regulatory policies. Autonomous trucks are now a crucial part of supply chains’ first-mile delivery segment. The start-ups in this segment have progressed exponentially with billions of dollars of investments from venture capitalists and tech giants, while few of them have become public in matter of just 5-6 years. The leader in this space includes TuSimple, Plus.ai, Embark, Aurora, Kodiak Robotics, and Einride.
Quite few companies have realized the loopholes of the supply chain and have taken steps to optimize the ‘middle-mile’ delivery stage of logistics industry by deploying autonomous electric vans. Gatik, the U.S. based start-up is currently dominating the U.S. middle-mile logistics market by partnering with e-commerce giants such as Walmart. While NuPort has wide reach over the Canadian market with government funding. Torc is a subsidiary of Daimler Trucks and together the companies are progressing towards accelerating the deployment of autonomous vehicles for B2B applications and optimizing the supply chain cost. Key Questions Answered What is the current status of Autonomous Vehicles in Logistics industry? What growth potential does this technology holds in coming 5 to 10 years? Which factors are attributing to the growth of AV market and what is the degree to impact? How is the market penetration of autonomous logistics vehicles in major economies? How is the market potential for autonomous vehicles in First-mile, Middle-mile, and last-mile operations? Which vehicles amongst the autonomous trucks, on-road delivery vehicles, and sidewalk robots have highest demands? Which companies are leading in terms of testing and deployment and which companies are the entering the market? What is the autonomy package cost of autonomous logistics vehicles? What is the sensor content for each type of autonomous logistics vehicles? What are the entry barriers for the start-ups and how much growth potential does this sector holds? How much funding or capital investment has been made in autonomous logistics vehicle segment over past 3 years? Which markets are expected to drive the demand for autonomous logistic vehicles? Which geographic markets are expected to have highest penetration of autonomous logistics vehicles? What is the projected sales demand for all types of autonomous vehicles in logistics industry? Table of ContentsTable of Contents 1. Scope of Research and Assumptions 2. Research Methodology - Data Analysis and Forecast 3. Status of Autonomous Vehicles (AVs) - Market Outlook 4. Global Commercial Vehicle (LCV and HCV) Sales - Market Outlook
4.1. Geographical plot of Commercial vehicle sales (000'units) 5. Commercial Highway Vehicles/Trucks Market Breakdown by Level of Automation
5.1. Level-wise Assessment, Market Volume (000' Units) 6. Global Market Statistics for Autonomous Technology Penetration in Logistics and Transportation Vehicles (Outdoor)
6.1. Autonomous Logistics Vehicle Market by Volume (000' units) 7. Geographical Analysis of Autonomous Logistic Vehicles
7.1. Top Geographic Markets for Autonomous Logistics Vehicles - Volume (000' Units) 8. Autonomous Logistic Vehicles Market Breakdown by Operations
8.1. % Penetration of autonomous technology in logistic Operations 9. First-Mile: Autonomous Logistics Vehicle Market
9.1. Autonomous Vehicles in First Mile Operations, Market Volume (000' Units) 10. Middle-Mile: Autonomous Logistics Vehicle Market
10.1 Autonomous Vehicles in Middle Mile Operations, Market Volume (000' Units) 11. Last-Mile: Autonomous Logistics Vehicle Market
11.1 Autonomous Vehicles in Last Mile Operations, Market Volume (000' Units) 12. Global Logistic Vehicles Market Breakdown by Type of Vehicle/ Droid- (Autonomous Highway (L4/5) trucks, On-Road Delivery Vehicles, Sidewalk Robots/ Droids)
12.1. Autonomous Logistics Vehicles , by Type - Market Volume (Units) 13. Market Analysis of Autonomous Highway Trucks (Level 4/5)
13.1 Autonomous Highway Trucks (Level 4/5) - Market Volume 14. Market Analysis of Autonomous On-road Delivery Vans
14.1 Autonomous On-road Delivery Vans - Market Volume 15. Market Analysis of Autonomous Sidewalk Robots/ Droids
15.1 Autonomous Sidewalk Robots/ Droids - Market Volume 16. Sensor Content in Autonomous Logistics Vehicles
16.1 Analysis of sensors Equipped per Autonomous Logistics Vehicle
16.2.1. Autonomy Package Cost 16.3. Autonomous On-Road Delivery Vans Sensor Content
16.3.1. Autonomy Package Cost 16.4. Autonomous Sidewalk Robots Sensor Content
16.4.1. Autonomy Package Cost 17. Company Analysis by Type of Logistic Operation
17.1. AV Tech Providers: First, middle and Last Mile Logistics Solution - Snapshot
17.4.1. Funding Analysis - Autonomous Trucking Companies in First Mile Logistics 17.5. Company Analysis - Middle Nile Delivery 17.5.1. Path to Commercialization: Autonomous Vehicle Companies in Middle-mile Delivery 17.6. Company Analysis - Last Mile Delivery
17.6.1. Time-to-Market or Market/ Commercialization timeline- Robotics Vehicle Companies in Last-mile Logistics 17.7. Last-Mile Sidewalk Delivery Robots- Analysis 17.7.1. Payload Capacity vs Service Charges per Delivery 17.8. Last Mile On-Road Delivery Autonomous Vehicles- Analysis 17.8.1. Payload Capacity vs Service Charges per Delivery 18. Consumer Analysis Retailers, e-Commerce, Food Delivery Service Providers, ShippingCompanies, and Others 18.1. Leading e-commerce and logistics service companies: Adoption Timeline of Autonomous Delivery Vehicles 19. Autonomous Technology Adoption Rating - Assumptions, Parameters, and Methodology 19.1. Adoption rating of Leading E-commerce and retail Service Providers
19.1.1. Top E-Commerce Players in the U.S.
19.2. Autonomous Technology Adoption Rating: Grocery and Food Delivery Companies 20. Company Profiles 21. Views of Industry Experts
22. Appendix
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