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アジア太平洋地域のスラムテクノロジー市場予測 2022-2030


ASIA-PACIFIC SLAM TECHNOLOGY MARKET FORECAST 2022-2030

主な調査結果 アジア太平洋地域のSLAM技術市場は、予測期間である2022~2030年に42.40%のCAGRを記録するとされています。市場成長の背景には、同地域の主要国で自律型ロボットやドローンの商業用途での利用が増... もっと見る

 

 

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Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2022年9月1日 US$1,600
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サマリー

主な調査結果
アジア太平洋地域のSLAM技術市場は、予測期間である2022~2030年に42.40%のCAGRを記録するとされています。市場成長の背景には、同地域の主要国で自律型ロボットやドローンの商業用途での利用が増加していることがある。これらの国には、韓国、インド、日本、中国が含まれます。
市場インサイト
中国、韓国、日本、インド、オーストラリア&ニュージーランド、ベトナム、タイ、インドネシア、その他のアジア太平洋地域は、アジア太平洋地域のSLAM技術市場の成長評価のために評価されています。インドでは、中小企業(SME)が製造業全体の45%を占め、GDPに約8%貢献しています。一方で、製品の品質問題や熟練労働者の不足が、インドの中小企業セクターの成長に課題を与えています。また、OEMの不在により目立った開発が行われていないため、同国のSLAM技術市場はまだ牽引役にはなっていません。しかし、タブレットやスマートフォンの普及、iRobotやGoogleなどの企業の存在、エンターテインメント&ゲーム分野での需要の増加が、分析した市場の成長を促進すると予想されます。
ベトナムのような国では、都市管理のための背景情報を提供するために、大都市圏の3Dマップが開発されています。また、SLAM技術は、将来的に都市マッピングを支援すると予測されています。さらに、製品の発売がベトナムの市場成長を補完することになります。例えば、マルチセクター企業であるPhenikaa Groupは、2021年3月にレベル+4自律走行車のプロトタイプを発表し、これは同国初のスマート自動運転車となります。このような要因が、これらの国々における成長機会を後押ししています。
競争力のある洞察
市場の著名な企業には、SMP Robotics、KUKA AG、NavVis、Locus Robotics、Aethon Incなどが挙げられます。
当社のレポート提供は以下の通りです。
- 市場全体に関する主要な知見の調査
- 市場力学(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的なブレークダウン
- すべてのセグメント、サブセグメント、および地域の3年間の履歴データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測
- 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率
- 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。
- 競合環境は、要因や市場シェアなどに基づいて主要企業を理論的に説明したものです。
- 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


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目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. RISING DEMAND FOR SERVICE ROBOTS
3.1.2. INCREASING USAGE OF SLAM TECHNOLOGY IN AUGMENTED REALITY (AR) APPLICATIONS
3.1.3. HIGH ADOPTION OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND AUTOMATION
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. TECHNICAL DIFFICULTIES ASSOCIATED WITH SLAM IMPLEMENTATION
4. KEY ANALYTICS
4.1. IMPACT OF COVID-19 ON SLAM TECHNOLOGY MARKET
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. OPPORTUNITY MATRIX
4.5. VENDOR LANDSCAPE
5. MARKET BY MAPPING
5.1. 2D SLAM
5.2. 3D SLAM
6. MARKET BY TYPE
6.1. EXTENDED KALMAN FILTER (EKF)
6.2. GRAPH-BASED SLAM
6.3. FASTSLAM
6.4. OTHER TYPES
7. MARKET BY APPLICATION
7.1. ROBOTICS
7.2. UNMANNED AERIAL VEHICLES (UAV)
7.3. AUGMENTED REALITY (AR)
7.4. AUTONOMOUS VEHICLES
8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
8.1. ASIA-PACIFIC
8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
8.1.2. KEY DRIVERS
8.1.3. KEY CHALLENGES
8.1.4. KEY PLAYERS
8.1.5. COUNTRY ANALYSIS
8.1.5.1. CHINA
8.1.5.2. JAPAN
8.1.5.3. INDIA
8.1.5.4. SOUTH KOREA
8.1.5.5. INDONESIA
8.1.5.6. THAILAND
8.1.5.7. VIETNAM
8.1.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
8.1.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
9.1.2. BUSINESS EXPANSIONS
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. AETHON INC
9.2.2. AMAZON ROBOTICS LLC
9.2.3. APPLE INC
9.2.4. CLEARPATH ROBOTICS INC
9.2.5. FETCH ROBOTICS INC
9.2.6. GEOSLAM
9.2.7. GOOGLE LLC
9.2.8. INTEL CORPORATION
9.2.9. KUKA AG
9.2.10. LOCUS ROBOTICS
9.2.11. META PLATFORMS INC (FORMERLY FACEBOOK INC)
9.2.12. NAVVIS
9.2.13. PARROT SA
9.2.14. SMP ROBOTICS
9.2.15. THE HI-TECH ROBOTIC SYSTEMZ LTD

