世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

曲げ試験機市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析

曲げ試験機市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


Bend Testing Machine Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

曲げ試験機の動向と予測 世界の曲げ試験機市場の将来は、製造市場と建設市場における機会で有望視されている。世界の曲げ試験機市場は、2024年から2030年までのCAGRが12.5%で、2030年までに推定918億ドルに達す... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 言語
Lucintel
ルシンテル
2024年9月1日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
お問合わせください 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

曲げ試験機の動向と予測
世界の曲げ試験機市場の将来は、製造市場と建設市場における機会で有望視されている。世界の曲げ試験機市場は、2024年から2030年までのCAGRが12.5%で、2030年までに推定918億ドルに達すると予想される。この市場の主な促進要因は、繊維・自動車分野での4コラム試験機に対する高い需要、耐久性や持続可能性を評価するための材料の品質に関する関心の高まり、建築分野での鉄鋼・鉄部品や材料に対する旺盛な需要である。
Lucintel社は、鉄筋棒鋼が予測期間中最大のセグメントであり続けると予測している。
この市場の中では、製造業がより大きなセグメントであり続けるだろう。
北米は、自動車産業を発展させるための政府資金が増加しているため、予測期間中も最大地域であり続けるだろう。

曲げ試験機市場の新たなトレンド
業界では、曲げ試験機市場の現在の傾向を変えつつある多くの新興トレンドが進行中である。このような変化は、技術の向上、精度に対するニーズの高まり、業界によって絶えず変化する評価を反映している。このような理由から、市場の変化の方向性と将来のチャンスを明らかにするためには、これらのトレンドを注視することが重要である。
- デジタル技術と自動化技術の統合:この発展により、より正確な検査が行われるようになり、また、すでにある自動化されたトレーニングシステムにデジタル制御システムを統合することで、その効率も向上している。したがって、この分野ではさらなる技術革新が行われ、さまざまな分野で高度な材料試験機がより多く使用されるようになっています。
- データ収集と解析の強化:最新の曲げ試験機は高度なデータ収集システムを備えており、詳細な分析とリアルタイムのモニタリングを可能にしています。さらに、強化されたデータ分析能力は、品質管理を確実にするだけでなく、より良い意思決定を行うのに役立つ材料性能に関する包括的な理解を提供します。これに加えて、より環境に優しい製造への取り組みにより、試験工程の有効性が向上し、高精度の試験に理想的です。
- カスタマイズと柔軟性の重視:現在の顧客は、フレキシブルな作業・試験環境を求めている。そのため、機械は可変性を持って開発され、各業界の要件に適合するようにモジュラーコンポーネントで構成されています。その結果、試験は様々な分野に適用することができ、この流れに従えば、様々な試験に機械を適合させることが容易になります。
- 持続可能性の重視:さらに、メーカー各社は、より環境にやさしくエネルギー効率の高い曲げ試験機を開発しています。これらの試験機は、持続可能な設計手法に基づく製品開発プロセスを改善し、環境への影響を低減するだけでなく、規制遵守に向けた世界的なシフトにうまく適合しています。したがって、これはカーボンフットプリントの削減やグリーン製造イニシアティブに貢献します。
- 材料試験能力の進歩:ベンディングマシンは、自動車や航空宇宙企業などのハイテク産業で使用される、より複雑な材料を受け入れることができる。さらに、これらの機械は高強度合金を含む複合材の試験能力が向上しており、関連規格やその他の産業部門が設定した仕様への準拠を保証します。最後に、最先端材料を使用する部門に特化した品質保証を通じて、イノベーションを促進します。
結論として、デジタル統合、曲げ試験機のデータ分析機能の強化、カスタマイズ、先進材料試験、持続可能性といった新たなトレンドが、市場を再形成しながらイノベーションを促進している。このような最近の開発は、より良い精度を実現し、その結果、試験をより迅速化し、市場行動に情報を提供し、成長のための新たな可能性を生み出している。

