世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ロボコール被害軽減:戦略、ビジネスモデル、市場予測 2023-2027


ROBOCALL MITIGATION: STRATEGIES, BUSINESS MODELS & MARKET FORECASTS 2023-2027

ジュニパーリサーチの最新リサーチ「ロボコール緩和」は、ロボコール市場とブランド認証ソリューションの包括的な評価を提供します。ロボコールの検知・緩和サービスプロバイダーやエンドユーザーに対する戦略... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Juniper Research
ジュニパーリサーチ社
2023年3月20日 GBP2,990
企業ライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
56 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

ジュニパーリサーチの最新リサーチ「ロボコール緩和」は、ロボコール市場とブランド認証ソリューションの包括的な評価を提供します。ロボコールの検知・緩和サービスプロバイダーやエンドユーザーに対する戦略的提言や、ロボコールのトラフィックや不正なロボコール行為によるオペレーターの損失、認証技術に関する5年間の総合予測も掲載しています。さらに、ロボコールの影響から企業を保護する主要なソリューションの評価も掲載しています:
ブランド認証APIコール
不正行為に対抗するための新たなフレームワークを採用するリージョン
 
このリサーチスイートは以下を含みます:
戦略・予測 (PDF)
5年間のマーケットサイジング&フォーキャストスプレッドシート(Excel)
ハーベストオンラインデータプラットフォームへの12ヶ月のアクセス権
主要市場統計 - ロボコールの不正使用による損失
2022年の市場規模:530億ドル
2023年の市場規模:580億ドル
2022年~2023年 成長率:10
 
主な特徴
市場の展望 ロボコール市場の成長に影響を与えると予想される、以下のような主要な市場動向、ドライバー、ペインポイントを評価します:
ブランド認証ツール
携帯電話加入者数
ロボコール 詐欺的な手口
スティール/シャケン
ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボード: ロボコールの主要ベンダー14社について、主要プレイヤーの能力と能力を評価し、既存リーダー、主要チャレンジャー、破壊者、チャレンジャーに位置づけています。ジュニパーリサーチは、これらのベンダーを、通信提携の範囲と幅、ロボコール分野における革新性、マーケティングとブランド力などの基準で評価しています。事業者にロボコール緩和戦略を提供する主要企業には、以下のようなものがあります:
ランクテレコム
LiveVox(ライブボックス
メタスイッチ
モービルム
ニュースター
数値
ヌーソー
リボンコミュニケーションズ
テイルズ
ティーエヌエス
トランスネクサス
セキュリティジェン
スベックス
エックスコネクト
 
 
地域別ロボコール市場分析: 世界の主要8地域における違法なロボコールや迷惑なロボコールの可能性を地域ごとに包括的に市場評価。
5年間の市場予測: 世界のロボコールのトラフィックと収益の伸びを示す包括的なデータと予測で、ブランド認証などのロボコールの緩和サービスの採用率も予測しています。市場予測は、以下の主要地域と国について提供されます:
北米:
北米:カナダ、米国
ラテンアメリカ
アルゼンチン、ブラジル、チリ、コロンビア、エクアドル、メキシコ、ペルー、ウルグアイ
西ヨーロッパ
オーストリア、ベルギー、デンマーク、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、アイルランド、イタリア、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、スペイン、スウェーデン、スイス、イギリス
中央・東ヨーロッパ
クロアチア、チェコ、ハンガリー、ポーランド、ルーマニア、ロシア、トルコ、ウクライナ
ファーイースト&チャイナ
中国、香港、日本、韓国
インド亜大陸:
バングラデシュ、インド、ネパール、パキスタン
その他のアジア太平洋地域
オーストラリア、インドネシア、マレーシア、ニュージーランド、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
アフリカ・中近東 アルジェリア、エジプト、イスラエル、ケニア、クウェート、ナイジェリア、カタール、サウジアラビア、南アフ リカ、アラブ首長国連邦
 
主要な質問に対する回答
  • 北米以外の通信市場は、どのようにしてSTIR/SHAKENを模倣できるのか?
  • 2027年までのロボコール市場の価値はどうなるか?
  • ロボコールの主要サービスプロバイダーはどこですか?
  • 不正なロボコールトラフィックにより、携帯電話加入者はどれくらいの損失を被るのか?
  • ロボコール市場でサービスを展開するための競争戦略上の窓口は?
 
参照企業
Juniper ResearchのCompetitor Leaderboardに含まれるもの: Lanck Telecom、LiveVox、Metaswitch、Mobileum、Neustar、Numeracle、NUSO、Ribbon Communications、Thales、TNS、TransNexus、SecurityGen、Subex、XConnect.
 
