世界のゲーム市場予測 2023-2032GLOBAL GAMING MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 世界のゲーム市場は、2023年から2032年の予測期間中にCAGR 11.60%を記録すると予測される。市場成長を押し上げる要因としては、次世代ゲーム機の登場、インターネット普及率の上昇、スマートフォン... もっと見る
サマリー主な調査結果世界のゲーム市場は、2023年から2032年の予測期間中にCAGR 11.60%を記録すると予測される。市場成長を押し上げる要因としては、次世代ゲーム機の登場、インターネット普及率の上昇、スマートフォンユーザーの急増、無料ゲームの容易な入手、デジタルゲームの顧客層の拡大などが挙げられる。 市場インサイト Google Play Store、Windows App Store、インターネット、またはゲーム会社のウェブサイトから無料で入手できるゲームが、世界のゲーム市場を押し上げている。さらに、無料で利用できるゲームにはさまざまなビジネスモデルがある。この点、FTP(Free-to-Play)ビジネスモデルは、価格なしで利用できることから、ゲーマーの間で人気が高まっている。 また、Google Playストアによると、FTP(Free-to-Play)ビジネスモデルを採用する企業が上位を占めており、Zynga PUBGのように、有料ゲームと比較して無料でゲームをダウンロードできるゲームは、最もダウンロードされているゲームの1つとなっている。これらのゲームでは、ユーザーは無料でアカウントを作成できるものの、追加機能やプレミアム機能を利用するためには課金が必要になる場合がある。しかし、既存の無料ビジネスモデルを利用してプレイを続けることは可能である。その結果、無料ゲームの利用可能性は、世界のゲーム市場の成長を促進する上で不可欠な役割を果たしている。 地域別インサイト 世界のゲーム市場の成長は、北米、アジア太平洋、欧州、その他の地域の評価を通じて評価される。北米は予測期間中に最も急成長する地域と予想される。この地域の市場成長は、主にスマートフォンユーザーの増加、ハードウェアとソフトウェアの改善、組織化されたeスポーツビジネスの出現によって促進されている。 競争に関する洞察 世界のゲーム市場における業界の競争は、予測期間中に激化するとみられる。また、世界市場で事業を展開する主要企業には、アクティビジョン・ブリザード、エレクトロニック・アーツ、任天堂などが含まれます。 当レポートの提供内容は以下の通りです: - 市場全体に関する主な調査結果 - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域および国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. MOBILE GAMING DELIVERS A HIGH-QUALITY GAMING EXPERIENCE 2.5.2. ESPORTS HAS FACILITATED NEW MARKETING AVENUES 2.5.3. SOCIAL MEDIA HAS ENABLED EASIER CONNECTIONS AMONG GAMERS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. EMERGENCE OF NEXT-GENERATION GAMING CONSOLES 3.1.2. SURGING INTERNET PENETRATION 3.1.3. GROWING NUMBER OF SMARTPHONE USERS 3.1.4. HUGE & LOYAL CONSUMER BASE OF DIGITAL GAMES 3.1.5. EASY AVAILABILITY OF FREE GAMES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH GAME DEVELOPMENT COSTS 3.2.2. PIRACY ISSUES 3.2.3. INCREASING PREVALENCE OF COUNTERFEIT GAMING PRODUCTS 3.2.4. COMPLEXITY OF LOCALIZING GAMES 3.2.5. HARDWARE COMPATIBILITY DIFFICULTIES 4. KEY ANALYTICS 4.1. TIMELINE OF THE GAMING INDUSTRY 4.2. PARENT MARKET ANALYSIS: MEDIA & ENTERTAINMENT 4.3. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.3.1. INTRODUCTION OF 5G 4.3.2. CLOUD GAMING 4.3.3. EDGE COMPUTING 4.3.4. VIRTUAL REALITY (VR) AND AUGMENTED REALITY (AR) 4.3.5. EMERGENCE OF DIFFERENT GAME TYPES 4.3.5.1. REAL TIME STRATEGY (RTS) 4.3.5.2. ROLE-PLAYING (RPG) 4.3.5.3. MULTIPLAYER ONLINE BATTLE ARENA 4.3.5.4. SANDBOX 4.3.5.5. SHOOTER 4.3.5.6. SIMULATION & SPORTS 4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.4.1. BUYERS POWER 4.4.2. SUPPLIERS POWER 4.4.3. SUBSTITUTION 4.4.4. NEW ENTRANTS 4.4.5. INDUSTRY RIVALRY 4.5. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED STATES 4.5.2. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED KINGDOM 4.5.3. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR CHINA 4.5.4. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR LATIN AMERICA 4.6. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.8. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.8.1. COMPONENT SUPPLIERS 4.8.2. RESEARCH & DEVELOPMENT 4.8.3. HARDWARE MANUFACTURING DEVELOPMENT AND PUBLISHING 4.8.4. DISTRIBUTORS 4.9. KEY BUYING CRITERIA 4.9.1. GAME RATINGS 4.9.2. EXCLUSIVITY 4.9.3. ONLINE SERVICE 4.9.4. DEVICE TYPE & COMPATIBILITY 4.9.4.1. PERFORMANCE 4.9.4.2. BACKWARD COMPATIBILITY 4.9.4.3. PERIPHERALS 4.9.4.4. STORAGE 4.9.4.5. MEDIA SUPPORT 5. MARKET BY TYPE 5.1. ONLINE 5.2. OFFLINE 6. MARKET BY COMPONENT 6.1. SOFTWARE 6.2. HARDWARE 7. MARKET BY DEVICE TYPE 7.1. CONSOLE GAMING 7.2. MOBILE GAMING 7.2.1. ANDROID 7.2.2. IOS 7.3. PC GAMING 7.4. BROWSER GAMING 8. MARKET BY GENRE 8.1. ACTION/ ADVENTURE GAMES 8.2. ARCADE GAMES 8.3. STRATEGY & BRAIN GAMES 8.4. CASINO GAMES 8.5. CASUAL GAMES 8.6. SPORTS GAMES 8.7. OTHER GENRES 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. NORTH AMERICA 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. NORTH AMERICA GAMING MARKET DRIVERS 9.1.3. NORTH AMERICA GAMING MARKET CHALLENGES 9.1.4. NORTH AMERICA GAMING MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.1.5. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA GAMING MARKET 9.1.6. COUNTRY ANALYSIS 9.1.6.1. UNITED STATES 9.1.6.1.1. UNITED STATES GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.2. CANADA 9.1.6.2.1. CANADA GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2. EUROPE 9.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.2.2. EUROPE GAMING MARKET DRIVERS 9.2.3. EUROPE GAMING MARKET CHALLENGES 9.2.4. EUROPE GAMING MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.2.5. KEY PLAYERS IN EUROPE GAMING MARKET 9.2.6. COUNTRY ANALYSIS 9.2.6.1. UNITED KINGDOM 9.2.6.1.1. UNITED KINGDOM GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.2. GERMANY 9.2.6.2.1. GERMANY GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.3. FRANCE 9.2.6.3.1. FRANCE GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.4. ITALY 9.2.6.4.1. ITALY GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.5. SPAIN 9.2.6.5.1. SPAIN GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.6. BELGIUM 9.2.6.6.1. BELGIUM GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.7. POLAND 9.2.6.7.1. POLAND MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.8. REST OF EUROPE 9.2.6.8.1. REST OF EUROPE GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3. ASIA-PACIFIC 9.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.3.2. ASIA-PACIFIC GAMING MARKET DRIVERS 9.3.3. ASIA-PACIFIC GAMING MARKET CHALLENGES 9.3.4. ASIA-PACIFIC GAMING MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.3.5. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC GAMING MARKET 9.3.6. COUNTRY ANALYSIS 9.3.6.1. CHINA 9.3.6.1.1. CHINA GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.6.2. JAPAN 9.3.6.2.1. JAPAN GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.6.3. INDIA 9.3.6.3.1. INDIA GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.6.4. SOUTH KOREA 9.3.6.4.1. SOUTH KOREA GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.6.5. TAIWAN 9.3.6.5.1. TAIWAN GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.6.6. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 9.3.6.6.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.6.7. REST OF ASIA-PACIFIC 9.3.6.7.1. REST OF ASIA-PACIFIC GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.4. REST OF WORLD 9.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.4.2. REST OF WORLD GAMING MARKET DRIVERS 9.4.3. REST OF WORLD GAMING MARKET CHALLENGES 9.4.4. REST OF WORLD GAMING MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.4.5. KEY PLAYERS IN REST OF WORLD GAMING MARKET 9.4.6. REGIONAL ANALYSIS 9.4.6.1. LATIN AMERICA 9.4.6.1.1. LATIN AMERICA GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.4.6.2. MIDDLE EAST & AFRICA 9.4.6.2.1. MIDDLE EAST & AFRICA GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ACTIVISION BLIZZARD 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. BETHESDA SOFTWORKS LLC 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. ELECTRONIC ARTS INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. GAMELOFT (ACQUIRED BY VIVENDI) 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. MICROSOFT CORPORATION 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.6. NEXON CO LTD 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. NINTENDO CO LTD 