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物流業界における自律走行車(ファーストマイル、ミドルマイル、ラストマイル)-2023年版


Autonomous Vehicles in Logistics Industry (First, Middle and Last Mile)- Edition 2023

主なハイライト M14インテリジェンスは、ACESモビリティ調査・分析プラットフォームにより、自律型、コネクテッド、電気、共有型モビリティ業界に関する最も詳細な分析を提供しています。本レポートは... もっと見る

 

 

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M14 intelligence
M14インテリジェンス
2023年4月4日 US$3,500
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サマリー

主なハイライト

M14インテリジェンスは、ACESモビリティ調査・分析プラットフォームにより、自律型、コネクテッド、電気、共有型モビリティ業界に関する最も詳細な分析を提供しています。本レポートは、ファーストマイル、ミドルマイル、ラストマイルの物流業務における自律走行車の市場浸透、自律走行トラック(レベル4/5)、自律走行デリバリーバン、歩道ドロイド/ロボットなど車両のタイプ別の市場評価、これらの自律走行車のセンサーコンテンツ、自律パッケージコスト、消費者分析、地理的な主要OEMや新興企業の競争について、ステークホルダーの理解を支援する役割を担っています。

  • 物流におけるAV市場は、Eコマースやコヴィッド19の流行後の物流の急成長、サプライチェーンの最適化の必要性、地域ごとの労働力不足などを背景に、急速に成長している産業である 
  • 配送料無料、配送時間の短縮、非接触型配送といった消費者の要望は、ラストワンマイル業務における自律走行が広く受け入れられている需要側の要因の一部である。 
  • 迅速で安価、かつ予測可能な配送を求める消費者の需要が急増しているため、オートメーションはミドルマイル業務において年々普及が進むと予想されます。 
  • クラス8トラック輸送における自律型技術の浸透は、過去2~3年以来、優位に増加している。2016年以降、自律走行トラック業界では40億ドル近い資金調達が記録されている
  • ロボットによる配送サービスや自動化された配送は、商業的な規模や収益性を高めるための有効な方法として浮上しています。ラストワンマイルデリバリービジネスにおける自律化技術の普及は、短期的には最大52%、長期的には最大75%のコスト削減を可能にする可能性がある。 
  • 米国は、自律走行車技術の開発と展開において明確なリーダーであり、北米の自律走行型物流車の数量出荷の94%を占めている
  • 標準の設定や国家レベルの政策の面では、中国はこれを最優先し、より速いペースで進化させています。中国13省に20以上のスマートハイウェイが建設される予定で、AV技術、特に自律走行トラック輸送の試験と応用を促進している。
  • 欧州連合(EU)では、完全自動運転トラック(SAEレベル4)を使用するための枠組み条件を定義する法整備が完了しました。一部の自律走行車は、特別な許可を得て、すでに欧州の道路を転走している。現在、欧州の自律走行車市場の9割を西ヨーロッパ諸国が占めている
  •  この物流業界の自律走行車市場は、OEM、テクノロジープレイヤー、ソフトウェアやAI企業、システムインテグレーター、センサープロバイダー、船会社、Eコマースプレイヤー、フードデリバリー大手、物流会社などの消費者など、複数のステークホルダーが存在し、非常に断片化されている

市場の概要

自律走行技術の革命は、輸送業界の仕組みにパラダイムシフトを起こしつつあります。このテクノロジーは、自動車メーカー各社が注目しています。 は、かなり長い期間にわたって普及を続けています。しかし、技術的なハードル、消費者の受容度の低さ、確固たる規制政策の欠如、インフラの不備など、多くの理由により、乗用車市場への完全な浸透はまだ遠い夢と思われます。一方、商用ハイウェイ車業界は、Covid-19の大流行後、電子商取引や物流に対する需要の高まりに伴い、より高度な自動化に向けて大きく舵を切った。2020年、サプライチェーンの混乱が発生し、自動化の必要性がより明確になったようです。 

AV新興企業の多くは、旅客運送業者から優良運送業者へ資本を再配分している。クラス8トラック輸送における自律走行技術の普及は、過去2~3年の間に圧倒的に増加した。

2016年以降、自律型トラック輸送業界では40億ドル近い資金調達が記録されています。 

トラック運送業をターゲットとした製品ポートフォリオを持つ自律走行型新興企業のトップ3が公開され、2024年までに完全自律走行技術を発表する予定であることが明らかになりました。 

