フラッシュコール認証:インパクト分析と市場予測2021-2026FLASH CALLING AUTHENTICATION: IMPACT ANALYSIS & MARKET FORECASTS 2021-2026 ジュニパーリサーチの調査レポート「フラッシュコーリング認証」は、アンマネタイズされたトラフィックやA2P SMSトラフィックのカニバリゼーションを軽減するための戦略など、フラッシュコーリング市場を総合... もっと見る
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サマリー
ジュニパーリサーチの調査レポート「フラッシュコーリング認証」は、アンマネタイズされたトラフィックやA2P SMSトラフィックのカニバリゼーションを軽減するための戦略など、フラッシュコーリング市場を総合的に評価しています。さらに、通信事業者のネットワークやOTTアプリケーションでのフラッシュ・コーリング・サービスの採用に関するシナリオベースの分析も含まれています。シナリオは以下の3つです。
さらに、OTTのフラッシュ通話サービスが今後の通信事業者のフラッシュ通話サービスに与える影響、価格分析、フラッシュ通話のエコシステムにおけるOSベンダーの役割などについても評価しています。
また、詐欺行為やロボコールがフラッシュ・コーリングの成長に与える影響についても評価しています。
本リサーチ・スイートには以下が含まれます。
主な特徴
Key Takeaways & Strategic Recommendations:フラッシュコール市場が直面している主要なトレンドと課題を包括的に把握し、ジュニパー・リサーチが市場関係者に提示する戦略的提言に沿って解説しています。
市場の見通し。価格設定、A2P SMSとのカニバリゼーションの程度、OTTフラッシュ通話サービスの脅威、フラッシュ通話分野におけるモバイルOSベンダーの役割など、将来のフラッシュ通話認証サービスをシナリオベースで分析しています。
将来のビジネスモデル分析。市場の利害関係者がフラッシュ通話のトラフィックを収益化するのに最適な立場となる、将来のビジネスモデルと主要サービスの評価。分析内容は以下の通りです。
市場予測 & Key Takeaways:フラッシュコーリングサービスの導入、サービス収益、OTTフラッシュコーリングサービスの影響について、シナリオベースの市場予測を行っています。予測は以下の42カ国で行われています。
主要な質問
参考にした会社
調査したケース。
VOX Carrier.
Mentioned:Apple, BBK, Bell, Deutsche Telekom, Facebook Messenger, Huawei, Imo, Kakao Talk, Lenovo, LINE, Meta, Orange, Samsung, STC (Saudi Telecom), Telefonica, Verizon, Viber, WeChat, WhatsApp, Xiaomi, Zalo.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチのフラッシュ・コーリング認証の予測スイートには以下が含まれています。
ロボ・コーリング・メトリクスの5年間のベンチマーク予測を、主要8地域と42の国別に分類しています。
FlashCalling Market(フラッシュコーリング市場)を含む。
Flash Calling APIの総通話数
Flash Callingサービスの総収入
OTTベースのFlash Calling APIの総通話
数 OTTベースのFlash Callingに対するオペレーターの損失
シナリオベースの予測。
低採用
中採用
高採用
25の表と8,700のデータポイントからなる予測データ一式にアクセスできます。
インタラクティブなExcelシナリオツールにより、3つの異なる指標についてジュニパー・リサーチのデータを操作することができます。
IFxls(Interactive Excels)は、ジュニパー・リサーチの予測データやチャートを操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って独自の仮説を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で厳選した市場を並べて比較したりすることができます。IFxlsは、お客様が特定の市場を理解し、独自の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
地域:8つの主要地域(北米、中南米、西欧、中・東欧、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ)および中東諸国。
アルゼンチン、オーストラリア、オーストリア、ベルギー、ブラジル、カナダ、中国、コロンビア、クロアチア、チェコ、デンマーク、フィンランド、フランス、ドイツ、インド、インドネシア、イタリア、日本、韓国、マレーシア、メキシコ、オランダ、ニュージーランド、ノルウェー、パキスタン、フィリピン、ポーランド、ポルトガル、カタール、ルーマニア、ロシア連邦、サウジアラビア、シンガポール、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、タイ、ウクライナ、アラブ首長国連邦、イギリス、米国
目次
1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways & Strategic Recommendations .4
2. Future Market Outlook for Flash Calling
2.1 Introduction to Flash Calling .10
Figure 2.1: Flash Calling Authentication Process .10
2.1.1 Future Flash Calling Scenarios.11
Table 2.2: Scenario Criteria.11
i. Flash Calling Traffic .11
Figure 2.3: Global Flash Calling API Calls (m), Split by 3 Impact Scenarios,
2021-2026.11
Figure 2.4: The Role of Flash Calling in Multi-factor Authentication.12
Figure 2.5: Global Platform Revenue from Flash Calling ($), Split by 3
Scenarios, 2021-2026 .12
2.1.2 The Cannibalisation of A2P SMS OTPs.13
Figure 2.6: Proportion of SMS Messaging that is A2P Traffic in 2021 (%), Split
