世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アイウェア市場:市場規模、動向、成長分析【2024-2030年


Eyewear Market: Market Size, Trends and Growth Analysis [2024-2030]

アイウェア市場の動向と予測 世界のアイウェア市場の将来は、オンラインとオフラインの小売業界におけるビジネスチャンスで有望視されている。世界のアイウェア市場は、2024年から2030年までの年平均成長率(CAG... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2024年2月19日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

アイウェア市場の動向と予測
世界のアイウェア市場の将来は、オンラインとオフラインの小売業界におけるビジネスチャンスで有望視されている。世界のアイウェア市場は、2024年から2030年までの年平均成長率(CAGR)が3.6%で、2030年までに推定1,828億ドルに達すると予想される。この市場の主な促進要因は、視力障害の増加、老人人口の増加、若い世代がスマートフォンやコンピューターに触れる機会が増え、視力障害につながることによる処方眼鏡やコンタクトレンズの需要の急増である。

眼鏡市場の新たなトレンド
業界のダイナミクスに直接的な影響を与える新たなトレンドには、脳を感知するメガネの開発、メガネフレームやレンズの環境に優しいポリマー素材の開発、カラーコンタクトレンズの使用の増加などがある。

本調査では、世界のアイウェア市場の動向と予測を、製品タイプ別、流通チャネル別、性別、地域別に以下のようにまとめている:

アイウェア市場:製品タイプ別[2018~2030年の金額(百万ドル)および数量(百万個]
- メガネ
- コンタクトレンズ
- サングラス
アイウェア市場:流通チャネル別[2018年から2030年までの金額(百万ドル)と数量(百万単位]
- オフラインチャネル
- オンラインチャネル
アイウェア市場:男女別[2018〜2030年の金額(百万ドル)と数量(百万個]
- 男性
- 女性
アイウェア市場:地域別[2018〜2030年の金額(百万ドル)・数量(百万個)]:男性 女性
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- 欧州
o イギリス
ドイツ
o フランス
o イタリア
o スペイン
- APAC
o 中国
o 日本
o インド
- ROW
o ブラジル
眼鏡企業のリスト
市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。これらの戦略により、アイウェア企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介するアイウェア企業は以下の通りである。

- エシロール・ルクソッティカ
- カールツァイス
- ジョンソン・エンド・ジョンソン
- ボシュロム
- マーション
- フィールマン
- アルコンビジョン
- ホヤ
- サフィロ
眼鏡市場の洞察
- Lucintelは、視力障害に悩む人口の増加、眼科医療に関する意識の高まり、スマートフォンやコンピュータの利用者の増加により、予測期間中メガネ分野が最大セグメントであり続けると予測している。Lucintelは、ファッショントレンドの変化や紫外線が目に及ぼす悪影響に関する意識の高まりにより、サングラス分野が予測期間中に最も高い成長を遂げると予測している。
- 世界のアイウェア市場においては、アフターサービスに対する消費者の嗜好の高まりと、アイウェア製品の選択のしやすさから、オフラインが予測期間中最大の流通チャネルであり続けるだろう。
- APACは、アイヘルスケアに対する意識の高まり、加齢に伴う視力低下人口の増加、可処分所得の増加により、同地域のアイウェア市場の成長をさらに加速させるため、予測期間中も最大の地域であり続け、最も高い成長が見込まれる。
世界のアイウェア市場の特徴
- 市場規模の推定:アイウェアの世界市場規模を出荷額($M)と出荷数量(Million Units)で推定。
- 動向と予測分析:各種セグメント別の市場動向(2018-2023)と予測(2024-2030)。
- セグメンテーション分析:アイウェアの世界市場規模を製品タイプ別、流通チャネル別、性別、地域別に金額で推計。
- 地域別分析:アイウェアの世界市場 北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳
- 成長機会:世界のアイウェア市場における製品タイプ別、流通チャネル別、性別、地域別の成長機会の分析。
- 戦略分析:M&A、新製品開発、アイウェア世界市場の競争環境など。
- ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争力分析。
よくある質問
Q1.アイウェアの市場規模はどのくらいですか?
回答:アイウェアの世界市場規模は、2030年までに推定1,828億ドルに達すると予想されています。
Q2.建設業界の成長予測は?
回答:アイウェア市場は2024年から2030年にかけて年平均成長率3.6%で成長すると予測されています。
Q3.アイウェア市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、視力障害の増加、老人人口の増加、若い世代がスマートフォンやコンピューターに触れる機会が増え、視力障害につながることによる処方眼鏡やコンタクトレンズの需要の急増です。
Q4.メガネ市場の主な製品タイプは?
回答:メガネ、コンタクトレンズ、サングラスがアイウェアの主な製品タイプです。
Q5.アイウェア市場の新たなトレンドは何ですか?
回答:業界のダイナミクスに直接的な影響を与える新たなトレンドには、脳を感知するアイウェアの開発、メガネフレームやレンズの環境に優しいポリマー素材の開発、カラーコンタクトレンズの使用の増加などがあります。
Q6.主要なメガネ会社はどこですか?
回答:主要な建設会社は以下の通りである:

