ドイツ マルチプレックスアッセイ市場予測 2024-2032GERMANY MULTIPLEX ASSAY MARKET FORECAST 2024-2032 主な調査結果 ドイツのマルチプレックスアッセイ市場は、2024~2032年の予測期間中にCAGR 7.61%を予測する。市場成長の背景には、特に精密医療や個別化医療への取り組みにおける高度な診断ツールに対する需要の... もっと見る
サマリー主な調査結果ドイツのマルチプレックスアッセイ市場は、2024~2032年の予測期間中にCAGR 7.61%を予測する。市場成長の背景には、特に精密医療や個別化医療への取り組みにおける高度な診断ツールに対する需要の増加がある。 市場インサイト ドイツのマルチプレックスアッセイ市場では、Bio-Rad Laboratories Inc、Qiagen NV、Thermo Fisher Scientific Incなどの大手企業が、最先端技術とプラットフォームの開発を通じてイノベーションを推進し続けている。これらの進歩は、マルチプレックスアッセイの効率と精度を向上させただけでなく、臨床診断や研究用途に広く採用されることにも貢献している。 さらに、分子診断学の台頭と慢性疾患の蔓延が、ドイツにおけるマルチプレックスアッセイの需要に拍車をかけている。包括的かつ実用的な知見をコスト効率の高い方法で提供できるマルチプレックスアッセイは、疾病診断、予後予測、治療モニタリングにおいて不可欠なツールと位置づけられている。 さらに、ドイツのマルチプレックス・アッセイ市場は、進行中の研究開発活動、戦略的提携、医療インフラへの投資の増加によって、さらなる成長が見込まれている。精密医療の需要が急増し続ける中、マルチプレックスアッセイは、ドイツにおける診断と個別化医療の未来を形作る上で、ますます重要な役割を果たすと予想される。 競合他社の洞察 市場参入企業には、Qiagen NV、Siemens Healthineers AG、Illumina Incなどがあります。 当レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. SOFTWARE AND SERVICES SECTOR EMERGES AS THE RAPIDLY EXPANDING PRODUCT & SERVICE SEGMENT 2.6.2. PROTEIN-BASED MULTIPLEX ASSAY IS THE HIGHEST REVENUE-GENERATING TYPE 2.6.3. RESEARCH & DEVELOPMENT APPLICATIONS DOMINATE MARKET SHARE 2.6.4. MULTIPLEX PCR TECHNOLOGY DEMONSTRATES FASTER GROWTH 2.6.5. PHARMACEUTICAL AND BIOTECHNOLOGY COMPANIES ARE MAJOR USERS OF MULTIPLEX ASSAYS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. ESCALATING INCIDENCE OF CHRONIC DISEASES 3.1.2. GROWING PREFERENCE FOR MULTIPLEX ASSAYS OVER CONVENTIONAL APPROACHES 3.1.3. INCREASING ACCEPTANCE OF PERSONALIZED MEDICINE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. OVERCOMING THE DIFFICULTY OF ESTABLISHING A SUFFICIENT ASSAY RANGE 3.2.2. CHALLENGES ASSOCIATED WITH CROSS-REACTIVITY AND ASSAY INTERFERENCE 3.2.3. SHORTAGE OF SKILLED PROFESSIONALS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. RISING DRUG DISCOVERY ENDEAVORS 4.1.2. PROGRESS IN ASSAY PLATFORM TECHNOLOGY 4.1.3. RAPID EXPANSION OF COMPANION DIAGNOSTICS 4.2. PESTLE ANALYSIS 4.2.1. POLITICAL 4.2.2. ECONOMICAL 4.2.3. SOCIAL 4.2.4. TECHNOLOGICAL 4.2.5. LEGAL 4.2.6. ENVIRONMENTAL 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. COVERAGE OF ANALYTES 4.5.2. RAPIDITY 4.5.3. ABILITY TO MULTIPLEX 4.5.4. USER-FRIENDLINESS 4.5.5. AUTOMATION POTENTIAL 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.6.1. RESEARCH AND DEVELOPMENT (R&D) 4.6.2. MANUFACTURING AND PRODUCTION 4.6.3. DISTRIBUTION AND SUPPLY CHAIN 4.6.4. CLINICAL APPLICATION AND DATA ANALYSIS 4.6.5. MARKET RESEARCH AND COMMERCIALIZATION 5. MARKET BY PRODUCT AND SERVICE 5.1. REAGENTS AND CONSUMABLES 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. INSTRUMENTS AND ACCESSORIES 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. SOFTWARE AND SERVICES 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY TYPE 6.1. PROTEIN-BASED MULTIPLEX ASSAY 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. NUCLEIC ACID-BASED MULTIPLEX ASSAY 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. OTHER TYPES 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. RESEARCH AND DEVELOPMENT 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. CLINICAL DIAGNOSTICS 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. COMPANION DIAGNOSTICS 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 8. MARKET BY TECHNOLOGY 8.1. MULTIPLEX PROTEIN MICROARRAY 8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.1.2. SEGMENT ANALYSIS 8.2. MULTIPLEX PCR 8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.2.2. SEGMENT ANALYSIS 8.3. OTHER TECHNOLOGIES 8.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.3.2. SEGMENT ANALYSIS 9. MARKET BY END-USER 9.1. PHARMACEUTICAL & BIOTECHNOLOGY COMPANIES 9.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 9.1.2. SEGMENT ANALYSIS 9.2. RESEARCH INSTITUTES 9.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 9.2.2. SEGMENT ANALYSIS 9.3. CLINICAL LABORATORIES 9.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 9.3.2. SEGMENT ANALYSIS 9.4. HOSPITALS 9.