世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

民間宇宙旅行市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析

民間宇宙旅行市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析


Private Space Travel Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2031

民間宇宙旅行の動向と予測 世界の民間宇宙旅行市場の将来は、宇宙飛行と宇宙ホテル・宇宙ステーション市場にビジネスチャンスがありそうだ。世界の民間宇宙旅行市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率2... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 言語
Lucintel
ルシンテル
2025年2月7日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
オンデマンドレポート:ご注文後3-4週間 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

民間宇宙旅行の動向と予測

世界の民間宇宙旅行市場の将来は、宇宙飛行と宇宙ホテル・宇宙ステーション市場にビジネスチャンスがありそうだ。世界の民間宇宙旅行市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率21.3%で成長すると予想されている。この市場の主な促進要因は、宇宙旅行需要の高まりと、特に再利用可能なロケット、宇宙船、打ち上げシステムなどの宇宙技術の進歩である。
- Lucintelの予測では、タイプ別ではサブオービタル宇宙旅行が予測期間中に最も高い成長を遂げる見込みである。
- 用途別では、宇宙飛行が高い成長を遂げる見込みである。
- 地域別では、北米が予測期間中に最も高い成長が見込まれる。

150ページを超える包括的なレポートで、ビジネスの意思決定に役立つ貴重な洞察を得てください。

民間宇宙旅行市場の新たな動向

民間宇宙旅行市場は、その変容が継続するためにいくつかの点でトレンドを形成している。これらのトレンドは、輸送手段の継続的な技術開発、新規参入企業の増加、消費者の関心の高まりを反映している。

- 宇宙旅行:宇宙旅行分野への資本流入が増加している。億万長者やベンチャー・キャピタルからの注目度の高い投資は、商業宇宙飛行技術とインフラの開発を加速させ、宇宙観光をより現実的で魅力的なものにしている。
- 再利用可能な宇宙船の開発:企業はコスト削減と宇宙ミッションの拡大のため、再利用可能な宇宙船に再投資している。スペースX社のファルコン9やブルー・オリジン社のニュー・シェパードで実証されたように、宇宙旅行を経済的に実行可能かつ持続可能なものにするのは再利用可能な要素である。
- スペースポートの出現:スペースポートは、日進月歩で急増している。実際、スペースポート・アメリカと命名されたヴァージン・ギャラクティックのような発射場は、商業宇宙飛行の打ち上げや宇宙観光事業にすでに関連性を持ち始めており、宇宙旅行のロジスティクスを円滑にしている。
- コラボレーションとパートナーシップ:この分野における重要な新興トレンドのひとつは、民間企業と政府宇宙機関との協力関係の強化である。NASAやESAといった組織とのパートナーシップにより、民間企業は新しい技術を開発し、民間宇宙ミッションの範囲をさらに拡大することができる。
- 宇宙居住施設の開発と長期ミッション計画の拡大傾向:宇宙ハビタットの開発と長期ミッションの計画は増加する傾向にある。多くの企業が、宇宙ステーションを建設する方法を模索し、月や火星への有人飛行を準備して、宇宙での人類の活動を広げようと考えている。

