世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州スポーツアナリティクス市場予測 2024-2032


EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 欧州のスポーツアナリティクス市場は、予測期間2024-2032年にCAGR 22.86%を記録すると予測される。成長見通しが高まっている要因としては、スーパークラブの存在に加え、技術導入動向や財務能力が... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年1月27日 US$1,600
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
144 英語

 

サマリー

主な調査結果
欧州のスポーツアナリティクス市場は、予測期間2024-2032年にCAGR 22.86%を記録すると予測される。成長見通しが高まっている要因としては、スーパークラブの存在に加え、技術導入動向や財務能力が高まっていること、競争性が高まっていること、競合他社を凌駕するための意思決定に対する要求が高まっていることなどが挙げられる。
市場インサイト
欧州スポーツアナリティクス市場成長分析には、ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他の欧州の市場地域を通しての評価が含まれます。フランスは他の多くの国と同様、ラグビー、サッカー、バスケットボールなどの人気スポーツを好みます。サイクリングも広く親しまれており、趣味として楽しむ人も多い。競馬、特にトロット競技は大きな魅力を持っている。スポーツ・データとインテリジェンスのグローバル・リーダーであるSTATSは、ラグビーU20フランス代表チームの初回ワールドラグビーU20チャンピオンシップをサポートするためにデータを提供しました。
これにより、フランスはジュニア世界選手権で初のトップ3入りを果たしました。同チームはグループリーグで無敗を維持し、南アフリカ、アイルランド、グルジアに勝利を収めた。準決勝では6度の優勝を誇るニュージーランドを破り、最終的には33-25でイングランドに勝利した。STATSは、ラグビー・ユニオンのチーム、関係者、放送局向けに特別に設計された最先端のオンライン分析ポータルを通じて、フランスのU20ラグビーチームに包括的なライブおよび試合後の統計情報を提供しています。
競合他社の洞察
市場における有名企業には、Opta Sports、Trumedia Networks、Nielson Sports、Sportradar AG、Catapult Group International Ltdなどがあります。
弊社のレポート提供内容は以下の通りです:
- 市場全体の主要な調査結果を探る
- 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題)
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測
- 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価
- 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。
- 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。
- 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASING AMOUNT OF ON-FIELD DATA
3.1.2. RISING DEMAND FOR REAL-TIME DATA ACCESS
3.1.3. GROWING DEMAND FOR PREDICTIVE INSIGHTS INTO FAN PREFERENCES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. HIGH INVESTMENT AND MAINTENANCE COSTS
3.2.2. UNAWARENESS OF SPORTS TECHNOLOGY
3.2.3. LACK OF SKILLED WORKFORCE
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. RISING ADOPTION OF ADVANCED PLAYER TRACKING SYSTEMS
4.1.2. INCREASING FOCUS ON COST-EFFECTIVE SOLUTIONS
4.1.3. THE INTRODUCTION OF ML AND AI TECHNOLOGIES IN SPORTS ANALYTICS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
5. MARKET BY COMPONENT
5.1. SOLUTION
5.2. SERVICE
6. MARKET BY DEPLOYMENT
6.1. CLOUD
6.2. ON-PREMISES
7. MARKET BY SPORTS
7.1. FOOTBALL
7.2. CRICKET
7.3. BASKETBALL
7.4. AMERICAN FOOTBALL
7.5. OTHER SPORTS
8. MARKET BY APPLICATION
8.1. MARKETING/ SALES
8.2. VIDEO ANALYSIS
8.3. FAN ENGAGEMENT
8.4. TEAM PERFORMANCE AND TRAINING
8.5. PLAYER ANALYSIS AND HEALTH ASSESSMENT
8.6. OTHER APPLICATIONS
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. EUROPE
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS
9.1.3. EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES
9.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET
9.1.5. COUNTRY ANALYSIS
9.1.5.1. UNITED KINGDOM
9.1.5.1.1. UNITED KINGDOM SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.2. GERMANY
9.1.5.2.1. GERMANY SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.3. FRANCE
9.1.5.3.1. FRANCE SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.4. ITALY
9.1.5.4.1. ITALY SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.5. SPAIN
9.1.5.5.1. SPAIN SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.6. REST OF EUROPE
9.1.5.6.1. REST OF EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. SAP SE
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCTS LIST
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.2. TRUMEDIA NETWORKS
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCTS LIST
10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.3. SPORTRADAR AG
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCTS LIST
10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.4. STATS PERFORM
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCTS LIST
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.5. ORACLE CORPORATION
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCTS LIST
10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.6. IBM CORPORATION
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCTS LIST
10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.7. NIELSEN SPORTS
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCTS LIST
10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The Europe sports analytics market is projected to record a CAGR of 22.86% during the projected period, 2024-2032. The factors attributed to the increasing growth prospects are the rising technological adoption trends and financial capabilities, along with the presence of super clubs, the growing competitive nature, and the increasing demands for decision-making to outperform the competitors.
