北米顧客関係管理市場予測 2023-2032NORTH AMERICA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 北米の顧客関係管理市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 13.58%で成長すると予測されている。アドビ、オラクル、マイクロソフトなどの著名企業の存在が成長見通しを後押ししている。 市場インサイ... もっと見る
サマリー主な調査結果北米の顧客関係管理市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 13.58%で成長すると予測されている。アドビ、オラクル、マイクロソフトなどの著名企業の存在が成長見通しを後押ししている。 市場インサイト 北米の顧客関係管理市場の成長評価では、カナダと米国が評価されている。カナダは著名な世界経済国であり、市場主導型の経済構造、生産方法論、生活の質の向上という点で米国に酷似している。同国の経済上昇は、長期にわたる低迷した拡大局面を経て、2018年に頂点に達した。この躍進を支えているのは、顧客関係管理(CRM)ソリューションとソーシャルメディア・プラットフォームの融合であり、ソーシャル・チャネルを通じたシームレスな顧客エンゲージメントを可能にしている。多くのベンダーが自社の製品をソーシャル CRM と位置付け、CRM スイートのコア・コンポーネントとして、サイコグラフィックやデモグラフィック・プロファイリング、センチメント分析などの属性を強調しています。その結果、従来の静的なCRMコミュニケーションは、オンライン・コラボレーション、クリエイティブな交流、フィードバック発信、メディア共有などのダイナミックな活動によって置き換えられつつあります。 カナダのCRMソフトウェア市場の軌跡は、予測期間中に一貫して拡大することを示しています。CRMソフトウェアの導入は、ソフトウェアの機能性や特徴の進化に後押しされ、さまざまな業界で勢いを増しています。 競合他社の洞察 市場の主要企業には、Microsoft Corporation、Salesforce Inc、Oracle Corporationなどがあります。 当レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. INCREASING PREFERENCE FOR CLOUD BASED CRM 2.5.2. INDUSTRY-SPECIFIC CRM SYSTEMS ARE GAINING MOMENTUM 2.5.3. GROWING SCOPE FOR CRM ANALYTICS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. CRM’S KEY ROLE IN CUSTOMER RETENTION 3.1.2. INCREASED DEMAND FOR MARKETING AUTOMATION 3.1.3. CRM’S CRITICAL ROLE IN SUCCESSFUL DIGITAL TRANSFORMATION 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. SECURITY CONCERNS AFFECTING CRM DATABASE 3.2.2. HIGH COSTS OF CRM SOFTWARE 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. FUNCTIONALITY 4.5.2. USER EXPERIENCE 4.5.3. INTEGRATION CAPABILITIES 4.5.4. COST 5. MARKET BY DEPLOYMENT 5.1. CLOUD 5.2. ON-PREMISE 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ORGANIZATION 6.2. SMALL AND MEDIUM-SIZED ORGANIZATION 7. MARKET BY END-USER 7.1. IT & TELECOM 7.2. RETAIL 7.3. BFSI 7.4. HEALTHCARE 7.5. TRANSPORTATION AND LOGISTICS 7.6. OTHER END-USERS 8. MARKET BY APPLICATION 8.1. LEAD GENERATION 8.2. CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT 8.3. CRM ANALYTICS 8.4. SALES AND MARKETING 8.5. CUSTOMER SUPPORT 8.6. OTHER APPLICATIONS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. NORTH AMERICA 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. NORTH AMERICA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET DRIVERS 9.1.3. NORTH AMERICA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. UNITED STATES 9.1.5.1.1. UNITED STATES CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. CANADA 9.1.5.2.1. CANADA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADOBE INC 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. FRESHWORKS 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. HUBSPOT 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. INFOR 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. INSIGHTLY INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.6. MICROSOFT CORPORATION 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. ORACLE CORPORATION 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. PEGASYSTEMS INC 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9. PIPEDRIVE 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10. SALESFORCE INC 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. SAP SE 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.12. SUGARCRM 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13. THE SAGE GROUP PLC 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.14. ZENDESK 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.15. ZOHO CORPORATION 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. INCREASING PREFERENCE FOR CLOUD BASED CRM 2.5.2. INDUSTRY-SPECIFIC CRM SYSTEMS ARE GAINING MOMENTUM 2.5.3. GROWING SCOPE FOR CRM ANALYTICS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. CRM’S KEY ROLE IN CUSTOMER RETENTION 3.1.2. INCREASED DEMAND FOR MARKETING AUTOMATION 3.1.3. CRM’S CRITICAL ROLE IN SUCCESSFUL DIGITAL TRANSFORMATION 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. SECURITY CONCERNS AFFECTING CRM DATABASE 3.2.2. HIGH COSTS OF CRM SOFTWARE 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. FUNCTIONALITY 4.5.2. USER EXPERIENCE 4.5.3. INTEGRATION CAPABILITIES 4.5.4. COST 5. MARKET BY DEPLOYMENT 5.1. CLOUD 5.2. ON-PREMISE 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ORGANIZATION 6.2. SMALL AND MEDIUM-SIZED ORGANIZATION 7. MARKET BY END-USER 7.1. IT & TELECOM 7.2. RETAIL 7.3. BFSI 7.4. HEALTHCARE 7.5. TRANSPORTATION AND LOGISTICS 7.6. OTHER END-USERS 8. MARKET BY APPLICATION 8.1. LEAD GENERATION 8.2. CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT 8.3. CRM ANALYTICS 8.4. SALES AND MARKETING 8.5. CUSTOMER SUPPORT 8.6. OTHER APPLICATIONS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. NORTH AMERICA 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. NORTH AMERICA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET DRIVERS 9.1.3. NORTH AMERICA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. UNITED STATES 9.1.5.1.1. UNITED STATES CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. CANADA 9.1.5.2.1. CANADA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADOBE INC 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. FRESHWORKS 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. HUBSPOT 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. INFOR 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. INSIGHTLY INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.6. MICROSOFT CORPORATION 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. ORACLE CORPORATION 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. PEGASYSTEMS INC 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9. PIPEDRIVE 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10. SALESFORCE INC 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. SAP SE 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.12. SUGARCRM 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13. THE SAGE GROUP PLC 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.14. ZENDESK 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.15. ZOHO CORPORATION 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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