このような成長トレンドは、技術革新、投資の増加、民間宇宙旅行市場で利用可能な宇宙での経験ポートフォリオの拡大の推進力となっている。



民間宇宙旅行市場における最近の動き

民間宇宙旅行市場では最近、業界の軌跡を形成し続ける重要なマイルストーンと発展を生み出した発展があった。

- クルー・ドラゴン・ミッションの成功スペースX社のクルー・ドラゴン宇宙船は、国際宇宙ステーションへの複数のミッションを成功させ、商業有人宇宙飛行のマイルストーンとなった。この実績は、民間企業による有人宇宙飛行の実現可能性を示すとともに、将来の宇宙旅行の先例となった。
- Blue Originのサブオービタル飛行:ブルー・オリジンは、ニュー・シェパード・ロケットによる準軌道宇宙飛行を成功させ、初期の商業宇宙旅行体験を提供した。この飛行は宇宙観光の可能性を予見させるものであり、Blue Originをこの市場における重要なプレーヤーとして確立させた。
- 中国の月探査計画:中国は、民間の月探査計画や国際企業との提携を発表している。iSpaceのような企業は月探査のための技術を開発しており、民間宇宙旅行分野での役割を拡大しようという中国の野心を浮き彫りにしている。
- インドの宇宙政策の改革:インドの宇宙政策が改正され、宇宙ミッションへの民間セクターの参加が認められるようになった。Sky Root Aerospaceのようなベンダーがロケットを製造しており、インドを宇宙探査と宇宙旅行の新たな温床として位置づけている。
- 日本の宇宙観光プロジェクト:スペース・オブ・ジャパンのような企業は、月面探査や宇宙観光のための技術開発に取り組んでいる。日本による宇宙開発への投資は、宇宙での民間旅行を発展させ、世界のパートナーと連携するという国の決意を示している。

この発展は、技術向上、投資拡大、国際協力により、民間宇宙旅行がいかにダイナミックに成長しているかを示している。

民間宇宙旅行市場の戦略的成長機会

民間宇宙旅行市場には、技術向上と市場需要の変化から生まれる様々な応用により、いくつかの戦略的成長機会が生まれつつある。

- 商業宇宙旅行:商業宇宙旅行ベンチャーの開発と拡大は、主要な成長機会と考えられる。同社は、ユニークな体験を求める富裕な消費者に準軌道飛行や軌道飛行を提供することで、宇宙旅行への新たな関心を利用する。
- 宇宙居住施設と宇宙ステーション:宇宙居住施設や宇宙ステーションへの投資は、人類が宇宙に長期滞在する可能性を提供する。企業は、宇宙での生活や仕事のためのインフラを開発し、研究、観光、潜在的な植民地化の取り組みを支援することができる。
- 月・火星ミッション:月や火星へのミッションを計画・実行することは、大きな成長の可能性を秘めている。民間企業は、政府主導のミッションに参加したり、独自の探査ミッションを開発したりして、有人宇宙探査の拡大に貢献することができる。
- 衛星打ち上げサービス:民間宇宙事業における萌芽的な機会のひとつは、衛星打ち上げサービスであろう。企業は、通信、地球観測、科学研究に関連するさまざまな用途向けに、費用対効果が高く信頼性の高い打上げソリューションを提供することができる。
- 宇宙ベースの研究開発:宇宙を利用した研究開発は、材料、技術、科学における技術革新の機会を提供するものである。民間企業は、宇宙という特殊な環境の中でさまざまな実験を行い、新技術を開発することができる。

このような機会が民間宇宙旅行市場の将来を形成している。というのも、民間宇宙旅行市場の応用基盤が拡大し、技術的進歩がもたらされ、収益の新たな道が開かれているからである。

民間宇宙旅行市場の推進要因と課題

様々な推進要因と課題が民間宇宙旅行市場の発展と成長に影響を与えている。民間宇宙旅行の様々な推進要因と課題は、技術開発、投資レベル、規制要因、市場需要によって左右される。これらの要素を理解することは、宇宙旅行の展開段階を調査する上で重要な役割を果たす。

