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アジア太平洋地域の菌糸体市場予測 2023-2032


ASIA-PACIFIC MYCELIUM MARKET FORECAST 2023-2032

主な調査結果 アジア太平洋地域の菌糸体市場は、2023年から2032年の予測期間中にCAGR 7.68%を記録すると見られている。市場成長の原動力となっているのは、インドや日本などの国々でキノコの採用が拡大している... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2023年10月9日 US$1,600
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155 英語

 

サマリー

主な調査結果
アジア太平洋地域の菌糸体市場は、2023年から2032年の予測期間中にCAGR 7.68%を記録すると見られている。市場成長の原動力となっているのは、インドや日本などの国々でキノコの採用が拡大していること、また、同市場で新技術を導入するための研究開発への企業投資が増加していることである。
市場インサイト
ベトナム、中国、日本、オーストラリア&ニュージーランド、インドネシア、インド、フィリピン、韓国、その他のアジア太平洋地域は、アジア太平洋地域の菌糸体市場の成長分析用に評価されている。政府統計によると、インドのキノコ生産量は2013-2014年の17,100トンから2018年には487,000トンと大幅に増加した。とはいえ、世界のキノコ生産量に対するインドの貢献度は約2%と比較的控えめで、中国が世界の生産量の75%以上を占め、市場を支配している。
インドの特定の州は、キノコ菌糸体の著名な生産者として頭角を現している。しかし、インドにおける様々なキノコ品種の生産と利用に関する正確なデータは、この分野への焦点が限られているため不足している。さらに、インドにおけるきのこの消費傾向やパターンに関する包括的な情報も不足しており、きのこ消費者の習慣を評価することは困難である。インドの小規模きのこ生産者の多くは、主に涼しい時期の季節栽培に依存している。
インドネシアは農業セクター、都市人口、可処分所得の増加により、菌糸体市場の将来的拡大の可能性が大きい。さらに、アジアの著名企業や投資家は、豊富な農業資源と天然資源に支えられた有利な市場環境の恩恵を受けて、同国のキノコ産業に投資する構えを見せている。国内市場と輸出市場の両方で高級キノコに対する需要が増加し続けていることは、世界の菌糸体市場に大きなビジネスチャンスがあることを裏付けている。
競合他社の洞察
アジア太平洋地域の菌糸体市場では、Botaniex社とMycovation社が著名な企業としてランクインしている。
本レポートには以下の内容が含まれます:
- 市場全体の主要な調査結果を探る
- 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題)
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測
- 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価
- 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。
- 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。
- 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


