北米眼科薬市場予測 2023-2032NORTH AMERICA OPHTHALMIC DRUGS MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 北米の眼科薬市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 5.56%を記録すると予測される。目の健康に対する意識の高まりと眼科医療サービスの利用しやすさが、目の症状の早期発見と治療を促進している。この... もっと見る
サマリー主な調査結果北米の眼科薬市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 5.56%を記録すると予測される。目の健康に対する意識の高まりと眼科医療サービスの利用しやすさが、目の症状の早期発見と治療を促進している。このようなパターンが北米の眼科薬市場の拡大に拍車をかけている。 市場インサイト 北米の眼科薬市場成長評価では、カナダと米国が評価対象である。眼科疾患、特に加齢やライフスタイルに関連した疾患の急増が、眼科治療薬の必要性を煽っている。薬物送達技術の進歩が薬剤の有効性と患者のアドヒアランスを高め、市場拡大に寄与している。米国では高齢者人口が増加しており、加齢に関連した眼疾患に対する脆弱性が高まっているため、眼科用医薬品の需要が高まっている。製薬業界は研究開発に力を注いでおり、先進的な眼科用医薬品を生み出し、大きな前進を遂げている。 米国の眼科用医薬品市場は、ノバルティスAG、アラガン社(現在はアッヴィ社の傘下)、リジェネロン社、参天製薬社、ボシュ・ヘルス・カンパニーズ社などの主要企業が独占しています。これらの業界大手は常に研究開発に投資し、斬新で先進的な眼科用医薬品を市場に投入することを目指している。こうした継続的な取り組みは、米国における眼科医療の成長と発展に極めて重要な役割を果たしている。 競合他社の洞察 北米の眼科薬市場における主要企業には、Bausch Health Companies Inc、Pfizer Inc、AbbVie Incなどがあります。 弊社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要調査結果の調査 - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON OPHTHALMIC DRUGS MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. EMERGING THERAPIES FOR DRY EYE SYNDROME 2.5.2. GROWING DEMAND FOR COMBINATION THERAPIES 2.5.3. INCREASING INVESTMENT IN RESEARCH & DEVELOPMENT 2.5.4. SHIFT TOWARD OVER-THE-COUNTER (OTC) PRODUCTS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. AGING POPULATION’S SUSCEPTIBILITY TO AGE-RELATED EYE CONDITIONS 3.1.2. ADVANCEMENTS IN DRUG DELIVERY TECHNOLOGIES 3.1.3. RISING PREVALENCE OF EYE DISEASES AND DISORDERS 3.1.4. FAVORABLE REIMBURSEMENT POLICIES BY HEALTHCARE SYSTEMS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. DELAY IN DRUG APPROVALS 3.2.2. SIDE EFFECTS RELATED TO OPHTHALMIC DRUGS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. TECHNOLOGY SNAPSHOT 4.2.1. BIOLOGICS 4.2.2. CELL THERAPY 4.2.3. GENE THERAPY 4.2.4. DRUG DELIVERY 4.2.5. SMALL MOLECULE 4.2.6. OTHER TECHNOLOGIES 4.3. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.8. REGULATORY FRAMEWORK 5. MARKET BY INDICATION 5.1. DRY EYE 5.2. GLAUCOMA 5.3. INFECTION/INFLAMMATION/ALLERGIES 5.4. RETINAL DISORDER 5.4.1. WET AGE-RELATED MACULAR DEGENERATION 5.4.2. DRY AGE-RELATED MACULAR DEGENERATION 5.4.3. DIABETIC RETINOPATHY 5.4.4. OTHER RETINAL DISORDERS 5.5. OTHER INDICATIONS 6. MARKET BY TYPE 6.1. PRESCRIPTION DRUGS 6.2. OVER-THE-COUNTER DRUGS 7. MARKET BY DOSAGE FORM 7.1. GELS 7.2. EYE SOLUTIONS & SUSPENSIONS 7.3. CAPSULES & TABLETS 7.4. EYE DROPS 7.5. OINTMENTS 8. MARKET BY THERAPEUTIC CLASS 8.1. ANTI-GLAUCOMA 8.2. ANTI-INFECTION 8.3. ANTI-INFLAMMATORY 8.4. ANTI-ALLERGY 8.5. OTHER THERAPEUTIC CLASSES 9. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 9.1. HOSPITAL PHARMACIES 9.2. DRUG STORES 9.3. ONLINE PHARMACIES 9.4. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 10. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 10.1. NORTH AMERICA 10.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 10.1.2. NORTH AMERICA OPHTHALMIC DRUGS MARKET DRIVERS 10.1.3. NORTH AMERICA OPHTHALMIC DRUGS MARKET CHALLENGES 10.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA OPHTHALMIC DRUGS MARKET 10.1.5. COUNTRY ANALYSIS 10.1.5.1. UNITED STATES 10.1.5.1.1. UNITED STATES OPHTHALMIC DRUGS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10.1.5.2. CANADA 10.1.5.2.1. CANADA OPHTHALMIC DRUGS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 11. COMPETITIVE LANDSCAPE 11.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 11.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 11.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 11.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 11.2. COMPANY PROFILES 11.2.1. ABBVIE INC 11.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.1.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.2. ACCUTOME INC 11.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.2.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.3. BAUSCH HEALTH COMPANIES INC 11.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.3.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.4. GENENTECH INC 11.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.4.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.5. JOHNSON & JOHNSON 11.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.5.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.6. THEA PHARMA INC 11.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.6.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.7. NOVARTIS AG 11.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.7.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.8. PFIZER INC 11.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.8.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.9. REGENERON PHARMACEUTICALS INC 11.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.9.