欧州顧客関係管理市場予測 2023-2032EUROPE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 欧州の顧客関係管理市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 13.49%を記録すると予測される。製造業、ヘルスケア、小売業、銀行業など多様な産業が存在するため、欧州では業界特化型のCRMソリューション... もっと見る
サマリー主な調査結果欧州の顧客関係管理市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 13.49%を記録すると予測される。製造業、ヘルスケア、小売業、銀行業など多様な産業が存在するため、欧州では業界特化型のCRMソリューションが人気を集めています。これらのソリューションは、各業界特有のニーズに対応する専門的な機能や特徴を提供している。 市場インサイト 欧州顧客関係管理市場の成長分析では、オランダ、ドイツ、イタリア、北欧諸国、スペイン、英国、フランス、ベルギー、その他欧州を評価対象としています。ドイツでは、市場競争の激化により、顧客の行動、嗜好、パターンを特定することの重要性が高まっており、組織がCRMソフトウェアを使用する動機となっている。市場競争の激化に伴い、ドイツ全土の組織がCRMソリューションを広く採用し、顧客との透明性の高いコミュニケーションモデルを構築しています。顧客はブランド間の移行が非常に速いため、組織は顧客とつながることがより重要になっています。ドイツの企業は、クラウドサービスを受け入れ、導入した豊富な経験を持っています。ドイツでは近年、クラウド・コンピューティングの人気が高まっている。アマゾン(Amazon Web Services)、マイクロソフト(Azure)、グーグル(Google Cloud Platform)のほか、ドイツにはIBM、アリババ、ドイツテレコム、オラクル、エクソスケール、プロフィットブリックなどの企業がある。 一方、オランダは、そのコンパクトな規模にもかかわらず、回復力のある情報通信技術(ICT)部門を誇っている。2020年第4四半期の時点で、オランダのICT事情は約82,000の企業で構成されている。印象的なことに、ICTベンチャーはオランダ企業全体の4.3%を占め、過去10年間一貫した成長傾向を示している。特筆すべきは、この分野の企業の93%近くがICTサービス・プロバイダーとして機能している一方で、ICTホールセール企業の数は徐々に減少していることである。このような要因が、これらの国の市場成長を後押ししている。 競争に関する洞察 市場における著名な企業には、The Sage Group plc、Oracle Corporation、Microsoft Corporationなどがある。 当レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体の主要調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域および国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. INCREASING PREFERENCE FOR CLOUD BASED CRM 2.5.2. INDUSTRY-SPECIFIC CRM SYSTEMS ARE GAINING MOMENTUM 2.5.3. GROWING SCOPE FOR CRM ANALYTICS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. CRM’S KEY ROLE IN CUSTOMER RETENTION 3.1.2. INCREASED DEMAND FOR MARKETING AUTOMATION 3.1.3. CRM’S CRITICAL ROLE IN SUCCESSFUL DIGITAL TRANSFORMATION 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. SECURITY CONCERNS AFFECTING CRM DATABASE 3.2.2. HIGH COSTS OF CRM SOFTWARE 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. FUNCTIONALITY 4.5.2. USER EXPERIENCE 4.5.3. INTEGRATION CAPABILITIES 4.5.4. COST 5. MARKET BY DEPLOYMENT 5.1. CLOUD 5.2. ON-PREMISE 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ORGANIZATION 6.2. SMALL AND MEDIUM-SIZED ORGANIZATION 7. MARKET BY END-USER 7.1. IT & TELECOM 7.2. RETAIL 7.3. BFSI 7.4. HEALTHCARE 7.5. TRANSPORTATION AND LOGISTICS 7.6. OTHER END-USERS 8. MARKET BY APPLICATION 8.1. LEAD GENERATION 8.2. CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT 8.3. CRM ANALYTICS 8.4. SALES AND MARKETING 8.5. CUSTOMER SUPPORT 8.6. OTHER APPLICATIONS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. EUROPE 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. EUROPE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET DRIVERS 9.1.3. EUROPE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. UNITED KINGDOM 9.1.5.1.1. UNITED KINGDOM CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. GERMANY 9.1.5.2.1. GERMANY CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.3. FRANCE 9.1.5.3.1. FRANCE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.4. ITALY 9.1.5.4.1. ITALY CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.5. SPAIN 9.1.5.5.1. SPAIN CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.6. BELGIUM 9.1.5.6.1. BELGIUM CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.7. THE NETHERLANDS 9.1.5.7.1. THE NETHERLANDS CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.8. NORDIC COUNTRIES 9.1.5.8.1. NORDIC COUNTRIES CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.9. REST OF EUROPE 9.1.5.9.1. REST OF EUROPE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADOBE INC 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. FRESHWORKS 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. HUBSPOT 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. INFOR 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. INSIGHTLY INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.6. MICROSOFT CORPORATION 