ドイツ炭化ケイ素繊維市場予測 2024-2032GERMANY SILICON CARBIDE (SIC) FIBER MARKET FORECAST 2024-2032 主な調査結果 収益面では、ドイツの炭化ケイ素(SiC)繊維市場は2024-2032年の予測期間にCAGR 26.08%で成長すると予測されている。また、数量ベースでは、ドイツの炭化ケイ素(SiC)繊維市場は予測期間中にCAGR... もっと見る
サマリー主な調査結果収益面では、ドイツの炭化ケイ素(SiC)繊維市場は2024-2032年の予測期間にCAGR 26.08%で成長すると予測されている。また、数量ベースでは、ドイツの炭化ケイ素(SiC)繊維市場は予測期間中にCAGR 23.58%で発展すると予測されています。炭化ケイ素(SiC)繊維が産業全体の効率化を促進すること、インダストリー4.0の時代におけるSiC繊維の需要の高まり、強化材としての炭化ケイ素繊維の利用の増加、高温繊維ベースの複合材料への投資の増加など、様々な要因が市場成長の原動力となっている。 市場洞察 ドイツ市場における炭化ケイ素(SiC)繊維の需要は、SiCおよび炭化ケイ素セラミック繊維を生産するための活発な製造努力によって、根本的な急増を目の当たりにしている。これらの繊維は、その高性能特性、特に卓越した耐熱性と強度で際立っており、航空宇宙、防火、原子力、ガスタービンエンジンなどの産業で広く応用されている。 さらに、市場において不可欠な傾向は、インダストリー4.0の文脈におけるSiC繊維の需要の増加である。この需要の増加は、工業プロセスにおける先端材料と技術へのシフトと一致している。SiC繊維に関連する比較的高い製造コストにもかかわらず、そのユニークな利点は、特にインダストリー4.0領域に関連する変革期を迎えているセクターで認知されつつある。 しかし、ドイツの炭化ケイ素(SiC)ファイバー市場における大きな障害は、製造コストが高いことである。これは、特にコストに敏感な業界において、幅広い採用への課題となっている。メーカー各社は、SiC繊維の経済性を高める目的で継続的な研究開発戦略に取り組むことで、この課題に積極的に取り組んでいる。 競争に関する洞察 ドイツの炭化ケイ素(SiC)繊維市場の主要企業には、SGLカーボン、GEアビエーション、TISICS Ltdなどがあります。 当レポートの提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. CONTINUOUS SILICON CARBIDE (SIC) FIBERS ARE MAJORLY USED SIC FIBER TYPE 2.6.2. COMPOSITE SILICON CARBIDE (SIC) USAGES ARE GAINING TRACTION 2.6.3. SILICON CARBIDE (SIC) FIBERS ARE INCREASINGLY USED IN INDUSTRIAL APPLICATIONS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. SILICON CARBIDE (SIC) FIBERS DRIVING EFFICIENCY ACROSS INDUSTRIES 3.1.2. RISING DEMAND FOR SIC FIBERS IN THE ERA OF INDUSTRY 4.0 3.1.3. INCREASING UTILIZATION OF SILICON CARBIDE FIBERS AS REINFORCEMENT 3.1.4. GROWING INVESTMENTS IN HIGH-TEMPERATURE ENGINE MANUFACTURING USING SILICON CARBIDE FIBER-BASED COMPOSITES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH COST OF SILICON CARBIDE (SIC) FIBER 3.2.2. HEALTH AND REGULATORY CHALLENGES IN SIC FIBER MANUFACTURING 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. INCORPORATING SILICON CARBIDE INTO ELECTRONICS 4.1.2. UTILIZING SILICON CARBIDE FIBERS IN ENERGY AND RENEWABLE SECTORS 4.1.3. ADOPTION OF TEMPERATURE RESISTANCE FIBERS 4.2. PESTLE ANALYSIS 4.2.1. POLITICAL 4.2.2. ECONOMICAL 4.2.3. SOCIAL 4.2.4. TECHNOLOGICAL 4.2.5. LEGAL 4.2.6. ENVIRONMENTAL 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. SUPPLY CHAIN ANALYSIS 4.5.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS 4.5.2. SIC FIBER MANUFACTURERS 4.5.3. DISTRIBUTORS AND WHOLESALERS 4.5.4. END-USERS 4.5.5. AFTERMARKET SERVICES 4.5.6. RECYCLING 5. MARKET BY FIBER TYPE (IN TERMS OF REVENUE: $ MILLION & IN TERMS OF VOLUME: TONS) 5.1. CONTINUOUS 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. WOVEN 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. OTHER FIBER TYPES 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY USAGE (IN TERMS OF REVENUE: $ MILLION & IN TERMS OF VOLUME: TONS) 6.1. COMPOSITE 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. NON-COMPOSITE 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY APPLICATION (IN TERMS OF REVENUE: $ MILLION & IN TERMS OF VOLUME: TONS) 7.1. AEROSPACE & DEFENSE 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. ENERGY AND POWER 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. INDUSTRIAL 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. OTHER APPLICATIONS 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. BJS CERAMICS GMBH 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCT LIST 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. GE AVIATION 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCT LIST 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. HAYDALE GRAPHENE INDUSTRIES PLC 