欧州菌糸体市場予測 2023-2032EUROPE MYCELIUM MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 欧州の菌糸体市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 6.87%を記録する。欧州では、多くの政府機関や国際機関が、きのこ栽培業者に対して最新の研究開発イノベーションの採用を積極的に推進している。そ... もっと見る
サマリー主な調査結果欧州の菌糸体市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 6.87%を記録する。欧州では、多くの政府機関や国際機関が、きのこ栽培業者に対して最新の研究開発イノベーションの採用を積極的に推進している。その目的は、きのこの品質を向上させ、きのこ菌糸体の生産量を増加させることにある。 市場インサイト ポーランド、イタリア、スペイン、フランス、英国、ドイツ、オランダ、その他のヨーロッパ諸国が、ヨーロッパ菌糸体市場の成長評価のために分析されている。ヨーロッパ諸国と比較して、ドイツは最も高い菜食主義率を誇っており、2022年には150万人以上が菜食主義者のライフスタイルを採用している。さらに、ドイツの人口の半数以上がフレキシタリアンであり、これは食生活に動物性食品をあまり取り入れないことを選択していることを意味する。 米国を拠点とするマイコテクノロジーは、欧州委員会が同社の菌糸体ベースの植物性タンパク質2品目を新規食品として承認したことを受け、欧州での成長イニシアチブの拡大に向けて準備を進めている。2020年には、ドイツのMushlabs社が持続可能な菌糸体生産のために1,000万ドルの資金を確保した。Mushlabs社は、代替タンパク質や代替肉の生産に使用するため、キノコの「根」である菌糸体を培養する液体発酵技術を採用している。食用キノコの菌糸体は、うま味と食感を特徴とする総合的でバランスのとれた栄養プロファイルを提供し、代替肉への使用に特に適している。 さらに2019年、イタリアは約1.3千トンのキノコの取引に従事している。さらに、イタリアは年間500トン近いマッシュルームを一貫して輸出している。これらのキノコの大半は中国から輸入され、ルーマニア、ブルガリア、スロベニア、ポーランドがこれに続く。きのこや菌糸体をベースにした製品に対する一般消費者の需要が大きいことから、イタリアは菌糸体市場が将来的に成長する有望な可能性を秘めている。 競争に関する洞察 欧州の菌糸体市場では、Monaghan GroupとMycorena ABが注目すべき企業として際立っている。 本レポートには以下の内容が含まれます: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON MYCELIUM MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. SIGNIFICANT INVESTMENTS AND FUNDING IN EUROPE MYCELIUM MARKET 2.5.2. BOOMING MYCOCOSMETICS IN BEAUTY INDUSTRY 2.5.3. MYCELIUM BRICK: AN EMERGING MATERIAL 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. FAVORABLE GOVERNMENT REGULATIONS BOOST R&D OF MYCELIUM-BASED APPLICATIONS 3.1.2. STYROFOAM AND POLYSTYRENE BAN AND STEADY ADOPTION OF BIO-BASED CIRCULAR ECONOMY SURGES DEMANDS 3.1.3. RADICAL SHIFT IN CONSUMER BEHAVIOR AND PREFERENCE 3.1.4. NUMEROUS APPLICATIONS ACROSS MULTIPLE INDUSTRY VERTICALS WITH LOW INVESTMENT 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LABOR-INTENSIVE AND LOW & INADEQUATE COMMERCIALIZATION OF MYCELIUM PRODUCTS 3.2.2. EASY AVAILABILITY OF SUBSTITUTES 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. AN ECO-FRIENDLY PACKAGING AND PROTEIN ALTERNATIVE 4.1.2. MYCELIUM-BASED ORGANO-ELECTRONICS 4.1.3. UTILIZATION OF MYCELIUM IN THE SKIN CARE AND PHARMACEUTICAL INDUSTRIES 4.1.4. MYCELIUM VERSATILITY ATTRACTS NUMEROUS START-UPS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH MAPPING PROSPECT FOR UNITED KINGDOM 5. MARKET BY TYPE 5.1. RAW 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. PROCESSED 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY PRODUCT FORM 6.1. PRE-FORMED PRODUCT 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. POWDER 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. TABLET AND CAPSULE 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6.4. OTHER PRODUCT FORMS 6.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.4.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY END-USER 7.1. FOOD AND BEVERAGE INDUSTRY 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. PACKAGING INDUSTRY 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. CLOTHING AND APPAREL INDUSTRY 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. ANIMAL FEED INDUSTRY 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 7.5. OTHER END-USERS 7.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.5.2. SEGMENT ANALYSIS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. EUROPE 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. EUROPE MYCELIUM MARKET DRIVERS 8.1.3. EUROPE MYCELIUM MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE MYCELIUM MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. UNITED KINGDOM 8.1.5.1.1. UNITED KINGDOM MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. GERMANY 8.1.5.2.1. GERMANY MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.3. FRANCE 8.1.5.3.1. FRANCE MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.4. ITALY 8.1.5.4.1. ITALY MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.5. SPAIN 8.1.5.5.1. SPAIN MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.6. POLAND 8.1.5.6.1. POLAND MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.7. THE NETHERLANDS 8.1.5.7.1. THE NETHERLANDS MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.8. REST OF EUROPE 8.1.5.8.1. REST OF EUROPE MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. BOLT THREADS 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. BOTANIEX 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.3. CHINOVA BIOWORKS INC 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. ECOVATIVE LLC 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. GROUNDWORK BIOAG 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. MEATI INC 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. MOGU SRL 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. MONAGHAN