曲げ試験機市場の最近の動向
曲げ試験機市場における最近の変化は、技術の進歩、業界の需要の変化、製造方法の変化を反映しています。これらの進展は、曲げ試験機がどのように製造され、さまざまな分野で使用されるかを促進する成長と技術革新に影響を与えている。
- 高度な自動化の採用:曲げ試験機の最近の動向の中で、高度な自動化技術の導入は重要です。自動化システムは、手作業の介入を減らし、試験プロセスの精度を向上させます。一貫した結果が得られるため、試験サイクルが短縮され、生産性が以前よりも向上しました。この傾向により、特に高い品質保証と厳格な試験基準を必要とする業界をサポートしています。
- デジタル制御の統合:デジタル制御の統合により、曲げ試験機は大きく変貌を遂げました。デジタル制御は、リアルタイムのデータ分析、試験パラメーターの制御を強化する優れたユーザーインターフェースをもたらします。精度が向上し、利用が容易になる一方で、評価がより正確になります。
- 多用途試験ソリューションの開発:メーカー各社は、試験に必要なさまざまな材料や条件に対応できる汎用性の高い曲げ試験機を開発しています。様々な業界の多様なニーズに対応するため、調整可能な機能やモジュール式のコンポーネントを備えた試験機がこの市場に導入されている。この開発により、航空宇宙、自動車、建設など、要求のバリエーションが多い分野での材料試験が強化されている。
- エネルギー効率と持続可能性の重視:エネルギー効率と持続可能性は、ベンディングマシンの設計における優先事項となっている。製造業者は省エネ技術を取り入れ、生産に持続可能な材料を使用しています。これは世界的な環境目標をサポートするものであり、運用コストと環境への影響の低減につながります。
- データ取得と報告の強化:曲げ試験機における最近の進歩は、データ収集とレポート機能を向上させています。性能特性に関するデータ分析の向上により提供される詳細な情報は、特に品質管理段階での効果的な意思決定に大きく貢献します。したがって、この進歩は、信頼性の検証や特定の規格への準拠に関する非常に詳細な情報を必要とする特定の業界に課される詳細な要件を満たす上で重要な役割を果たします。
自動化、デジタル制御、汎用性、持続可能性、強化されたデータ機能などは、曲げ試験機市場において技術革新を促進し、試験プロセスを改善するために行われた多くの最新技術革新の一部である。このような改善により、業界における機械の性能は強化され、複数の用途が容易になり、産業界の要求と持続可能性に関する環境目標が達成された。
曲げ試験機市場の戦略的成長機会
曲げ試験機市場には、さまざまな用途に存在するいくつかの戦略的成長機会がある。技術の進歩、高精度試験に対する需要の増加、業界の要求の変化などが、こうした機会をもたらしている。このような成長見込みを特定し活用することは、技術革新を推進し市場を拡大することにつながる。
- 建設業界における拡大:信頼性の高い曲げ試験ソリューションへのニーズは、インフラ・プロジェクトの拡大だけでなく、建築物の安全性への関心の高まりによって高まっている。建設資材の品質管理要件の中で維持されている特定の基準に従って設計された高度な試験装置を提供することも、その方法の一つであろう。
- 航空宇宙分野での採用:より高性能な航空機や宇宙船の材料に対する要求が、革新的な試験ソリューションの必要性を高めている。コンポーネントの信頼性の低下は、航空宇宙企業が許容する資格を備えた特殊曲げ加工機の開発によって恩恵を受ける可能性のある分野の一つである。
- 自動車用途の成長:自動車産業は、自動車の性能と安全基準の向上を求めており、このニーズは曲げ試験ソリューションの必要性を高めています。このためメーカーは、自動車部門で適用可能な機械を設計し、部品の長寿命化と信頼性を確保する必要があります。
- ポータブル試験ソリューションの開発:製造業や建設業など、さまざまな分野で実施される現場での評価には、移動可能で使い勝手のよい試験実施手段が利用できる。高度な機能を備えたより多くのポータブル試験機を開発することは、このギャップを埋めることにつながり、それによって市場範囲を拡大し、利用しやすさを向上させることになる。
- 複合材料試験の進歩:航空宇宙、自動車、エレクトロニクスなど、さまざまな分野からの先端材料の試験に対する需要は、特殊な曲げ試験機の製造に最適なビジネスチャンスをもたらしている。これらの試験機は、技術革新や品質管理プログラムなどをサポートする精密機能を実行する複雑な材料を扱う。
曲げ試験機市場における戦略的成長機会には、建設、航空宇宙、自動車用途への拡大、ポータブル・ソリューションの開発、複合材料試験の進歩などがある。こうした機会を活用することで、市場シェアの拡大、製品ラインの拡充、さまざまな産業におけるニーズの変化への対応が可能になる。