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.10. SANTEN PHARMACEUTICAL CO LTD 11.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.10.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.11. SUN PHARMACEUTICAL INDUSTRIES LTD 11.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.11.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.12. TEVA PHARMACEUTICALS INDUSTRIES LTD 11.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.12.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON OPHTHALMIC DRUGS MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. EMERGING THERAPIES FOR DRY EYE SYNDROME 2.5.2. GROWING DEMAND FOR COMBINATION THERAPIES 2.5.3. INCREASING INVESTMENT IN RESEARCH & DEVELOPMENT 2.5.4. SHIFT TOWARD OVER-THE-COUNTER (OTC) PRODUCTS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. AGING POPULATION’S SUSCEPTIBILITY TO AGE-RELATED EYE CONDITIONS 3.1.2. ADVANCEMENTS IN DRUG DELIVERY TECHNOLOGIES 3.1.3. RISING PREVALENCE OF EYE DISEASES AND DISORDERS 3.1.4. FAVORABLE REIMBURSEMENT POLICIES BY HEALTHCARE SYSTEMS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. DELAY IN DRUG APPROVALS 3.2.2. SIDE EFFECTS RELATED TO OPHTHALMIC DRUGS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. TECHNOLOGY SNAPSHOT 4.2.1. BIOLOGICS 4.2.2. CELL THERAPY 4.2.3. GENE THERAPY 4.2.4. DRUG DELIVERY 4.2.5. SMALL MOLECULE 4.2.6. OTHER TECHNOLOGIES 4.3. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.8. REGULATORY FRAMEWORK 5. MARKET BY INDICATION 5.1. DRY EYE 5.2. GLAUCOMA 5.3. INFECTION/INFLAMMATION/ALLERGIES 5.4. RETINAL DISORDER 5.4.1. WET AGE-RELATED MACULAR DEGENERATION 5.4.2. DRY AGE-RELATED MACULAR DEGENERATION 5.4.3. DIABETIC RETINOPATHY 5.4.4. OTHER RETINAL DISORDERS 5.5. OTHER INDICATIONS 6. MARKET BY TYPE 6.1. PRESCRIPTION DRUGS 6.2. OVER-THE-COUNTER DRUGS 7. MARKET BY DOSAGE FORM 7.1. GELS 7.2. EYE SOLUTIONS & SUSPENSIONS 7.3. CAPSULES & TABLETS 7.4. EYE DROPS 7.5. OINTMENTS 8. MARKET BY THERAPEUTIC CLASS 8.1. ANTI-GLAUCOMA 8.2. ANTI-INFECTION 8.3. ANTI-INFLAMMATORY 8.4. ANTI-ALLERGY 8.5. OTHER THERAPEUTIC CLASSES 9. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 9.1. HOSPITAL PHARMACIES 9.2. DRUG STORES 9.3. ONLINE PHARMACIES 9.4. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 10. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 10.1. NORTH AMERICA 10.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 10.1.2. NORTH AMERICA OPHTHALMIC DRUGS MARKET DRIVERS 10.1.3. NORTH AMERICA OPHTHALMIC DRUGS MARKET CHALLENGES 10.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA OPHTHALMIC DRUGS MARKET 10.1.5. COUNTRY ANALYSIS 10.1.5.1. UNITED STATES 10.1.5.1.1. UNITED STATES OPHTHALMIC DRUGS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10.1.5.2. CANADA 10.1.5.2.1. CANADA OPHTHALMIC DRUGS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 11. COMPETITIVE LANDSCAPE 11.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 11.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 11.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 11.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 11.2. COMPANY PROFILES 11.2.1. ABBVIE INC 11.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.1.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.2. ACCUTOME INC 11.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.2.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.3. BAUSCH HEALTH COMPANIES INC 11.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.3.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.4. GENENTECH INC 11.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.4.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.5. JOHNSON & JOHNSON 11.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.5.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.6. THEA PHARMA INC 11.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.6.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.7. NOVARTIS AG 11.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.7.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.8. PFIZER INC 11.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.8.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.9. REGENERON PHARMACEUTICALS INC 11.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.9.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.10. SANTEN PHARMACEUTICAL CO LTD 11.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.10.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.11. SUN PHARMACEUTICAL INDUSTRIES LTD 11.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.11.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 11.2.12. TEVA PHARMACEUTICALS INDUSTRIES LTD 11.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 11.2.12.2. PRODUCTS & SERVICES 11.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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