GROUP 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. MYCORENA AB 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.10. MYCOTECHNOLOGY INC 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. MYCOVATION 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.12. MYCOWORKS 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.13. NATURE’S FYND 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.14. PRIME ROOTS 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.15. QUORN 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON MYCELIUM MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. SIGNIFICANT INVESTMENTS AND FUNDING IN EUROPE MYCELIUM MARKET 2.5.2. BOOMING MYCOCOSMETICS IN BEAUTY INDUSTRY 2.5.3. MYCELIUM BRICK: AN EMERGING MATERIAL 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. FAVORABLE GOVERNMENT REGULATIONS BOOST R&D OF MYCELIUM-BASED APPLICATIONS 3.1.2. STYROFOAM AND POLYSTYRENE BAN AND STEADY ADOPTION OF BIO-BASED CIRCULAR ECONOMY SURGES DEMANDS 3.1.3. RADICAL SHIFT IN CONSUMER BEHAVIOR AND PREFERENCE 3.1.4. NUMEROUS APPLICATIONS ACROSS MULTIPLE INDUSTRY VERTICALS WITH LOW INVESTMENT 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LABOR-INTENSIVE AND LOW & INADEQUATE COMMERCIALIZATION OF MYCELIUM PRODUCTS 3.2.2. EASY AVAILABILITY OF SUBSTITUTES 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. AN ECO-FRIENDLY PACKAGING AND PROTEIN ALTERNATIVE 4.1.2. MYCELIUM-BASED ORGANO-ELECTRONICS 4.1.3. UTILIZATION OF MYCELIUM IN THE SKIN CARE AND PHARMACEUTICAL INDUSTRIES 4.1.4. MYCELIUM VERSATILITY ATTRACTS NUMEROUS START-UPS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH MAPPING PROSPECT FOR UNITED KINGDOM 5. MARKET BY TYPE 5.1. RAW 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. PROCESSED 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY PRODUCT FORM 6.1. PRE-FORMED PRODUCT 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. POWDER 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. TABLET AND CAPSULE 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6.4. OTHER PRODUCT FORMS 6.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.4.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY END-USER 7.1. FOOD AND BEVERAGE INDUSTRY 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. PACKAGING INDUSTRY 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. CLOTHING AND APPAREL INDUSTRY 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. ANIMAL FEED INDUSTRY 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 7.5. OTHER END-USERS 7.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.5.2. SEGMENT ANALYSIS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. EUROPE 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. EUROPE MYCELIUM MARKET DRIVERS 8.1.3. EUROPE MYCELIUM MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE MYCELIUM MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. UNITED KINGDOM 8.1.5.1.1. UNITED KINGDOM MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. GERMANY 8.1.5.2.1. GERMANY MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.3. FRANCE 8.1.5.3.1. FRANCE MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.4. ITALY 8.1.5.4.1. ITALY MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.5. SPAIN 8.1.5.5.1. SPAIN MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.6. POLAND 8.1.5.6.1. POLAND MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.7. THE NETHERLANDS 8.1.5.7.1. THE NETHERLANDS MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.8. REST OF EUROPE 8.1.5.8.1. REST OF EUROPE MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. BOLT THREADS 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. BOTANIEX 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.3. CHINOVA BIOWORKS INC 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. ECOVATIVE LLC 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. GROUNDWORK BIOAG 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. MEATI INC 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. MOGU SRL 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. MONAGHAN GROUP 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. MYCORENA AB 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.10. MYCOTECHNOLOGY INC 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. MYCOVATION 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.12. MYCOWORKS 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.13. NATURE’S FYND 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.14. PRIME ROOTS 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.15. QUORN 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
Inkwood Research社の分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/26 10:26 155.24 円 162.59 円 197.14 円 |