自律走行トラックの技術と運用を手掛ける中国のInceptio Technologyは、同業他社と比較してこれまでで最高の資金を調達しました。同社は最近、1億8800万ドルのシリーズB+エクイティファイナンスラウンドを終了し、より量産されたL3およびL4自動運転トラックモデルを市場に導入した。2021年、オーロラ・イノベーション、TuSimple、Embarkは新規株式公開(IPO)を開始し、上場した。自律走行トラック事業のリーダーであるこれら3社は、累計で˜15億ドルの資金を調達しています。Plus.aiは5回の資金調達ラウンドで5億2000万ドルを調達しており、直近ではClearVue PartnersとFountainVest Partnersから2億2000万ドルを調達しています。Pony.aiとWaymoは、ロボットタクシー市場ですでにリーダー的存在であり、最近、自律走行トラックと物流市場への参入を明らかにした。

Waymoは、外部投資家から22.5億ドルの資金を調達し、その後に自律走行トラック部門であるWaymo Viaの立ち上げを正式に発表しています。このセグメントへの投資額は5億ドル程度と推定される。Pony.aiは、最新のシリーズD資金調達ラウンド(非公開)で、同社のrobotruck製品向けに約1億ドルを調達したと推定される。  

電子商取引(Eコマース)の普及により、運送会社はより多くの貨物を輸送する必要に迫られ、米国、欧州、中国ではドライバー不足という課題を抱えています。先進的な運転支援技術の開発は、物流・運送業界に恩恵をもたらしています。この技術はサプライチェーンを最適化し、オペレーションコストを大幅に削減することができるため、ファーストマイル・オペレーション用の自律走行型トラックに対する大きな需要が生まれました。
さらに、自律走行技術の能力は、トラックが走行する環境にぴったりとフィットします。例えば、物流ハブ間のトラックルートでは、歩行者、一時停止標識、保護されていない左折、赤信号での右折など、人間の判断に頼るような自律走行車にとって難しいシナリオを排除しています。したがって、自律走行技術がより速いペースでトラックに導入され、業界はその実現に向けて大きな発展を遂げていることがより明白になりました。 

自律走行技術は、高速道路のトラック輸送だけでなく、倉庫から店舗までの商品の都市内輸送にも浸透しています。2020年以降、自律走行技術は、サプライチェーンのラストマイル業務にも浸透しています。この分野では、20~50ポンドの小型ドロイドを使った食品や食料品の消費者への直接配達をターゲットとするスタートアップ企業が数多く登場しています。M14 Intelligenceの分析によると、ラストワンマイルの配送業務に自律走行技術が浸透すれば、短期的には最大52%、長期的には最大75%のコスト削減が可能になるという。現在、自律走行技術の普及率は極めて低いものの、今後5年間で飛躍的な需要拡大が見込まれます。量的には、自律走行型物流車両(L4およびL5)は、2022年から2030年にかけて87%のCAGRで成長すると予想される。OEMやテクノロジー企業が同時期に発売スケジュールを設定しているため、2024年と2025年に自律走行車の数量が劇的に急増することが予想されます。 

米国は、自律走行車技術の開発・展開における明確なリーダーである。同国の自律型物流車両の出荷台数は、2022年にxx台と推定され、2030年にはxx万台に達すると予想されています。米国では、連邦政府と各州の両方がAD関連の規制を発行し、企業が商業化に向けて前進するのを支援しています。NHTSAによると、現在、自律走行車のテストに許可されている試験場は合計121カ所あり、そのうち、14の高速道路、7つの大学、5つのビジネスキャンパス、2つの歩道や小道が自律走行物流車のテストに専用に使用されている。Yandex、TuSimple、Valeo North America、Nuro、Locomation、Kodiak Robotics、Gatik AI、Embark、Aurora Innovationsなどの企業が、これらの許可された米国の道路で自律走行技術のテストと配備に向けて本格的に取り組んでいます。

 米国交通研究所のデータによると、ドライバーのコストは、貨物輸送の総収入の平均42%にあたります。貨物輸送に自律走行技術を導入することで、このコストを大幅に削減できる可能性があります。さらに、道路貨物輸送では燃料効率が重要であり、トラックに自律走行技術を適用することで、燃料消費量を約10%削減することができます。自律走行技術の登場は、道路物流における供給側の制約を緩和し、満たされていない需要を満たすことができます。レベル4/5ハイウェイトラックの平均販売価格は現在xxドルと推定され、大量生産と商業化により、ASPはxxドルに低下すると予想される。
 
荷物や食品の配送業界は驚異的な成長を遂げ、2021年には1500億ドルを記録しています。また、FedEx、Amazon、Yandex、Magna International、Uber Eats、7 Eleven、Co-op、JD.com、Alibabaなど、既存および新興の輸送会社やハイテク企業の間で10億ドルの提携が行われており、歩道配送技術の開発継続には資金不足はないでしょう。完全自律型歩道ロボット1台の平均コストは○○ドルと推定され、この産業が大量生産と商業化の段階に達するにつれ、数年でさらに低下すると予想されます。 

