米国ゲーム市場予測 2023-2030UNITED STATES GAMING MARKET FORECAST 2023-2030 主な調査結果 米国ゲーム市場は、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率12.23%で成長すると予測される。市場成長の原動力は、大手ゲーム会社、スマートフォンへのアクセスによるモバイルゲーム収益の増加... もっと見る
サマリー主な調査結果米国ゲーム市場は、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率12.23%で成長すると予測される。市場成長の原動力は、大手ゲーム会社、スマートフォンへのアクセスによるモバイルゲーム収益の増加、新世代のコンソール、COVID-19期間中のゲーム増加、esports人気の高まりである。 市場インサイト 米国は世界最大級のゲーム市場であり、世界のゲーム市場において重要な役割を果たしている。業界大手が多数の小規模スタジオやクリエイターとともに存在する米国のゲーム市場は、多様で強固です。 米国ゲーム市場の大部分はモバイルゲームが占めており、市場収益の半分以上を占めている。この分野の近年の急激な成長は、スマートフォンやタブレットの普及と、利用可能なモバイルゲームのライブラリが増え続けていることに起因している。 家庭用ゲーム機もまた、最新世代の家庭用ゲーム機に後押しされ、米国ゲーム市場のかなりの部分を占めている。COVID-19の大流行はこの成長をさらに加速させ、家庭で過ごす時間が長くなった人々は娯楽としてビデオゲームを利用するようになり、その結果、ゲーム機の売上が急増した。 最後に、急成長するesportsの人気は、米国のゲーム事情に大きな影響を与えている。数多くの主要なesports大会やリーグが開催される米国は、多くの観客を集め、多額のスポンサー収入や広告収入を獲得しており、市場の成長をさらに後押ししている。 競合他社の洞察 主要な市場プレイヤーには、Bethesda Softworks LLC、Activision Blizzard Incなどが含まれる。 弊社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体に関する主な調査結果 - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6. KEY GROWTH ENABLERS 2.7. KEY CHALLENGES 3. KEY ANALYTICS 3.1. TIMELINE OF THE GAMING INDUSTRY 3.2. PARENT MARKET ANALYSIS: MEDIA & ENTERTAINMENT 3.3. KEY TECHNOLOGY TRENDS 3.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 3.4.1. BUYERS POWER 3.4.2. SUPPLIERS POWER 3.4.3. SUBSTITUTION 3.4.4. NEW ENTRANTS 3.4.5. INDUSTRY RIVALRY 3.5. GROWTH PROSPECT MAPPING 3.6. MARKET MATURITY ANALYSIS 3.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 3.8. VALUE CHAIN ANALYSIS 3.8.1. COMPONENT SUPPLIERS 3.8.2. RESEARCH & DEVELOPMENT 3.8.3. HARDWARE MANUFACTURING DEVELOPMENT & PUBLISHING 3.8.4. DISTRIBUTORS 3.9. KEY BUYING CRITERIA 3.9.1. GAME RATINGS 3.9.2. EXCLUSIVITY 3.9.3. ONLINE SERVICE 3.9.4. DEVICE TYPE & COMPATIBILITY 3.9.4.1. PERFORMANCE 3.9.4.2. BACKWARD COMPATIBILITY 3.9.4.3. PERIPHERALS 3.9.4.4. STORAGE 3.9.4.5. MEDIA SUPPORT 4. MARKET BY TYPE 4.1. ONLINE 4.2. OFFLINE 5. MARKET BY COMPONENT 5.1. SOFTWARE 5.2. HARDWARE 6. MARKET BY DEVICE TYPE 6.1. CONSOLE GAMING 6.2. MOBILE GAMING 6.2.1. ANDROID 6.2.2. IOS 6.3. PC GAMING 6.4. BROWSER GAMING 7. MARKET BY GENRE 7.1. ACTION/ ADVENTURE GAMES 7.2. ARCADE GAMES 7.3. STRATEGY & BRAIN GAMES 7.4. CASINO GAMES 7.5. CASUAL GAMES 7.6. SPORTS GAMES 7.7. OTHER GENRES 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. ACTIVISION BLIZZARD 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCTS OVERVIEW 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. BETHESDA SOFTWORKS LLC 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCTS OVERVIEW 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. ELECTRONIC ARTS INC 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCTS OVERVIEW 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. MICROSOFT CORPORATION 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCTS OVERVIEW 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. ROCKSTAR GAMES INC 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCTS OVERVIEW 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6. KEY GROWTH ENABLERS 2.7. KEY CHALLENGES 3. KEY ANALYTICS 3.1. TIMELINE OF THE GAMING INDUSTRY 3.2. PARENT MARKET ANALYSIS: MEDIA & ENTERTAINMENT 3.3. KEY TECHNOLOGY TRENDS 3.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 3.4.1. BUYERS POWER 3.4.2. SUPPLIERS POWER 3.4.3. SUBSTITUTION 3.4.4. NEW ENTRANTS 3.4.5. INDUSTRY RIVALRY 3.5. GROWTH PROSPECT MAPPING 3.6. MARKET MATURITY ANALYSIS 3.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 3.8. VALUE CHAIN ANALYSIS 3.8.1. COMPONENT SUPPLIERS 3.8.2. RESEARCH & DEVELOPMENT 3.8.3. HARDWARE MANUFACTURING DEVELOPMENT & PUBLISHING 3.8.4. DISTRIBUTORS 3.9. KEY BUYING CRITERIA 3.9.1. GAME RATINGS 3.9.2. EXCLUSIVITY 3.9.3. ONLINE SERVICE 3.9.4. DEVICE TYPE & COMPATIBILITY 3.9.4.1. PERFORMANCE 3.9.4.2. BACKWARD COMPATIBILITY 3.9.4.3. PERIPHERALS 3.9.4.4. STORAGE 3.9.4.5. MEDIA SUPPORT 4. MARKET BY TYPE 4.1. ONLINE 4.2. OFFLINE 5. MARKET BY COMPONENT 5.1. SOFTWARE 5.2. HARDWARE 6. MARKET BY DEVICE TYPE 6.1. CONSOLE GAMING 6.2. MOBILE GAMING 6.2.1. ANDROID 6.2.2. IOS 6.3. PC GAMING 6.4. BROWSER GAMING 7. MARKET BY GENRE 7.1. ACTION/ ADVENTURE GAMES 7.2. ARCADE GAMES 7.3. STRATEGY & BRAIN GAMES 7.4. CASINO GAMES 7.5. CASUAL GAMES 7.6. SPORTS GAMES 7.7. OTHER GENRES 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. ACTIVISION BLIZZARD 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCTS OVERVIEW 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. BETHESDA SOFTWORKS LLC 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCTS OVERVIEW 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. ELECTRONIC ARTS INC 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCTS OVERVIEW 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. MICROSOFT CORPORATION 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCTS OVERVIEW 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. ROCKSTAR GAMES INC 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCTS OVERVIEW 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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