北米スポーツアナリティクス市場予測 2024-2032NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET FORECAST 2024-2032 主な調査結果 北米のスポーツアナリティクス市場は、2024年から2032年の予測期間中に年平均成長率22.15%で成長すると予測される。主要リーグチームによるスポーツアナリティクスソリューションの統合の増加や、... もっと見る
サマリー主な調査結果北米のスポーツアナリティクス市場は、2024年から2032年の予測期間中に年平均成長率22.15%で成長すると予測される。主要リーグチームによるスポーツアナリティクスソリューションの統合の増加や、スポーツクラブによる選手のパフォーマンス向上に向けた取り組みの活発化が、市場成長に影響を与える要因となっている。 市場インサイト 北米スポーツアナリティクス市場成長評価には、カナダと米国の市場分析が含まれます。北米地域はスポーツアナリティクスソリューションの普及率が最も高い。カナダのような国では、スポーツ選手のパフォーマンスを追跡するためのデータ分析の実行能力は、スポーツチームにとって取引機会を強化するための手段であり、決め手となっています。 米国では、スポーツアナリティクスソリューションの導入が進んでいる。サンアントニア・スパーズは、対戦相手より優位に立つためにアナリティクスを活用しています。また、SportVUをいち早く採用した企業のひとつでもある。さらに、シカゴ・ブラックホークスは、分析評価のために外部企業の支援を受け、最終的にNHLで成功を収め、6シーズンで3つのスタンレーカップを獲得しました。チームはまた、分析システムを使うことで、他からは過小評価されているが自分たちのプレースタイルに合う選手を見つけることができた。 競合他社の洞察 市場の主要企業には、Oracle Corporation、SAS Institute Inc、International Business Machines Corporation、SAP SE、Stats Performなどがある。 弊社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域および国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING AMOUNT OF ON-FIELD DATA 3.1.2. RISING DEMAND FOR REAL-TIME DATA ACCESS 3.1.3. GROWING DEMAND FOR PREDICTIVE INSIGHTS INTO FAN PREFERENCES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH INVESTMENT AND MAINTENANCE COSTS 3.2.2. UNAWARENESS OF SPORTS TECHNOLOGY 3.2.3. LACK OF SKILLED WORKFORCE 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. RISING ADOPTION OF ADVANCED PLAYER TRACKING SYSTEMS 4.1.2. INCREASING FOCUS ON COST-EFFECTIVE SOLUTIONS 4.1.3. THE INTRODUCTION OF ML AND AI TECHNOLOGIES IN SPORTS ANALYTICS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY COMPONENT 5.1. SOLUTION 5.2. SERVICE 6. MARKET BY DEPLOYMENT 6.1. CLOUD 6.2. ON-PREMISES 7. MARKET BY SPORTS 7.1. FOOTBALL 7.2. CRICKET 7.3. BASKETBALL 7.4. AMERICAN FOOTBALL 7.5. OTHER SPORTS 8. MARKET BY APPLICATION 8.1. MARKETING/ SALES 8.2. VIDEO ANALYSIS 8.3. FAN ENGAGEMENT 8.4. TEAM PERFORMANCE AND TRAINING 8.5. PLAYER ANALYSIS AND HEALTH ASSESSMENT 8.6. OTHER APPLICATIONS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. NORTH AMERICA 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS 9.1.3. NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. UNITED STATES 9.1.5.1.1. UNITED STATES SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. CANADA 9.1.5.2.1. CANADA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. TABLEAU SOFTWARE 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. STATS PERFORM 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. ORACLE CORPORATION 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. SAS INSTITUTE INC 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. IBM CORPORATION 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS LIST 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.6. NIELSEN SPORTS 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. CATAPULT GROUP INTERNATIONAL LTD 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS LIST 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. ELIAS SPORTS BUREAU 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS LIST 10.2.9. EXL 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS LIST
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING AMOUNT OF ON-FIELD DATA 3.1.2. RISING DEMAND FOR REAL-TIME DATA ACCESS 3.1.3. GROWING DEMAND FOR PREDICTIVE INSIGHTS INTO FAN PREFERENCES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH INVESTMENT AND MAINTENANCE COSTS 3.2.2. UNAWARENESS OF SPORTS TECHNOLOGY 3.2.3. LACK OF SKILLED WORKFORCE 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. RISING ADOPTION OF ADVANCED PLAYER TRACKING SYSTEMS 4.1.2. INCREASING FOCUS ON COST-EFFECTIVE SOLUTIONS 4.1.3. THE INTRODUCTION OF ML AND AI TECHNOLOGIES IN SPORTS ANALYTICS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY COMPONENT 5.1. SOLUTION 5.2. SERVICE 6. MARKET BY DEPLOYMENT 6.1. CLOUD 6.2. ON-PREMISES 7. MARKET BY SPORTS 7.1. FOOTBALL 7.2. CRICKET 7.3. BASKETBALL 7.4. AMERICAN FOOTBALL 7.5. OTHER SPORTS 8. MARKET BY APPLICATION 8.1. MARKETING/ SALES 8.2. VIDEO ANALYSIS 8.3. FAN ENGAGEMENT 8.4. TEAM PERFORMANCE AND TRAINING 8.5. PLAYER ANALYSIS AND HEALTH ASSESSMENT 8.6. OTHER APPLICATIONS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. NORTH AMERICA 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS 9.1.3. NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. UNITED STATES 9.1.5.1.1. UNITED STATES SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. CANADA 9.1.5.2.1. CANADA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. TABLEAU SOFTWARE 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. STATS PERFORM 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. ORACLE CORPORATION 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. SAS INSTITUTE INC 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. IBM CORPORATION 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS LIST 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.6. NIELSEN SPORTS 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. CATAPULT GROUP INTERNATIONAL LTD 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS LIST 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. ELIAS SPORTS BUREAU 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS LIST 10.2.9. EXL 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS LIST
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
Inkwood Research社の分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/26 10:26 155.24 円 162.59 円 197.14 円 |