Robotaxisや自律走行型乗用車とは異なり、自律走行型トラックは技術的な挑戦や規制政策を経て成功を収めました。自律走行型トラックは、今やサプライチェーンのファーストマイル配送セグメントにおいて重要な役割を担っています。この分野の新興企業は、ベンチャーキャピタルや技術大手から数十億ドルの投資を受け、飛躍的な発展を遂げましたが、わずか5~6年で上場した企業も少なくありません。この分野のリーダーには、TuSimple、Plus.ai、Embark、Aurora、Kodiak Robotics、Einrideが含まれます。

サプライチェーンの抜け穴に気づき、自律走行型電気バンを配備して物流業界の「ミドルマイル」配送段階の最適化に踏み切った企業はかなりある。米国を拠点とするスタートアップのGatikは現在、ウォルマートなどのEコマース大手と提携し、米国のミドルマイル物流市場を席巻している。 一方、NuPortは政府からの資金援助により、カナダ市場に広く進出しています。TorcはDaimler Trucksの子会社で、両社はB2B用途の自律走行車の導入加速とサプライチェーン・コストの最適化に向けて前進しています。 
ラストマイル配送は、顧客との直接的な接触が伴うため、サプライチェーンの中で最も重要な部分である。Covid-19以降、自律型、非接触型、オンデマンド配送の需要が高まり、Starship Technologies、Kiwibot、Udelv、JD Logisticsなどのプレーヤーが登場しました、 NeolixやNuroなどは、小型の自律型配送ロボット/車両で顧客に非常に満足のいくサービスを提供しています。このラストワンマイルデリバリーの分野には、高い成長が見込めることから、過去2〜3年の間に複数のロボット関連新興企業が参入しています。

主な質問に対する回答

物流業界における自律走行車の現状はどうなっているのでしょうか?

この技術は、今後5年、10年でどのような成長を遂げる可能性があるのでしょうか?

AV市場の成長に寄与している要因は何か、またその影響度はどの程度か。

主要国での自律型物流車の市場浸透度はどうでしょうか?

ファーストマイル、ミドルマイル、ラストマイルの各オペレーションにおける自律走行車の市場ポテンシャルはどうでしょうか?

自律走行トラック、路上配送車、歩道ロボットのうち、最も需要が高いのはどの車両か?

テストや展開の面でリードしている企業、市場に参入している企業は?

自律型物流車の自律パッケージコストとは?

自律型物流車の各タイプのセンサー内容はどうなっていますか?

新興企業の参入障壁や、この分野の潜在的な成長性はどの程度なのか?

過去3年間に自律走行型物流車両分野で行われた資金調達や資本投資の規模は? 年ですか?

自律走行型物流車両の需要を牽引すると予想される市場は?

自律型物流車の普及が最も進むと予想される地域市場は?

物流業界における自律走行車の全タイプの販売需要予測は?



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目次

目次

1.調査範囲と前提条件

2.調査方法-データ分析・予測

3.自律走行車(AV)の現状と市場展望

4.世界の商用車(LCV、HCV)販売 - 市場展望

4.1.商用車販売台数の地理的プロット($Million)
4.2.上位20ヵ国別商用車販売台数、2021年統計
4.3.地域別販売統計、2019-2021年

5. 商用高速道路用車両/トラック市場の自動化レベル別内訳

5.1. レベル別評価、市場規模(000' Units)
5.2. ADAS・自律型ハイウェイトラックの自律性パッケージコスト:自律性レベル別、2021年~2030年

6.物流・輸送車両における自律走行技術普及の世界市場統計(屋外編)

6.1.自律型物流車両市場:台数別(000' Units)
6.2.自律型物流車両市場:金額別($Million)

7.自律型物流車の地域別分析

7.1.自律型物流車の上位地域市場:台数別(000' Units)
7.2.自律型物流車の地域別市場:金額別($Million)

8.自律走行型物流車両市場の業務別内訳

8.1.物流業務における自律型技術の普及率
8.2.ファーストマイル、ミドルマイル、ラストマイルの自律走行車市場数量(000'Units)
8.3.ファーストマイル、ミドルマイル、ラストマイルの自律走行車市場 価値($Million)
8.4. ファーストマイル、ミディアムマイル、ラストマイルオペレーションにおける自動運転車の普及率 (%)、2021年~2030年

9.ファーストマイル自律走行型物流車両市場

9.1.ファーストマイル業務における自律走行車、市場数量(000' Units)
9.2.ファーストマイル業務における自律走行車、市場規模($Million)

10.ミドルマイル自律型物流車両市場

10.1 ミドルマイル事業における自律走行車の市場規模(000' Units)
10.2.ミドルマイル業務における自律走行車、市場規模($Million)

