スポーツアナリティクスの世界市場予測 2024-2032GLOBAL SPORTS ANALYTICS MARKET FORECAST 2024-2032 主な調査結果 世界のスポーツアナリティクス市場は、予測期間2024-2032年にCAGR 23.65%を予測。オンフィールドデータ量の増加、リアルタイムのデータアクセスに対する需要の高まり、ファンの嗜好に関する予測的... もっと見る
サマリー主な調査結果世界のスポーツアナリティクス市場は、予測期間2024-2032年にCAGR 23.65%を予測。オンフィールドデータ量の増加、リアルタイムのデータアクセスに対する需要の高まり、ファンの嗜好に関する予測的洞察などが、市場成長の要因となっている。 市場インサイト スポーツアナリティクスは、チームデータを分析し、意思決定プロセスの改善をさらに支援するさまざまな相関関係やパターンを特定することで、意思決定プロセスの改善を支援します。スポーツアナリティクスの採用が増加しているのは、ビジネスやIT志向のアプローチが拡大しているためである。有料テレビの増加、消費習慣の変化、技術の進歩といった要因も市場の成長に影響を与えている。また、ハイエンドで費用対効果の高いコンピューティングソリューションの利用可能性が高まり、複雑なデータストリーミングの分析に対する需要が高まっている。ソーシャル・メディア・ユーザー数の大幅な増加も市場成長の原動力である。インスタグラム、フェイスブック、ツイッターなどの主要プラットフォームは、世界中のスポーツ愛好家同士の交流を可能にするとともに、消費者や企業に新たな道を開いている。 維持費が高く、スポーツ技術に対する認識が低いことが、市場の成長を妨げる要因であると予測される。同市場は、新規参入者にとってかなりの成長機会を提供する。競争環境は、分析ツールの性質とともに、製品の使用における柔軟性と提供規模によって設定される。 地域別インサイト 世界のスポーツアナリティクス市場の地理的区分は、欧州、北米、アジア太平洋、その他の地域の市場分析を含んでいます。このうち、欧州地域が最大の収益シェアで市場を支配していますが、これは主要な市場プレイヤーの存在と、いくつかのスポーツ学会や協会におけるスポーツアナリティクスの台頭によるものです。 競合の洞察 世界のスポーツアナリティクス市場は、SAS Institute Inc、Opta Sports、SAP SE、International Business Machines Corporation、Stats Perform、Oracle Corporationなどの既存プレーヤーによって支配されている。 当社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域および国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING AMOUNT OF ON-FIELD DATA 3.1.2. RISING DEMAND FOR REAL-TIME DATA ACCESS 3.1.3. GROWING DEMAND FOR PREDICTIVE INSIGHTS INTO FAN PREFERENCES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH INVESTMENT AND MAINTENANCE COSTS 3.2.2. UNAWARENESS OF SPORTS TECHNOLOGY 3.2.3. LACK OF SKILLED WORKFORCE 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. RISING ADOPTION OF ADVANCED PLAYER TRACKING SYSTEMS 4.1.2. INCREASING FOCUS ON COST-EFFECTIVE SOLUTIONS 4.1.3. THE INTRODUCTION OF ML AND AI TECHNOLOGIES IN SPORTS ANALYTICS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY COMPONENT 5.1. SOLUTION 5.2. SERVICE 6. MARKET BY DEPLOYMENT 6.1. CLOUD 6.2. ON-PREMISES 7. MARKET BY SPORTS 7.1. FOOTBALL 7.2. CRICKET 7.3. BASKETBALL 7.4. AMERICAN FOOTBALL 7.5. OTHER SPORTS 8. MARKET BY APPLICATION 8.1. MARKETING/ SALES 8.2. VIDEO ANALYSIS 8.3. FAN ENGAGEMENT 8.4. TEAM PERFORMANCE AND TRAINING 8.5. PLAYER ANALYSIS AND HEALTH ASSESSMENT 8.6. OTHER APPLICATIONS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. NORTH AMERICA 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS 9.1.3. NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. UNITED STATES 9.1.5.1.1. UNITED STATES SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. CANADA 9.1.5.2.1. CANADA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2. EUROPE 9.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.2.2. EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS 9.2.3. EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES 9.2.4. KEY PLAYERS IN EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET 9.2.5. COUNTRY ANALYSIS 9.2.5.1. UNITED KINGDOM 9.2.5.1.1. UNITED KINGDOM SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.5.2. GERMANY 9.2.5.2.1. GERMANY SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.5.3. FRANCE 9.2.5.3.1. FRANCE SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.5.4. ITALY 9.2.5.4.1. ITALY SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.5.5. SPAIN 9.2.5.5.1. SPAIN SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.5.6. REST OF EUROPE 9.2.5.6.1. REST OF EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3. ASIA-PACIFIC 9.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.3.2. ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS 9.3.3. ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES 9.3.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET 9.3.5. COUNTRY ANALYSIS 9.3.5.1. CHINA 9.3.5.1.1. CHINA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.5.2. JAPAN 9.3.5.2.1. JAPAN SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.5.3. INDIA 9.3.5.3.1. INDIA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.5.4. SOUTH KOREA 9.3.5.4.1. SOUTH KOREA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.5.5. INDONESIA 9.3.5.5.1. INDONESIA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.5.6. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 9.3.5.6.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.5.7. REST OF ASIA-PACIFIC 9.3.5.7.1. REST OF ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.4. REST OF WORLD 9.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.4.2. REST OF WORLD SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS 9.4.3. REST OF WORLD SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES 9.4.4. KEY PLAYERS IN REST OF WORLD SPORTS ANALYTICS MARKET 9.4.5. REGIONAL ANALYSIS 9.4.5.1. LATIN AMERICA 9.4.5.1.1. LATIN AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.4.5.2. MIDDLE EAST & AFRICA 9.4.5.2.1. MIDDLE EAST & AFRICA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. TABLEAU SOFTWARE 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. STATS PERFORM 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. ORACLE CORPORATION 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. SAS INSTITUTE INC 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. IBM CORPORATION 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS LIST 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.6. SAP SE 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. TRUMEDIA NETWORKS 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS LIST 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. SPORTRADAR AG 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS LIST 10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.9. NIELSEN SPORTS 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS LIST 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.10. CATAPULT GROUP INTERNATIONAL LTD 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. SYNERGY SPORTS TECHNOLOGY 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS LIST 10.2.12. ELIAS SPORTS BUREAU 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS LIST 10.2.13. HCL TECHNOLOGIES 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS LIST 10.2.14. EXL 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS LIST 10.2.15. KITMAN LABS 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCTS LIST