言及されています: 10xPeople、3Connect、Adobe、AirLinq、Alamo Communications Inc、Alaris Lbas、Anova Data、Aslo、ATIS、Audax、AudioCodes、Avantive、AWS(Amazon Web Services)、Azure、BlueSky、BT(英テレコム)、Cadence、Cisco、Cognizant、 コロラド・リバー・コミュニケーションズ、コムウエスト、コモンウェルス銀行、コンベンヌ・ネットワークス、デロイト、ドイツ銀行、ダラーツリー、ECIテレコムグループリミテッド、エッジウォーターネットワークス、エリクソン、ファーストオリオン、富士通、ガンマ、GCS、ジェネシス、ゴールデンゲートキャピタル、Google、H. I. G Capital、IBM、Intel、IntelePeer、JD Young、JPL(Jio Platforms Limited)、KPMG、Lumen Technologies、Master、Mastercard、Meta、Microsoft、NetSapiens、Niometrics、nobelbiz、Odine、Oracle、Orange、Orcawave、Parasme、Pinterest、PotaOne、Rev. io、Sekura、SIGOS、Snowflake、SoftBank Group、Springboard、Sprint、STU、SuccessKPI、TalkTalk、Team Logic IT、Tech Mahindra、TelcoBridges、Telinta、Telstra、Teraquant、Tesco、The SIP School、Ticketmaster、TransUnion、Twitter、Verizon、VISA、Vodafone、WeDo Technologies、Wipro、XinTec、YouMail。
データ&インタラクティブ予測
ジュニパーリサーチのロボコール対策市場の予測スイートは、比類のない業界ベンチマークデータと予測を提供し、以下のような分割を含みます:
1ヶ月あたりの平均迷惑電話数
携帯電話加入者が受信したロボコールの総件数
加入者が受信した詐欺的なロボコールの総件数
ロボコールによる不正損失の総額
ブランドコール認証APIの総呼出数
高度なロボコール緩和ソリューションによるブランドコール認証APIコールからのプラットフォーム総収益
地理的な分割: 60カ国
テーブル数:15テーブル
データポイントの数 10,000データポイント以上
 
ハーベスト harvestは、最新の市場データを収録し、年間を通じて更新されるオンラインデータ・プラットフォームです。このプラットフォームでは、主要なデータの傾向を理解し、チャートとテーブルを操作し、比較ツールを使って1つのチャートに異なる予測を重ね合わせることができます。マーケット・インテリジェンス・センターでは、データが更新されるとアラートが表示され、お客様のビジネスを強力にサポートします。
 
インタラクティブ・エクセル(IFxl): 当社のIFxlツールは、Excel環境下で予測データとチャートの両方を操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って独自の仮定をテストしたり、カスタマイズしたチャートや表で選択した市場を並べて比較したりすることができます。IFxlは、お客様が特定の市場を理解し、独自の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させることができます。
 
予想概要
ジュニパーリサーチは、2023年に携帯電話加入者が詐欺的なロボコールによって全世界で580億ドルの損失を被ることが判明し、2022年の530億ドルから上昇することを明らかにしました。これらの損失は、不正な電話転送や発信者番号のなりすましなど、金銭的な利益を最終目的としたエンドユーザーを欺くさまざまな詐欺電話が増加することによって引き起こされると考えられます。
北米ではSTIR/SHAKENなどのロボコール対策フレームワークの開発が進んでいますが、ジュニパーリサーチは、詐欺師が詐欺の手法を革新する能力によって、2027年までにこれらの損失が世界で700億ドルに達するだろうと予測しています。STIR/SHAKENには、一時的な企業番号の使用により正規の企業を模倣する発信者番号偽装など、北米で普及している詐欺の手法を軽減するための基準が含まれています。
北米は裕福であるため、詐欺師にとって金銭的な機会が多く、今年のロボコールによる損害額の半分以上を占めると予想され、引き続き詐欺による影響を受ける地域となっています。しかし、STIR/SHAKENは、2022年から2023年にかけて、同地域におけるロボコールによる詐欺被害の前年比増加を85%減少させたと推定しています。2025年には、このフレームワークの普及により、北米で初めてロボコールに起因する詐欺被害が減少すると予想されます。
北米以外の地域では、STIR/SHAKENの複製ではなく、独自のフレームワークによってより効率的にカバーできる、不正な電話転送など地域特有の詐欺の手法に焦点を当てたフレームワークを策定する必要があります。
さらに、音声チャネルに対する消費者の信頼を確立する不正行為軽減フレームワークの重要な要素として、新たなブランド認証技術が挙げられます。この技術は、ユーザーが電話に出る前にスマートフォンの画面で発信元を確認できるもので、加入者をロボコール詐欺から守る最も有力な解決策となるであろう。
 