曲げ試験機市場の推進要因と課題
曲げ試験機市場には、いくつかの主要な推進要因と課題があります。それらは、規制要件から経済状況、技術の進歩まで多岐にわたる。これらの問題を深く理解することは、成長分野を見極めながら市場をナビゲートするために必要です。
曲げ試験機市場を牽引する要因には、以下のようなものがあります:
1.技術の進歩:デジタル制御や自動化などの技術進歩は、曲げ試験機メーカーの販売台数の増加につながり、この分野の大きな成長を牽引し続けている。先進技術は、試験中の精度を高めると同時に、精密な試験装置を必要とする材料試験ビジネスにおいて、このような試験機の全体的な有効性と人気を高めている。
2.産業活動の活発化:例えば曲げ試験市場は、建設、自動車、航空宇宙分野などの産業活動の増加により成長を経験している。試験による材料の品質保証を必要とするこれらの市場は、需要をさらに押し上げることにつながり、この業界に拡大の余地を与えている。
3.厳しい品質基準:さまざまな産業分野における厳しい品質基準や規制は、高度な曲げ試験機を必要とします。高性能の試験機を使用することで、各業界の厳しい要求を満たすことができ、製品の信頼性と安全基準に影響を与えることができます。
4.材料の耐久性重視:曲げ試験機の需要は、さまざまな産業において材料の耐久性と性能を向上させることが急務となっていることが背景にあります。メーカー各社は、特定の材料挙動のあらゆるニュアンスを捉えることができる試験装置を購入し、品質管理プロセスと新製品の創出の両方を支援しています。
5.試験の重要性に対する認識の高まり:市場成長率は、製品の安全性や効率性を考慮した適切な試験手順の重要性に対する意識の高まりに影響されている。曲げ試験機は現在、重要な用途に使用される材料の適合性を確認する評価を行うために、これらの分野の企業で広く使用されている。
曲げ試験機市場における課題は以下の通り:
1.先端機器の高コスト:先端機器の高コスト:技術的に高度な曲げ試験機に関連する高コストが、特に小規模企業や新興市場での普及を制限する可能性がある。メーカーが価格戦略と効率的な製造のバランスを取ろうとしても、高水準を維持しながらコストを抑えることは、この分野で事業を展開するほとんどの企業にとって依然として課題である。
2.技術的な複雑さ:曲げ試験機の操作にまつわる技術的な複雑さは、ユーザーやメーカー自身にいくつかの問題を引き起こしている。これらの結果は一貫しているはずであり、信頼性の高い結果を保証するためには専門的な知識が必要であることを示唆している。しかし、適切に管理されなければ、トレーニングコストが増加し、より幅広い顧客層へのアクセスが制限される可能性がある。
3.競合する他の試験方法:曲げ試験機に対する需要の変化は、代替の試験方法や技術との競争によってもたらされる可能性があります。同じかそれ以上の性能を提供する新技術は、従来の方法に挑戦する可能性があるため、メーカーは革新的で自社製品を差別化する必要がある。
曲げ試験機市場は、技術の進歩、産業活動の活発化、厳格な品質基準、材料の耐久性重視、試験の重要性に対する意識の高まりによって牽引されている。主な課題としては、機器に関連する高コスト、代替品との競争、解決が困難な技術的な問題が挙げられる。したがって、市場の成長を持続させるためには、これらの要因に対処することが重要である。
曲げ試験機メーカー一覧
市場に参入している企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。これらの戦略により、曲げ試験機企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートに掲載されている曲げ試験機企業は以下の通りである。
- 島津製作所
- フォームテスト
- NLサイエンティフィックインスツルメンツ
- Techlab Systems
- Mark-10
- アメテック
- AJT機器

セグメント別曲げ試験機
この調査には、世界の曲げ試験機の材料別、最終用途別、地域別の予測が含まれています。
材料別曲げ試験機市場【2018年から2030年までの金額別分析
- 複合材料
- ポリマー
- プラスチック
- セラミックス
- 木材
- 鉄筋
- その他

曲げ試験機のエンドユース別市場【2018年から2030年までの金額別分析
- 製造
- 建設
- その他

曲げ試験機の地域別市場【2018年から2030年までの出荷額別分析
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- その他の地域

