アジア太平洋地域のスポーツアナリティクス市場予測 2024-2032ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET FORECAST 2024-2032 主な調査結果 アジア太平洋地域のスポーツアナリティクス市場は、予測期間2024-2032年に年平均成長率24.08%を記録する見込み。民間企業や公的企業によるスポーツテクノロジーへの投資の増加が、同地域の市場成長... もっと見る
サマリー主な調査結果アジア太平洋地域のスポーツアナリティクス市場は、予測期間2024-2032年に年平均成長率24.08%を記録する見込み。民間企業や公的企業によるスポーツテクノロジーへの投資の増加が、同地域の市場成長を促進する主な要因となっている。 市場インサイト アジア太平洋地域のスポーツアナリティクス市場成長評価には、中国、インド、韓国、日本、オーストラリア&ニュージーランド、インドネシア、その他のアジア太平洋地域の分析が含まれる。日本では、企業はデータサイエンスを取り入れるという世界的なトレンドに同調し、データサイエンティストを雇用しようとしています。他の地域と同様、日本の企業にとっての主な課題は、データアナリティクスを効果的に業務に統合するための熟練したデータサイエンティストの獲得と維持にある。その結果、既存の(非効率的な)解決策としては、データサイエンスの問い合わせに対応するための社内教育や使い慣れたツールの活用がある。 一方、韓国のスポーツ業界は、国際的なスポーツ業界に比べればペースは遅いものの、ファンベースを拡大し、マーケティング戦略を強化するためにビッグデータを模索している。韓国スポーツビジネスの専門家は、知識不足のためにビッグデータ主導の分析プログラムの導入を躊躇するチームがあることを懸念している。このようなプログラムを導入すると、チームはしばしば、自分たちの戦術や戦略が他の競合他社にさらされる可能性を懸念する。 競合の洞察 市場に参入している主要企業には、Synergy Sports Technology、Catapult Group International Ltd、Sportradar AG、Nielson Sports、Elias Sports Bureauなどがあります。 弊社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING AMOUNT OF ON-FIELD DATA 3.1.2. RISING DEMAND FOR REAL-TIME DATA ACCESS 3.1.3. GROWING DEMAND FOR PREDICTIVE INSIGHTS INTO FAN PREFERENCES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH INVESTMENT AND MAINTENANCE COSTS 3.2.2. UNAWARENESS OF SPORTS TECHNOLOGY 3.2.3. LACK OF SKILLED WORKFORCE 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. RISING ADOPTION OF ADVANCED PLAYER TRACKING SYSTEMS 4.1.2. INCREASING FOCUS ON COST-EFFECTIVE SOLUTIONS 4.1.3. THE INTRODUCTION OF ML AND AI TECHNOLOGIES IN SPORTS ANALYTICS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY COMPONENT 5.1. SOLUTION 5.2. SERVICE 6. MARKET BY DEPLOYMENT 6.1. CLOUD 6.2. ON-PREMISES 7. MARKET BY SPORTS 7.1. FOOTBALL 7.2. CRICKET 7.3. BASKETBALL 7.4. AMERICAN FOOTBALL 7.5. OTHER SPORTS 8. MARKET BY APPLICATION 8.1. MARKETING/ SALES 8.2. VIDEO ANALYSIS 8.3. FAN ENGAGEMENT 8.4. TEAM PERFORMANCE AND TRAINING 8.5. PLAYER ANALYSIS AND HEALTH ASSESSMENT 8.6. OTHER APPLICATIONS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. ASIA-PACIFIC 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS 9.1.3. ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. CHINA 9.1.5.1.1. CHINA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. JAPAN 9.1.5.2.1. JAPAN SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.3. INDIA 9.1.5.3.1. INDIA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.4. SOUTH KOREA 9.1.5.4.1. SOUTH KOREA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.5. INDONESIA 9.1.5.5.1. INDONESIA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.6. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 9.1.5.6.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.7. REST OF ASIA-PACIFIC 9.1.5.7.1. REST OF ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ORACLE CORPORATION 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. IBM CORPORATION 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. SAP SE 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. NIELSEN SPORTS 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. CATAPULT GROUP INTERNATIONAL LTD 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS LIST 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.6. HCL TECHNOLOGIES 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS LIST
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING AMOUNT OF ON-FIELD DATA 3.1.2. RISING DEMAND FOR REAL-TIME DATA ACCESS 3.1.3. GROWING DEMAND FOR PREDICTIVE INSIGHTS INTO FAN PREFERENCES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH INVESTMENT AND MAINTENANCE COSTS 3.2.2. UNAWARENESS OF SPORTS TECHNOLOGY 3.2.3. LACK OF SKILLED WORKFORCE 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. RISING ADOPTION OF ADVANCED PLAYER TRACKING SYSTEMS 4.1.2. INCREASING FOCUS ON COST-EFFECTIVE SOLUTIONS 4.1.3. THE INTRODUCTION OF ML AND AI TECHNOLOGIES IN SPORTS ANALYTICS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY COMPONENT 5.1. SOLUTION 5.2. SERVICE 6. MARKET BY DEPLOYMENT 6.1. CLOUD 6.2. ON-PREMISES 7. MARKET BY SPORTS 7.1. FOOTBALL 7.2. CRICKET 7.3. BASKETBALL 7.4. AMERICAN FOOTBALL 7.5. OTHER SPORTS 8. MARKET BY APPLICATION 8.1. MARKETING/ SALES 8.2. VIDEO ANALYSIS 8.3. FAN ENGAGEMENT 8.4. TEAM PERFORMANCE AND TRAINING 8.5. PLAYER ANALYSIS AND HEALTH ASSESSMENT 8.6. OTHER APPLICATIONS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. ASIA-PACIFIC 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET DRIVERS 9.1.3. ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. CHINA 9.1.5.1.1. CHINA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. JAPAN 9.1.5.2.1. JAPAN SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.3. INDIA 9.1.5.3.1. INDIA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.4. SOUTH KOREA 9.1.5.4.1. SOUTH KOREA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.5. INDONESIA 9.1.5.5.1. INDONESIA SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.6. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 9.1.5.6.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.7. REST OF ASIA-PACIFIC 9.1.5.7.1. REST OF ASIA-PACIFIC SPORTS ANALYTICS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ORACLE CORPORATION 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. IBM CORPORATION 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. SAP SE 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. NIELSEN SPORTS 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. CATAPULT GROUP INTERNATIONAL LTD 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS LIST 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.6. HCL TECHNOLOGIES 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS LIST
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
Inkwood Research社の分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/26 10:26 155.24 円 162.59 円 197.14 円 |