水上軍艦の世界市場予測 2022-2030GLOBAL SURFACE WARSHIPS MARKET FORECAST 2022-2030 主な調査結果 世界の水上軍艦市場は、2022年から2030年の予測期間中に2.88%のCAGRを記録すると予測されています。海上での脅威の高まり、海軍開発に焦点を当てた国産プログラムへの投資の増加、艦隊の近代化プ... もっと見る
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サマリー主な調査結果世界の水上軍艦市場は、2022年から2030年の予測期間中に2.88%のCAGRを記録すると予測されています。海上での脅威の高まり、海軍開発に焦点を当てた国産プログラムへの投資の増加、艦隊の近代化プログラムが市場成長の原動力となっています。 市場に関する考察 水上軍艦または戦闘艦は、武装勢力と武器による水面での戦争のために設計された海軍軍艦の一部である。これらの軍艦は、他の船舶、航空機、潜水艦、および陸上目標と戦うために建造されています。また、海上阻止活動や麻薬対策など、さまざまな任務を遂行することもできる。 地政学的な対立や世界的な不安の高まりから、強力な海軍の能力は不可欠である。海上での脅威の高まりと、海軍の開発と艦隊の近代化プログラムに焦点を当てた固有のプログラムへの多額の投資が、水上軍艦市場の成長を促進すると予想されます。米国と中国の間の地政学的緊張は、世界の水上軍艦市場の成長を加速させると予想される重要な要因の1つとなっています。 地域別洞察 世界の水上軍艦市場の成長評価には、北米、アジア太平洋、ヨーロッパ、その他の地域の分析が含まれています。アジア太平洋地域は、海軍プログラムの推進数と海軍に対する政府支出の増加により、予測期間中に最も高い市場シェアを獲得するように設定されています。 競争力 水上戦闘艦市場は、ハイテク製品をベースとした分野です。したがって、水上戦闘艦は技術的に決定的であり、この市場では研究開発の専門知識に関連する競争は高いです。しかし、この分野は技術的にもコスト的にも集約的であるため、この分野内の競合他社の数は中程度です。従って、新規参入の脅威は低い。 主要な市場参加者は、Hyundai Heavy Industries、BAE Systems、The Damen Group、Naval Groupなどです。 当社のレポート提供内容は以下の通りです。 - 市場全体に関する主要な知見の調査 - 市場ダイナミクス(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的なブレークダウン - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年分の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測 - 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率 - 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。 - コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。 - 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. SCOPE OF STUDY 1.3. METHODOLOGY 1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. RISING NUMBER OF MARITIME THREATS 3.1.2. HEAVY INVESTMENTS IN INDIGENOUS PROGRAMS FOCUSING ON NAVAL DEVELOPMENTS 3.1.3. FLEET MODERNIZATION PROGRAMS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. COASTLINE RESTRICTIONS 3.2.2. HIGH COST OF SHIP-BUILDING 3.2.3. PAUCITY OF FUNDS 4. KEY ANALYTICS 4.1. IMPACT OF COVID-19 ON SURFACE WARSHIPS MARKET 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. MARKET TECHNOLOGIES – SUPPORTING THE GLOBAL SURFACE WARSHIPS MARKET 4.3.1. UNMANNED SURFACE VEHICLES 4.3.2. STEALTH TECHNOLOGY 4.3.3. COMPOSITES 4.3.4. ELECTRIC DRIVE MECHANISM 4.3.5. UNMANNED MINE DETECTION 4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.4.1. BUYERS POWER 4.4.2. SUPPLIERS POWER 4.4.3. SUBSTITUTION 4.4.4. NEW ENTRANTS 4.4.5. INDUSTRY RIVALRY 4.5. OPPORTUNITY MATRIX 4.6. VENDOR LANDSCAPE 4.7. PEST ANALYSIS – SURFACE WARSHIPS MARKET 4.7.1. POLITICAL 4.7.2. ECONOMIC 4.7.3. SOCIAL 4.7.4. TECHNOLOGICAL 5. MARKET BY VESSEL TYPE 5.1. AIRCRAFT CARRIERS 5.2. DESTROYERS 5.3. FRIGATES 5.4. CORVETTES 5.5. OTHER VESSEL TYPES 6. MARKET BY COMPONENT 6.1. HULL & EQUIPMENT 6.2. PROPULSION/POWER TRANSMISSION 6.3. ELECTRONICS 6.4. WEAPON SYSTEMS 6.5. OTHER COMPONENTS 7. MARKET BY OPERATION 7.1. ATTACK 7.2. SURVEILLANCE & INTELLIGENCE 7.3. LOGISTICS 7.4. AMPHIBIOUS 7.5. OTHER OPERATIONS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. NORTH AMERICA 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. KEY GROWTH ENABLERS 8.1.3. KEY CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. UNITED STATES 8.1.5.2. CANADA 8.2. EUROPE 8.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.2.2. KEY GROWTH ENABLERS 8.2.3. KEY CHALLENGES 8.2.4. KEY PLAYERS 8.2.5. COUNTRY ANALYSIS 8.2.5.1. UNITED KINGDOM 8.2.5.2. GERMANY 8.2.5.3. FRANCE 8.2.5.4. ITALY 8.2.5.5. SWEDEN 8.2.5.6. FINLAND 8.2.5.7. GREECE 8.2.5.8. REST OF EUROPE 8.3. ASIA-PACIFIC 8.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.3.2. KEY GROWTH ENABLERS 8.3.3. KEY CHALLENGES 8.3.4. KEY PLAYERS 8.3.5. COUNTRY ANALYSIS 8.3.5.1. CHINA 8.3.5.2. JAPAN 8.3.5.3. INDIA 8.3.5.4. SOUTH KOREA 8.3.5.5. INDONESIA 8.3.5.6. NORTH KOREA 8.3.5.7. MYANMAR 8.3.5.8. VIETNAM 8.3.