地域:北米、中南米、西ヨーロッパ、中央・東ヨーロッパ、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ・中東を含む主要8地域
国名 アルジェリア、アルゼンチン、オーストラリア、オーストリア、バングラデシュ、ベルギー、ブラジル、カナダ、チリ、中国、コロンビア、クロアチア、チェコ、デンマーク、エクアドル、エジプト、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、香港、ハンガリー、インド、インドネシア、アイルランド、イスラエル、イタリア、日本、ケニア、韓国、クエート、マレーシア、 メキシコ、ネパール、オランダ、ニュージーランド、ナイジェリア、ノルウェー、パキスタン、ペルー、フィリピン、ポーランド、ポルトガル、カタール、ルーマニア、ロシア連邦、サウジアラビア、シンガポール、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、スイス、タイ、トルコ、ウクライナ、アラブ首長国連邦、英国、ウルグアイ、米国、ベトナム

 



 

ページTOPに戻る


 

Summary

このレポートでは、ロボコール市場とブランド認証ソリューションの包括的な評価を提供します。
 
Report Description
Juniper Research’s latest Robocall Mitigation research provides a comprehensive assessment of the robocalling market and brand authentication solutions. It includes strategic recommendations for robocalling detection and mitigation service providers and end users, as well as comprehensive 5-year forecasts for robocalling traffic and operator loss to fraudulent robocalling activities, and authentication technologies. In addition, it features an evaluation of the key solutions protecting businesses from the effects of robocalling, including:
Brand Authentication API Calls
Regions to Adopt Emerging Framework to Combat Fraud
 
This research suite includes:
Strategy & Forecasts (PDF)
5-year Market Sizing & Forecast Spreadsheet (Excel)
12 Months’ Access to harvest Online Data Platform
Key Market Statistics - Fraudulent Robocall Losses
Market size in 2022: $53bn
Market size in 2023: $58bn
2022 to 2023 Growth: 10%
 
KEY FEATURES
Market Outlook: An assessment of key market trends, drivers and pain points that are anticipated to impact the growth of the robocalling market, including:
Brand Authentication Tools
Number of Mobile Subscribers
Robocalling Fraudulent Tactics
STIR/SHAKEN
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment of 14 leading robocalling vendors; positioning them as an established leader, leading challenger or disruptor and challenger. Juniper Research scores these vendors on criteria such as the extent and breadth of communication partnerships, innovation in the robocalling space and their marketing and brand strength. The key companies that provide operators with robocall mitigation strategies, include:
Lanck Telecom
LiveVox
Metaswitch
Mobileum
Neustar
Numeracle
Nuso
Ribbon Communications
Thales
TNS
TransNexus
SecurityGen
Subex
XConnect
Regional Robocalling Market Analysis: A comprehensive regional market assessment of the potential for illegal robocalls and unwanted robocalls across 8 key global regions.
5-year Market Forecasts: A suite of comprehensive data and forecasts highlighting the growth of global robocalling traffic and revenue, with forecasts also including the adoption rate of robocalling mitigation services, such as brand authentication. Market forecasts are provided for the following key regions and countries:
North America:
Canada, US
Latin America:
Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Ecuador, Mexico, Peru, Uruguay
West Europe:
Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, UK
Central & East Europe:
Croatia, Czech Republic, Hungary, Poland, Romania, Russia, Turkey, Ukraine
Far East & China:
China, Hong Kong, Japan, South Korea
Indian Subcontinent:
Bangladesh, India, Nepal, Pakistan
Rest of Asia Pacific:
Australia, Indonesia, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam
Africa & Middle East: Algeria, Egypt, Israel, Kenya, Kuwait, Nigeria, Qatar, Saudi Arabia, South Africa, United Arab Emirates
 
 
KEY QUESTIONS ANSWERED
  • How can telecommunications markets outside of North America emulate STIR/SHAKEN?
  • What will the value of the robocalling market be by 2027?
  • Who are the leading robocalling service providers?
  • How much will mobile subscribers lose to fraudulent robocalling traffic?
  • What is the competitive strategic window for developing services in the robocalling market?
 
COMPANIES REFERENCED
Included in the Juniper Research Competitor Leaderboard: Lanck Telecom, LiveVox, Metaswitch, Mobileum, Neustar, Numeracle, NUSO, Ribbon Communications, Thales, TNS, TransNexus, SecurityGen, Subex, XConnect.
 
