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顧客エンゲージメントソリューション市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


Customer Engagement Solution Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

顧客エンゲージメント・ソリューションの動向と予測 世界の顧客エンゲージメント・ソリューション市場の将来は、クラウド市場とオンプレミス市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。世界の顧客エンゲ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2023年10月23日 US$4,850
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サマリー

顧客エンゲージメント・ソリューションの動向と予測
世界の顧客エンゲージメント・ソリューション市場の将来は、クラウド市場とオンプレミス市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。世界の顧客エンゲージメント・ソリューション市場は、2024年から2030年までの年平均成長率が10.5%で、2030年までに推定404億ドルに達すると予測される。この市場の主な促進要因は、顧客解約率の低減を目的とした顧客エンゲージメント・ソリューション導入の急増と、eコマースおよびmコマース・プラットフォームの普及拡大である。

本レポートは、ビジネス上の意思決定にお役立ていただけるよう、150ページ以上に渡って作成されています。サンプル図表を以下に示します。

セグメント別顧客エンゲージメントソリューション
この調査には、世界の顧客エンゲージメントソリューションのコンポーネント別、組織規模別、展開形態別、エンドユース別、地域別の予測が含まれています。

カスタマーエンゲージメントソリューションのコンポーネント別市場【2018年から2030年までの金額別出荷分析
- ソリューション
- サービス

顧客エンゲージメントソリューション市場:組織規模別【2018年~2030年出荷額分析
- 中小企業
- 大企業

顧客エンゲージメントソリューション市場:導入形態別[2018年~2030年出荷額分析]:大企業
- クラウド
- オンプレミス

顧客エンゲージメントソリューション市場:エンドユース別[2018~2030年出荷額分析]:クラウド・オンプレミス
- 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
- ヘルスケアとライフサイエンス
- テレコムおよびIT
- 自動車
- 運輸・物流
- 小売・消費財
- メディア・娯楽
- 旅行・ホスピタリティ
- その他

顧客エンゲージメントソリューション地域別市場【2018〜2030年出荷額分析
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

顧客エンゲージメント・ソリューション企業一覧
同市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。同市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。こうした戦略により、顧客エンゲージメント・ソリューション企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介する顧客エンゲージメント・ソリューション企業は以下の通りである。
- アバヤ
- IBM
- マイクロソフト
- NICE Systems
- オラクル
- セールスフォース
- SAP
顧客エンゲージメントソリューション市場の洞察
Lucintelの予測によると、ソリューションは、物理的、モバイル、ウェブベースの広範なプラットフォームにおいて、顧客に合わせたコネクテッドな出会いを提供することを目的としているため、予測期間中に高い成長が見込まれる。
この市場の中では、クラウドは将来的な拡張性、適応性、強化されたモビリティを提供するため、より高い成長が見込まれる。
北米は、様々な最終用途産業で人工知能とモノのインターネットの採用が拡大していることと、同地域に著名な業界リーダーが存在することから、予測期間を通じて最大の地域であり続けると思われる。

世界の顧客エンゲージメントソリューション市場の特徴

市場規模の推定:顧客エンゲージメントソリューションの市場規模を金額(Bドル)で推計
動向と予測分析:各種セグメント別、地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメンテーション分析:コンポーネント別、組織規模別、展開形態別、エンドユース別、地域別など、さまざまなセグメント別の顧客エンゲージメントソリューション市場規模を金額(Bドル)で推計。
地域別分析:顧客エンゲージメントソリューション市場の北米、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、その他の地域別の内訳。
成長機会:顧客エンゲージメントソリューション市場のさまざまなコンポーネント、組織規模、展開モード、エンドユース、地域における成長機会の分析。
戦略分析:顧客エンゲージメントソリューション市場のM&A、新製品開発、競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。

よくある質問

Q1.顧客エンゲージメント・ソリューションの市場規模は?
回答世界の顧客エンゲージメント・ソリューション市場は、2030年までに推定404億ドルに達すると予想されています。

Q2.カスタマーエンゲージメントソリューション市場の成長予測は?
回答世界の顧客エンゲージメント・ソリューション市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率10.5%で成長すると予測されています。

Q3.顧客エンゲージメント・ソリューション市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、顧客解約率の低減を目的とした顧客エンゲージメント・ソリューションの導入急増と、eコマースおよびmコマース・プラットフォームの普及拡大です。

Q4.顧客エンゲージメント・ソリューション市場の主要セグメントは?
回答顧客エンゲージメント・ソリューション市場の将来は、クラウド市場とオンプレミス市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。