11.ラストワンマイル自律走行型物流車両市場

11.1 ラストマイルオペレーションにおける自律走行車の市場規模(000' Units)
11.2.ラストマイルオペレーションにおける自律走行車の市場規模($Million)
11.3 ラストワンマイルにおける自律走行車:積載量別(<100Ibs.、100Ibs.、>300Ibs.)-市場規模(000' Units)
11.4 ラストマイル・ロボティック・ビークルの価格分析

12.物流車両の世界市場:車両/ドロイドのタイプ別内訳-(自律型高速道路(L4/5)トラック、オンロード配送車、歩道ロボット/ドロイド)

12.1. 自律走行型物流車両、タイプ別市場規模(Units)
12.2.自律型物流車のタイプ別前年比成長率(%)
12.3.自律走行型物流車両、タイプ別市場規模($Million)
12.4.車種別市場数量対ASPの推移($)

13.自律走行型ハイウェイトラックの市場分析(レベル4/5)

13.1 自律走行型ハイウェイトラック(レベル4/5)-市場規模
13.2 自律走行型ハイウェイトラック(レベル4/5)-市場価値
13.3 高速道路用自律走行トラック(L4/5)の上位地域市場-市場規模

14.自律走行型オンロードデリバリーバンの市場分析

14.1 自律走行型デリバリーバンの市場規模
14.2 自律走行型デリバリーバンの市場価値
14.3 自律走行型デリバリーバンの上位地域市場 - 市場数量(Units)

15.自律型歩道ロボット/ドロイドの市場分析

15.1 自律型歩道ロボット/ドロイドの市場規模
15.2 自律型歩道ロボット/ドロイドの市場価値
15.3 歩道用自律走行ロボット/ドロイドの上位地域市場 - 市場数量(Units)

16.自律型物流車両におけるセンサーコンテンツ

16.1 自律走行型物流車両に搭載されるセンサーの分析
16.2.自律走行トラック(L4/L5)センサー内容

16.2.1.オートノミーパッケージコスト
16.2.2 L4/5型自律走行トラック1台あたりのセンサー内容
16.2.3.センサー搭載自律走行型レベル4/5トラックの出荷台数(000' Units)
16.2.4.自律走行型レベル4/5トラックに搭載されるセンサーの価値 - 市場規模 ($ Million)

16.3.自律走行型宅配バンのセンサーコンテンツ

16.3.1 オートノミー パッケージ費用
16.3.2.自律走行型配送車1台あたりのセンサーの内容
16.3.3.自律走行型宅配バンに搭載されるセンサーの市場出荷数量(000' Units)
16.3.4.自律型オンロードデリバリーに搭載されるセンサーの市場規模($ Million)

16.4.自律型歩道ロボット センサコンテンツ

16.4.1.オートノミーパッケージコスト
16.4.2.自律型歩道ロボットごとのセンサー内容
16.4.3.センサー搭載自律走行型歩道ロボットの市場出荷台数(000' Units)
16.4.4.センサー搭載自律走行型歩道ロボットの市場規模($ Million)

17.物流業務のタイプ別企業分析

17.1.AVテックプロバイダ:ファーストマイル、ミドルマイル、ラストマイルのロジスティクスソリューション - スナップショット
17.2.物流業界における自律走行車サービスの導入について
17.3.物流業界におけるAV企業の地域分布
17.4.企業分析 - ファーストマイルデリバリー

17.4.1.資金調達の分析 - ファーストマイル物流における自律型トラック運送会社
17.4.2. 市場投入時期または市場商業化時期-ファーストマイルロジスティクスにおける自律型トラック運送会社
17.4.3.自律走行トラック事業における主要プレイヤーの地理的プレゼンス
17.4.4.自律型トラック運送事業者と物流サービス事業者、OMEとの連携・協働について

17.5. 企業分析 -ミドルナイルデリバリー

17.5.1.商業化への道:ミドルマイル・デリバリーにおける自律走行車企業

17.6.企業分析 - ラストマイル・デリバリー

17.6.1.市場化までの時間または市場・商業化までの時間-ラストマイル物流におけるロボット車両企業
17.6.2.資金調達の分析:ラストマイル物流におけるロボティクス車両企業
17.6.3.ラストワンマイル物流を担う企業によるロボット車両の保有台数
17.6.4.ラストワンマイル物流におけるロボティクス車両の地理的配置
17.6.5.ラストマイルデリバリーロボットの仕様比較
17.6.6.パートナーシップ、コラボレーション、M&A:自律型ラストマイルデリバリー企業