Mentioned: 10xPeople, 3Connect, Adobe, AirLinq, Alamo Communications Inc, Alaris Lbas, Anova Data, Aslo, ATIS, Audax, AudioCodes, Avantive, AWS (Amazon Web Services), Azure, BlueSky, BT (British Telecom), Cadence, Cisco, Cognizant, Colorado River Communications, Comm West, Commonwealth Bank, Convene Networks, Deloitte, Deutsche Bank, Dollar Tree, ECI Telecom Group Ltd, Edgewater Networks, Ericsson, First Orion, Fujitsu, Gamma, GCS, Genesys, Golden Gate Capital, Google, H.I.G Capital, IBM, Intel, IntelePeer, JD Young, JPL (Jio Platforms Limited), KPMG, Lumen Technologies, Master, Mastercard, Meta, Microsoft, NetSapiens, Niometrics, nobelbiz, Odine, Oracle, Orange, Orcawave, Parasme, Pinterest, PortaOne, Rev.io, Sekura, SIGOS, Snowflake, SoftBank Group, Springboard, Sprint, STU, SuccessKPI, TalkTalk, Team Logic IT, Tech Mahindra, TelcoBridges, Telinta, Telstra, Teraquant, Tesco, The SIP School, Ticketmaster, TransUnion, Twitter, Verizon, Visa, Vodafone, WeDo Technologies, Wipro, XinTec, YouMail.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s forecast suite for the Robocall Mitigation market provides unrivalled industry benchmark data and forecasts, including splits for:
Average Number of Unwanted Calls per Month
Total Number of Robocalls Received by Mobile Subscribers
Total Number of Fraudulent Robocalls Received by Subscribers
Total Fraudulent Losses to Robocalling
Total Number of Brand Calling Authentication API Calls
Total Platform Revenue from Brand Calling Authentication API Calls from Advanced Robocall Mitigation Solutions
Geographical splits: 60 countries
Number of tables: 15 tables
Number of datapoints: Over 10,000 datapoints
 
harvest: Our online data platform, harvest, contains the very latest market data and is updated throughout the year. This is a fully featured platform enabling clients to better understand key data trends and manipulate charts and tables; overlaying different forecasts within the one chart - using the comparison tool. Empower your business with our market intelligence centre, and receive alerts whenever your data is updated.
 
Interactive Excels (IFxl): Our IFxl tool enables clients to manipulate both forecast data and charts, within an Excel environment, to test their own assumptions using the interactive scenario tool and compare selected markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase a client’s ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
 
 
FORECAST SUMMARY
Juniper Research has found that mobile subscribers will lose $58 billion to fraudulent robocalls globally in 2023, a rise from $53 billion in 2022. These losses will be driven by the increase in different scam calls to deceive end users, such as unauthorised call forwarding or caller ID spoofing, with the end goal of financial gain.
Despite the ongoing development of robocalling mitigation frameworks, such as STIR/SHAKEN in North America, Juniper Research predicted that fraudsters’ ability to innovate fraud methods will drive these losses to reach $70 billion globally by 2027. STIR/SHAKEN includes standards to mitigate fraudulent methods popular in North America, such as caller ID spoofing, which imitates a legitimate enterprise through the use of temporary business numbers.
North America continues to be the most impacted region by fraudulent robocalls as its affluent nature provides larger monetary opportunities for fraudsters and will account for over half of the losses attributable to robocalling this year. However, we estimate that STIR/SHAKEN has reduced the year-on-year growth of fraudulent losses to robocalling in the region by 85% between 2022 and 2023. By 2025, fraudulent losses arising from robocalling are anticipated to decline for the first time in North America, owing to the widespread adoption of this framework.
Stakeholders must formulate frameworks outside North America to focus on region-specific methods of fraud, such as unauthorised call forwarding, that will be more efficiently covered through tailored frameworks rather than through a reproduction of STIR/SHAKEN.
In addition, emerging brand authentication technology is a key element in fraud mitigation frameworks that will instil consumer trust in voice channels. This technology enables users to verify the origin of the call on the smartphone screen before answering, and will be the most prominent solution to protecting subscribers from robocalling fraud.
 
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Algeria, Argentina, Australia, Austria, Bangladesh, Belgium, Brazil, Canada, Chile, China, Colombia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Ecuador, Egypt, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kenya, South Korea, Kuwait, Malaysia, Mexico, Nepal, Netherlands, New Zealand, Nigeria, Norway, Pakistan, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, Turkey, Ukraine, United Arab Emirates, UK, Uruguay, USA, Vietnam


 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(ブランド認証ソリューション)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Juniper Research社はどのような調査会社ですか?


ジュニパーリサーチ社(Juniper Research)は2001年の創立以来、モバイルとデジタル技術を専門に調査・出版事... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/12 10:27

160.11 円

174.44 円

209.47 円

ページTOPに戻る