Q5.顧客エンゲージメント・ソリューション市場の主要企業は?
回答カスタマーエンゲージメント・ソリューションの主要企業は以下の通りです:
- Avaya
- IBM
- マイクロソフト
- NICE Systems
- オラクル
- セールスフォース
- SAP

Q6.今後、顧客エンゲージメント・ソリューションの市場規模が最も大きくなるセグメントは?
回答Lucintelの予測では、ソリューションは物理的、モバイル、ウェブベースの広範なプラットフォームを通じて、顧客にカスタマイズされたコネクテッド・エンカウンターを提供することを目的としているため、予測期間中に高い成長が見込まれる。

Q7.顧客エンゲージメント・ソリューション市場において、今後5年間で最大の成長が見込まれる地域はどこですか?
回答北米は、様々なエンドユース産業において人工知能とモノのインターネットの採用が拡大していること、また同地域に著名な業界リーダーが存在することから、予測期間を通じて最大の地域であり続けるでしょう。

Q.8 本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。

本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:

Q.1.顧客エンゲージメントソリューション市場において、コンポーネント別(ソリューションとサービス)、組織規模別(中小企業と大企業)、導入形態別(クラウドとオンプレミス)、エンドユース別(銀行・金融サービス・保険(BFSI)、医療・ライフサイエンス、通信・IT、自動車、運輸・物流、小売・消費財、メディア・エンターテイメント、旅行・ホスピタリティ、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長が期待できる機会は何か?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?


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目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Customer Engagement Solution Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges 

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Customer Engagement Solution Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)

3.3: Global Customer Engagement Solution Market by Component
3.3.1: Solutions
3.3.2: Services








3.4: Global Customer Engagement Solution Market by Organization Size
3.4.1: Small and Medium Sized Enterprises
3.4.2: Large Enterprises








3.5: Global Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode
3.5.1: Cloud
3.5.2: On-premises








3.6: Global Customer Engagement Solution Market by End Use
3.6.1: Banking, Finance services, and Insurance (BFSI)
3.6.2: Healthcare and Life Sciences
3.6.3: Telecom and IT
3.6.4: Automotive
3.6.5: Transportation and Logistics
3.6.6: Retail and Consumer Goods
3.6.7: Media and Entertainment
3.6.8: Travel and Hospitality

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Customer Engagement Solution Market by Region
4.2: North American Customer Engagement Solution Market
4.2.2: North American Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode: Cloud and On-premises



4.3: European Customer Engagement Solution Market
4.3.1: European Customer Engagement Solution Market by Component: Solutions and Services
4.3.2: European Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode: Cloud and On-premises



4.4: APAC Customer Engagement Solution Market
4.4.1: APAC Customer Engagement Solution Market by Component: Solutions and Services
4.4.2: APAC Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode: Cloud and On-premises



4.5: ROW Customer Engagement Solution Market
4.5.1: ROW Customer Engagement Solution Market by Component: Solutions and Services
4.5.2: ROW Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode: Cloud and On-premises



5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Customer Engagement Solution Market by Component
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Customer Engagement Solution Market by Organization Size
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Customer Engagement Solution Market by End Use
6.1.5: Growth Opportunities for the Global Customer Engagement Solution Market by Region

6.2: Emerging Trends in the Global Customer Engagement Solution Market

6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Customer Engagement Solution Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Customer Engagement Solution Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Avaya
7.2: IBM
7.3: Microsoft
7.4: NICE Systems
7.5: Oracle
7.6: Salesforce
7.7: SAP



 

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Summary

Customer Engagement Solution Trends and Forecast
The future of the global customer engagement solution market looks promising with opportunities in the cloud and on-premise markets. The global customer engagement solution market is expected to reach an estimated $40.4 billion by 2030 with a CAGR of 10.5% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are surge in customer engagement solution adoption for reduction of customer churn rates and growing prevalence of ecommerce and mcommerce platforms.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.

Customer Engagement Solution by Segment
The study includes a forecast for the global customer engagement solution by component, organization size, deployment mode, end use, and region.

Customer Engagement Solution Market by Component [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Solutions
• Services

Customer Engagement Solution Market by Organization Size [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Small and Medium Sized Enterprises
• Large Enterprises

Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Cloud
• On-Premises

Customer Engagement Solution Market by End Use [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Banking, Finance Services, and Insurance (BFSI)
• Healthcare and Life Sciences
• Telecom and IT
• Automotive
• Transportation and Logistics
• Retail and Consumer Goods
• Media and Entertainment
• Travel and Hospitality
• Other

Customer Engagement Solution Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

List of Customer Engagement Solution Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies customer engagement solution companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the customer engagement solution companies profiled in this report include-
• Avaya
• IBM
• Microsoft
• NICE Systems
• Oracle
• Salesforce
• SAP
Customer Engagement Solution Market Insights
Lucintel forecasts that solution is expected to witness the higher growth over the forecast period as it aims at delivering customers with tailored connected encounters across an extensive array of physical, mobile, and web-based platforms.
Within this market, cloud is expected to witness the higher growth as it offers prospective expansion, adaptability, and enhanced mobility.
North America will remain the largest region over the forecast period due to growing adoption of artificial intelligence and internet of things across variou end use industries and existence of prominent industry leaders in the region.

