世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

北米スポーツアナリティクス市場予測 2024-2032


NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 北米のスポーツアナリティクス市場は、2024年から2032年の予測期間中に年平均成長率22.15%で成長すると予測される。主要リーグチームによるスポーツアナリティクスソリューションの統合の増加や、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年1月27日 US$1,600
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
139 英語

 

サマリー

主な調査結果
北米のスポーツアナリティクス市場は、2024年から2032年の予測期間中に年平均成長率22.15%で成長すると予測される。主要リーグチームによるスポーツアナリティクスソリューションの統合の増加や、スポーツクラブによる選手のパフォーマンス向上に向けた取り組みの活発化が、市場成長に影響を与える要因となっている。
市場インサイト
北米スポーツアナリティクス市場成長評価には、カナダと米国の市場分析が含まれます。北米地域はスポーツアナリティクスソリューションの普及率が最も高い。カナダのような国では、スポーツ選手のパフォーマンスを追跡するためのデータ分析の実行能力は、スポーツチームにとって取引機会を強化するための手段であり、決め手となっています。
米国では、スポーツアナリティクスソリューションの導入が進んでいる。サンアントニア・スパーズは、対戦相手より優位に立つためにアナリティクスを活用しています。また、SportVUをいち早く採用した企業のひとつでもある。さらに、シカゴ・ブラックホークスは、分析評価のために外部企業の支援を受け、最終的にNHLで成功を収め、6シーズンで3つのスタンレーカップを獲得しました。チームはまた、分析システムを使うことで、他からは過小評価されているが自分たちのプレースタイルに合う選手を見つけることができた。
競合他社の洞察
市場の主要企業には、Oracle Corporation、SAS Institute Inc、International Business Machines Corporation、SAP SE、Stats Performなどがある。
弊社のレポート提供内容は以下の通りです:
- 市場全体の主要な調査結果を探る
- 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題)
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測
- 地域別分析:言及された地域および国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価
- 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。
- 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。
- 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASING AMOUNT OF ON-FIELD DATA
3.1.2. RISING DEMAND FOR REAL-TIME DATA ACCESS
3.1.3. GROWING DEMAND FOR PREDICTIVE INSIGHTS INTO FAN PREFERENCES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. HIGH INVESTMENT AND MAINTENANCE COSTS
3.2.2. UNAWARENESS OF SPORTS TECHNOLOGY
3.2.3. LACK OF SKILLED WORKFORCE
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. RISING ADOPTION OF ADVANCED PLAYER TRACKING SYSTEMS
4.1.2. INCREASING FOCUS ON COST-EFFECTIVE SOLUTIONS
4.1.3. THE INTRODUCTION OF ML AND AI TECHNOLOGIES IN SPORTS ANALYTICS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
5. MARKET BY COMPONENT
5.1. SOLUTION
5.2. SERVICE
6. MARKET BY DEPLOYMENT
6.1. CLOUD
6.2. ON-PREMISES
7. MARKET BY SPORTS
7.1. FOOTBALL
7.2. CRICKET
7.3. BASKETBALL
7.4. AMERICAN FOOTBALL
7.5. OTHER SPORTS
8. MARKET BY APPLICATION
8.1. MARKETING/ SALES
8.2. VIDEO ANALYSIS
8.3. FAN ENGAGEMENT
8.4. TEAM PERFORMANCE AND TRAINING
8.5. PLAYER ANALYSIS AND HEALTH ASSESSMENT
8.6. OTHER APPLICATIONS
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. NORTH AMERICA
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS
9.1.3. NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES
9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET
9.1.5. COUNTRY ANALYSIS
9.1.5.1. UNITED STATES
9.1.5.1.1. UNITED STATES SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.2. CANADA
9.1.5.2.1. CANADA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. TABLEAU SOFTWARE
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCTS LIST
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.2. STATS PERFORM
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCTS LIST
10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.3. ORACLE CORPORATION
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCTS LIST
10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.4. SAS INSTITUTE INC
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCTS LIST
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.5. IBM CORPORATION
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCTS LIST
10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.6. NIELSEN SPORTS
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCTS LIST
10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.7. CATAPULT GROUP INTERNATIONAL LTD
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCTS LIST
10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.8. ELIAS SPORTS BUREAU
10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.8.2. PRODUCTS LIST
10.2.9. EXL
10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.9.2. PRODUCTS LIST

