アジア太平洋地域の顧客関係管理市場予測 2023-2032ASIA-PACIFIC CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 アジア太平洋地域の顧客関係管理市場は、2023年から2032年の予測期間中に13.90%のCAGRを予測する。アジア太平洋地域ではソーシャルメディアが急増している。効果的な顧客エンゲージメントには、モ... もっと見る
サマリー主な調査結果アジア太平洋地域の顧客関係管理市場は、2023年から2032年の予測期間中に13.90%のCAGRを予測する。アジア太平洋地域ではソーシャルメディアが急増している。効果的な顧客エンゲージメントには、モバイル機器やソーシャルメディア・プラットフォームと連携できるCRMシステムが必要です。その結果、この地域には十分な成長機会がもたらされている。 市場インサイト アジア太平洋地域の顧客関係管理市場の成長分析には、中国、タイ、インドネシア、インド、韓国、オーストラリア&ニュージーランド、シンガポール、日本、その他のアジア太平洋地域が評価対象となる。日本では、現在の市場シナリオは、国内市場の既存企業との提携や買収に従事している国際企業の参入によって特徴付けられる。規制緩和が進むにつれて、CRMソリューションへの需要が急増する。この需要は、流通企業が製品中心のアプローチから顧客中心の経営戦略を取り入れるように変化していることに起因している。この変化は、顧客維持競争が激化している通信・公共事業分野で特に顕著です。 さらに、Zoho Corporationの調査結果によると、インドネシアの企業におけるCRMシステムの導入率は20%未満にとどまっている。注目すべきは、著名なクラウドベースのCRMテクノロジー・プロバイダであるセールスフォースが、インドネシア市場に大きく浸透していることだ。東南アジアでの足跡を拡大するというコミットメントを示し、同社は2019年にジャカルタに最初のオフィスを設立した。戦略的な動きとして、セールスフォースは同年、インドネシアの主要なモバイルネットワーク事業者であるTelkomselとパートナーシップを結んだ。この提携は、企業顧客のニーズに応える最先端のクラウドベースのCRMソリューションを提供することを目的としている。 競合他社の洞察 市場における著名な企業には、Adobe Inc、SAP SE、Zoho Corporationなどがあります。 当レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体に関する主要な調査結果 - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. INCREASING PREFERENCE FOR CLOUD BASED CRM 2.5.2. INDUSTRY-SPECIFIC CRM SYSTEMS ARE GAINING MOMENTUM 2.5.3. GROWING SCOPE FOR CRM ANALYTICS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. CRM’S KEY ROLE IN CUSTOMER RETENTION 3.1.2. INCREASED DEMAND FOR MARKETING AUTOMATION 3.1.3. CRM’S CRITICAL ROLE IN SUCCESSFUL DIGITAL TRANSFORMATION 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. SECURITY CONCERNS AFFECTING CRM DATABASE 3.2.2. HIGH COSTS OF CRM SOFTWARE 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. FUNCTIONALITY 4.5.2. USER EXPERIENCE 4.5.3. INTEGRATION CAPABILITIES 4.5.4. COST 5. MARKET BY DEPLOYMENT 5.1. CLOUD 5.2. ON-PREMISE 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ORGANIZATION 6.2. SMALL AND MEDIUM-SIZED ORGANIZATION 7. MARKET BY END-USER 7.1. IT & TELECOM 7.2. RETAIL 7.3. BFSI 7.4. HEALTHCARE 7.5. TRANSPORTATION AND LOGISTICS 7.6. OTHER END-USERS 8. MARKET BY APPLICATION 8.1. LEAD GENERATION 8.2. CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT 8.3. CRM ANALYTICS 8.4. SALES AND MARKETING 8.5. CUSTOMER SUPPORT 8.6. OTHER APPLICATIONS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. ASIA-PACIFIC 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. ASIA-PACIFIC CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET DRIVERS 9.1.3. ASIA-PACIFIC CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. CHINA 9.1.5.1.1. CHINA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. JAPAN 9.1.5.2.1. JAPAN CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.3. INDIA 9.1.5.3.1. INDIA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.4. SOUTH KOREA 9.1.5.4.1. SOUTH KOREA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.5. INDONESIA 9.1.5.5.1. INDONESIA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.6. THAILAND 9.1.5.6.1. THAILAND CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.7. SINGAPORE 9.1.5.7.1. SINGAPORE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 9.1.5.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC 9.1.5.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADOBE INC 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. FRESHWORKS 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. HUBSPOT 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. INFOR 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. INSIGHTLY INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.6. MICROSOFT CORPORATION 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. ORACLE CORPORATION 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. PEGASYSTEMS INC 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9. PIPEDRIVE 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10. SALESFORCE INC 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. SAP SE 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.12. SUGARCRM 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13. THE SAGE GROUP PLC 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.14. ZENDESK 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.15. ZOHO CORPORATION 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. INCREASING PREFERENCE FOR CLOUD BASED CRM 2.5.2. INDUSTRY-SPECIFIC CRM SYSTEMS ARE GAINING MOMENTUM 2.5.3. GROWING SCOPE FOR CRM ANALYTICS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. CRM’S KEY ROLE IN CUSTOMER RETENTION 3.1.2. INCREASED DEMAND FOR MARKETING AUTOMATION 3.1.3. CRM’S CRITICAL ROLE IN SUCCESSFUL DIGITAL TRANSFORMATION 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. SECURITY CONCERNS AFFECTING CRM DATABASE 3.2.2. HIGH COSTS OF CRM SOFTWARE 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. FUNCTIONALITY 4.5.2. USER EXPERIENCE 4.5.3. INTEGRATION CAPABILITIES 4.5.4. COST 5. MARKET BY DEPLOYMENT 5.1. CLOUD 5.2. ON-PREMISE 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ORGANIZATION 6.2. SMALL AND MEDIUM-SIZED ORGANIZATION 7. MARKET BY END-USER 7.1. IT & TELECOM 7.2. RETAIL 7.3. BFSI 7.4. HEALTHCARE 7.5. TRANSPORTATION AND LOGISTICS 7.6. OTHER END-USERS 8. MARKET BY APPLICATION 8.1. LEAD GENERATION 8.2. CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT 8.3. CRM ANALYTICS 8.4. SALES AND MARKETING 8.5. CUSTOMER SUPPORT 8.6. OTHER APPLICATIONS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. ASIA-PACIFIC 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. ASIA-PACIFIC CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET DRIVERS 9.1.3. ASIA-PACIFIC CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. CHINA 9.1.5.1.1. CHINA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. JAPAN 9.1.5.2.1. JAPAN CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.3. INDIA 9.1.5.3.1. INDIA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.4. SOUTH KOREA 9.1.5.4.1. SOUTH KOREA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.5. INDONESIA 9.1.5.5.1. INDONESIA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.6. THAILAND 9.1.5.6.1. THAILAND CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.7. SINGAPORE 9.1.5.7.1. SINGAPORE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 9.1.5.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC 9.1.5.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADOBE INC 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. FRESHWORKS 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. HUBSPOT 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. INFOR 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. INSIGHTLY INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.6. MICROSOFT CORPORATION 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. ORACLE CORPORATION 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. PEGASYSTEMS INC 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9. PIPEDRIVE 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10. SALESFORCE INC 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. SAP SE 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.12. SUGARCRM 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13. THE SAGE GROUP PLC 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.14. ZENDESK 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.15. ZOHO CORPORATION 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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