17.7.ラストワンマイルの歩道配送ロボット-分析

17.7.1.ペイロード容量と配信あたりのサービス料金の比較

17.8.ラストワンマイルのオンロードデリバリー型自律走行車-分析

17.8.1.ペイロード容量と配信あたりのサービス料金の比較

18.消費者分析 小売業、eコマース、フードデリバリーサービスプロバイダー、配送業者、その他

18.1.大手EC企業や物流サービス企業の自律走行型配送車の導入タイムライン

19.自律型技術導入評価-前提条件、パラメータ、方法論

19.1.主要な電子商取引および小売サービスプロバイダーの採用評価

19.1.1.米国におけるEコマースのトッププレイヤー
19.1.2.中国におけるEコマーストッププレーヤー

19.2.自律型技術導入の評価食料品・フードデリバリー企業
19.3.自律型技術導入の評価海運・運輸・物流企業

20.会社概要

21.業界専門家の見解

22.付録

 

 

 

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Summary

Key Highlights

With the ACES mobility research and analysis platform, M14 Intelligence is bringing the most in-depth analysis of autonomous, connected, electric, and shared mobility industry. This report plays a part in assisting stakeholders in understanding the market penetration of autonomous vehicles in First-Mile, Middle-Mile, and Last-Mile logistic operations, market assessment by type of vehicles i.e. Autonomous Trucks (Level4/5), Autonomous On-Road Delivery Vans, Sidewalk Droids/Robots, sensor content of these autonomous vehicles, autonomy package cost, consumer analysis and competition among the leading OEMs and start-ups across the geographies.

  • The AVs market in logistics is a rapidly growing industry, driven by the massive growth in e-commerce and logistics post the Covid-19 pandemic, need for supply chain optimization, and labour shortage across geographies 
  • Consumer demands for free shipping, shorter delivery time, contact-less deliveries are few of demand-side factors attributing to the larger acceptance for the autonomous driving in last-mile operations 
  • The automation is expected to show increasing penetration over the years in the middle-mile operations as the demand from consumers for rapid, inexpensive, and predictable deliveries is surging 
  • Autonomous technology penetration in class-8 trucking has predominantly increased since past 2 to 3 years. Close to $4 billion funding has been recorded in autonomous trucking industry since 2016
  • Robotic delivery services or automated deliveries are emerging as a viable path toward commercial scale and profitability. The autonomous technology penetration in last-mile delivery business has a potential to cut the cost up to 52% in short-term and up to 75% in long-term 
  • The United States is a clear leader in developing and deploying autonomous vehicle technology, accounting for 94% of the total North America’s volume shipment of autonomous logistics vehicle
  • In terms of setting standards and national level policies, China is taking this on high priority and evolving at faster pace. More than 20 smart highways are scheduled for construction across 13 Chinese provinces, promoting the testing and application of AV technology, especially for autonomous trucking
  • Legislation in the European Union has completed defining the framework conditions for the use of fully automated trucks (SAE Level 4). Some autonomous driving vehicles are already rolling on European roads with special permits. The Western European countries account for 90% of the Europe’s autonomous vehicle market currently
  •  This autonomous vehicle market in logistics industry is highly fragmented, with several stakeholders including OEMs, technology players, software and AI companies, system integrators, sensor providers, consumers such as shipping companies, e-commerce players, food delivery giants and logistics companies

Market Overview

Autonomous driving technology revolution is making a paradigm shift in the way transportation industry works. This technology has been on the radar of automotive OEMs  from quite a longer period of time. However, its complete penetration into the passenger vehicle market still seems a distant dream due to many reasons such as technical hurdles, lower consumer acceptance, lack of solid regulatory policies, deficient infrastructure, and others. On contrary, the commercial highway vehicle industry has opened wide arms for higher level of automation pertaining to the increased demand for e-commerce and logistics post the Covid-19 pandemic. In 2020, the supply chain disruption occurred and the need for automation seemed more evident.  

Most of the AV start-ups have reallocated their capitals from passenger carriers to good carriers. Autonomous technology penetration in class-8 trucking has predominantly increased since past 2 to 3 years.

Close to $4 billion funding has been recorded in autonomous trucking industry since 2016. 

The top three leading autonomous start-ups having product portfolio targeting trucking business had become public and looking forward to launch their fully autonomous driving technology by 2024. 

China’s Inceptio Technology, dealing in autonomous driving truck technology and operation has raised highest funding till date compared to its peers. The company has recently closed $188 million Series B+ equity financing round to introduce more mass-produced L3 and L4 self-driving truck models to the market. In 2021, Aurora Innovation, TuSimple, and Embark launched their Initial Public Offering (IPO) and went public. These three leaders in the autonomous trucking business have cumulatively raised ˜$1.5 billion in funding. Plus.ai has raised $520 million over 5 funding rounds, with latest of $220 million from ClearVue Partners and FountainVest Partners. Pony.ai and Waymo are leaders already in the robotaxi market and have recently unveiled their entry in autonomous trucking and logistics market.