by 15 Select Countries.13
2.1.3 Flash Calling Pricing Analysis .14
Figure 2.4: The Role of Flash Calling in Multi-factor Authentication.12
Figure 2.5: Global Platform Revenue from Flash Calling ($), Split by 3
Scenarios, 2021-2026 .12
2.1.2 The Cannibalisation of A2P SMS OTPs.13
Figure 2.6: Proportion of SMS Messaging that is A2P Traffic in 2021 (%), Split
by 15 Select Countries.13
2.1.3 Flash Calling Pricing Analysis .14
Figure 2.10: Various Mobile Channels for Customer Engagement &
Authentication. 16
Table 2.11: Various Mobile Channels Overview . 16
2.1.6 iOS vs Android: The Difficulties with Flash Calling. 17
Figure 2.12: Global Smartphone Installed Base Share in 2021 (%), Split by
Vendor . 17
Figure 2.13: iOS Market Share in 2021 (%), Split by 15 Select Countries . 17
3. Service Monetisation & Future Business Models
3.1 Future Monetisation & Business Models . 19
Figure 3.1: Three Key Flash Calling Services . 19
3.1.1 The Need for Network Audits. 20
3.1.2 The Role of Voice Firewalls for Operators . 20
Figure 3.2: Global Mobile Subscribers (m), Split by 2G,3G, and 4G & 5G,
2021-2026 . 20
3.1.3 The Flash Calling Ecosystem. 22
Figure 3.3: Future Flash Calling Ecosystems . 22
i. Flash Calling Service Providers. 22
ii. Network Operators. 22
3.1.4 Opportunities for CPaaS Players. 23
Figure & Table 3.4: Total Number of CPaaS Voice API Calls per annum (m),
Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 23
3.1.5 Total CPaaS Voice API Revenue. 24
Figure & Table 3.5: Total CPaaS Voice Service Revenue ($m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026. 24
3.1.6 Potential Areas of Fraud for Flash Calling. 25
i. CLI Spoofing. 25
ii. SIM Box Fraud . 25
iii. Unauthorised Number Reassignments .25
3.1.7 Wangari Fraud & Differentiating Between Robocalling.25
3.1.8 Acquiring Virtual Long Numbers .26
4. Market Forecasts & Key Takeaways
4.1 Introduction to Flash Calling Forecasts.28
4.1.1 Flash Calling Forecast Methodology .28
Figure 4.1: Flash Call Forecast Methodology.29
4.1.2 Mobile Subscribers .30
Figure & Table 4.2: Total Number of Mobile Subscribers (m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026 .30
Table 4.3: Mobile Penetration Rates (%), Split by 8 Key Regions, 2021-2026
.30
4.1.3 Total Number of OTT Messaging Users.31
Figure & Table 4.4: Total Number of OTT Mobile Messaging Users (m), Split
by 8 Key Regions, 2021-2026.31
4.2 Low Operator Adoption.32
4.2.1 Total Flash Calling API Calls.32
Figure & Table 4.5: Total Number of Flash Calling API Calls (m), Split by 8 Ke
Regions, 2021-2026 .32
4.2.2 Total Platform Revenue from Flash Calling.33
Figure & Table 4.6: Total Platform Revenue from Flash Calling Traffic ($m),
Split by 8 Key Regions, 2021-2026 .33
4.2.3 Total Number of OTT-based Flash Calls API Calls .34
Figure & Table 4.7: Total Number of OTT-based Flash Calls API Calls (m),
Split by 8 Key Regions, 2021-2026 .34
4.2.4 Total Potential Revenue Loss to OTT Flash Calling Services .35
Figure & Table 4.8: Potential Operator Losses to OTT-based Flash Calling