民間宇宙旅行市場を牽引する要因は以下の通りである:
1.技術の進歩:民間宇宙旅行の成長は、宇宙船の設計における革新と推進システムの改善によって促進される。再利用可能なロケット技術と宇宙飛行中の安全性の進歩は、宇宙旅行をより実現可能で費用対効果の高いものにしている。
2.投資の拡大:民間企業やベンチャーキャピタルによる高額の投資は、宇宙旅行に関連するインフラや技術開発に活用される。その結果、財政支援によって宇宙ミッションが加速し、市場の選択肢が広がる。
3.消費者の関心の高まり:宇宙旅行への関心は、特に富裕層の間で高まっている。商業宇宙飛行体験は、宇宙旅行分野の発展への関心から需要が増加している。宇宙旅行がより身近なものになれば、消費者の宇宙旅行に対する熱意も高まるだろうと多くの人が予想している。
4.政府の支援と協力:民間宇宙会社は、民間宇宙会社と政府宇宙機関とのコラボレーションを通じて、宇宙ミッションの開発に重要な支援を受けている。NASAやESAのような組織との協力関係は、技術開発と市場参入を促進している。
5.再利用性の進展:宇宙ミッションのコストは徐々に下がりつつあり、再利用可能な宇宙船のプロセスを発展させながら、より頻繁な宇宙ミッションの可能性が出てきている。再利用可能性は、宇宙旅行を経済的に実行可能かつ持続可能なものにする。
民間宇宙旅行市場における課題は以下の通り:
1.規制と安全性の問題:規制と安全性の問題:規制要件に対応し、宇宙旅行の安全性を確保することは、このセクターに多くのことを要求している。安全性の遵守と規制の枠組みは、市場への参入や消費者の信頼にとって最も重要なものとなる。
2.開発コストの高さ:重大な課題のひとつは、宇宙船の開発・打ち上げコストの高さである。このコストを賄い、管理できるかどうかが、民間商業宇宙旅行ベンチャーの成否を分ける。
3.技術的・工学的ハードル:宇宙船の設計、推進力、生命維持システムなどの分野における特定の技術的課題を克服する必要がある。信頼性が高く安全な宇宙旅行を実現するには、こうした工学的障害を克服する必要がある。

技術開発、市場需要、規制遵守の必要性に影響する推進要因と課題は、民間宇宙旅行市場を絶えず変化させている。従って、これらの要因は、発展する宇宙旅行産業が直面する様々な課題を克服するだけでなく、機会を実現するためにも、十分に考慮し、対処する必要がある。

民間宇宙旅行会社一覧

同市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。こうした戦略を通じて、民間宇宙旅行企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品や技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介する民間宇宙旅行企業には以下が含まれる。

- ブルーオリジン
- スペースX
- ヴァージン・ギャラクティック
- ボーイング
- スペース・アドベンチャーズ
- アクシオム・スペース
- スペース・パースペクティブ


セグメント別民間宇宙旅行

この調査には、世界の民間宇宙旅行市場の製品タイプ別、用途別、地域別の予測が含まれている。

製品タイプ別民間宇宙旅行市場【2019年から2031年までの金額別分析

- サブオービタル宇宙旅行
- 軌道宇宙旅行
- 月周回宇宙旅行


民間宇宙旅行の用途別市場【2019年から2031年までの金額別分析

- 宇宙飛行
- 宇宙ホテル・宇宙ステーション










プライベート宇宙旅行の地域別市場【2019年から2031年までの金額別分析

- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域


民間宇宙旅行市場の国別展望

新規参入者と新技術が民間宇宙旅行市場を急速な発展段階へと押し上げている。この成長を後押ししている要因は、宇宙船の新しい設計、達成されたミッション、投資の増加である。より多くの国がこの争いに飛び込み、民間企業が懸命に努力すればするほど、この分野はより頻繁で実行可能な宇宙旅行体験で進化していくだろう。

- アメリカ米国では、SpaceXとBlue Originに先導され、民間宇宙旅行が大きな節目を迎えている。例えば、スペースXのクルー・ドラゴンは国際宇宙ステーションにクルーを運んでおり、ブルー・オリジンはニュー・シェパード・ロケットでサブオービタル飛行を実現し、商業宇宙旅行のマイルストーンとなった。
- 中国中国は、民間宇宙に関して、国内外の企業と協力することで、その能力を向上させたいと考えている。CNSAは民間企業の宇宙活動への参加を高く評価しており、iSpaceのような企業は月へのミッションを準備しながら再利用可能なロケットをテストしている。
- ドイツドイツは、宇宙港と衛星技術の開発に注目している。OHB SEのような企業は、人工衛星の打ち上げや宇宙探査に関するプロジェクトに携わっている。欧州の宇宙ミッションや宇宙インフラへの民間投資に対するドイツの支援は、ドイツが宇宙旅行の促進にいかに力を入れているかを反映している。
- インドインドは、民間宇宙旅行市場における新たなプレーヤーに急成長している。ISROの新しい宇宙政策は、民間とのパートナーシップを前進させた。多くの新興企業が独自のロケットや宇宙ミッションの開発に取り組んでおり、インドの宇宙旅行の展望に重みを加える野心的な計画を持っている。
- 日本:スペース社やALE社のような企業が月探査ミッションや宇宙旅行関連技術を開発している。日本の宇宙イノベーションへのコミットメントには、国際パートナーとの協力や、商業宇宙旅行・探査のための技術開発への資金投入が含まれる。