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 9.4.2. SEGMENT ANALYSIS 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. AGILENT TECHNOLOGIES INC 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. BECTON, DICKINSON AND COMPANY (BD) 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. BIO-RAD LABORATORIES INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. F. HOFFMANN-LA ROCHE LTD 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. ILLUMINA INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.6. QIAGEN NV 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. SIEMENS HEALTHINEERS AG 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. THERMO FISHER SCIENTIFIC INC 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. SOFTWARE AND SERVICES SECTOR EMERGES AS THE RAPIDLY EXPANDING PRODUCT & SERVICE SEGMENT 2.6.2. PROTEIN-BASED MULTIPLEX ASSAY IS THE HIGHEST REVENUE-GENERATING TYPE 2.6.3. RESEARCH & DEVELOPMENT APPLICATIONS DOMINATE MARKET SHARE 2.6.4. MULTIPLEX PCR TECHNOLOGY DEMONSTRATES FASTER GROWTH 2.6.5. PHARMACEUTICAL AND BIOTECHNOLOGY COMPANIES ARE MAJOR USERS OF MULTIPLEX ASSAYS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. ESCALATING INCIDENCE OF CHRONIC DISEASES 3.1.2. GROWING PREFERENCE FOR MULTIPLEX ASSAYS OVER CONVENTIONAL APPROACHES 3.1.3. INCREASING ACCEPTANCE OF PERSONALIZED MEDICINE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. OVERCOMING THE DIFFICULTY OF ESTABLISHING A SUFFICIENT ASSAY RANGE 3.2.2. CHALLENGES ASSOCIATED WITH CROSS-REACTIVITY AND ASSAY INTERFERENCE 3.2.3. SHORTAGE OF SKILLED PROFESSIONALS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. RISING DRUG DISCOVERY ENDEAVORS 4.1.2. PROGRESS IN ASSAY PLATFORM TECHNOLOGY 4.1.3. RAPID EXPANSION OF COMPANION DIAGNOSTICS 4.2. PESTLE ANALYSIS 4.2.1. POLITICAL 4.2.2. ECONOMICAL 4.2.3. SOCIAL 4.2.4. TECHNOLOGICAL 4.2.5. LEGAL 4.2.6. ENVIRONMENTAL 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. COVERAGE OF ANALYTES 4.5.2. RAPIDITY 4.5.3. ABILITY TO MULTIPLEX 4.5.4. USER-FRIENDLINESS 4.5.5. AUTOMATION POTENTIAL 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.6.1. RESEARCH AND DEVELOPMENT (R&D) 4.6.2. MANUFACTURING AND PRODUCTION 4.6.3. DISTRIBUTION AND SUPPLY CHAIN 4.6.4. CLINICAL APPLICATION AND DATA ANALYSIS 4.6.5. MARKET RESEARCH AND COMMERCIALIZATION 5. MARKET BY PRODUCT AND SERVICE 5.1. REAGENTS AND CONSUMABLES 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. INSTRUMENTS AND ACCESSORIES 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. SOFTWARE AND SERVICES 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY TYPE 6.1. PROTEIN-BASED MULTIPLEX ASSAY 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. NUCLEIC ACID-BASED MULTIPLEX ASSAY 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. OTHER TYPES 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. RESEARCH AND DEVELOPMENT 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. CLINICAL DIAGNOSTICS 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. COMPANION DIAGNOSTICS 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 8. MARKET BY TECHNOLOGY 8.1. MULTIPLEX PROTEIN MICROARRAY 8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.1.2. SEGMENT ANALYSIS 8.2. MULTIPLEX PCR 8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.2.2. SEGMENT ANALYSIS 8.3. OTHER TECHNOLOGIES 8.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.3.2. SEGMENT ANALYSIS 9. MARKET BY END-USER 9.1. PHARMACEUTICAL & BIOTECHNOLOGY COMPANIES 9.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 9.1.2. SEGMENT ANALYSIS 9.2. RESEARCH INSTITUTES 9.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 9.2.2. SEGMENT ANALYSIS 9.3. CLINICAL LABORATORIES 9.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 9.3.2. SEGMENT ANALYSIS 9.4. HOSPITALS 9.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 9.4.2. SEGMENT ANALYSIS 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. AGILENT TECHNOLOGIES INC 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. BECTON, DICKINSON AND COMPANY (BD) 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. BIO-RAD LABORATORIES INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. F. HOFFMANN-LA ROCHE LTD 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. ILLUMINA INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.6. QIAGEN NV 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. SIEMENS HEALTHINEERS AG 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. THERMO FISHER SCIENTIFIC INC 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCT PORTFOLIO 10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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