曲げ試験機市場の国別展望
曲げ試験機市場は、産業界が材料の品質と構造的完全性を重視するにつれて、大きく躍進している。このプロセスは、曲げ応力下での金属や複合材などの材料の曲げ耐久性や柔軟性を測定するのに役立ちます。この市場は、技術革新、製造業や建設業からの需要の増加、業界標準の変化により、最近の発展を目の当たりにしている。例えば、中国などの主要市場では、世界的なトレンドや地域のニーズを反映した顕著な変化が起きている。
- 米国:技術革新と厳格な業界基準が、米国における曲げ試験機の先進性を特徴づけている。試験中の精度を高める自動化機能と相まって、高度なデジタル制御を統合する傾向が強まっている。メーカー各社は、高度なデータ収集システムを備えた試験機の開発に取り組んでおり、リアルタイムの分析が可能なほか、顧客の経験向上のためのユーザーインターフェイスも充実している。自動車産業がさらなる危険を回避するために何らかの製品検証を行う一方で、航空宇宙企業が自動車を製造する際の安全性を確保するためにこれらの機械を使用しているためである。
- 中国中国の曲げ試験機市場は、力強い産業成長とインフラプロジェクトの増加により急成長している。しかし、最近の動向としては、中国が使用する材料に対する品質管理の要求に伴う生産の現地化や試験技術の向上が挙げられる。つまり、中国のメーカーは現在、設計者が信頼できるより正確な結果を出せるよう、最先端のセンサーを機械に組み込んでいるということだ。さらに、建設や自動車など、さまざまな産業と相性の良い費用対効果を求める傾向もある。
- ドイツドイツの曲げ試験機市場は、高精度の機器とそこに適用される高度な技術が特徴である。自動化ベースの試験と相まって洗練された試験方法を取り入れることで、ドイツのメーカーの間では精度レベルが大幅に向上している。また、航空宇宙や自動車部品のようなハイテク材料を含む複雑な試験手順にも対応できる機械を製造する動きもある。ドイツは、高品質な製品と革新的な設計を生産してきた実績がある。これは、ほとんどの機械がヨーロッパの機械規格のほとんどを満たしているという事実が裏付けている。
- インドインドの曲げ試験機市場を後押ししているのは、インフラ整備と製造活動の拡大である。また、この業界における最近の改良点として、建設業や成長中の製造業向けに設計された、安価でありながら信頼性の高い試験機が挙げられる。インド企業は、作業現場でのパフォーマンスを向上させるため、デジタル表示や自動制御など、機械の機能性向上に取り組んでいる。同市場はまた、輸入が減少する一方でこれらの機械の需要が増加している現地生産を目撃している。
- 日本:技術の進歩と精密工学が、最近の日本の曲げ試験市場の発展を牽引している。技術導入の面では、自動化とデジタル化の傾向が強まっており、これにより日本全体で試験中の有効性レベルが大幅に向上している。日本のメーカーは、単なるデータ収集だけでなく、分析も可能な機械の開発に多額の投資を行っており、これにより自動車やエレクトロニクスのような高度な技術分野に最高のサービスを提供している。さらに、世界的な貿易で使用されるようなさまざまな材料を試験できる装置の開発にも力を入れている。
曲げ試験機の世界市場の特徴
市場規模の推定:曲げ試験機の市場規模を金額(Bドル)で予測
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメンテーション分析:曲げ試験機の市場規模を材料別、最終用途別、地域別に金額($B)で推定。
地域別分析:曲げ試験機市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:曲げ試験機市場の材料別、最終用途別、地域別の成長機会分析。
戦略分析:これには、曲げ試験機市場のM&A、新製品開発、競争環境などが含まれます。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。

この市場、または隣接する市場での事業拡大をお考えなら、ぜひ弊社にご相談ください。当社は、市場参入、機会スクリーニング、デューデリジェンス、サプライチェーン分析、M&Aなど、何百もの戦略的コンサルティングプロジェクトを行ってきました。
よくあるご質問
Q1.曲げ試験機の市場規模はどのくらいですか?
回答世界の曲げ試験機市場は、2030年までに推定918億ドルに達すると予想されています。
Q2.曲げ試験機市場の成長予測は?
回答曲げ試験機の世界市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率12.5%で成長すると予測されています。
Q3.曲げ試験機市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答繊維・自動車分野での4コラム試験機に対する高い需要、耐久性や持続可能性を評価するための材料品質に対する関心の高まり、建築分野での鉄鋼・鉄部品や材料に対する旺盛な需要などが主な促進要因です。
Q4.曲げ試験機市場の主要セグメントは?
回答世界の曲げ試験機市場の将来は、製造市場と建設市場にビジネスチャンスがありそうです。
Q5.曲げ試験機市場の主要企業は?
回答:曲げ試験機市場の主要企業はどこですか?曲げ試験機の主要企業は以下の通りです:
- 島津製作所
- 島津製作所
- NLサイエンティフィックインスツルメンツ
- テックラボシステムズ
- マーク10
- アメテック
- AJT機器
Q6.今後、曲げ試験機の市場規模が最も大きくなるセグメントは?
回答Lucintelは、予測期間中、鉄筋が最大のセグメントであり続けると予測しています。
Q7.曲げ試験機市場において、今後5年間で最大になると予想される地域は?
回答自動車産業を発展させるための政府資金が増加しているため、予測期間中も北米が最大地域であり続けるでしょう。
Q.8 本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答:はい:はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。

本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.曲げ試験機市場において、材料別(複合材料、ポリマー、プラスチック、セラミック、木材、鉄筋、その他)、最終用途別(製造、建設、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長の機会にはどのようなものがありますか?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?