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Asia-Pacific SLAM technology market is set to record a CAGR of 42.40% during the forecast period, 2022-2030. The market growth is attributed to the rising use of autonomous robots and drones for commercial applications among the leading countries in the region. These include South Korea, India, Japan, and China.
MARKET INSIGHTS
China, South Korea, Japan, India, Australia & New Zealand, Vietnam, Thailand, Indonesia, and Rest of Asia-Pacific are assessed for the Asia-Pacific SLAM technology market growth evaluation. In India, small & medium enterprises (SMEs) constitute 45% of the total manufacturing sector, contributing around 8% to the GDP. At the same time, product quality issues and lack of skilled labor challenge the Indian SME sector growth. Besides, the SLAM technology market is yet to gain traction in the country since there is a lack of significant developments due to the absence of OEMs. However, the vast penetration of tablets and smartphones, the presence of companies like iRobot and Google, and the growing demand from the entertainment & gaming sector are expected to propel the analyzed market growth.
In countries like Vietnam, 3D maps of metropolitan regions have been developed to offer background information for urban management. Also, SLAM technology is projected to aid urban mapping in the future. In addition, product launches are set to supplement the market growth in Vietnam. For instance, Phenikaa Group, a multi-sectoral corporation, introduced its prototype of a level+4 autonomous vehicle in March 2021, which is the country’s first smart self-driving vehicle. Such factors boost growth opportunities in these countries.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the eminent companies in the market are SMP Robotics, KUKA AG, NavVis, Locus Robotics, Aethon Inc, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• The competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. RISING DEMAND FOR SERVICE ROBOTS
3.1.2. INCREASING USAGE OF SLAM TECHNOLOGY IN AUGMENTED REALITY (AR) APPLICATIONS
3.1.3. HIGH ADOPTION OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND AUTOMATION
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. TECHNICAL DIFFICULTIES ASSOCIATED WITH SLAM IMPLEMENTATION
4. KEY ANALYTICS
4.1. IMPACT OF COVID-19 ON SLAM TECHNOLOGY MARKET
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. OPPORTUNITY MATRIX
4.5. VENDOR LANDSCAPE
5. MARKET BY MAPPING
5.1. 2D SLAM
5.2. 3D SLAM
6. MARKET BY TYPE
6.1. EXTENDED KALMAN FILTER (EKF)
6.2. GRAPH-BASED SLAM
6.3. FASTSLAM
6.4. OTHER TYPES
7. MARKET BY APPLICATION
7.1. ROBOTICS
7.2. UNMANNED AERIAL VEHICLES (UAV)
7.3. AUGMENTED REALITY (AR)
7.4. AUTONOMOUS VEHICLES
8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
8.1. ASIA-PACIFIC
8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
8.1.2. KEY DRIVERS
8.1.3. KEY CHALLENGES
8.1.4. KEY PLAYERS
8.1.5. COUNTRY ANALYSIS
8.1.5.1. CHINA
8.1.5.2. JAPAN
8.1.5.3. INDIA
8.1.5.4. SOUTH KOREA
8.1.5.5. INDONESIA
8.1.5.6. THAILAND
8.1.5.7. VIETNAM
8.1.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
8.1.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
9.1.2. BUSINESS EXPANSIONS
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. AETHON INC
9.2.2. AMAZON ROBOTICS LLC
9.2.3. APPLE INC
9.2.4. CLEARPATH ROBOTICS INC
9.2.5. FETCH ROBOTICS INC
9.2.6. GEOSLAM
9.2.7. GOOGLE LLC
9.2.8. INTEL CORPORATION
9.2.9. KUKA AG
9.2.10. LOCUS ROBOTICS
9.2.11. META PLATFORMS INC (FORMERLY FACEBOOK INC)
9.2.12. NAVVIS
9.2.13. PARROT SA
9.2.14. SMP ROBOTICS
9.2.15. THE HI-TECH ROBOTIC SYSTEMZ LTD

 

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