世界の民間宇宙旅行市場の特徴

市場規模の推定:民間宇宙旅行市場規模を金額(億ドル)で推定。
動向と予測分析:各セグメント・地域別の市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)。
セグメンテーション分析:製品タイプ別、用途別、地域別の民間宇宙旅行市場規模を金額($B)で推計。
地域別分析:民間宇宙旅行市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:民間宇宙旅行市場の製品タイプ別、用途別、地域別の成長機会分析。
戦略分析:民間宇宙旅行市場のM&A、新製品開発、競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化度分析。


この市場、または隣接する市場での事業拡大をお考えでしたら、ぜひ弊社にご相談ください。私たちは、市場参入、機会スクリーニング、デューデリジェンス、サプライチェーン分析、M&Aなど、何百もの戦略的コンサルティング・プロジェクトを行ってきました。

本レポートは、以下の11の主要な質問に回答しています:

Q.1.民間宇宙旅行市場において、製品タイプ別(サブオービタル宇宙旅行、軌道宇宙旅行、月宇宙旅行)、用途別(宇宙飛行、宇宙ホテル・宇宙ステーション)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域)に、最も有望で高成長が期待できる機会は何か?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?



ページTOPに戻る


目次

目次

1.要旨

2.民間宇宙旅行の世界市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3: 産業の推進要因と課題

3.2019年から2031年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)
3.2.民間宇宙旅行の世界市場動向(2019~2024年)と予測(2025~2031年)
3.3:民間宇宙旅行の世界市場:製品タイプ別
3.3.1:サブオービタル宇宙旅行
3.3.2:軌道宇宙旅行
3.3.3:月周回宇宙旅行
3.4:民間宇宙旅行の世界市場:用途別
3.4.1:宇宙飛行
3.4.2:宇宙ホテル・宇宙ステーション

4.2019年から2031年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:民間宇宙旅行の世界地域別市場
4.2:北米の民間宇宙旅行市場
4.2.1:北米の製品タイプ別市場サブオービタル宇宙旅行、オービタル宇宙旅行、月宇宙旅行
4.2.2:北米市場:用途別:宇宙飛行、宇宙ホテル・宇宙ステーション
4.3:欧州民間宇宙旅行市場
4.3.1:製品タイプ別欧州市場:サブオービタル宇宙旅行、オービタル宇宙旅行、月宇宙旅行
4.3.2:欧州市場:用途別:宇宙飛行、宇宙ホテル・宇宙ステーション
4.4:APAC民間宇宙旅行市場
4.4.1:APACの製品タイプ別市場:サブオービタル宇宙旅行、オービタル宇宙旅行、月宇宙旅行
4.4.2:APACの用途別市場:宇宙飛行、宇宙ホテル・宇宙ステーション
4.5: ROW民間宇宙旅行市場
4.5.1:ROW市場:製品タイプ別:サブオービタル宇宙旅行、オービタル宇宙旅行、月宇宙旅行
4.5.2:ROWの用途別市場:宇宙飛行、宇宙ホテル・宇宙ステーション

5.競合分析
5.1: 製品ポートフォリオ分析
5.2: 運用統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析

6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:世界の民間宇宙旅行市場の製品タイプ別成長機会
6.1.2:世界の民間宇宙旅行市場の成長機会:用途別
6.1.3:世界の民間宇宙旅行市場の地域別成長機会
6.2:民間宇宙旅行の世界市場における新たな動向
6.3: 戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:民間宇宙旅行世界市場の容量拡大
6.3.3:世界の民間宇宙旅行市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス

7.主要企業のプロフィール
7.1:ブルーオリジン
7.2: スペースX
7.3: ヴァージン・ギャラクティック
7.4: ボーイング
7.5: スペース・アドベンチャーズ
7.6:アクシオム・スペース
7.7: スペース・パースペクティブ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Private Space Travel Trends and Forecast

The future of the global private space travel market looks promising with opportunities in the space flights and space hotel & space station markets. The global private space travel market is expected to grow with a CAGR of 21.3% from 2025 to 2031. The major drivers for this market are the rising demand for space tourism and advancements in space technology, particularly in terms of reusable rockets, spacecraft, and launch systems.
• Lucintel forecasts that, within the type category, suborbital space tourism is expected to witness the highest growth over the forecast period.
• Within the application category, space flights are expected to witness higher growth.
• In terms of regions, North America is expected to witness the highest growth over the forecast period.

Gain valuable insights for your business decisions with our comprehensive 150+ page report.

Emerging Trends in the Private Space Travel Market

The private space travel market is setting a trend in several ways for its metamorphosis to continue. These trends reflect the continuous technological development of transportation, the addition of new market entrants, and a rising tide of interest by consumers.

• Space Tourism: There is a growing influx of capital in the area of space tourism. High-profile investments from billionaires and venture capitalists are accelerating the development of commercial spaceflight technologies and infrastructure, making space tourism more viable and attractive.
• Reusable Spaceship Development: The companies are re-investing in reusable spacecraft to reduce costs and increase space missions. It is the reusability factor that will make space travel economically viable and sustainable, as demonstrated with Falcon-9 by SpaceX and New Shepard by Blue Origin.
• The Emergence of Spaceports: Spaceports are mushrooming as the day's order. Indeed, such launch points, like the one by Virgin Galactic christened Spaceport America, have already begun to grow in relevance for commercial spaceflight launches and space tourism operations, thereby smoothing logistics for space travel.
• Collaboration and Partnerships: One of the important emerging trends in this sector is increased collaboration between private enterprises and government space agencies. Partnerships with organizations such as NASA and ESA are allowing private enterprise companies to develop new technologies and further expand the scope of private space missions.
• Development of Space Habitats and Long-Term Mission Planning Tend to Expand: The development of space habitats and the planning of long-term missions are bound to increase. Many companies are thinking about finding ways of constructing space stations and preparing for manned flights to the Moon and Mars to widen human activities in space.

These growing trends thus act as drivers for technological innovation, increasing investments, and expansion of the portfolio of experience in space available within the private space travel market.



Recent Developments in the Private Space Travel Market

There have been recent developments in the private space travel market that have created important milestones and developments that continue to shape the trajectory of the industry.

• Successful Crew Dragon Missions: SpaceX’s Crew Dragon spacecraft has completed multiple successful missions to the International Space Station, marking a milestone in commercial human spaceflight. This achievement demonstrates the feasibility of private companies operating crewed missions and sets a precedent for future space tourism.
• Blue Origin’s Suborbital Flights: Blue Origin has successfully conducted suborbital spaceflights with its New Shepard rocket, providing early commercial space tourism experiences. These flights offer a preview of the potential for space tourism and establish Blue Origin as a key player in the market.
• China’s Lunar Exploration Plans: China has announced plans for private lunar missions and collaborations with international companies. Companies like iSpace are developing technologies for lunar exploration, highlighting China’s ambition to expand its role in the private space travel sector.
• Reforms in India's Space Policy: The revised space policy of India now invites participation from the private sector in space missions. Vendors like Sky Root Aerospace are fabricating their launch vehicles, which are positioning India as the emerging hotbed for space exploration and tourism.
• Japan's Space Tourism Projects: Companies like Space of Japan are working to create technologies for missions on the moon and space tourism. The investment by Japan in space exploration signifies the determination of the nation to develop private travel in space and to work in tandem with its global partners.

This development has shown how dynamically private space travel is growing owing to technological improvements, greater investment, and international cooperation.

Strategic Growth Opportunities for Private Space Travel Market

Several strategic growth opportunities are developing within the private space travel marketplace, with varied applications accruing from technological improvements and changing market demand.