ページTOPに戻る


目次

目次

1.要旨
2.曲げ試験機の世界市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3:業界の推進要因と課題
3.2018年から2030年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.2.曲げ試験機の世界市場動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
3.3:曲げ試験機の世界市場:材料別
3.3.1:複合材料
3.3.2:ポリマー
3.3.3:プラスチック
3.3.4:セラミックス
3.3.5: 木材
3.3.6:鉄筋
3.3.7: その他
3.4:曲げ試験機の世界市場:最終用途別
3.4.1:製造業
3.4.2:建設
3.4.3:その他
4.2018年から2030年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:曲げ試験機の世界市場:地域別
4.2:北米の曲げ試験機市場
4.2.1:北米の曲げ試験機市場:材料別複合材料、ポリマー、プラスチック、セラミック、木材、鉄筋、その他
4.2.2:北米の曲げ試験機市場:最終用途別製造業、建設業、その他
4.3:ヨーロッパの曲げ試験機市場
4.3.1:欧州の曲げ試験機市場:材料別複合材料、ポリマー、プラスチック、セラミック、木材、鉄筋、その他
4.3.2:欧州の曲げ試験機市場:最終用途別製造、建設、その他
4.4:APAC曲げ試験機市場
4.4.1:APACの曲げ試験機市場:材料別複合材料、ポリマー、プラスチック、セラミック、木材、鉄筋、その他
4.4.2:APACの曲げ試験機市場:最終用途別:製造、建設、その他
4.5: ROWの曲げ試験機市場
4.5.1:ROWの曲げ試験機市場:材料別複合材料、ポリマー、プラスチック、セラミック、木材、鉄筋、その他
4.5.2:ROWの曲げ試験機市場:最終用途別:製造業、建設業、その他
5.競合分析
5.1:製品ポートフォリオ分析
5.2:経営統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析
6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:曲げ試験機の世界市場における材料別の成長機会
6.1.2:曲げ試験機の世界市場の成長機会:最終用途別
6.1.3:曲げ試験機の世界市場における成長機会(地域別
6.2:曲げ試験機の世界市場における新たな動向
6.3: 戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:曲げ試験機の世界市場における生産能力拡大
6.3.3:曲げ試験機の世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス
7.主要企業のプロフィール
7.1:島津製作所
7.2:フォームテスト
7.1.1:NLサイエンティフィックインスツルメンツ
7.4: テックラボシステムズ
7.5: マーク10
7.6: アメテック
7.7: AJT機器

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Bend Testing Machine Trends and Forecast
The future of the global bend testing machine market looks promising with opportunities in the manufacturing and construction markets. The global bend testing machine market is expected to reach an estimated $91.8 billion by 2030 with a CAGR of 12.5% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are high demand for four-column testing equipment in the textile and automobile sectors, increased concerns regarding the material's quality for assessing its durability and sustainability, and strong demand in the building sector for steel and iron components and materials.
Lucintel forecasts that steel reinforcement bar will remain the largest segment over the forecast period.
Within this market, manufacturing will remain the larger segment.
North America will remain the largest region over the forecast period due to increasing government funding to advance the automobile industry.

Emerging Trends in the Bend Testing Machine Market
The industry is undergoing many emerging trends which are changing the current trend of the bend testing machine market. These changes reflect technology improvements, increased need for precision, and constantly changing ratings by industries. For these reasons, it is important to watch these trends to illuminate market change directions and future chances.
• Integration of Digital and Automation Technologies: This development has seen more accurate testing as well as its efficiency thus improved through integration of digital control systems into already existing automated training systems that have real time data analysis capabilities thereby improving user interface options. Hence, more innovations are being made in this area, leading to greater usage of advanced materials testing machines in different sectors.
• Enhanced Data Acquisition and Analysis: Modern bending test machines have sophisticated data acquisition systems enabling detailed analysis plus real-time monitoring. Further, enhanced data analytic capacities provide comprehensive understanding about material performance that help making better decisions as well as ensuring quality control. In addition to this, such a movement towards greener manufacturing initiatives therefore increase effectiveness in regards to testing processes making them ideal for highly precise ones.
• Focus on Customization and Flexibility: Current customers require flexible working and testing environment because there are several materials and conditions that can be used and tested. Therefore machines have been developed with variability and are composed by modular components to ensure that they fit the respective industry requirements. Consequently, testing can be applied in many areas, machine adaptation for different trials is easily possible by following this trend.
• Emphasis on Sustainability: Further, manufacturers are developing more environmentally friendly and energy efficient bending test machines. They fit well into global shifts towards regulation compliance as well as reduction in environmental impact which are improving product development process based on sustainable design practices. Therefore this contributes to carbon footprint reduction as well as green manufacturing initiatives.
• Advancements in Material Testing Capabilities: This means that the bending machine could accept more complex materials used in high tech industries such as automobiles and aerospace companies. Additionally, these machines have improved capacity on composite testing including high strength alloys which ensures compliance to relevant standards or other specifications set by given industrial sectors. Finally, the last one promotes innovation through quality assurance specifically for those sectors using state-of-the-art materials.
In conclusion, emerging trends like digital integration, enhanced data analytics capabilities of bend testing machine together with customization and advanced material testing and sustainability are promoting innovation while reshaping the market. These recent developments are responsible for better accuracy hence making tests faster thus informing market behavior thereby creating new openings for growth.