- エシロールLuxottica
- カールツァイス
- ジョンソン・エンド・ジョンソン
- バウシュ&ローム
- マーション
- フィールマン
- アルコンビジョン
- ホヤ
- サフィロ
Q7.2024年から2030年にかけて、最も大きな流通チャネルになるのはどのセグメントですか?
回答Lucintelは、消費者のアフターサービスに対する嗜好の高まりと、アイウェア製品の選びやすさから、予測期間中もオフラインが最大の流通チャネルセグメントであり続けると予測しています。
質問8:アイウェア市場において、今後5年間で最大の市場規模になると予想される地域はどこですか。
回答:APACは引き続き最大の地域であり、今後5年間で最も高い成長が見込まれる。
Q9.このレポートのカスタマイズは可能ですか?
回答:はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。

本レポートは以下の11の主要な質問に答えています。
Q.1 製品タイプ(メガネ、コンタクトレンズ、サングラス)、流通チャネル(オフライン、オンライン)、性別(男性、女性)、地域(北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域)別に、世界のアイウェア市場で最も有望な成長機会は何か。
Q.2 今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3 今後成長が加速する地域とその理由は?
Q.4 市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何ですか?世界のアイウェア市場の促進要因と課題は何か?
Q.5 アイウェアの世界市場におけるビジネスリスクと脅威は何か?
Q.6 アイウェアの世界市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7 アイウェア市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8 アイウエア市場における新たな動きは何ですか?これらの開発をリードしている企業は?
Q.9 眼鏡市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを実施しているか?
Q.10 眼鏡市場における競合製品や競合プロセスは何か、また、材料や製品の代替による市場シェア低下の脅威はどの程度か?
Q.11 アイウェアの世界市場において、過去5年間にどのようなM&Aが行われましたか。


ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Background and Classifications
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1: Macroeconomic Trends and Forecast
3.2: Global Eyewear Market Trends and Forecast
3.3: Global Eyewear Market by Product Type
3.3.1: Spectacles
3.3.1.1 Spectacle Lenses and Spectacle Frames
3.3.2: Contact Lenses
3.3.2.1: Soft Contact Lenses and Rigid Contact Lenses
3.3.3: Sunglasses
3.3.3.1: Polarized Sunglasses and Non-Polarized Sunglasses
3.4: Global Eyewear Market by Distribution Channel
3.4.1: Offline
3.4.2: Online
3.5: Global Eyewear Market by Gender
3.5.1: Men
3.5.2: Women

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region
4.1: Global Eyewear Market by Region
4.2: North American Eyewear Market
4.2.1: Market by Product Type: Spectacles, Contact Lenses, and Sunglasses
4.2.2: Market by Gender: Men and Women
4.2.3: Market by Distribution Channel: Offline and Online
4.2.4: The US Eyewear Market
4.2.5: Canadian Eyewear Market
4.2.6: Mexican Eyewear Market
4.3: European Eyewear Market
4.3.1: Market by Product Type: Spectacles, Contact Lenses, and Sunglasses
4.3.2: Market by Gender: Men and Women
4.3.3: Market by Distribution Channel: Offline and Online
4.3.4: Eyewear Market of the United Kingdom
4.3.5: German Eyewear Market
4.3.6: French Eyewear Market
4.3.7: Italian Eyewear Market
4.3.8: Spanish Eyewear Market
4.4: APAC Eyewear Market
4.4.1: Market by Product Type: Spectacles, Contact Lenses, and Sunglasses
4.4.2: Market by Gender: Men and Women
4.4.3: Market by Distribution Channel: Offline and Online
4.4.4: Chinese Eyewear Market
4.4.5: Japanese Eyewear Market
4.4.6: Indian Eyewear Market
4.5: ROW Eyewear Market
4.5.1: Market by Product Type: Spectacles, Contact Lenses, and Sunglasses
4.5.2: Market by Gender: Men and Women
4.5.3: Market by Distribution Channel: Offline and Online
4.5.4: Brazilian Eyewear Market