MARKET INSIGHTS
The Europe sports analytics market growth analysis includes the assessment of is evaluated through the market regions of Germany, the United Kingdom, France, Italy, Spain, and Rest of Europe. Similar to many other nations, France has a penchant for popular sports like Rugby, Football, and basketball. Cycling also enjoys widespread popularity, with numerous individuals in France pursuing it as a hobby. Horse racing, particularly trotting, holds significant appeal. STATS, the global leader in sports data and intelligence, supplied data to support the France U20 National Rugby Team during their inaugural World Rugby Under 20 Championship.
This marked France's first top-three finish in the Junior World Championship. The team remained unbeaten in group play, securing victories against South Africa, Ireland, and Georgia. They caused an upset by defeating six-time champion New Zealand in the semifinals and ultimately triumphed over England with a score of 33-25 in the final match. STATS offers the French U20 Rugby team comprehensive live and post-game statistics through the most advanced online analysis portal specifically designed for rugby union teams, officials, and broadcasters.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the renowned companies in the market are Opta Sports, Trumedia Networks, Nielson Sports, Sportradar AG, Catapult Group International Ltd, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASING AMOUNT OF ON-FIELD DATA
3.1.2. RISING DEMAND FOR REAL-TIME DATA ACCESS
3.1.3. GROWING DEMAND FOR PREDICTIVE INSIGHTS INTO FAN PREFERENCES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. HIGH INVESTMENT AND MAINTENANCE COSTS
3.2.2. UNAWARENESS OF SPORTS TECHNOLOGY
3.2.3. LACK OF SKILLED WORKFORCE
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. RISING ADOPTION OF ADVANCED PLAYER TRACKING SYSTEMS
4.1.2. INCREASING FOCUS ON COST-EFFECTIVE SOLUTIONS
4.1.3. THE INTRODUCTION OF ML AND AI TECHNOLOGIES IN SPORTS ANALYTICS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
5. MARKET BY COMPONENT
5.1. SOLUTION
5.2. SERVICE
6. MARKET BY DEPLOYMENT
6.1. CLOUD
6.2. ON-PREMISES
7. MARKET BY SPORTS
7.1. FOOTBALL
7.2. CRICKET
7.3. BASKETBALL
7.4. AMERICAN FOOTBALL
7.5. OTHER SPORTS
8. MARKET BY APPLICATION
8.1. MARKETING/ SALES
8.2. VIDEO ANALYSIS
8.3. FAN ENGAGEMENT
8.4. TEAM PERFORMANCE AND TRAINING
8.5. PLAYER ANALYSIS AND HEALTH ASSESSMENT
8.6. OTHER APPLICATIONS
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. EUROPE
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS
9.1.3. EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES
9.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET
9.1.5. COUNTRY ANALYSIS
9.1.5.1. UNITED KINGDOM
9.1.5.1.1. UNITED KINGDOM SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.2. GERMANY
9.1.5.2.1. GERMANY SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.3. FRANCE
9.1.5.3.1. FRANCE SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.4. ITALY
9.1.5.4.1. ITALY SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.5. SPAIN
9.1.5.5.1. SPAIN SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.6. REST OF EUROPE
9.1.5.6.1. REST OF EUROPE SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. SAP SE
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCTS LIST
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.2. TRUMEDIA NETWORKS
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCTS LIST
10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.3. SPORTRADAR AG
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCTS LIST
10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.4. STATS PERFORM
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCTS LIST
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.5. ORACLE CORPORATION
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCTS LIST
10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.6. IBM CORPORATION
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCTS LIST
10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.7. NIELSEN SPORTS
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCTS LIST
10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

Inkwood Research社の分野での最新刊レポート

  • 最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/26 10:26

155.24 円

162.59 円

197.14 円

ページTOPに戻る