Waymo has raised funding of $2.25 billion from external investors, post which it formally announced the launching of Waymo Via, autonomous trucking segment. The investment pumped for this segment is estimated to be around $500 million. In latest Series D funding round of undisclosed amount, Pony.ai is estimated to have raised around $100 million for its robotruck product.  

The massive growth in e-commerce has pushed the shipping companies to increase more freight on the road which further created the challenge of driver shortage in the U.S., Europe, and China. The development in the advance driver assistance technology has been a boon to the logistics and shipping industry. This has created a significant demand for autonomous trucks for first-mile operations as the technology is capable of optimizing the supply chain and the reduce the operations cost significantly.
Moreover, the capabilities of autonomous technology fits perfectly to the environment in which the trucks operate. For instances, the truck routes between the distribution hubs eliminates lots of the more challenging scenarios for autonomous vehicles, such as pedestrians, stop signs, un-protected left turns, turning right on red lights, and other situations which rely on human judgment. Hence, it is more evident that autonomous technology is being deployed in trucks at faster pace and the industry is witnessing significant development towards achieving that. 

The autonomous tech has penetrated not only into the highway trucking but also into the intra city transportation of goods from warehouses to the stores. Since 2020, the autonomous technology has also penetrated into the last-mile operations of the supply chain. Many start-ups have emerged in this space targeting the food and grocery deliveries directly to the consumers involving smaller droids of 20 to 50 lbs. According to M14 Intelligence analysis, the autonomous technology penetration in last-mile delivery business has a potential to cut the cost up to 52% in short-term and up to 75% in long-term. Although the penetration of autonomous technology in quite low at present, however, the demand is expected to grow dramatical over next 5 years. In terms of volume, the autonomous logistics vehicles (L4 and L5) are anticipated to grow at a CAGR of 87% from 2022 to 2030. The industry is expected to witness a dramatic spike in the volume of autonomous vehicles in 2024 and 2025, as OEMs and technology companies have set their launch timelines during the same period. 

The United States is a clear leader in developing and deploying autonomous vehicle technology. The country’s autonomous logistics vehicles volume shipment is estimated at xx units in 2022 and expected to reach xx million units by 2030. In the U.S., both the federal government and states have issued AD-related regulations, helping companies to progress towards commercialization. According to NHTSA, there are total 121 testing sites currently being permitted for testing of autonomous vehicles, of which 14 highways, 7 Universities, 5 Business campuses, and 2 sidewalk or pathways are dedicatedly being used to test autonomous logistic vehicles. Companies including Yandex, TuSimple, Valeo North America, Nuro, Locomation, Kodiak Robotics, Gatik AI, Embark, and Aurora Innovations are full-fledged working towards testing and deploying autonomous technology on these permitted U.S. roads.

 According to American Transportation Research Institute’s data, driver costs on and average 42% of total freight revenue. The introduction of autonomous technology into freight transportation has the capability to reduce this cost significantly. Moreover, fuel efficiency is critical for road freight transportation, the application of autonomous technology in trucks could achieve around 10% reduction in the fuel consumption. The advent of autonomous technology can alleviate the constraints on the supply side and fulfill the unmet demand in road logistics. The average selling price of level 4/5 highway trucks is currently estimated at $xx and with mass production and commercialization, the ASP is expected to decline to $xx.
 
The package and food delivery industry has witnessed tremendous growth, recording $150 billion in 2021. Moreover, there is no shortage of funding for the continued development of sidewalk delivery technology as billion-dollar partnerships leveraged among many of the existing and upstart transport, and tech companies including FedEx, Amazon, Yandex, Magna International, Uber Eats, 7 Eleven, Co-op, JD.com, and Alibaba. The average cost of one fully autonomous sidewalk robot is estimated at $xx which is expected to further reduce over the years as the industry reached mass-production and commercialization stage. 

Unlike the Robotaxis or the autonomous passenger vehicles, autonomous trucks have thrived through technological challenges and regulatory policies. Autonomous trucks are now a crucial part of supply chains’ first-mile delivery segment. The start-ups in this segment have progressed exponentially with billions of dollars of investments from venture capitalists and tech giants, while few of them have become public in matter of just 5-6 years. The leader in this space includes TuSimple, Plus.ai, Embark, Aurora, Kodiak Robotics, and Einride.

Quite few companies have realized the loopholes of the supply chain and have taken steps to optimize the ‘middle-mile’ delivery stage of logistics industry by deploying autonomous electric vans. Gatik, the U.S. based start-up is currently dominating the U.S. middle-mile logistics market by partnering with e-commerce giants such as Walmart.  While NuPort has wide reach over the Canadian market with government funding. Torc is a subsidiary of Daimler Trucks and together the companies are progressing towards accelerating the deployment of autonomous vehicles for B2B applications and optimizing the supply chain cost. 
Last Mile delivery is the most critical part of the supply chain as it involves direct contact with the customers. Post Covid-19, the demand for autonomous, contactless, and on-demand deliveries have boomed and players such as Starship Technologies, Kiwibot, Udelv, JD Logistics,  Neolix, Nuro, and others have very satisfactorily served the customers with their small autonomous delivery robots/vehicles. Multiple robotics start-ups have entered this last-mile delivery segment since past 2 to 3 years as it holds high growth prospect.