Traffic ($m), Split by 2021-2026 .35
4.3 Medium Operator Adoption.36
4.3.1 Total Flash Calling API Calls.36
Figure & Table 4.9: Total Number of Flash Calling API Calls (m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026. 36
4.3.2 Total Platform Revenue from Flash Calling APIs. 37
Figure & Table 4.10: Total Platform Revenue from Flash Calling Traffic ($m),
Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 37
4.3.3 Total Number of OTT-based Flash Calling API Calls . 38
Figure & Table 4.11: Total Number of OTT-based Flash Calling APIs (m), Split
by 8 Key Regions, 2021-2026 . 38
4.3.4 Total Potential Revenue Loss to OTT Flash Calling. 39
Figure & Table 4.12: Potential Operator Losses to OTT-based Flash Calling
Traffic ($m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 39
4.4 High Operator Adoption. 40
4.4.1 Total Flash Calling API Calls . 40
Figure & Table 4.13: Total Number of Flash Calling API Calls (m), Split by 8
Key Regions, 2021-2026 . 40
4.4.2 Total Platform Revenue from Flash Calling APIs. 41
Figure & Table 4.14: Total Platform Revenue from Flash Calling Traffic ($m),
Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 41
4.4.3 Total Number of OTT-based Flash Calling API Calls . 42
Figure & Table 4.15: Total Number of OTT-based Flash Calling APIs (m), Split
by 8 Key Regions, 2021-2026 . 42
4.4.4 Total Potential Revenue Loss to OTT Flash Calling. 43
Figure & Table 4.16: Potential Operator Losses to OTT-based Flash Calling
Traffic ($m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 43
Summary
このレポートでは、アンマネタイズされたトラフィックやA2P SMSトラフィックのカニバリゼーションを軽減するための戦略など、フラッシュコーリング市場を総合的に評価しています。さらに、通信事業者のネットワークやOTTアプリケーションでのフラッシュ・コーリング・サービスの採用に関するシナリオベースの分析も含まれています。
Report Desciption
Juniper Research’s Flash Calling Authentication report provides a comprehensive evaluation of the flash calling market, including strategies for mitigating unmonetised traffic and the cannibalisation of A2P SMS traffic. In addition, it contains a scenario-based analysis for the adoption of flash calling services over operator networks and OTT applications. The three scenarios include:
Low Adoption Scenario
Medium Adoption Scenario
High Adoption Scenario
Additionally, the research assesses the impact of OTT flash calling services on future operator flash calling services, pricing analysis, and the role of OS vendors in the flash calling ecosystem. It also evaluates the impact of fraudulent activities and robocalling on the growth of flash calling.
This research suite includes:
Strategy & Forecasts (PDF)
12 months’ access to harvest online data platform
KEY FEATURES
Key Takeaways & Strategic Recommendations: Comprehensive insight into the key trends and challenges facing the flash calling market; aligned with Juniper Research’s strategic recommendations for market stakeholders.
Market Outlook: Scenario-based analysis of future flash calling authentication services, including pricing, the extent of cannibalisation of A2P SMS, the threat of OTT flash calling services and the role of mobile OS vendors in the flash calling space.