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The North America sports analytics market is projected to grow at a CAGR of 22.15% during the forecast years between 2024 and 2032. The increasing integration of sports analytics solutions by major league teams and the growing initiatives by sports clubs in an effort to increase the performance of the players, are the factors influencing the growth of the market.
MARKET INSIGHTS
The North America sports analytics market growth evaluation involves the market analysis of Canada and the United States. The North American region has the highest penetration of sports analytics solutions. In countries like Canada, the ability to execute data analytics for tracking an athlete’s performance is instrumental and a deciding factor for the sports team to enhance their trading opportunities.
In the US, there has been increasing adoption of sports analytics solutions. San Antonia Spurs have been using analytics to get a competitive edge over its opponents. They were also one of the early adopters of SportVU. Further, the Chicago Blackhawks took the aid of an outside company for analytical assessments, which eventually helped them gain success in the NHL, and they ended up collecting three Stanley Cups in six seasons. The team has also been able to find the players undervalued by others but fitting their own style of play through the use of the analytics system.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the key companies in the market are Oracle Corporation, SAS Institute Inc, International Business Machines Corporation, SAP SE, Stats Perform, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation cater to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASING AMOUNT OF ON-FIELD DATA
3.1.2. RISING DEMAND FOR REAL-TIME DATA ACCESS
3.1.3. GROWING DEMAND FOR PREDICTIVE INSIGHTS INTO FAN PREFERENCES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. HIGH INVESTMENT AND MAINTENANCE COSTS
3.2.2. UNAWARENESS OF SPORTS TECHNOLOGY
3.2.3. LACK OF SKILLED WORKFORCE
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. RISING ADOPTION OF ADVANCED PLAYER TRACKING SYSTEMS
4.1.2. INCREASING FOCUS ON COST-EFFECTIVE SOLUTIONS
4.1.3. THE INTRODUCTION OF ML AND AI TECHNOLOGIES IN SPORTS ANALYTICS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
5. MARKET BY COMPONENT
5.1. SOLUTION
5.2. SERVICE
6. MARKET BY DEPLOYMENT
6.1. CLOUD
6.2. ON-PREMISES
7. MARKET BY SPORTS
7.1. FOOTBALL
7.2. CRICKET
7.3. BASKETBALL
7.4. AMERICAN FOOTBALL
7.5. OTHER SPORTS
8. MARKET BY APPLICATION
8.1. MARKETING/ SALES
8.2. VIDEO ANALYSIS
8.3. FAN ENGAGEMENT
8.4. TEAM PERFORMANCE AND TRAINING
8.5. PLAYER ANALYSIS AND HEALTH ASSESSMENT
8.6. OTHER APPLICATIONS
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. NORTH AMERICA
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS
9.1.3. NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES
9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET
9.1.5. COUNTRY ANALYSIS
9.1.5.1. UNITED STATES
9.1.5.1.1. UNITED STATES SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.2. CANADA
9.1.5.2.1. CANADA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. TABLEAU SOFTWARE
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCTS LIST
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.2. STATS PERFORM
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCTS LIST
10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.3. ORACLE CORPORATION
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCTS LIST
10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.4. SAS INSTITUTE INC
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCTS LIST
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.5. IBM CORPORATION
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCTS LIST
10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.6. NIELSEN SPORTS
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCTS LIST
10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.7. CATAPULT GROUP INTERNATIONAL LTD
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCTS LIST
10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.8. ELIAS SPORTS BUREAU
10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.8.2. PRODUCTS LIST
10.2.9. EXL
10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.9.2. PRODUCTS LIST

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

Inkwood Research社の分野での最新刊レポート

  • 最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/26 10:26

155.24 円

162.59 円

197.14 円

ページTOPに戻る