中国ポータブル空気清浄機市場予測 2024-2032CHINA PORTABLE AIR PURIFIER MARKET FORECAST 2024-2032 主な調査結果 中国のポータブル空気清浄機市場は、予測期間2024-2032年にCAGR 8.1%を記録する。近年、中国では、大気汚染に対する懸念と国民の健康意識が主な要因となって、ポータブル空気清浄機の需要が大幅に... もっと見る
サマリー主な調査結果中国のポータブル空気清浄機市場は、予測期間2024-2032年にCAGR 8.1%を記録する。近年、中国では、大気汚染に対する懸念と国民の健康意識が主な要因となって、ポータブル空気清浄機の需要が大幅に急増している。この傾向は、汚染レベルが推奨基準を上回ることが多い都市部で特に顕著である。 市場の洞察 中国のポータブル空気清浄機市場は、国内外のメーカーが多様な製品を提供しているのが特徴である。業界の主要プレーヤーは、消費者の進化するニーズに対応し、清浄機の性能と効率を高めるため、技術革新と技術的進歩に注力してきた。高効率微粒子空気(HEPA)フィルター、活性炭濾過、スマートセンサー機能などの機能が標準装備されるようになり、これらの機器の有効性に対する信頼性が高まっている。 大気汚染への対処を目的とした政府の取り組みが、中国のポータブル空気清浄機市場をさらに強化している。一般の意識向上キャンペーンや規制措置によって室内空気の質の重要性が強調され、個人や企業が空気清浄ソリューションに投資するようになった。さらに、COVID-19の大流行により、空気中の病原体の拡散を緩和する上で清浄な空気が重要であるという認識が高まり、さまざまな環境での空気清浄機の採用拡大に寄与している。 競合他社の洞察 パナソニック株式会社とSamsung Electronics Co Ltdは、市場で著名な企業のひとつである。 本レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体に関する主な調査結果 - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. RISING AWARENESS ABOUT AIR POLLUTION CAUSING HEALTH DISORDERS 3.1.2. GROWING DEMAND FOR WIRELESSLY CONNECTED AIR PURIFIERS 3.1.3. RAPID URBANIZATION AND DEPLETING AIR QUALITY IN CITIES 3.1.4. ADVANCEMENTS IN FILTRATION TECHNOLOGY 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. AIR PURIFIER EMITTING HARMFUL BY-PRODUCTS 3.2.2. HIGH OPERATING COSTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PESTLE ANALYSIS 4.2.1. POLITICAL 4.2.2. ECONOMICAL 4.2.3. SOCIAL 4.2.4. TECHNOLOGICAL 4.2.5. LEGAL 4.2.6. ENVIRONMENTAL 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. SOOT & DUST PURIFIER 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. FUME & SMOKE PURIFIER 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. OTHER PRODUCT TYPES 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY FILTRATION TECHNOLOGY 6.1. HIGH-EFFICIENCY PARTICULATE AIR FILTER (HEPA) 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. ACTIVATED CARBON FILTRATION 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. OTHER FILTRATION TECHNOLOGIES 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 7.1. SUPERMARKETS 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. CONVENIENCE SHOP 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. E-COMMERCE 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 8. MARKET BY END-USER 8.1. RESIDENTIAL 8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.1.2. SEGMENT ANALYSIS 8.2. INDUSTRIAL & COMMERCIAL 8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.2.2. SEGMENT ANALYSIS 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. COWAY CO LTD 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. DAIKIN INDUSTRIES LTD 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. HONEYWELL INTERNATIONAL INC 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. PANASONIC CORPORATION 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. SAMSUNG ELECTRONICS CO LTD 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. SHARP CORPORATION 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. RISING AWARENESS ABOUT AIR POLLUTION CAUSING HEALTH DISORDERS 3.1.2. GROWING DEMAND FOR WIRELESSLY CONNECTED AIR PURIFIERS 3.1.3. RAPID URBANIZATION AND DEPLETING AIR QUALITY IN CITIES 3.1.4. ADVANCEMENTS IN FILTRATION TECHNOLOGY 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. AIR PURIFIER EMITTING HARMFUL BY-PRODUCTS 3.2.2. HIGH OPERATING COSTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PESTLE ANALYSIS 4.2.1. POLITICAL 4.2.2. ECONOMICAL 4.2.3. SOCIAL 4.2.4. TECHNOLOGICAL 4.2.5. LEGAL 4.2.6. ENVIRONMENTAL 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. SOOT & DUST PURIFIER 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. FUME & SMOKE PURIFIER 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. OTHER PRODUCT TYPES 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY FILTRATION TECHNOLOGY 6.1. HIGH-EFFICIENCY PARTICULATE AIR FILTER (HEPA) 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. ACTIVATED CARBON FILTRATION 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. OTHER FILTRATION TECHNOLOGIES 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 7.1. SUPERMARKETS 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. CONVENIENCE SHOP 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. E-COMMERCE 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 8. MARKET BY END-USER 8.1. RESIDENTIAL 8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.1.2. SEGMENT ANALYSIS 8.2. INDUSTRIAL & COMMERCIAL 8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.2.2. SEGMENT ANALYSIS 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. COWAY CO LTD 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. DAIKIN INDUSTRIES LTD 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. HONEYWELL INTERNATIONAL INC 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. PANASONIC CORPORATION 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. SAMSUNG ELECTRONICS CO LTD 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. SHARP CORPORATION 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
Inkwood Research社の分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/27 10:26 153.88 円 161.83 円 196.22 円 |