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目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON MYCELIUM MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. SIGNIFICANT INVESTMENTS AND FUNDING IN ASIA-PACIFIC MYCELIUM MARKET
2.5.2. BOOMING MYCOCOSMETICS IN BEAUTY INDUSTRY
2.5.3. MYCELIUM BRICK: AN EMERGING MATERIAL
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. FAVORABLE GOVERNMENT REGULATIONS BOOST R&D OF MYCELIUM-BASED APPLICATIONS
3.1.2. STYROFOAM AND POLYSTYRENE BAN AND STEADY ADOPTION OF BIO-BASED CIRCULAR ECONOMY SURGES DEMANDS
3.1.3. RADICAL SHIFT IN CONSUMER BEHAVIOR AND PREFERENCE
3.1.4. NUMEROUS APPLICATIONS ACROSS MULTIPLE INDUSTRY VERTICALS WITH LOW INVESTMENT
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. LABOR-INTENSIVE AND LOW & INADEQUATE COMMERCIALIZATION OF MYCELIUM PRODUCTS
3.2.2. EASY AVAILABILITY OF SUBSTITUTES
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. AN ECO-FRIENDLY PACKAGING AND PROTEIN ALTERNATIVE
4.1.2. MYCELIUM-BASED ORGANO-ELECTRONICS
4.1.3. UTILIZATION OF MYCELIUM IN THE SKIN CARE AND PHARMACEUTICAL INDUSTRIES
4.1.4. MYCELIUM VERSATILITY ATTRACTS NUMEROUS START-UPS
5. KEY ANALYTICS
5.1. KEY MARKET TRENDS
5.1.1. AN ECO-FRIENDLY PACKAGING AND PROTEIN ALTERNATIVE
5.1.2. MYCELIUM-BASED ORGANO-ELECTRONICS
5.1.3. UTILIZATION OF MYCELIUM IN SKIN CARE AND PHARMACEUTICAL INDUSTRY
5.1.4. MYCELIUM VERSATILITY ATTRACTING NUMEROUS START-UPS
5.2. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
5.2.1. BUYERS POWER
5.2.2. SUPPLIERS POWER
5.2.3. SUBSTITUTION
5.2.4. NEW ENTRANTS
5.2.5. INDUSTRY RIVALRY
5.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
5.3.1. GROWTH MAPPING PROSPECT FOR JAPAN
6. MARKET BY TYPE
6.1. RAW
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. PROCESSED
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
7. MARKET BY PRODUCT FORM
7.1. PRE-FORMED PRODUCT
7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.1.2. SEGMENT ANALYSIS
7.2. POWDER
7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.2.2. SEGMENT ANALYSIS
7.3. TABLET AND CAPSULE
7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.3.2. SEGMENT ANALYSIS
7.4. OTHER PRODUCT FORMS
7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.4.2. SEGMENT ANALYSIS
8. MARKET BY END-USER
8.1. FOOD AND BEVERAGE INDUSTRY
8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.1.2. SEGMENT ANALYSIS
8.2. PACKAGING INDUSTRY
8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.2.2. SEGMENT ANALYSIS
8.3. CLOTHING AND APPAREL INDUSTRY
8.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.3.2. SEGMENT ANALYSIS
8.4. ANIMAL FEED INDUSTRY
8.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.4.2. SEGMENT ANALYSIS
8.5. OTHER END-USERS
8.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.5.2. SEGMENT ANALYSIS
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. ASIA-PACIFIC
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. ASIA-PACIFIC MYCELIUM MARKET DRIVERS
9.1.3. ASIA-PACIFIC MYCELIUM MARKET CHALLENGES
9.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC MYCELIUM MARKET
9.1.5. COUNTRY ANALYSIS
9.1.5.1. CHINA
9.1.5.1.1. CHINA MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.2. JAPAN
9.1.5.2.1. JAPAN MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.3. INDIA
9.1.5.3.1. INDIA MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.4. SOUTH KOREA
9.1.5.4.1. SOUTH KOREA MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.5. INDONESIA
9.1.5.5.1. INDONESIA MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.6. PHILIPPINES
9.1.5.6.1. PHILIPPINES MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.7. VIETNAM
9.1.5.7.1. VIETNAM MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
9.1.5.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC
9.1.5.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. BOLT THREADS
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCT LIST
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.2. BOTANIEX
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCT LIST
10.2.3. CHINOVA BIOWORKS INC
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCT LIST
10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.4. ECOVATIVE LLC
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCT LIST
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.5. GROUNDWORK BIOAG
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCT LIST
10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.6. MEATI INC
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCT LIST
10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.7. MOGU SRL
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCT LIST
10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.8. MONAGHAN GROUP
10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.8.2. PRODUCT LIST
10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.9. MYCORENA AB
10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.9.2. PRODUCT LIST
10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.10. MYCOTECHNOLOGY INC
10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.10.2. PRODUCT LIST
10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.11. MYCOVATION
10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.11.2. PRODUCT LIST
10.2.12. MYCOWORKS
10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.12.2. PRODUCT LIST
10.2.13. NATURE'S FYND
10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.13.2. PRODUCT LIST
10.2.14. PRIME ROOTS
10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.14.2. PRODUCT LIST
10.2.15. QUORN
10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.15.2. PRODUCT LIST