• Commercial Space Tourism: The development and expansion of commercial space tourism ventures will be considered major growth opportunities. The company will exploit an emerging interest in space travel by offering suborbital and orbital flights to rich consumers in search of unique experiences.
• Space Habitats and Stations: Investment in space habitats and stations could provide possibilities for humankind to stay in space for long periods. Companies can develop infrastructure for living and working in space, supporting research, tourism, and potential colonization efforts.
• Lunar and Mars Missions: Planning and executing missions to the Moon and Mars offer significant growth potential. Private companies can participate in government-led missions or develop their exploratory missions, contributing to the expansion of human space exploration.
• Satellite Launch Services: One of the budding opportunities in private space may be provided by satellite launch services. Firms can offer cost-effective and reliable launch solutions for several applications related to communications, Earth observation, and scientific research.
• Space-Based Research and Development: Space-based research and development engage in providing opportunities for innovation in materials, technology, and science. Private firms may carry out various experiments and work out new technologies within the peculiar environment of space.

These opportunities are shaping the future of the private space travel market because of the extension of its application base, which is causing technological advancement and opening new avenues for revenues.

Private Space Travel Market Driver and Challenges

Various drivers and challenges are influencing the development and growth of the private space travel market. The various drivers and challenges of private space travel are driven by technological developments, investment levels, regulatory factors, and market demand. Understanding these elements plays a key part in investigating the unfolding stage of space tourism.

The factors responsible for driving the private space travel market include:
1. Technological Advancements: Growth in private space travel is fostered by innovations in the design of spacecraft and improvements in propulsion systems. Advances in reusable rocket technology and safety during spaceflight make space travel more feasible and cost-effective.
2. More Investment: High investments by private firms and venture capitalists are utilized for infrastructure and technology development related to space tourism. This, in turn, financial support speeds up space missions and opens up more options in the market.
3. Increased Consumer Interest: Space tourism is an increasing fascination, especially among rich consumers. Commercial spaceflight experiences have seen increased demand due to the interest in the development of the space tourism field. Many expect consumer enthusiasm for space travel to increase as soon as it becomes more accessible.
4. Government Support and Collaboration: Private space companies receive crucial support to develop the space mission through collaborations between private space companies and government space agencies. Collaborations with organizations like NASA and ESA are facilitating technological development and market entry.
5. Progress in Reusability: The cost of space missions is slowly going down, with the possibility of more frequent space missions while developing the process of reusable spacecraft. Reusability makes space travel economically viable and sustainable.
Challenges in the private space travel market are:
1. Regulatory and Safety Issues: Coping with the regulatory requirements and making sure that traveling into space is safe demands much from the sector. Safety adherence and regulatory frameworks are going to be paramount to entry into the market or consumer confidence.
2. High Costs of Development: One of the critical challenges is the high development and launch costs of space vehicles. To be able to finance and manage the costs will make or break the private commercial space travel venture.
3. Technical and Engineering Hurdles: Certain technical challenges in areas of spacecraft design, propulsion, and life support systems need to be overcome. These engineering obstacles need to be surmounted if dependable and safe space travel is to be achieved.

The drivers and challenges affecting technological developments, market demand, and the need to comply with regulations are constantly reshaping the private space travel market. These factors will therefore need to be duly considered and addressed to realize opportunities as well as surmount various challenges facing the evolving industry of space tourism.

List of Private Space Travel Companies

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. Through these strategies private space travel companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the private space travel companies profiled in this report include-

• Blue Origin
• SpaceX
• Virgin Galactic
• Boeing
• Space Adventures
• Axiom Space
• Space Perspective


Private Space Travel by Segment

The study includes a forecast for the global private space travel market by product type, application, and region.