Recent Developments in the Bend Testing Machine Market
Recent changes within the bend testing machine market reflect technological advancements, shifts in industry demands as well as changes in manufacturing practices. These developments are influencing the growth and innovation that is driving how bend testing machines are made and used across different sectors.
• Adoption of Advanced Automation: Among the recent developments in bend testing machines, the introduction of advanced automation technologies is significant. Automated systems reduce manual intervention and improve precision for testing processes. It allows consistent results so that test cycles are faster by which productivity has improved better than before. With this trend, there is support especially for industries that require high quality assurance and strict testing standards.
• Integration of Digital Controls: Digital controls have transformed bend testing machines through integration. Digital controls bring about real time data analysis, better user interfaces to enhance control over the test parameters. Improved accuracy and ease of utilization by making them more precise while assessment becomes more precise
• Development of Versatile Testing Solutions: Manufacturers are developing versatile bend testing machines capable of handling different materials and conditions required for tests. Machines with adjustable features as well as modular components have been introduced into this market to meet the diversified needs of various industries. This development enhances material testing in aerospace, automotive, and construction among other areas where high variation in such requirements exist.
• Focus on Energy Efficiency and Sustainability: Energy efficiency as well as sustainability has become a priority in bending machine design. Manufacturers incorporate energy-saving technologies and use sustainable materials in production. It supports global environmental objectives hence it is congruent with reduced operational costs and environmental impact.
• Enhanced Data Acquisition and Reporting: Recent advancements made to bend testing machines involve better data acquisition as well as reporting capabilities. Detailed information provided by improved data analytics concerning performance characteristics contributes immensely towards effective decision making particularly during quality control stages. Thus, this advance plays a critical role in meeting detailed requirements imposed upon specific industries requiring highly detailed information regarding reliability verification or compliance with specific standards.
Automation, digital controls, versatility, sustainability, enhanced data capabilities these are some of those many latest innovations that took place within the bend testing machine market to foster innovation and improve on its testing processes. Such improvements have reinforced machine performance within the industry, facilitated multiple uses, and met industrial demands and environmental targets for sustainability.
Strategic Growth Opportunities for Bend Testing Machine Market
There are several strategic growth opportunities that exist in various applications across bend testing machine market. Technological advancements, increased demand for high-precision testing, and changing industry requirements have led to these opportunities. Identifying and utilizing such growth prospects will help drive innovation and expand markets.
• Expansion in Construction Industry: The need for reliable bend testing solutions is driven by the expansion of infrastructure projects as well as greater focus on building safety. One of those ways would be to offer advanced test equipment designed according to the specific standards maintained within the construction materials quality control requirements.
• Adoption in Aerospace Sector: The requirement for better performing aircraft and spacecraft materials drives the need for innovative testing solution. Reducing component unreliability is one of the areas that could benefit from developing specialized bending machine with qualifications acceptable by air space companies.
• Growth in Automotive Applications: Automotive industries are seeking to improve vehicle performance and safety standards, this need has increased the need for bend testing solutions. In order to do so manufacturers should design machines that have applicability in the automotive sector to ensure that their components last longer and are reliable.
• Development of Portable Testing Solutions: Mobile, user-friendly means of conducting tests can be used for on-site evaluations carried out in diverse sectors such as manufacturing and construction industry. Building more portable machines with advanced capabilities would help fill this gap thereby expanding market reach and increasing accessibility.
• Advancement in Composite Materials Testing: The demand from various sectors such as aerospace or automobile or electronics for the testing of advanced materials results in a business opportunity which is perfect for making special bend testers. These machines handle intricate materials performing precision functions that support innovation, quality control programs among others.
Strategic growth opportunities within bend testing machine market include expansion into construction, aerospace, automotive applications development of portable solutions, advancement in composite materials testing among other considerations. The ability to leverage these opportunities could result in enhanced market share, expanded product lines as well as meeting changing needs across different industries.