Future Business Model Analysis: An evaluation of future business models and key services that will place market stakeholders in the best position to monetise flash calling traffic. Analysis includes:
The Flash Calling Ecosystem
Acquiring Long Numbers for Authentication
Potential Areas of Fraud & the Impact of Robocalling
Network Audits & Voice Firewalls
The Opportunities for CPaaS Vendors
Market Forecasts & Key Takeaways: Scenario-based market forecasts for the adoption of flash calling services, service revenue, and the impact of OTT flash calling services. Forecasts are split by 42 countries, including:
KEY QUESTIONS
COMPANIES REFERENCED
Case Studied: VOX Carrier.
Mentioned: Apple, BBK, Bell, Deutsche Telekom, Facebook Messenger, Huawei, Imo, Kakao Talk, Lenovo, LINE, Meta, Orange, Samsung, STC (Saudi Telecom), Telefonica, Verizon, Viber, WeChat, WhatsApp, Xiaomi, Zalo.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Flash Calling Authentication forecast suite includes:
5-year benchmark forecasts for robocalling metrics by 8 key regions and 42 country-level splits including:
Flash Calling Market, including:
Total Flash Calling API Calls
Total Flash Calling Service Revenue
Total OTT-based Flash Calling API
Total Operator Losses to OTT-based Flash Calling
Scenario-based Forecasts:
Low Adoption
Medium Adoption
High Adoption
Access to the full set of forecast data of 25 tables and 8,700 datapoints.
Interactive Excel Scenario tool allowing users the ability to manipulate Juniper Research’s data for 3 different metrics.
Juniper Research’s highly granular IFxls (Interactive Excels) enable clients to manipulate Juniper Research’s forecast data and charts to test their own assumptions using the interactive scenario tool and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Argentina, Australia, Austria, Belgium, Brazil, Canada, China, Colombia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, India, Indonesia, Italy, Japan, South Korea, Malaysia, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Pakistan, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Thailand, Turkey, Ukraine, United Arab Emirates, UK, USA
Table of Contents
1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways & Strategic Recommendations .4
2. Future Market Outlook for Flash Calling
2.1 Introduction to Flash Calling .10
Figure 2.1: Flash Calling Authentication Process .10
2.1.1 Future Flash Calling Scenarios.11
Table 2.2: Scenario Criteria.11
i. Flash Calling Traffic .11
Figure 2.3: Global Flash Calling API Calls (m), Split by 3 Impact Scenarios,
2021-2026.11
Figure 2.4: The Role of Flash Calling in Multi-factor Authentication.12
Figure 2.5: Global Platform Revenue from Flash Calling ($), Split by 3
Scenarios, 2021-2026 .12
2.1.2 The Cannibalisation of A2P SMS OTPs.13
Figure 2.6: Proportion of SMS Messaging that is A2P Traffic in 2021 (%), Split
by 15 Select Countries.13
2.1.3 Flash Calling Pricing Analysis .14
Figure 2.4: The Role of Flash Calling in Multi-factor Authentication.12
Figure 2.5: Global Platform Revenue from Flash Calling ($), Split by 3
Scenarios, 2021-2026 .12
2.1.2 The Cannibalisation of A2P SMS OTPs.13
Figure 2.6: Proportion of SMS Messaging that is A2P Traffic in 2021 (%), Split
by 15 Select Countries.13
2.1.3 Flash Calling Pricing Analysis .14
Figure 2.10: Various Mobile Channels for Customer Engagement &
Authentication. 16
Table 2.11: Various Mobile Channels Overview . 16
2.1.6 iOS vs Android: The Difficulties with Flash Calling. 17
Figure 2.12: Global Smartphone Installed Base Share in 2021 (%), Split by
Vendor . 17
Figure 2.13: iOS Market Share in 2021 (%), Split by 15 Select Countries . 17
3. Service Monetisation & Future Business Models
3.1 Future Monetisation & Business Models . 19