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. ORACLE CORPORATION 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. PEGASYSTEMS INC 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9. PIPEDRIVE 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10. SALESFORCE INC 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. SAP SE 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.12. SUGARCRM 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13. THE SAGE GROUP PLC 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.14. ZENDESK 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.15. ZOHO CORPORATION 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. INCREASING PREFERENCE FOR CLOUD BASED CRM 2.5.2. INDUSTRY-SPECIFIC CRM SYSTEMS ARE GAINING MOMENTUM 2.5.3. GROWING SCOPE FOR CRM ANALYTICS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. CRM’S KEY ROLE IN CUSTOMER RETENTION 3.1.2. INCREASED DEMAND FOR MARKETING AUTOMATION 3.1.3. CRM’S CRITICAL ROLE IN SUCCESSFUL DIGITAL TRANSFORMATION 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. SECURITY CONCERNS AFFECTING CRM DATABASE 3.2.2. HIGH COSTS OF CRM SOFTWARE 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. FUNCTIONALITY 4.5.2. USER EXPERIENCE 4.5.3. INTEGRATION CAPABILITIES 4.5.4. COST 5. MARKET BY DEPLOYMENT 5.1. CLOUD 5.2. ON-PREMISE 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ORGANIZATION 6.2. SMALL AND MEDIUM-SIZED ORGANIZATION 7. MARKET BY END-USER 7.1. IT & TELECOM 7.2. RETAIL 7.3. BFSI 7.4. HEALTHCARE 7.5. TRANSPORTATION AND LOGISTICS 7.6. OTHER END-USERS 8. MARKET BY APPLICATION 8.1. LEAD GENERATION 8.2. CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT 8.3. CRM ANALYTICS 8.4. SALES AND MARKETING 8.5. CUSTOMER SUPPORT 8.6. OTHER APPLICATIONS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. EUROPE 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. EUROPE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET DRIVERS 9.1.3. EUROPE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. UNITED KINGDOM 9.1.5.1.1. UNITED KINGDOM CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. GERMANY 9.1.5.2.1. GERMANY CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.3. FRANCE 9.1.5.3.1. FRANCE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.4. ITALY 9.1.5.4.1. ITALY CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.5. SPAIN 9.1.5.5.1. SPAIN CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.6. BELGIUM 9.1.5.6.1. BELGIUM CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.7. THE NETHERLANDS 9.1.5.7.1. THE NETHERLANDS CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.8. NORDIC COUNTRIES 9.1.5.8.1. NORDIC COUNTRIES CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.9. REST OF EUROPE 9.1.5.9.1. REST OF EUROPE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADOBE INC 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. FRESHWORKS 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. HUBSPOT 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. INFOR 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. INSIGHTLY INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.6. MICROSOFT CORPORATION 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. ORACLE CORPORATION 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. PEGASYSTEMS INC 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9. PIPEDRIVE 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10. SALESFORCE INC 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. SAP SE 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.12. SUGARCRM 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13. THE SAGE GROUP PLC 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.14. ZENDESK 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.15. ZOHO CORPORATION 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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