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. NVIDIA 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.9. ROCKSTAR GAMES INC 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.10. SEGA 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. SONY CORPORATION 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.12. SQUARE ENIX HOLDINGS CO LTD 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.13. UBISOFT ENTERTAINMENT SA 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.14. ZYNGA 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. MOBILE GAMING DELIVERS A HIGH-QUALITY GAMING EXPERIENCE 2.5.2. ESPORTS HAS FACILITATED NEW MARKETING AVENUES 2.5.3. SOCIAL MEDIA HAS ENABLED EASIER CONNECTIONS AMONG GAMERS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. EMERGENCE OF NEXT-GENERATION GAMING CONSOLES 3.1.2. SURGING INTERNET PENETRATION 3.1.3. GROWING NUMBER OF SMARTPHONE USERS 3.1.4. HUGE & LOYAL CONSUMER BASE OF DIGITAL GAMES 3.1.5. EASY AVAILABILITY OF FREE GAMES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH GAME DEVELOPMENT COSTS 3.2.2. PIRACY ISSUES 3.2.3. INCREASING PREVALENCE OF COUNTERFEIT GAMING PRODUCTS 3.2.4. COMPLEXITY OF LOCALIZING GAMES 3.2.5. HARDWARE COMPATIBILITY DIFFICULTIES 4. KEY ANALYTICS 4.1. TIMELINE OF THE GAMING INDUSTRY 4.2. PARENT MARKET ANALYSIS: MEDIA & ENTERTAINMENT 4.3. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.3.1. INTRODUCTION OF 5G 4.3.2. CLOUD GAMING 4.3.3. EDGE COMPUTING 4.3.4. VIRTUAL REALITY (VR) AND AUGMENTED REALITY (AR) 4.3.5. EMERGENCE OF DIFFERENT GAME TYPES 4.3.5.1. REAL TIME STRATEGY (RTS) 4.3.5.2. ROLE-PLAYING (RPG) 4.3.5.3. MULTIPLAYER ONLINE BATTLE ARENA 4.3.5.4. SANDBOX 4.3.5.5. SHOOTER 4.3.5.6. SIMULATION & SPORTS 4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.4.1. BUYERS POWER 4.4.2. SUPPLIERS POWER 4.4.3. SUBSTITUTION 4.4.4. NEW ENTRANTS 4.4.5. INDUSTRY RIVALRY 4.5. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED STATES 4.5.2. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED KINGDOM 4.5.3. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR CHINA 4.5.4. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR LATIN AMERICA 4.6. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.8. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.8.1. COMPONENT SUPPLIERS 4.8.2. RESEARCH & DEVELOPMENT 4.8.3. HARDWARE MANUFACTURING DEVELOPMENT AND PUBLISHING 4.8.4. DISTRIBUTORS 4.9. KEY BUYING CRITERIA 4.9.1. GAME RATINGS 4.9.2. EXCLUSIVITY 4.9.3. ONLINE SERVICE 4.9.4. DEVICE TYPE & COMPATIBILITY 4.9.4.1. PERFORMANCE 4.9.4.2. BACKWARD COMPATIBILITY 4.9.4.3. PERIPHERALS 4.9.4.4. STORAGE 4.9.4.5. MEDIA SUPPORT 5. MARKET BY TYPE 5.1. ONLINE 5.2. OFFLINE 6. MARKET BY COMPONENT 6.1. SOFTWARE 6.2. HARDWARE 7. MARKET BY DEVICE TYPE 7.1. CONSOLE GAMING 7.2. MOBILE GAMING 7.2.1. ANDROID 7.2.2. IOS 7.3. PC GAMING 7.4. BROWSER GAMING 8. MARKET BY GENRE 8.1. ACTION/ ADVENTURE GAMES 8.2. ARCADE GAMES 8.3. STRATEGY & BRAIN GAMES 8.4. CASINO GAMES 8.5. CASUAL GAMES 8.6. SPORTS GAMES 8.7. OTHER GENRES 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. NORTH AMERICA 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. NORTH AMERICA GAMING MARKET DRIVERS 9.1.3. NORTH AMERICA GAMING MARKET CHALLENGES 9.1.4. NORTH AMERICA GAMING MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.1.5. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA GAMING MARKET 9.1.6. COUNTRY ANALYSIS 9.1.6.1. UNITED STATES 9.1.6.1.1. UNITED STATES GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.2. CANADA 9.1.6.2.1. CANADA GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2. EUROPE 9.