Features of the Global Customer Engagement Solution Market

Market Size Estimates: Customer engagement solution market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Customer engagement solution market size by various segments, such as by component, organization size, deployment mode, end use, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Customer engagement solution market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different components, organization sizes, deployment modes, end uses, and regions for the customer engagement solution market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the customer engagement solution market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

FAQ

Q1. What is the customer engagement solution market size?
Answer: The global customer engagement solution market is expected to reach an estimated $40.4 billion by 2030.

Q2. What is the growth forecast for customer engagement solution market?
Answer: The global customer engagement solution market is expected to grow with a CAGR of 10.5% from 2024 to 2030.

Q3. What are the major drivers influencing the growth of the customer engagement solution market?
Answer: The major drivers for this market are surge in customer engagement solution adoption for reduction of customer churn rates and growing prevalence of ecommerce and mcommerce platforms.

Q4. What are the major segments for customer engagement solution market?
Answer: The future of the customer engagement solution market looks promising with opportunities in the cloud and on-premise markets.

Q5. Who are the key customer engagement solution market companies?
Answer: Some of the key customer engagement solution companies are as follows:
• Avaya
• IBM
• Microsoft
• NICE Systems
• Oracle
• Salesforce
• SAP

Q6. Which customer engagement solution market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that solution is expected to witness the higher growth over the forecast period as it aims at delivering customers with tailored connected encounters across an extensive array of physical, mobile, and web-based platforms.

Q7. In customer engagement solution market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region over the forecast period due to growing adoption of artificial intelligence and internet of things across variou end use industries and existence of prominent industry leaders in the region.

Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:

Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the customer engagement solution market by component (solutions and services), organization size (small and medium sized enterprises and large enterprises), deployment mode (cloud and on-premises), end use (banking, finance services, and insurance (BFSI), healthcare and life sciences, telecom and IT, automotive, transportation and logistics, retail and consumer goods, media and entertainment, travel and hospitality, and other), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Customer Engagement Solution Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges 

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Customer Engagement Solution Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)

3.3: Global Customer Engagement Solution Market by Component
3.3.1: Solutions
3.3.2: Services








3.4: Global Customer Engagement Solution Market by Organization Size
3.4.1: Small and Medium Sized Enterprises
3.4.2: Large Enterprises








3.5: Global Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode
3.5.1: Cloud
3.5.2: On-premises








3.6: Global Customer Engagement Solution Market by End Use
3.6.1: Banking, Finance services, and Insurance (BFSI)
3.6.2: Healthcare and Life Sciences
3.6.3: Telecom and IT
3.6.4: Automotive
3.6.5: Transportation and Logistics
3.6.6: Retail and Consumer Goods
3.6.7: Media and Entertainment
3.6.8: Travel and Hospitality

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Customer Engagement Solution Market by Region
4.2: North American Customer Engagement Solution Market
4.2.2: North American Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode: Cloud and On-premises



4.3: European Customer Engagement Solution Market
4.3.1: European Customer Engagement Solution Market by Component: Solutions and Services
4.3.2: European Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode: Cloud and On-premises



4.4: APAC Customer Engagement Solution Market
4.4.1: APAC Customer Engagement Solution Market by Component: Solutions and Services
4.4.2: APAC Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode: Cloud and On-premises



4.5: ROW Customer Engagement Solution Market
4.5.1: ROW Customer Engagement Solution Market by Component: Solutions and Services
4.5.2: ROW Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode: Cloud and On-premises



5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Customer Engagement Solution Market by Component
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Customer Engagement Solution Market by Organization Size
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Customer Engagement Solution Market by Deployment Mode
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Customer Engagement Solution Market by End Use
6.1.5: Growth Opportunities for the Global Customer Engagement Solution Market by Region

6.2: Emerging Trends in the Global Customer Engagement Solution Market

6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Customer Engagement Solution Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Customer Engagement Solution Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Avaya
7.2: IBM
7.3: Microsoft
7.4: NICE Systems
7.5: Oracle
7.6: Salesforce
7.7: SAP



 

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