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCT LIST 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. SGL CARBON 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCT LIST 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. TISICS LTD 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCT LIST 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.6. UBE CORPORATION 8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.6.2. PRODUCT LIST 8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. CONTINUOUS SILICON CARBIDE (SIC) FIBERS ARE MAJORLY USED SIC FIBER TYPE 2.6.2. COMPOSITE SILICON CARBIDE (SIC) USAGES ARE GAINING TRACTION 2.6.3. SILICON CARBIDE (SIC) FIBERS ARE INCREASINGLY USED IN INDUSTRIAL APPLICATIONS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. SILICON CARBIDE (SIC) FIBERS DRIVING EFFICIENCY ACROSS INDUSTRIES 3.1.2. RISING DEMAND FOR SIC FIBERS IN THE ERA OF INDUSTRY 4.0 3.1.3. INCREASING UTILIZATION OF SILICON CARBIDE FIBERS AS REINFORCEMENT 3.1.4. GROWING INVESTMENTS IN HIGH-TEMPERATURE ENGINE MANUFACTURING USING SILICON CARBIDE FIBER-BASED COMPOSITES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH COST OF SILICON CARBIDE (SIC) FIBER 3.2.2. HEALTH AND REGULATORY CHALLENGES IN SIC FIBER MANUFACTURING 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. INCORPORATING SILICON CARBIDE INTO ELECTRONICS 4.1.2. UTILIZING SILICON CARBIDE FIBERS IN ENERGY AND RENEWABLE SECTORS 4.1.3. ADOPTION OF TEMPERATURE RESISTANCE FIBERS 4.2. PESTLE ANALYSIS 4.2.1. POLITICAL 4.2.2. ECONOMICAL 4.2.3. SOCIAL 4.2.4. TECHNOLOGICAL 4.2.5. LEGAL 4.2.6. ENVIRONMENTAL 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. SUPPLY CHAIN ANALYSIS 4.5.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS 4.5.2. SIC FIBER MANUFACTURERS 4.5.3. DISTRIBUTORS AND WHOLESALERS 4.5.4. END-USERS 4.5.5. AFTERMARKET SERVICES 4.5.6. RECYCLING 5. MARKET BY FIBER TYPE (IN TERMS OF REVENUE: $ MILLION & IN TERMS OF VOLUME: TONS) 5.1. CONTINUOUS 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. WOVEN 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. OTHER FIBER TYPES 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY USAGE (IN TERMS OF REVENUE: $ MILLION & IN TERMS OF VOLUME: TONS) 6.1. COMPOSITE 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. NON-COMPOSITE 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY APPLICATION (IN TERMS OF REVENUE: $ MILLION & IN TERMS OF VOLUME: TONS) 7.1. AEROSPACE & DEFENSE 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. ENERGY AND POWER 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. INDUSTRIAL 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. OTHER APPLICATIONS 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. BJS CERAMICS GMBH 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCT LIST 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. GE AVIATION 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCT LIST 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. HAYDALE GRAPHENE INDUSTRIES PLC 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCT LIST 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. SGL CARBON 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCT LIST 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. TISICS LTD 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCT LIST 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.6. UBE CORPORATION 8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.6.2. PRODUCT LIST 8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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