カナダ眼科薬市場予測 2023-2030CANADA OPHTHALMIC DRUGS MARKET FORECAST 2023-2030 主な調査結果 カナダの眼科用医薬品市場は、2023~2030年の予測期間中にCAGR 7.39%の成長を予測する。市場成長の背景には、高齢化人口の増加、眼疾患の有病率の増加、研究開発の進歩がある。 市場インサイト ... もっと見る
サマリー主な調査結果カナダの眼科用医薬品市場は、2023~2030年の予測期間中にCAGR 7.39%の成長を予測する。市場成長の背景には、高齢化人口の増加、眼疾患の有病率の増加、研究開発の進歩がある。 市場インサイト カナダの研究機関や製薬会社は、眼疾患の革新的な治療法の発見と創出を目指した研究開発に積極的に取り組んでいる。個々の患者のニーズに合わせた個別化医療や精密医療戦略の策定が重視されるようになっている。この国は、専門的な眼科医療サービスを受けられる充実した医療制度を誇っている。眼科クリニック、眼科病院、個人診療所など、さまざまな施設が、定期的な眼科検査から高度な外科手術まで、幅広いサービスを提供している。 カナダ国内では、カナダ保健省が眼科用医薬品の規制を担当している。製造業者は適正製造基準(GMP)を遵守し、カナダ保健省が定めた安全性、有効性、品質基準を満たす必要があります。規制プロセスでは、新薬承認申請(NDS)とジェネリック医薬品の略式承認申請(ANDS)の両方を含む、医薬品の申請に対する徹底的な評価が行われます。これにより、眼科用医薬品が市場流通を許可される前に必要な基準を満たすことが保証される。 とはいえ、カナダの眼科業界は、医薬品開発に関連する高コスト、規制当局の承認プロセス、遠隔地における専門医療へのアクセスの制限などの課題に直面しています。このような課題に取り組むことで、協力体制の強化、費用対効果の高いソリューションの導入、眼科医療サービスへのアクセシビリティを高めるための遠隔医療の統合などの機会が得られる。 競合他社の洞察 ファイザー社、ボシュ・ヘルス・カンパニーズ社、ジョンソン・エンド・ジョンソン社などが、この市場における著名な企業である。 当レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT - CANADA 2.3. COUNTRY ANALYSIS - CANADA 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON OPHTHALMIC DRUGS MARKET 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. EMERGING THERAPIES FOR DRY EYE SYNDROME 2.6.2. GROWING DEMAND FOR COMBINATION THERAPIES 2.6.3. INCREASING INVESTMENT IN RESEARCH & DEVELOPMENT 2.6.4. SHIFT TOWARD OVER-THE-COUNTER (OTC) PRODUCTS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. AGING POPULATION'S SUSCEPTIBILITY TO AGE-RELATED EYE CONDITIONS 3.1.2. ADVANCEMENTS IN DRUG DELIVERY TECHNOLOGIES 3.1.3. RISING PREVALENCE OF EYE DISEASES AND DISORDERS 3.1.4. FAVORABLE REIMBURSEMENT POLICIES BY HEALTHCARE SYSTEMS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. DELAY IN DRUG APPROVALS 3.2.2. SIDE EFFECTS RELATED TO OPHTHALMIC DRUGS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. GROWING INTEREST IN TOPICAL OPHTHALMIC DRUGS 4.1.2. SIGNIFICANT RISE IN NOVEL OPHTHALMIC THERAPEUTICS APPROVALS 4.2. TECHNOLOGY SNAPSHOT 4.2.1. BIOLOGICS 4.2.2. CELL THERAPY 4.2.3. GENE THERAPY 4.2.4. DRUG DELIVERY 4.2.5. SMALL MOLECULE 4.2.6. OTHER TECHNOLOGIES 4.3. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING - CANADA 4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.8. REGULATORY FRAMEWORK 5. MARKET BY INDICATION 5.1. DRY EYE 5.2. GLAUCOMA 5.3. INFECTION/INFLAMMATION/ALLERGIES 5.4. RETINAL DISORDER 5.4.1. WET AGE-RELATED MACULAR DEGENERATION 5.4.2. DRY AGE-RELATED MACULAR DEGENERATION 5.4.3. DIABETIC RETINOPATHY 5.4.4. OTHER RETINAL DISORDERS 5.5. OTHER INDICATIONS 6. MARKET BY TYPE 6.1. PRESCRIPTION DRUGS 6.2. OVER-THE-COUNTER DRUGS 7. MARKET BY DOSAGE FORM 7.1. GELS 7.2. EYE SOLUTIONS & SUSPENSIONS 7.3. CAPSULES & TABLETS 7.4. EYE DROPS 7.5. OINTMENTS 8. MARKET BY THERAPEUTIC CLASS 8.1. ANTI-GLAUCOMA 8.2. ANTI-INFECTION 8.3. ANTI-INFLAMMATORY 8.4. ANTI-ALLERGY 8.5. OTHER THERAPEUTIC CLASSES 9. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 9.1. HOSPITAL PHARMACIES 9.2. DRUG STORES 9.3. ONLINE PHARMACIES 9.4. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ABBVIE INC 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. BAUSCH HEALTH COMPANIES INC 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. JOHNSON & JOHNSON 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. NOVARTIS AG 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. PFIZER INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.6. REGENERON PHARMACEUTICALS INC 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. SANTEN PHARMACEUTICAL CO LTD 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT - CANADA 2.3. COUNTRY ANALYSIS - CANADA 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON OPHTHALMIC DRUGS MARKET 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. EMERGING THERAPIES FOR DRY EYE SYNDROME 2.6.2. GROWING DEMAND FOR COMBINATION THERAPIES 2.6.3. INCREASING INVESTMENT IN RESEARCH & DEVELOPMENT 2.6.4. SHIFT TOWARD OVER-THE-COUNTER (OTC) PRODUCTS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. AGING POPULATION'S SUSCEPTIBILITY TO AGE-RELATED EYE CONDITIONS 3.1.2. ADVANCEMENTS IN DRUG DELIVERY TECHNOLOGIES 3.1.3. RISING PREVALENCE OF EYE DISEASES AND DISORDERS 3.1.4. FAVORABLE REIMBURSEMENT POLICIES BY HEALTHCARE SYSTEMS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. DELAY IN DRUG APPROVALS 3.2.2. SIDE EFFECTS RELATED TO OPHTHALMIC DRUGS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. GROWING INTEREST IN TOPICAL OPHTHALMIC DRUGS 4.1.2. SIGNIFICANT RISE IN NOVEL OPHTHALMIC THERAPEUTICS APPROVALS 4.2. TECHNOLOGY SNAPSHOT 4.2.1. BIOLOGICS 4.2.2. CELL THERAPY 4.2.3. GENE THERAPY 4.2.4. DRUG DELIVERY 4.2.5. SMALL MOLECULE 4.2.6. OTHER TECHNOLOGIES 4.3. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING - CANADA 4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.8. REGULATORY FRAMEWORK 5. MARKET BY INDICATION 5.1. DRY EYE 5.2. GLAUCOMA 5.3. INFECTION/INFLAMMATION/ALLERGIES 5.4. RETINAL DISORDER 5.4.1. WET AGE-RELATED MACULAR DEGENERATION 5.4.2. DRY AGE-RELATED MACULAR DEGENERATION 5.4.3. DIABETIC RETINOPATHY 5.4.4. OTHER RETINAL DISORDERS 5.5. OTHER INDICATIONS 6. MARKET BY TYPE 6.1. PRESCRIPTION DRUGS 6.2. OVER-THE-COUNTER DRUGS 7. MARKET BY DOSAGE FORM 7.1. GELS 7.2. EYE SOLUTIONS & SUSPENSIONS 7.3. CAPSULES & TABLETS 7.4. EYE DROPS 7.5. OINTMENTS 8. MARKET BY THERAPEUTIC CLASS 8.1. ANTI-GLAUCOMA 8.2. ANTI-INFECTION 8.3. ANTI-INFLAMMATORY 8.4. ANTI-ALLERGY 8.5. OTHER THERAPEUTIC CLASSES 9. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 9.1. HOSPITAL PHARMACIES 9.2. DRUG STORES 9.3. ONLINE PHARMACIES 9.4. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ABBVIE INC 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. BAUSCH HEALTH COMPANIES INC 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. JOHNSON & JOHNSON 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. NOVARTIS AG 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. PFIZER INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.6. REGENERON PHARMACEUTICALS INC 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. SANTEN PHARMACEUTICAL CO LTD 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS & SERVICES 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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