Bend Testing Machine Market Driver and Challenges
There are several key drivers and challenges affecting the bend testing machine market. They range from regulatory requirements through economic conditions to technological advancements. A deep understanding of these issues is necessary so as to navigate through this market while identifying growth areas.
The factors responsible for driving the bend testing machine market include:
1. Technological Advancements: Technological advances including digital controls and automation continue to drive significant growth within this segment leading to higher sales volumes for bend testing machine manufacturers . Advanced technology enhances accuracy during tests while at the same time increasing overall effectiveness and popularity of such machines in material testing businesses that require precision test equipment.
2. Increased Industrial Activities: Bend testing market for instance is experiencing growth due to the rise in industrial activities such as construction, automotive and aerospace sectors. Markets like these which require materials quality assurance through tests would help push the demand further up thus giving this industry room for expansion.
3. Stringent Quality Standards: Strict quality standards and regulations in different industrial sectors necessitate advanced bend testing machines. The use of high-performance test equipments will influence product reliability and safety standards within various industries by meeting their stringent requirements.
4. Focus on Material Durability: Demand for bend testers is driven by the urgent need to improve material durability as well as performance across many different industries. Manufacturers are purchasing test equipment capable of capturing all nuances of specific material behaviors, thus aiding both quality control process and creation of new products.
5. Growing Awareness of Testing Importance: The market growth rate is influenced by the increased awareness about the importance of proper testing procedures in relation to product safety or efficiency considerations; this also pushes sales forward into bend testers’ markets. Bend testers are now being used widely to conduct evaluations that affirm suitability aspects of materials utilized in critical applications by companies within these sectors.
Challenges in the bend testing machine market are:
1. High Cost of Advanced Equipment: High expenses associated with technologically advanced bending instruments may restrict its penetration, especially among small enterprises and emerging markets. Even though manufacturers often try to balance between pricing strategy and efficient manufacturing, keeping costs while maintaining high standard remains a challenge for most companies operating within this sector.
2. Technical Complexity: Technicality surrounding bend test equipment operation does pose some problems to users and makers themselves . These outcomes should be consistent implying that specialized knowledge is required to ensure reliable outcome; however, it can increase training costs thereby limiting accessibility towards wider customer base if not properly managed
3. Other Testing Methods Competing: Change in demand for bend-testing machines may come from competition from alternative testing methods and technologies. New technologies that offer the same or better performance can challenge conventional ways, which need manufacturers to be innovative and distinguish their products.
The bend testing machines market has been driven by technological advancements, increased industrial activities, stringent quality standards, material durability focus and growing awareness on the importance of testing. Major challenges include high costs related to equipment; competition from alternatives; and technicalities involved which are difficult to solve. It therefore important to address these factors for sustainability of growth in the market
List of Bend Testing Machine Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies bend testing machine companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the bend testing machine companies profiled in this report include-
• Shimadzu
• FORM+TEST
• NL Scientific Instruments
• Techlab Systems
• Mark-10
• AMETEK
• AJT Equipment

Bend Testing Machine by Segment
The study includes a forecast for the global bend testing machine by material, end use, and region.
Bend Testing Machine Market by Material [Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Composites
• Polymers
• Plastics
• Ceramics
• Wood
• Steel Reinforcement Bars
• Others

Bend Testing Machine Market by End Use [Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Manufacturing
• Construction
• Others

Bend Testing Machine Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

Country Wise Outlook for the Bend Testing Machine Market
The bend testing machine market has been making significant strides as industries place material quality and structural integrity at heart. The process helps determine the bending endurance or flexibility of materials such as metals, composites, under bending stress. This market is witnessing recent developments due to technological innovation, increased demand from manufacturing and construction sectors, and changing industry standards. For instance, key markets such as China are experiencing notable changes reflecting global trends and regional needs.
• United States: Technological innovation and strict industry standards have characterized the advancedness of bend testing machine in the United States. Increasingly, there is an inclination towards integration of highly advanced digital controls coupled with automation features that enhance accuracy during testing. Manufacturers are working on development of machines having a high data acquisition system; enabling real-time analysis and better user interfaces for their customers’ improved experience. They need these machines because aerospace companies use them to ensure safety when creating vehicles while the automotive industry employs them some kind of product verification in order to avoid further danger.
• China: Chinese bend testing machine market is growing rapidly because of strong industrial growth and increasing infrastructure projects in this country. However, recent developments include localizing production and improvements in testing technology associated with demands for quality control on materials used by China. What this means is that Chinese manufacturers are now including state-of-the-art sensors into their machines so that they can give more accurate results that can be trusted by designers. Additionally, there is a tendency towards cost-effectiveness which works well with variety industries including construction, motor vehicle among others.
• Germany: Bend testing machine market in Germany is characterized by high precision instruments and advanced technologies applied therein .Incorporation of sophisticated testing methods coupled with automation based tests significantly enhances accuracy levels amongst German manufacturers.. There are also moves towards producing machines capable of handling complex testing procedures involving high-tech materials like aerospace and automotive components: this complements the strong engineering bias of Germany. This country has a record of producing high quality products and innovative designs; this is supported by the fact that most machines are capable of meeting most European mechanical standards.
• India: Growing infrastructure development and manufacturing activities continue to boost India bend testing machine market. Besides, recent improvements in the industry include inexpensive yet reliable testing equipment designed for construction or manufacturing sectors under growth. Indian firms have sought to improve machine functionality through using digital readouts as well as automatic controls among other feature addictions in order to enhance performance at work place. The market is also witnessing local production whereby demand for these machines is rising while imports fall.
• Japan: Technology progressions and precision engineering have driven developments taking place in Japan bend test market recently. In terms of technology adoption, there has been an increasing trend towards automation and digitization which has greatly improved efficacy levels during tests across Japan. Japanese manufacturers are investing heavily on developing machines which can do more than just data collection but also analyzing thereby serving highly technical areas like automotive and electronics best. Furthermore, efforts are being made to create devices that are able to test different materials such as those used in global trade.
Features of the Global Bend Testing Machine Market
Market Size Estimates: Bend testing machine market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Bend testing machine market size by material, end use, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Bend testing machine market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different material, end use, and regions for the bend testing machine market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the bend testing machine market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