Private Space Travel Market by Product Type [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

• Suborbital Space Tourism
• Orbital Space Tourism
• Lunar Space Tourism


Private Space Travel Market by Application [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

• Space Flights
• Space Hotel & Space Station










Private Space Travel Market by Region [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World


Country Wise Outlook for the Private Space Travel Market

New entrants and fresh technologies are pushing the private space travel market into a phase of fast development. The contributory factors driving this growth are new designs for spacecraft, accomplished missions, and a rise in investment. As more and more countries jump into the fray and private companies strive harder, the sector will evolve with more frequent and viable space travel experiences.

• US: Private trips to space have reached major milestones in the US spearheaded by SpaceX and Blue Origin. For instance, SpaceX's Crew Dragon has been carrying crew members to the International Space Station, while Blue Origin has made suborbital flights with its New Shepard rocket milestone in commercial space tourism.
• China: China aspires to better its capabilities regarding private space by collaborating with domestic and international companies in the process. CNSA appreciates the participation of private industry in space activities, and companies like iSpace test reusable rockets while preparing missions to the Moon, placing China in an emerging position within the private space travel market.
• Germany: Germany looks towards the development of spaceports and satellite technology. Companies like OHB SE have engaged in projects related to launching satellites and space exploration. German support for European space missions and private investment in space infrastructure reflects how committed it is to promoting space travel.
• India: India is fast turning a new player in the private space travel market. ISRO's new space policy took its private partnerships forward. A raft of startups is working on developing their own launch vehicles and space missions, with ambitious plans to add weight to India's space tourism prospects.
• Japan: The Country is making progress in private space, with companies like Space and ALE developing missions for lunar exploration and technologies related to space tourism. Japan's commitment to space innovation involves collaboration with international partners and investing money in developing technologies for commercial space travel and exploration.

Features of the Global Private Space Travel Market

Market Size Estimates: Private space travel market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2019 to 2024) and forecast (2025 to 2031) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Private space travel market size by product type, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Private space travel market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different product types, applications, and regions for the private space travel market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the private space travel market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.


If you are looking to expand your business in this or adjacent markets, then contact us. We have done hundreds of strategic consulting projects in market entry, opportunity screening, due diligence, supply chain analysis, M & A, and more.

This report answers following 11 key questions:

Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the private space travel market by product type (suborbital space tourism, orbital space tourism, and lunar space tourism), application (space flights and space hotel & space station), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Private Space Travel Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2019 to 2031
3.1. Macroeconomic Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.2. Global Private Space Travel Market Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.3: Global Private Space Travel Market by Product Type
3.3.1: Suborbital Space Tourism
3.3.2: Orbital Space Tourism
3.3.3: Lunar Space Tourism
3.4: Global Private Space Travel Market by Application
3.4.1: Space Flights
3.4.2: Space Hotel & Space Station

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2019 to 2031
4.1: Global Private Space Travel Market by Region
4.2: North American Private Space Travel Market
4.2.1: North American Market by Product Type: Suborbital Space Tourism, Orbital Space Tourism, and Lunar Space Tourism
4.2.2: North American Market by Application: Space Flights and Space Hotel & Space Station
4.3: European Private Space Travel Market
4.3.1: European Market by Product Type: Suborbital Space Tourism, Orbital Space Tourism, and Lunar Space Tourism
4.3.2: European Market by Application: Space Flights and Space Hotel & Space Station
4.4: APAC Private Space Travel Market
4.4.1: APAC Market by Product Type: Suborbital Space Tourism, Orbital Space Tourism, and Lunar Space Tourism
4.4.2: APAC Market by Application: Space Flights and Space Hotel & Space Station
4.5: ROW Private Space Travel Market
4.5.1: ROW Market by Product Type: Suborbital Space Tourism, Orbital Space Tourism, and Lunar Space Tourism
4.5.2: ROW Market by Application: Space Flights and Space Hotel & Space Station

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Private Space Travel Market by Product Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Private Space Travel Market by Application
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Private Space Travel Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Private Space Travel Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Private Space Travel Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Private Space Travel Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Blue Origin
7.2: SpaceX
7.3: Virgin Galactic
7.4: Boeing
7.5: Space Adventures
7.6: Axiom Space
7.7: Space Perspective

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(宇宙・防衛)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(travel)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/02/21 10:27

150.86 円

158.69 円

193.74 円

ページTOPに戻る