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Asia-Pacific mycelium market is set to record a CAGR of 7.68% during the forecast period, 2023-2032. The market growth is driven by the growing adoption of mushrooms in countries such as India and Japan, as well as the rising corporate investments in research and development to implement new technologies in the market.
MARKET INSIGHTS
Vietnam, China, Japan, Australia & New Zealand, Indonesia, India, Philippines, South Korea, and Rest of Asia-Pacific are assessed for the Asia-Pacific mycelium market growth analysis. According to government statistics, India's mushroom production increased significantly from 17,100 metric tons in 2013-2014 to 487,000 metric tons in 2018. Nevertheless, India's contribution to global mushroom production remains relatively modest at approximately 2%, with China dominating the market, accounting for over 75% of the world's production.
Certain states in India have emerged as prominent producers of mushroom mycelium. However, precise data regarding the production and utilization of various mushroom varieties in India is lacking due to limited focus on this sector. Moreover, there is a shortage of comprehensive information on mushroom consumption trends and patterns in India, making it difficult to assess the habits of mushroom consumers. Many small-scale mushroom producers in India rely on seasonal cultivation, primarily during the cooler months.
Indonesia offers significant potential for the mycelium market's future expansion due to the growing farming sector, urban population, and disposable income. Furthermore, prominent Asian companies and investors are poised to invest in the country's mushroom industry, benefiting from its favorable market conditions supported by abundant agricultural and natural resources. The ongoing increase in demand for premium mushrooms in both the domestic and export markets underscores substantial opportunities within the global mycelium market.
COMPETITIVE INSIGHTS
Botaniex and Mycovation rank as prominent companies within the Asia-Pacific mycelium market.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter's Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• The competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON MYCELIUM MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. SIGNIFICANT INVESTMENTS AND FUNDING IN ASIA-PACIFIC MYCELIUM MARKET
2.5.2. BOOMING MYCOCOSMETICS IN BEAUTY INDUSTRY
2.5.3. MYCELIUM BRICK: AN EMERGING MATERIAL
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. FAVORABLE GOVERNMENT REGULATIONS BOOST R&D OF MYCELIUM-BASED APPLICATIONS
3.1.2. STYROFOAM AND POLYSTYRENE BAN AND STEADY ADOPTION OF BIO-BASED CIRCULAR ECONOMY SURGES DEMANDS
3.1.3. RADICAL SHIFT IN CONSUMER BEHAVIOR AND PREFERENCE
3.1.4. NUMEROUS APPLICATIONS ACROSS MULTIPLE INDUSTRY VERTICALS WITH LOW INVESTMENT
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. LABOR-INTENSIVE AND LOW & INADEQUATE COMMERCIALIZATION OF MYCELIUM PRODUCTS
3.2.2. EASY AVAILABILITY OF SUBSTITUTES
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. AN ECO-FRIENDLY PACKAGING AND PROTEIN ALTERNATIVE
4.1.2. MYCELIUM-BASED ORGANO-ELECTRONICS
4.1.3. UTILIZATION OF MYCELIUM IN THE SKIN CARE AND PHARMACEUTICAL INDUSTRIES
4.1.4. MYCELIUM VERSATILITY ATTRACTS NUMEROUS START-UPS
5. KEY ANALYTICS
5.1. KEY MARKET TRENDS
5.1.1. AN ECO-FRIENDLY PACKAGING AND PROTEIN ALTERNATIVE
5.1.2. MYCELIUM-BASED ORGANO-ELECTRONICS
5.1.3. UTILIZATION OF MYCELIUM IN SKIN CARE AND PHARMACEUTICAL INDUSTRY
5.1.4. MYCELIUM VERSATILITY ATTRACTING NUMEROUS START-UPS
5.2. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
5.2.1. BUYERS POWER
5.2.2. SUPPLIERS POWER
5.2.3. SUBSTITUTION
5.2.4. NEW ENTRANTS
5.2.5. INDUSTRY RIVALRY
5.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
5.3.1. GROWTH MAPPING PROSPECT FOR JAPAN
6. MARKET BY TYPE
6.1. RAW
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. PROCESSED
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
7. MARKET BY PRODUCT FORM
7.1. PRE-FORMED PRODUCT
7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.1.2. SEGMENT ANALYSIS
7.2. POWDER
7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.2.2. SEGMENT ANALYSIS
7.3. TABLET AND CAPSULE
7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.3.2. SEGMENT ANALYSIS
7.4. OTHER PRODUCT FORMS
7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.4.2. SEGMENT ANALYSIS
8. MARKET BY END-USER
8.1. FOOD AND BEVERAGE INDUSTRY
8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.1.2. SEGMENT ANALYSIS
8.2. PACKAGING INDUSTRY
8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.2.2. SEGMENT ANALYSIS
8.3. CLOTHING AND APPAREL INDUSTRY
8.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.3.2. SEGMENT ANALYSIS
8.4. ANIMAL FEED INDUSTRY
8.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.4.2. SEGMENT ANALYSIS
8.5. OTHER END-USERS
8.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
8.5.2. SEGMENT ANALYSIS
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. ASIA-PACIFIC
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. ASIA-PACIFIC MYCELIUM MARKET DRIVERS
9.1.3. ASIA-PACIFIC MYCELIUM MARKET CHALLENGES
9.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC MYCELIUM MARKET
9.1.5. COUNTRY ANALYSIS
9.1.5.1. CHINA
9.1.5.1.1. CHINA MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.2. JAPAN
9.1.5.2.1. JAPAN MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.3. INDIA
9.1.5.3.1. INDIA MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.4. SOUTH KOREA
9.1.5.4.1. SOUTH KOREA MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.5. INDONESIA
9.1.5.5.1. INDONESIA MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.6. PHILIPPINES
9.1.5.6.1. PHILIPPINES MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.7. VIETNAM
9.1.5.7.1. VIETNAM MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
9.1.5.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC
9.1.5.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC MYCELIUM MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. BOLT THREADS
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCT LIST
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.2. BOTANIEX
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCT LIST
10.2.3. CHINOVA BIOWORKS INC
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCT LIST
10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.4. ECOVATIVE LLC
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCT LIST
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.5. GROUNDWORK BIOAG
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCT LIST
10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.6. MEATI INC
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCT LIST
10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.7. MOGU SRL
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCT LIST
10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.8. MONAGHAN GROUP
10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.8.2. PRODUCT LIST
10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.9. MYCORENA AB
10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.9.2. PRODUCT LIST
10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.10. MYCOTECHNOLOGY INC
10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.10.2. PRODUCT LIST
10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.11. MYCOVATION
10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.11.2. PRODUCT LIST
10.2.12. MYCOWORKS
10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.12.2. PRODUCT LIST
10.2.13. NATURE'S FYND
10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.13.2. PRODUCT LIST
10.2.14. PRIME ROOTS
10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.14.2. PRODUCT LIST
10.2.15. QUORN
10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.15.2. PRODUCT LIST

 

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