If you are looking to expand your business in this or adjacent markets, then contact us. We have done hundreds of strategic consulting projects in market entry, opportunity screening, due diligence, supply chain analysis, M & A, and more.
FAQ
Q1. What is the bend testing machine market size?
Answer: The global bend testing machine market is expected to reach an estimated $91.8 billion by 2030.
Q2. What is the growth forecast for bend testing machine market?
Answer: The global bend testing machine market is expected to grow with a CAGR of 12.5% from 2024 to 2030.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the bend testing machine market?
Answer: The major drivers for this market are high demand for four-column testing equipment in the textile and automobile sectors, increased concerns regarding the material's quality for assessing its durability and sustainability, and strong demand in the building sector for steel and iron components and materials.
Q4. What are the major segments for bend testing machine market?
Answer: The future of the global bend testing machine market looks promising with opportunities in the manufacturing and construction markets.
Q5. Who are the key bend testing machine market companies?
Answer: Some of the key bend testing machine companies are as follows:
• Shimadzu
• FORM+TEST
• NL Scientific Instruments
• Techlab Systems
• Mark-10
• AMETEK
• AJT Equipment
Q6. Which bend testing machine market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that steel reinforcement bar will remain the largest segment over the forecast period.
Q7. In bend testing machine market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region over the forecast period due to increasing government funding to advance the automobile industry.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the bend testing machine market by material (composites, polymers, plastics, ceramics, wood, steel reinforcement bars, and others), end use (manufacturing, construction, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Global Bend Testing Machine Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges
3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Bend Testing Machine Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.3: Global Bend Testing Machine Market by Material
3.3.1: Composites
3.3.2: Polymers
3.3.3: Plastics
3.3.4: Ceramics
3.3.5: Wood
3.3.6: Steel Reinforcement Bars
3.3.7: Others
3.4: Global Bend Testing Machine Market by End Use
3.4.1: Manufacturing
3.4.2: Construction
3.4.3: Others
4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Bend Testing Machine Market by Region
4.2: North American Bend Testing Machine Market
4.2.1: North American Bend Testing Machine Market by Material: Composites, Polymers, Plastics, Ceramics, Wood, Steel Reinforcement Bars, and Others
4.2.2: North American Bend Testing Machine Market by End Use: Manufacturing, Construction, and Others
4.3: European Bend Testing Machine Market
4.3.1: European Bend Testing Machine Market by Material: Composites, Polymers, Plastics, Ceramics, Wood, Steel Reinforcement Bars, and Others
4.3.2: European Bend Testing Machine Market by End Use: Manufacturing, Construction, and Others
4.4: APAC Bend Testing Machine Market
4.4.1: APAC Bend Testing Machine Market by Material: Composites, Polymers, Plastics, Ceramics, Wood, Steel Reinforcement Bars, and Others
4.4.2: APAC Bend Testing Machine Market by End Use: Manufacturing, Construction, and Others
4.5: ROW Bend Testing Machine Market
4.5.1: ROW Bend Testing Machine Market by Material: Composites, Polymers, Plastics, Ceramics, Wood, Steel Reinforcement Bars, and Others
4.5.2: ROW Bend Testing Machine Market by End Use: Manufacturing, Construction, and Others
5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis
6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Bend Testing Machine Market by Material
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Bend Testing Machine Market by End Use
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Bend Testing Machine Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Bend Testing Machine Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Bend Testing Machine Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Bend Testing Machine Market
6.3.4: Certification and Licensing
7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Shimadzu
7.2: FORM+TEST
7.1.1: NL Scientific Instruments
7.4: Techlab Systems
7.5: Mark-10
7.6: AMETEK
7.7: AJT Equipment

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(産業用機械)の最新刊レポート


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/01/22 10:26

156.55 円

163.61 円

196.14 円

ページTOPに戻る