Figure 3.1: Three Key Flash Calling Services . 19
3.1.1 The Need for Network Audits. 20
3.1.2 The Role of Voice Firewalls for Operators . 20
Figure 3.2: Global Mobile Subscribers (m), Split by 2G,3G, and 4G & 5G,
2021-2026 . 20
3.1.3 The Flash Calling Ecosystem. 22
Figure 3.3: Future Flash Calling Ecosystems . 22
i. Flash Calling Service Providers. 22
ii. Network Operators. 22
3.1.4 Opportunities for CPaaS Players. 23
Figure & Table 3.4: Total Number of CPaaS Voice API Calls per annum (m),
Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 23
3.1.5 Total CPaaS Voice API Revenue. 24
Figure & Table 3.5: Total CPaaS Voice Service Revenue ($m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026. 24
3.1.6 Potential Areas of Fraud for Flash Calling. 25
i. CLI Spoofing. 25
ii. SIM Box Fraud . 25
iii. Unauthorised Number Reassignments .25
3.1.7 Wangari Fraud & Differentiating Between Robocalling.25
3.1.8 Acquiring Virtual Long Numbers .26
4. Market Forecasts & Key Takeaways
4.1 Introduction to Flash Calling Forecasts.28
4.1.1 Flash Calling Forecast Methodology .28
Figure 4.1: Flash Call Forecast Methodology.29
4.1.2 Mobile Subscribers .30
Figure & Table 4.2: Total Number of Mobile Subscribers (m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026 .30
Table 4.3: Mobile Penetration Rates (%), Split by 8 Key Regions, 2021-2026
.30
4.1.3 Total Number of OTT Messaging Users.31
Figure & Table 4.4: Total Number of OTT Mobile Messaging Users (m), Split
by 8 Key Regions, 2021-2026.31
4.2 Low Operator Adoption.32
4.2.1 Total Flash Calling API Calls.32
Figure & Table 4.5: Total Number of Flash Calling API Calls (m), Split by 8 Ke
Regions, 2021-2026 .32
4.2.2 Total Platform Revenue from Flash Calling.33
Figure & Table 4.6: Total Platform Revenue from Flash Calling Traffic ($m),
Split by 8 Key Regions, 2021-2026 .33
4.2.3 Total Number of OTT-based Flash Calls API Calls .34
Figure & Table 4.7: Total Number of OTT-based Flash Calls API Calls (m),
Split by 8 Key Regions, 2021-2026 .34
4.2.4 Total Potential Revenue Loss to OTT Flash Calling Services .35
Figure & Table 4.8: Potential Operator Losses to OTT-based Flash Calling
Traffic ($m), Split by 2021-2026 .35
4.3 Medium Operator Adoption.36
4.3.1 Total Flash Calling API Calls.36
Figure & Table 4.9: Total Number of Flash Calling API Calls (m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026. 36
4.3.2 Total Platform Revenue from Flash Calling APIs. 37
Figure & Table 4.10: Total Platform Revenue from Flash Calling Traffic ($m),
Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 37
4.3.3 Total Number of OTT-based Flash Calling API Calls . 38
Figure & Table 4.11: Total Number of OTT-based Flash Calling APIs (m), Split
by 8 Key Regions, 2021-2026 . 38
4.3.4 Total Potential Revenue Loss to OTT Flash Calling. 39
Figure & Table 4.12: Potential Operator Losses to OTT-based Flash Calling
Traffic ($m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 39
4.4 High Operator Adoption. 40
4.4.1 Total Flash Calling API Calls . 40
Figure & Table 4.13: Total Number of Flash Calling API Calls (m), Split by 8
Key Regions, 2021-2026 . 40
4.4.2 Total Platform Revenue from Flash Calling APIs. 41
Figure & Table 4.14: Total Platform Revenue from Flash Calling Traffic ($m),
Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 41
4.4.3 Total Number of OTT-based Flash Calling API Calls . 42
Figure & Table 4.15: Total Number of OTT-based Flash Calling APIs (m), Split
by 8 Key Regions, 2021-2026 . 42
4.4.4 Total Potential Revenue Loss to OTT Flash Calling. 43
Figure & Table 4.16: Potential Operator Losses to OTT-based Flash Calling
Traffic ($m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 43
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