Key Questions Answered

What is the current status of Autonomous Vehicles in Logistics industry?

What growth potential does this technology holds in coming 5 to 10 years?

Which factors are attributing to the growth of AV market and what is the degree to impact?

How is the market penetration of autonomous logistics vehicles in major economies?

How is the market potential for autonomous vehicles in First-mile, Middle-mile, and last-mile operations?

Which vehicles amongst the autonomous trucks, on-road delivery vehicles, and sidewalk robots have highest demands?

Which companies are leading in terms of testing and deployment and which companies are the entering the market?

What is the autonomy package cost of autonomous logistics vehicles?

What is the sensor content for each type of autonomous logistics vehicles?

What are the entry barriers for the start-ups and how much growth potential does this sector holds?

How much funding or capital investment has been made in autonomous logistics vehicle segment over past 3  years?

Which markets are expected to drive the demand for autonomous logistic vehicles?

Which geographic markets are expected to have highest penetration of autonomous logistics vehicles?

What is the projected sales demand for all types of autonomous vehicles in logistics industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Scope of Research and Assumptions

2. Research Methodology - Data Analysis and Forecast

3. Status of Autonomous Vehicles (AVs) - Market Outlook

4. Global Commercial Vehicle (LCV and HCV) Sales - Market Outlook

4.1. Geographical plot of Commercial vehicle sales (000'units)
4.2. Commercial Vehicle Sales by Top 20 Countries, 2021 statistics
4.3. Regional Sales Statistics, 2019-2021

5. Commercial Highway Vehicles/Trucks Market Breakdown by Level of Automation

5.1. Level-wise Assessment, Market Volume (000' Units)
5.2. Autonomy Package Cost of ADAS and Autonomous Highway Trucks, by Level of Autonomy, 2021-2030

6. Global Market Statistics for Autonomous Technology Penetration in Logistics and Transportation Vehicles (Outdoor)

6.1. Autonomous Logistics Vehicle Market by Volume (000' units)
6.2. Autonomous Logistics Vehicle Market by Value ($ Million)

7. Geographical Analysis of Autonomous Logistic Vehicles

7.1. Top Geographic Markets for Autonomous Logistics Vehicles - Volume (000' Units)
7.2. Regional Market Breakdown for Autonomous Logistics Vehicles - Volume (000' Units)

8. Autonomous Logistic Vehicles Market Breakdown by Operations

8.1. % Penetration of autonomous technology in logistic Operations
8.2. First-Mile, Middle Mile, and Last-mile autonomous vehicles market volume (000' Units))
8.3. First-Mile, Middle Mile, and Last-mile autonomous vehicles market Value ($ Million)
8.4. % Penetration of Type of Autonomous Vehicles in First, Medium and Last-mile operations, 2021 2030

9. First-Mile: Autonomous Logistics Vehicle Market

9.1. Autonomous Vehicles in First Mile Operations, Market Volume (000' Units)
9.2. Autonomous Vehicles in First Mile Operations, Market Value ($ Million)

10. Middle-Mile: Autonomous Logistics Vehicle Market

10.1 Autonomous Vehicles in Middle Mile Operations, Market Volume (000' Units)
10.2. Autonomous Vehicles in Middle Mile Operations, Market Value ($ Million)

11. Last-Mile: Autonomous Logistics Vehicle Market

11.1 Autonomous Vehicles in Last Mile Operations, Market Volume (000' Units)
11.2. Autonomous Vehicles in Last Mile Operations, Market Value ($ Million)
11.3 Autonomous Vehicles in Last Mile Operations,By Payload Capacity ( <100Ibs., 100Ibs., >300Ibs.) - Market Volume (000' Units)
11.4 Pricing Analysis of Last-Mile Robotic Vehicles

12. Global Logistic Vehicles Market Breakdown by Type of Vehicle/ Droid- (Autonomous Highway (L4/5) trucks, On-Road Delivery Vehicles, Sidewalk Robots/ Droids)

12.1.  Autonomous Logistics Vehicles , by Type - Market Volume (Units)
12.2. Y-O-Y Growth Rate (%) pf Types of Autonomous Logistics Vehicles
12.3. Autonomous Logistics Vehicles , by Type - Market Value ($ Million)
12.4. Market Volume of Vehicle Types Vs ASP ($)

