日本の菌糸体市場予測 2023-2030JAPAN MYCELIUM MARKET FORECAST 2023-2030 主な調査結果 日本の菌糸体市場の成長は2023-2030年にCAGR 7.93%を記録すると予測される。菌糸体とは、菌類が作り出す地下の糸状のネットワーク構造のことであり、様々な産業における多目的な用途から近年大きな... もっと見る
サマリー主な調査結果日本の菌糸体市場の成長は2023-2030年にCAGR 7.93%を記録すると予測される。菌糸体とは、菌類が作り出す地下の糸状のネットワーク構造のことであり、様々な産業における多目的な用途から近年大きな注目を集めている。日本では、持続可能で環境に優しい製品に対する消費者の意識の高まりが、菌糸体市場の大幅な成長をもたらしている。 市場インサイト 日本人は食生活にキノコを取り入れることが多い。また、キノコの原産地は日本であるという通念もあり、日本の消費者にとってキノコが非常に重要であることを裏付けている。日本では菌糸体に由来するさまざまな製品が広く使用されているが、菌糸体市場が特に食品と飲料への応用から利益を得ていることは明らかである。 日本にはきのこ栽培の豊かな歴史があり、さまざまな気候条件や物理的条件下でのきのこ・菌糸体栽培に適した、さまざまな特許取得済み技術革新がある。こうした進歩や菌糸体に関する知識の蓄積とその利点は、日本の菌糸体市場を前進させる上で極めて重要な役割を果たしている。 対照的に、米国では日本から輸入されるキノコに農薬や殺虫剤の使用に関する厳しいガイドラインが適用され、欧州では国民に供給されるキノコの種類に厳しい規制が課されている。欧米両国が日本のきのこ菌糸の二大市場であることは注目に値する。その結果、こうした法的規制は日本の菌糸体市場に悪影響を及ぼしている。 競争に関する洞察 日本の菌糸体市場における著名なプレーヤーとしては、Mogu srl、Botaniex、Ecovative LLCなどが挙げられる。 本レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体の主要調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON MYCELIUM MARKET 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. SIGNIFICANT INVESTMENTS AND FUNDING IN JAPAN MYCELIUM MARKET 2.6.2. BOOMING MYCOCOSMETICS IN BEAUTY INDUSTRY 2.6.3. MYCELIUM BRICK: AN EMERGING MATERIAL 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. FAVORABLE GOVERNMENT REGULATIONS BOOST R&D OF MYCELIUM-BASED APPLICATIONS 3.1.2. STYROFOAM AND POLYSTYRENE BAN AND STEADY ADOPTION OF BIO-BASED CIRCULAR ECONOMY SURGES DEMANDS 3.1.3. RADICAL SHIFT IN CONSUMER BEHAVIOR AND PREFERENCE 3.1.4. NUMEROUS APPLICATIONS ACROSS MULTIPLE INDUSTRY VERTICALS WITH LOW INVESTMENT 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LABOR-INTENSIVE AND LOW & INADEQUATE COMMERCIALIZATION OF MYCELIUM PRODUCTS 3.2.2. EASY AVAILABILITY OF SUBSTITUTES 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. AN ECO-FRIENDLY PACKAGING AND PROTEIN ALTERNATIVE 4.1.2. MYCELIUM-BASED ORGANO-ELECTRONICS 4.1.3. UTILIZATION OF MYCELIUM IN THE SKIN CARE AND PHARMACEUTICAL INDUSTRIES 4.1.4. MYCELIUM VERSATILITY ATTRACTS NUMEROUS START-UPS 4.2. PEST ANALYSIS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4.1. GROWTH MAPPING PROSPECT FOR JAPAN 5. MARKET BY TYPE 5.1. RAW 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. PROCESSED 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY PRODUCT FORM 6.1. PRE-FORMED PRODUCT 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. POWDER 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. TABLET AND CAPSULE 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6.4. OTHER PRODUCT FORMS 6.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.4.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY END-USER 7.1. FOOD AND BEVERAGE INDUSTRY 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. PACKAGING INDUSTRY 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. CLOTHING AND APPAREL INDUSTRY 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. ANIMAL FEED INDUSTRY 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 7.5. OTHER END-USERS 7.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.5.2. SEGMENT ANALYSIS 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. BOTANIEX 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCT LIST 8.2.2. ECOVATIVE LLC 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCT LIST 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. MOGU SRL 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCT LIST 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. MONAGHAN GROUP 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCT LIST 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. MYCORENA AB 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCT LIST 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON MYCELIUM MARKET 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. SIGNIFICANT INVESTMENTS AND FUNDING IN JAPAN MYCELIUM MARKET 2.6.2. BOOMING MYCOCOSMETICS IN BEAUTY INDUSTRY 2.6.3. MYCELIUM BRICK: AN EMERGING MATERIAL 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. FAVORABLE GOVERNMENT REGULATIONS BOOST R&D OF MYCELIUM-BASED APPLICATIONS 3.1.2. STYROFOAM AND POLYSTYRENE BAN AND STEADY ADOPTION OF BIO-BASED CIRCULAR ECONOMY SURGES DEMANDS 3.1.3. RADICAL SHIFT IN CONSUMER BEHAVIOR AND PREFERENCE 3.1.4. NUMEROUS APPLICATIONS ACROSS MULTIPLE INDUSTRY VERTICALS WITH LOW INVESTMENT 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LABOR-INTENSIVE AND LOW & INADEQUATE COMMERCIALIZATION OF MYCELIUM PRODUCTS 3.2.2. EASY AVAILABILITY OF SUBSTITUTES 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. AN ECO-FRIENDLY PACKAGING AND PROTEIN ALTERNATIVE 4.1.2. MYCELIUM-BASED ORGANO-ELECTRONICS 4.1.3. UTILIZATION OF MYCELIUM IN THE SKIN CARE AND PHARMACEUTICAL INDUSTRIES 4.1.4. MYCELIUM VERSATILITY ATTRACTS NUMEROUS START-UPS 4.2. PEST ANALYSIS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4.1. GROWTH MAPPING PROSPECT FOR JAPAN 5. MARKET BY TYPE 5.1. RAW 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. PROCESSED 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY PRODUCT FORM 6.1. PRE-FORMED PRODUCT 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. POWDER 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. TABLET AND CAPSULE 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6.4. OTHER PRODUCT FORMS 6.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.4.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY END-USER 7.1. FOOD AND BEVERAGE INDUSTRY 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. PACKAGING INDUSTRY 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. CLOTHING AND APPAREL INDUSTRY 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. ANIMAL FEED INDUSTRY 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 7.5. OTHER END-USERS 7.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.5.2. SEGMENT ANALYSIS 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. BOTANIEX 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCT LIST 8.2.2. ECOVATIVE LLC 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCT LIST 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. MOGU SRL 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCT LIST 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. MONAGHAN GROUP 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCT LIST 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. MYCORENA AB 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCT LIST 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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