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING AMOUNT OF ON-FIELD DATA 3.1.2. RISING DEMAND FOR REAL-TIME DATA ACCESS 3.1.3. GROWING DEMAND FOR PREDICTIVE INSIGHTS INTO FAN PREFERENCES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH INVESTMENT AND MAINTENANCE COSTS 3.2.2. UNAWARENESS OF SPORTS TECHNOLOGY 3.2.3. LACK OF SKILLED WORKFORCE 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. RISING ADOPTION OF ADVANCED PLAYER TRACKING SYSTEMS 4.1.2. INCREASING FOCUS ON COST-EFFECTIVE SOLUTIONS 4.1.3. THE INTRODUCTION OF ML AND AI TECHNOLOGIES IN SPORTS ANALYTICS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY COMPONENT 5.1. SOLUTION 5.2. SERVICE 6. MARKET BY DEPLOYMENT 6.1. CLOUD 6.2. ON-PREMISES 7. MARKET BY SPORTS 7.1. FOOTBALL 7.2. CRICKET 7.3. BASKETBALL 7.4. AMERICAN FOOTBALL 7.5. OTHER SPORTS 8. MARKET BY APPLICATION 8.1. MARKETING/ SALES 8.2. VIDEO ANALYSIS 8.3. FAN ENGAGEMENT 8.4. TEAM PERFORMANCE AND TRAINING 8.5. PLAYER ANALYSIS AND HEALTH ASSESSMENT 8.6. OTHER APPLICATIONS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. NORTH AMERICA 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS 9.1.3. NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. UNITED STATES 9.1.5.1.1. UNITED STATES SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. CANADA 9.1.5.2.1. CANADA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2. EUROPE 9.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.2.2. EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS 9.2.3. EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES 9.2.4. KEY PLAYERS IN EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET 9.2.5. COUNTRY ANALYSIS 9.2.5.1. UNITED KINGDOM 9.2.5.1.1. UNITED KINGDOM SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.5.2. GERMANY 9.2.5.2.1. GERMANY SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.5.3. FRANCE 9.2.5.3.1. FRANCE SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.5.4. ITALY 9.2.5.4.1. ITALY SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.5.5. SPAIN 9.2.5.5.1. SPAIN SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.5.6. REST OF EUROPE 9.2.5.6.1. REST OF EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3. ASIA-PACIFIC 9.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.3.2. ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS 9.3.3. ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES 9.3.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET 9.3.5. COUNTRY ANALYSIS 9.3.5.1. CHINA 9.3.5.1.1. CHINA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.5.2. JAPAN 9.3.5.2.1. JAPAN SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.5.3. INDIA 9.3.5.3.1. INDIA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.5.4. SOUTH KOREA 9.3.5.4.1. SOUTH KOREA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.5.5. INDONESIA 9.3.5.5.1. INDONESIA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.5.6. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 9.3.5.6.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.5.7. REST OF ASIA-PACIFIC 9.3.5.7.1. REST OF ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.4. REST OF WORLD 9.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.4.2. REST OF WORLD SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS 9.4.3. REST OF WORLD SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES 9.4.4. KEY PLAYERS IN REST OF WORLD SPORTS ANALYTICS MARKET 9.4.5. REGIONAL ANALYSIS 9.4.5.1. LATIN AMERICA 9.4.5.1.1. LATIN AMERICA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.4.5.2. MIDDLE EAST & AFRICA 9.4.5.2.1. MIDDLE EAST & AFRICA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. TABLEAU SOFTWARE 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. STATS PERFORM 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. ORACLE CORPORATION 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. SAS INSTITUTE INC 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. IBM CORPORATION 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS LIST 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.6. SAP SE 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. TRUMEDIA NETWORKS 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS LIST 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. SPORTRADAR AG 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS LIST 10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.9. NIELSEN SPORTS 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS LIST 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.10. CATAPULT GROUP INTERNATIONAL LTD 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. SYNERGY SPORTS TECHNOLOGY 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS LIST 10.2.12. ELIAS SPORTS BUREAU 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS LIST 10.2.13. HCL TECHNOLOGIES 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS LIST 10.2.14. EXL 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS LIST 10.2.15. KITMAN LABS 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCTS LIST
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
Inkwood Research社の分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/26 10:26 155.24 円 162.59 円 197.14 円 |