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.2.2. EUROPE GAMING MARKET DRIVERS 9.2.3. EUROPE GAMING MARKET CHALLENGES 9.2.4. EUROPE GAMING MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.2.5. KEY PLAYERS IN EUROPE GAMING MARKET 9.2.6. COUNTRY ANALYSIS 9.2.6.1. UNITED KINGDOM 9.2.6.1.1. UNITED KINGDOM GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.2. GERMANY 9.2.6.2.1. GERMANY GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.3. FRANCE 9.2.6.3.1. FRANCE GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.4. ITALY 9.2.6.4.1. ITALY GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.5. SPAIN 9.2.6.5.1. SPAIN GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.6. BELGIUM 9.2.6.6.1. BELGIUM GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.7. POLAND 9.2.6.7.1. POLAND MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.2.6.8. REST OF EUROPE 9.2.6.8.1. REST OF EUROPE GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3. ASIA-PACIFIC 9.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.3.2. ASIA-PACIFIC GAMING MARKET DRIVERS 9.3.3. ASIA-PACIFIC GAMING MARKET CHALLENGES 9.3.4. ASIA-PACIFIC GAMING MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.3.5. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC GAMING MARKET 9.3.6. COUNTRY ANALYSIS 9.3.6.1. CHINA 9.3.6.1.1. CHINA GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.6.2. JAPAN 9.3.6.2.1. JAPAN GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.6.3. INDIA 9.3.6.3.1. INDIA GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.6.4. SOUTH KOREA 9.3.6.4.1. SOUTH KOREA GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.6.5. TAIWAN 9.3.6.5.1. TAIWAN GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.6.6. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 9.3.6.6.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.3.6.7. REST OF ASIA-PACIFIC 9.3.6.7.1. REST OF ASIA-PACIFIC GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.4. REST OF WORLD 9.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.4.2. REST OF WORLD GAMING MARKET DRIVERS 9.4.3. REST OF WORLD GAMING MARKET CHALLENGES 9.4.4. REST OF WORLD GAMING MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.4.5. KEY PLAYERS IN REST OF WORLD GAMING MARKET 9.4.6. REGIONAL ANALYSIS 9.4.6.1. LATIN AMERICA 9.4.6.1.1. LATIN AMERICA GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.4.6.2. MIDDLE EAST & AFRICA 9.4.6.2.1. MIDDLE EAST & AFRICA GAMING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ACTIVISION BLIZZARD 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. BETHESDA SOFTWORKS LLC 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.3. ELECTRONIC ARTS INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.4. GAMELOFT (ACQUIRED BY VIVENDI) 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. MICROSOFT CORPORATION 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.6. NEXON CO LTD 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. NINTENDO CO LTD 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.8. NVIDIA 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.9. ROCKSTAR GAMES INC 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.10. SEGA 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. SONY CORPORATION 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.12. SQUARE ENIX HOLDINGS CO LTD 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.13. UBISOFT ENTERTAINMENT SA 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.14. ZYNGA 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS OVERVIEW 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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