インド体温計市場予測 2023-2030INDIA THERMOMETER MARKET FORECAST 2023-2030 主な調査結果 インドの体温計市場は予測期間2023-2030年にCAGR 9.90%で成長すると予測される。インドの体温計市場の主な要因は、医療意識の高まりと技術の進歩にある。体温計は体温測定に不可欠な医療機器であり... もっと見る
サマリー主な調査結果インドの体温計市場は予測期間2023-2030年にCAGR 9.90%で成長すると予測される。インドの体温計市場の主な要因は、医療意識の高まりと技術の進歩にある。体温計は体温測定に不可欠な医療機器であり、特に疾病発生時の健康監視に欠かせないツールとなっている。 市場インサイト ヘルスケアのモニタリングに対するニーズの高まりと、費用対効果の高い最先端の医療技術の進歩が、インドの体温計市場の拡大を後押ししている。これらの要因によって、医療用途における体温計の重要性が強調され、国の医療システムに不可欠な機器としての地位が確固たるものとなっている。 さらに、インドの体温計市場を製品タイプ別に分類すると、デジタル体温計が含まれる。デジタル温度計はその精度と汎用性から、さまざまな産業や家庭で不可欠な温度測定ツールとなっている。サーミスタや赤外線センサのような電子センサを採用し、正確な温度測定値を提供する。応答速度が速く、通常数秒以内に結果が得られるため、迅速な測定が求められる状況に適している。また、使いやすいデジタル表示やメモリー機能を備えたモデルもあり、時間の経過とともに温度の傾向をモニターできる。デジタル体温計には、口腔用、耳用、額用、非接触赤外線式など、さまざまなタイプがあり、それぞれ特定の目的に合わせて設計されている。 競合他社の洞察 市場における著名な企業には、OMRON Healthcare Inc、Hicks IndoSurgicals Private Limited、Thermometers (India) Ltdなどがある。 当レポートの提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. INDUSTRIAL SEGMENT IS POISED FOR THE FASTEST GROWTH 2.6.2. GROWING HEALTH CONSCIOUSNESS AND HEALTHCARE COSTS BOOST MARKET GROWTH 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING PREVALENCE OF INFECTIOUS DISEASES 3.1.2. RISING AWARENESS ABOUT BODY TEMPERATURE MONITORING'S IMPORTANCE 3.1.3. TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. STRINGENT REGULATIONS 3.2.2. INACCURATE READINGS REPORTED BY THERMOMETER 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PESTLE ANALYSIS 4.2.1. POLITICAL 4.2.2. ECONOMICAL 4.2.3. SOCIAL 4.2.4. TECHNOLOGICAL 4.2.5. LEGAL 4.2.6. ENVIRONMENTAL 4.3. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.5.1. RAW MATERIALS 4.5.2. MANUFACTURERS 4.5.3. DISTRIBUTORS 4.5.4. RETAILERS 4.5.5. SALES 4.6. KEY BUYING CRITERIA 4.6.1. ACCURACY 4.6.2. EASE OF USE 4.6.3. RELIABILITY AND DURABILITY 4.6.4. SPEED 4.6.5. TYPE OF THERMOMETER 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. MERCURY-FREE THERMOMETERS 5.1.1. DIGITAL THERMOMETER 5.1.2. INFRARED RADIATION THERMOMETER 5.1.3. OTHER MERCURY-FREE THERMOMETERS 5.2. MERCURY-BASED THERMOMETERS 6. MARKET BY APPLICATION 6.1. MEDICAL 6.2. INDUSTRIAL 6.3. FOOD 6.4. LABORATORY 6.5. OTHER APPLICATIONS 7. COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 7.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 7.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 7.2. COMPANY PROFILES 7.2.1. 3M 7.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.1.2. PRODUCTS 7.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.2. HICKS THERMOMETERS (INDIA) LTD 7.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.2.2. PRODUCTS 7.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.3. INDOSURGICALS PRIVATE LIMITED 7.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.3.2. PRODUCTS 7.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.4. OMRON HEALTHCARE INC 7.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.4.2. PRODUCTS 7.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.5. RAJ THERMOMETERS 7.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.5.2. PRODUCTS 7.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. INDUSTRIAL SEGMENT IS POISED FOR THE FASTEST GROWTH 2.6.2. GROWING HEALTH CONSCIOUSNESS AND HEALTHCARE COSTS BOOST MARKET GROWTH 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING PREVALENCE OF INFECTIOUS DISEASES 3.1.2. RISING AWARENESS ABOUT BODY TEMPERATURE MONITORING'S IMPORTANCE 3.1.3. TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. STRINGENT REGULATIONS 3.2.2. INACCURATE READINGS REPORTED BY THERMOMETER 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PESTLE ANALYSIS 4.2.1. POLITICAL 4.2.2. ECONOMICAL 4.2.3. SOCIAL 4.2.4. TECHNOLOGICAL 4.2.5. LEGAL 4.2.6. ENVIRONMENTAL 4.3. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.5.1. RAW MATERIALS 4.5.2. MANUFACTURERS 4.5.3. DISTRIBUTORS 4.5.4. RETAILERS 4.5.5. SALES 4.6. KEY BUYING CRITERIA 4.6.1. ACCURACY 4.6.2. EASE OF USE 4.6.3. RELIABILITY AND DURABILITY 4.6.4. SPEED 4.6.5. TYPE OF THERMOMETER 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. MERCURY-FREE THERMOMETERS 5.1.1. DIGITAL THERMOMETER 5.1.2. INFRARED RADIATION THERMOMETER 5.1.3. OTHER MERCURY-FREE THERMOMETERS 5.2. MERCURY-BASED THERMOMETERS 6. MARKET BY APPLICATION 6.1. MEDICAL 6.2. INDUSTRIAL 6.3. FOOD 6.4. LABORATORY 6.5. OTHER APPLICATIONS 7. COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 7.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 7.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 7.2. COMPANY PROFILES 7.2.1. 3M 7.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.1.2. PRODUCTS 7.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.2. HICKS THERMOMETERS (INDIA) LTD 7.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.2.2. PRODUCTS 7.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.3. INDOSURGICALS PRIVATE LIMITED 7.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.3.2. PRODUCTS 7.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.4. OMRON HEALTHCARE INC 7.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.4.2. PRODUCTS 7.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.5. RAJ THERMOMETERS 7.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.5.2. PRODUCTS 7.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
Inkwood Research社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/19 10:26 155.48 円 165.11 円 199.74 円 |