13. Market Analysis of Autonomous Highway Trucks (Level 4/5)

13.1 Autonomous Highway Trucks (Level 4/5) - Market Volume
13.2 Autonomous Highway Trucks (Level 4/5) - Market Value
13.3 Top Regional Markets for Autonomous Highway Trucks (L4/5) - Market Volume

14. Market Analysis of Autonomous On-road Delivery Vans

14.1 Autonomous On-road Delivery Vans - Market Volume
14.2 Autonomous On-road Delivery Vans - Market Value
14.3 Top Regional Markets for Autonomous On-road Delivery Vans - Market Volume (Units)

15. Market Analysis of Autonomous Sidewalk Robots/ Droids

15.1 Autonomous Sidewalk Robots/ Droids - Market Volume
15.2 Autonomous Sidewalk Robots/ Droids - Market Value
15.3 Top Regional Markets for Autonomous Sidewalk Robots/ Droids - Market Volume (Units)

16. Sensor Content in Autonomous Logistics Vehicles

16.1 Analysis of sensors Equipped per Autonomous Logistics Vehicle
16.2. Autonomous Trucks (L4/L5) Sensor Content

16.2.1. Autonomy Package Cost
16.2.2 Sensor Content per L4/5 Autonomous Truck
16.2.3. Volume Shipment (000' Units) of Sensors Equipped Autonomous Level 4/5 Trucks
16.2.4. Value of Sensors Equipped in Autonomous Level 4/5 Trucks - Market Size ($ Million)

16.3. Autonomous On-Road Delivery Vans Sensor Content

16.3.1. Autonomy  Package Cost
16.3.2. Sensor Content per Autonomous on-Road Delivery Vans
16.3.3. Market Volume Shipment (000' units) of Sensors Equipped in Autonomous On-Road Delivery Vans
16.3.4. Market value ($ Million) of Sensors Equipped in Autonomous On-Road Delivery

16.4. Autonomous Sidewalk Robots Sensor Content

16.4.1. Autonomy Package Cost
16.4.2. Sensor Content per Autonomous Sidewalk Robots
16.4.3. Market Volume Shipment (000' Units) of Sensors Equipped Autonomous Sidewalk Robots
16.4.4. Market Value ($ Million) of Sensors Equipped Autonomous Sidewalk Robots

17. Company Analysis by Type of Logistic Operation

17.1. AV Tech Providers: First, middle and Last Mile Logistics Solution - Snapshot
17.2. Adoption of Autonomous Vehicle Services in Logistics Industry
17.3. Regional Distribution of AV Companies in Logistics Industry
17.4. Company Analysis - First Mile Delivery

17.4.1. Funding Analysis - Autonomous Trucking Companies in First Mile Logistics
17.4.2. Time-to-Market or Market Commercialization Timeline- Autonomous Trucking Companies in First Mile Logistics
17.4.3. Geographic Presence of Leading Players in Autonomous Trucking Business
17.4.4. Partnerships and Collaborations of Autonomous Trucking Companies with Logistic Service Providers and OMEs

17.5. Company Analysis - Middle Nile Delivery

17.5.1. Path to Commercialization: Autonomous Vehicle Companies in Middle-mile Delivery

17.6. Company Analysis - Last Mile Delivery

17.6.1. Time-to-Market or Market/ Commercialization timeline- Robotics Vehicle Companies in Last-mile Logistics
17.6.2. Funding Analysis: Robotics Vehicle Companies in Last-mile Logistics
17.6.3. Fleet of Robotics Vehicle by Companies in Last-mile Logistics
17.6.4. Geographical Placement of Robotics Vehicles in Last-mile Logistics
17.6.5. Comparison of Last-Mile Delivery Robot Based On Specifications
17.6.6. Partnership, Collaborations, and M&A: Autonomous Last-mile Delivery Companies

17.7. Last-Mile Sidewalk Delivery Robots- Analysis

17.7.1. Payload Capacity vs Service Charges per Delivery

17.8. Last Mile On-Road Delivery Autonomous Vehicles- Analysis

17.8.1. Payload Capacity vs Service Charges per Delivery

18. Consumer Analysis Retailers, e-Commerce, Food Delivery Service Providers, ShippingCompanies, and Others

18.1. Leading e-commerce and logistics service companies: Adoption Timeline of Autonomous Delivery Vehicles

19. Autonomous Technology Adoption Rating - Assumptions, Parameters, and Methodology

19.1. Adoption rating of Leading E-commerce and retail Service Providers

19.1.1. Top E-Commerce Players in the U.S.
19.1.2. Top E-Commerce Players in China

19.2. Autonomous Technology Adoption Rating: Grocery and Food Delivery Companies
19.3. Autonomous Technology Adoption Rating: Shipping, Transportation and Logistic Companies

20. Company Profiles

21. Views of Industry Experts

22. Appendix

 

 

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