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC 8.4. REST OF WORLD 8.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.4.2. KEY GROWTH ENABLERS 8.4.3. KEY CHALLENGES 8.4.4. KEY PLAYERS 8.4.5. REGIONAL ANALYSIS 8.4.5.1. LATIN AMERICA 8.4.5.2. MIDDLE EAST & AFRICA 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. BAE SYSTEMS 9.2.2. FINCANTIERI SPA 9.2.3. GENERAL DYNAMICS 9.2.4. HUNTINGTON INGALLS INDUSTRIES 9.2.5. HYUNDAI HEAVY INDUSTRIES 9.2.6. LOCKHEED MARTIN 9.2.7. NAVAL GROUP 9.2.8. NAVANTIA SA 9.2.9. THALES GROUP 9.2.10. THE DAMEN GROUP
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. SCOPE OF STUDY 1.3. METHODOLOGY 1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. RISING NUMBER OF MARITIME THREATS 3.1.2. HEAVY INVESTMENTS IN INDIGENOUS PROGRAMS FOCUSING ON NAVAL DEVELOPMENTS 3.1.3. FLEET MODERNIZATION PROGRAMS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. COASTLINE RESTRICTIONS 3.2.2. HIGH COST OF SHIP-BUILDING 3.2.3. PAUCITY OF FUNDS 4. KEY ANALYTICS 4.1. IMPACT OF COVID-19 ON SURFACE WARSHIPS MARKET 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. MARKET TECHNOLOGIES – SUPPORTING THE GLOBAL SURFACE WARSHIPS MARKET 4.3.1. UNMANNED SURFACE VEHICLES 4.3.2. STEALTH TECHNOLOGY 4.3.3. COMPOSITES 4.3.4. ELECTRIC DRIVE MECHANISM 4.3.5. UNMANNED MINE DETECTION 4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.4.1. BUYERS POWER 4.4.2. SUPPLIERS POWER 4.4.3. SUBSTITUTION 4.4.4. NEW ENTRANTS 4.4.5. INDUSTRY RIVALRY 4.5. OPPORTUNITY MATRIX 4.6. VENDOR LANDSCAPE 4.7. PEST ANALYSIS – SURFACE WARSHIPS MARKET 4.7.1. POLITICAL 4.7.2. ECONOMIC 4.7.3. SOCIAL 4.7.4. TECHNOLOGICAL 5. MARKET BY VESSEL TYPE 5.1. AIRCRAFT CARRIERS 5.2. DESTROYERS 5.3. FRIGATES 5.4. CORVETTES 5.5. OTHER VESSEL TYPES 6. MARKET BY COMPONENT 6.1. HULL & EQUIPMENT 6.2. PROPULSION/POWER TRANSMISSION 6.3. ELECTRONICS 6.4. WEAPON SYSTEMS 6.5. OTHER COMPONENTS 7. MARKET BY OPERATION 7.1. ATTACK 7.2. SURVEILLANCE & INTELLIGENCE 7.3. LOGISTICS 7.4. AMPHIBIOUS 7.5. OTHER OPERATIONS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. NORTH AMERICA 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. KEY GROWTH ENABLERS 8.1.3. KEY CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. UNITED STATES 8.1.5.2. CANADA 8.2. EUROPE 8.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.2.2. KEY GROWTH ENABLERS 8.2.3. KEY CHALLENGES 8.2.4. KEY PLAYERS 8.2.5. COUNTRY ANALYSIS 8.2.5.1. UNITED KINGDOM 8.2.5.2. GERMANY 8.2.5.3. FRANCE 8.2.5.4. ITALY 8.2.5.5. SWEDEN 8.2.5.6. FINLAND 8.2.5.7. GREECE 8.2.5.8. REST OF EUROPE 8.3. ASIA-PACIFIC 8.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.3.2. KEY GROWTH ENABLERS 8.3.3. KEY CHALLENGES 8.3.4. KEY PLAYERS 8.3.5. COUNTRY ANALYSIS 8.3.5.1. CHINA 8.3.5.2. JAPAN 8.3.5.3. INDIA 8.3.5.4. SOUTH KOREA 8.3.5.5. INDONESIA 8.3.5.6. NORTH KOREA 8.3.5.7. MYANMAR 8.3.5.8. VIETNAM 8.3.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC 8.4. REST OF WORLD 8.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.4.2. KEY GROWTH ENABLERS 8.4.3. KEY CHALLENGES 8.4.4. KEY PLAYERS 8.4.5. REGIONAL ANALYSIS 8.4.5.1. LATIN AMERICA 8.4.5.2. MIDDLE EAST & AFRICA 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. BAE SYSTEMS 9.2.2. FINCANTIERI SPA 9.2.3. GENERAL DYNAMICS 9.2.4. HUNTINGTON INGALLS INDUSTRIES 9.2.5. HYUNDAI HEAVY INDUSTRIES 9.2.6. LOCKHEED MARTIN 9.2.7. NAVAL GROUP 9.2.8. NAVANTIA SA 9.2.9. THALES GROUP 9.2.10. THE DAMEN GROUP
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