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Market Share Analysis
5.3: Operational Integration
5.4: Geographical Reach
5.5: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Eyewear Market by Product Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Eyewear Market by Distribution Channel
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Eyewear Market by Gender
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Eyewear Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Eyewear Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Eyewear Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Eyewear Market
6.3.4: Technological Development

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: EssilorLuxottica SA
7.2: Carl Zeiss AG
7.3: Johnson & Johnson
7.4: BAUSCH + LOMB
7.5: Marchon
7.6: Fielmann AG
7.7: Alcon Vision LLC
7.8: Hoya
7.9: Safilo Group
7.10: Marcolin Eyewear

.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Eyewear Market Trends and Forecast
The future of the global eyewear market looks promising with opportunities in the online and offline retail industries. The global eyewear market is expected to reach an estimated $182.8 billion by 2030 with a CAGR of 3.6% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are an upsurge in demand for prescription spectacles and contact lenses due to increases in vision impairments, growing geriatric population, and rising exposure of younger generation to smartphones and computer, leading to vision problems.

Emerging Trends in Eyewear Market
Emerging trends, which have a direct impact on the dynamics of the industry, include development of brain-sensing eyewear, development of eco-friendly polymer material for spectacles frames and lenses, and growing use of colored contact lenses.

The study includes trends and forecast for the global eyewear market by product type, distribution channel, gender, and region as follows:

Eyewear Market by Product Type [Value ($M) and Volume (Million Units) from 2018 to 2030]:
• Spectacles
• Contact Lenses
• Sunglasses
Eyewear Market by Distribution Channel [Value ($ Million) and Volume (Million Units) from 2018 to 2030]:
• Offline Channels
• Online Channels
Eyewear Market by Gender [Value ($ Million) and Volume (Million Units) from 2018 to 2030]:
• Men
• Women
Eyewear Market by Region [Value ($ Million) and Volume (Million Units)from 2018 to 2030]:
• North America
o US
o Canada
o Mexico
• Europe
o United Kingdom
o Germany
o France
o Italy
o Spain
• APAC
o China
o Japan
o India
• ROW
o Brazil
List of Eyewear Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies, eyewear companies cater to increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the eyewear companies profiled in this report include-

• EssilorLuxottica
• Carl Zeiss
• Johnson & Johnson
• Bausch and Lomb
• Marchon
• Fielmann
• Alcon Vision
• Hoya
• Safilo
Eyewear Market Insights
• Lucintel forecasts that the spectacles will remain the largest segment over the forecast period due to growing population suffering from vision problems, increasing awareness regarding eye healthcare, and growing number of users of smartphones and computers. Lucintel predicts that the sunglasses segment is expected to witness the highest growth during the forecast period due to changing fashion trends and increasing awareness regarding harmful effects of UV rays on the eyes.
• Within the global eyewear market, offline will remain the largest distribution channel over the forecast period the forecast period due to increasing consumer preference towards after sales services and ease to make a choice of eyewear products.
• APAC will remain the largest region and it is also expected to witness the highest growth over the forecast period due to growing awareness about eye healthcare, increase in population of vision deteriorates with ageing, and rising disposable incomes further accelerating the eyewear market growth in this region.
Features of the Global Eyewear Market
• Market Size Estimates: Global eyewear market size estimation in terms of value ($M) and volume (Million Units) shipment.
• Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018-2023) and forecast (2024-2030) by various segments.
• Segmentation Analysis:Global eyewear market size by product type, distribution channel, gender, and region in terms of value.
• Regional Analysis: Global eyewear market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
• Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different by product type, distribution channel, gender, and region for the global eyewear market.
• Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the global eyewear market.
• Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.
FAQ
Q1. What is the eyewear market size?
Answer:The global eyewear market is expected to reach an estimated $182.8 billion by 2030.
Q2. What is the growth forecast for construction industry?
Answer:The eyewear market is expected to grow at a CAGR of 3.6% from 2024 to 2030.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of theeyewear market?
Answer: The major drivers for this market are an upsurge in demand for prescription spectacles and contact lenses due to increase in vision impairments, growing geriatric population, and rising exposure of younger generation to smartphones and computer, leading to vision problems.
Q4. What are the major product types for theeyewear market?
Answer:Spectacles, contact lenses, and sunglasses are the major product types of eyewear.
Q5. What are the emerging trends in theeyewear market?
Answer:Emerging trends, which have a direct impact on the dynamics of the industry, include development of brain-sensing eyewear, development of eco-friendly polymer material for spectacles frames and lenses, and growing use of colored contact lenses.
Q6. Who are the keyeyewear companies?
Answer:Some of the key construction companies are as follows:

• EssilorLuxottica
• Carl Zeiss
• Johnson & Johnson
• BAUSCH and LOMB
• Marchon
• Fielmann
• Alcon Vision
• Hoya
• Safilo
Q7.Which will be the largest eyeweardistribution channel segment in the 2024-2030?
Answer: Lucintel forecasts offline will remain the largest distribution channel segment over the forecast period due to increasing consumer preference for aftersales services and the ease to choose eyewear products
Q8: Ineyewear market, which region is expected to be the largest in the next five years?
Answer:APAC will remain the largest region, and it is also expected to witness the highest growth over the next five years.
Q9. Do we receive customization in this report?
Answer:Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions
Q.1 What are some of the most promising growth opportunities for the global eyewear market by product type (spectacles, contact lenses, and sunglasses), distribution channel (offline and online), gender (men and women), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2 Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3 Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4 What are the key factors affecting market dynamics? What are the drivers and challenges of the global eyewear market?
Q.5 What are the business risks and threats to the global eyewear market?
Q.6 What are the emerging trends in this eyewear market and the reasons behind them?
Q.7 What are some changing demands of customers in the eyewear market?
Q.8 What are the new developments in the eyewear market? Which companies are leading these developments?
Q.9 Who are the major players in the eyewear market? What strategic initiatives are being implemented by key players for business growth?
Q.10 What are some of the competitive products and processes in the eyewear market, and how big of a threat do they pose for loss of market share via material or product substitution?
Q.11 What M&A activities did take place in the last five years in the global eyewear market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Background and Classifications
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1: Macroeconomic Trends and Forecast
3.2: Global Eyewear Market Trends and Forecast
3.3: Global Eyewear Market by Product Type
3.3.1: Spectacles
3.3.1.1 Spectacle Lenses and Spectacle Frames
3.3.2: Contact Lenses
3.3.2.1: Soft Contact Lenses and Rigid Contact Lenses
3.3.3: Sunglasses
3.3.3.1: Polarized Sunglasses and Non-Polarized Sunglasses
3.4: Global Eyewear Market by Distribution Channel
3.4.1: Offline
3.4.2: Online
3.5: Global Eyewear Market by Gender
3.5.1: Men
3.5.2: Women

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region
4.1: Global Eyewear Market by Region
4.2: North American Eyewear Market
4.2.1: Market by Product Type: Spectacles, Contact Lenses, and Sunglasses
4.2.2: Market by Gender: Men and Women
4.2.3: Market by Distribution Channel: Offline and Online
4.2.4: The US Eyewear Market
4.2.5: Canadian Eyewear Market
4.2.6: Mexican Eyewear Market
4.3: European Eyewear Market
4.3.1: Market by Product Type: Spectacles, Contact Lenses, and Sunglasses
4.3.2: Market by Gender: Men and Women
4.3.3: Market by Distribution Channel: Offline and Online
4.3.4: Eyewear Market of the United Kingdom
4.3.5: German Eyewear Market
4.3.6: French Eyewear Market
4.3.7: Italian Eyewear Market
4.3.8: Spanish Eyewear Market
4.4: APAC Eyewear Market
4.4.1: Market by Product Type: Spectacles, Contact Lenses, and Sunglasses
4.4.2: Market by Gender: Men and Women
4.4.3: Market by Distribution Channel: Offline and Online
4.4.4: Chinese Eyewear Market
4.4.5: Japanese Eyewear Market
4.4.6: Indian Eyewear Market
4.5: ROW Eyewear Market
4.5.1: Market by Product Type: Spectacles, Contact Lenses, and Sunglasses
4.5.2: Market by Gender: Men and Women
4.5.3: Market by Distribution Channel: Offline and Online
4.5.4: Brazilian Eyewear Market

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Market Share Analysis
5.3: Operational Integration
5.4: Geographical Reach
5.5: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Eyewear Market by Product Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Eyewear Market by Distribution Channel
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Eyewear Market by Gender
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Eyewear Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Eyewear Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Eyewear Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Eyewear Market
6.3.4: Technological Development

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: EssilorLuxottica SA
7.2: Carl Zeiss AG
7.3: Johnson & Johnson
7.4: BAUSCH + LOMB
7.5: Marchon
7.6: Fielmann AG
7.7: Alcon Vision LLC
7.8: Hoya
7.9: Safilo Group
7.10: Marcolin Eyewear

.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る